Strona 4 z 5

: wt paź 21, 2008 12:07
autor: evolution
co do samej elektroniki sterowniki nie roznia sie tylkoliterka a korekcja stuku i zaplonami w zwiazku z tym musisz poszukac takowego, najlepiej o tych cechach od rd.
glowice roznia sie takze srednica gniazd.

: wt paź 21, 2008 13:36
autor: VwMarcin
evolution
Dzięki za odpowiedź :pub:

Wiem że gniazda zaworowe ssące są większe w RD (są tej samej średnicy co w PF/PB), wydechowe są tej samej średnicy GX/RD/PF/PB i tu kolejne pytanie czy seryjne gniazda w GX można wyfrezować (frezy mam itd) pod większe zawory? Różnica względem RD/PF/PB wynosi 1,5mm tylko niewiem czy można tyle wyfrezować?

Sterownik od RD niejest wielkim problemem bo występował w audi 100 1.8 66/90 PH, Audi 80 1.8 GTE 81/110 PV, 1.8 83/113 SD tylko pytanie czy tak poprostu można sterownik przełożyć bez rzeźby z wiązką zakłądając że wtyk jest ten sam :chytry: ?
Wiem że to byłby ulep ale tanio by wyszło bo całą robote miałbym za free :helm:


Edit
W tym PV z audi jest ten sam sterownik co w silniku Vw RD jak również Aparat zapłonowy ten sam więc wnioskuje że aparat zapłonowy także byłoby trzeba zmienić do kompletu ze sterownikiem (gx ma inny aparat), poczaiłem czy ten silnik z audi ma takie rozwiązania ja RD w kwesti podciśnień, regulacji biegu jałowego itd ale wszystkojest inne niż w RD i GX, wspólne punkty to sterownik i aparat zapłonowy...więc skoro ten sterownik z RD/PV występował z różnym osprzętem silnika to może podejdzie pod osprzęt z gx czyli reg.biegu jałowego, czujniki itd...hmm z elektroniki samochodowej to ja zielony jak trawa na wiosne :rotfl: choć z elektryką to już zupełnie inaczej :smoke:
Pozdrawiam :bigok:

Edit 2
Zdaje sie że skumałem że sens jest mały lub żaden...
Trzeba by kupić:
Sterownik silnika, aparat zapłonowy, regulator wolnych obrotów, przepustnice z przełącznikiem, wiązke kupić lub zmontować, nowe większe zawory ssące, kolektor wydechowy, wystrugać podciśnienia na wzór tego z RD, czujnik spalania stukowego, lambde nową...co daje jakieś 900zł w samych gratach +czas pracy. I niema gwarancji że to zadziała czyli :ass: zbita. bez sensu jednak bo za tyle to pewnie bym kupił 16v PL bez osprzętu czyli brakowałoby tylko kompa z wiązką i wydechu bo pompa paliwa/węże paliwowe/rozdzielacz paliwa w GX-ie są te same co w PL...

: śr paź 22, 2008 10:47
autor: Gashkas
Panowie a o ile moze wzrosnac spalanie w 1.6 po zmianie tego walka na PF/PB/PG? Bo autem bede codziennie dojezdzal wiec to wazne dla mnie...

: czw lis 06, 2008 09:59
autor: Marszall
witam, chciałem się podpiąć i spytać czy da cos wymiana wałka w PN od 2E??
Robił to może ktos czy jest to czysto teoretyczne rozważanie??
Wiem że wałki od ADY w silnikach RP robia rużnicę ale jak to jest w 1.6???

: czw lis 06, 2008 12:56
autor: bugalon
Marszall pisze:witam, chciałem się podpiąć i spytać czy da cos wymiana wałka w PN od 2E??
Robił to może ktos czy jest to czysto teoretyczne rozważanie??
Wiem że wałki od ADY w silnikach RP robia rużnicę ale jak to jest w 1.6???
A przeczytales cały ten wątek od początku do końca? W drugiej zakladce masz nawet dokladne porownanie wałków z konkluzjami koncowymi ....

: pt lis 07, 2008 09:11
autor: Marszall
przeczytałem i jest tam napisane że wałek od 2e jest 6 st. opóźniony co do PN ale co z tego wynika w praktyce,
dłuższcze czasy otwarcia równa się lepsze napełnianie cylindra czyli co jednak daje to troche więcej mocy?

: pt lis 07, 2008 14:38
autor: bugalon
Marszall pisze:przeczytałem i jest tam napisane że wałek od 2e jest 6 st. opóźniony co do PN ale co z tego wynika w praktyce,
dłuższcze czasy otwarcia równa się lepsze napełnianie cylindra czyli co jednak daje to troche więcej mocy?
Pamiętaj, że pomiędzy filtrem powietrza a zaworami (nawet dłużej otwartymi przez wałek) masz jeszcze przpeustnicę, której średnica w 1.6 jest lekko mówiąć żenująca. Efekt jakiś na pewno będzie ale ile to nie wiadomo. Nikt tego nie zmierzył. Poza tym dostarczanie większej ilości powietrza do cylindrow wiele Ci nie da, jeśli nie podlejesz tam paliwa. A jak to zamierzasz zrobić w gazniku? Będziesz dysze wymieniał? A jak będziesz je wymieniał to jak dobierzesz srednice, żeby zachować właściwy skład mieszanki? Jeśli to elektroniczny gaźnik to można jeszcze liczyć na podlanie przez korektę lambda, ale w gaznikach bez sondy raczej kiepsko to widze.

Zrobienie tego porządnie (z ustawieniem odpowiedniej dawki paliwowej) wyjdzie znacznie drożej niż wymiana całego silnika 2E w Twoim aucie i do tego da mizerniejsze efekty niż swap.

: czw lis 13, 2008 19:00
autor: Marszall
Dzięki że poważnie podchodzisz do tematu i udzielasz wyczerpujących odpowiedzi-spoko.

A co do samego wałka w PN to jeśli mowa o średnicy przepustnicy w gaźniku to nie jest już to problem bo gaźnik tam siedzi od poloneza co wiąże się też z prostotą i dowolnością wymiany dysz paliwowych, co prawda metoda prób i błędów ale zawsze.

powietrze łatwiej ma dotrzeć a i paliwko możemy dawkować odpowiednio dyszami.

Sprawę traktuje bardziej teoretycznie bo i tak leży w garażu silnik PL i czeka na swap ale do tego czasu zastanawiałem się czy nie wsadzić wałka i zobaczyć jak to się bedzie na PN sprawowało to tylko 100 PLN i troche czasu.

Pozdro

: czw lis 13, 2008 20:28
autor: bugalon
Marszall pisze:Dzięki że poważnie podchodzisz do tematu i udzielasz wyczerpujących odpowiedzi-spoko.

A co do samego wałka w PN to jeśli mowa o średnicy przepustnicy w gaźniku to nie jest już to problem bo gaźnik tam siedzi od poloneza co wiąże się też z prostotą i dowolnością wymiany dysz paliwowych, co prawda metoda prób i błędów ale zawsze.

powietrze łatwiej ma dotrzeć a i paliwko możemy dawkować odpowiednio dyszami.

Sprawę traktuje bardziej teoretycznie bo i tak leży w garażu silnik PL i czeka na swap ale do tego czasu zastanawiałem się czy nie wsadzić wałka i zobaczyć jak to się bedzie na PN sprawowało to tylko 100 PLN i troche czasu.

Pozdro
Jak masz czas, to działaj. Jesli masz ochote to powinienes to zrobić jak najbardziej. Potem tylko opisz jakie są efekty, najlepiej z pomiarami z hamowni ..... no ale wiadomo za 100 zetow to sie nie nawojujesz.

Generalnie zawsze to jakas wiedza dla potomnych i przynajmniej będzie siedzieć to w szukajce dając odpowiedź na to ciągle powtarzające się pytanie.

: ndz cze 21, 2009 00:32
autor: lortprodisz
kiedyś w ramach testów silnika 1P znajdujacym sie w mk2 country założyłem wałek rozrządu z PG (g60) -efekt był mizerny -auto nie nadawało sie do uzytku...zdaje sobie sprawe ze silnik który w konstukcji fabrycznej pracuje z kompresorem moze byc odprężony ale zacinteresowała mnie odwrotna sytuacja : wałek rozrzadu z 1p do PG

jak by ktoś kiedys spróbował niech napisze jaki był efekt

pozdro dla wszystkich :pub:

: czw lis 05, 2009 00:22
autor: CIENKII
mam podobne pytanie a nie chcvialbym zakładac nowego tematu . . jaka była by roznica miedzy wałkiem z NZ-ta a z silnika polo GT ktory mial 75 PSów ? czy te wałki sa takie same ? :grin:

: czw lis 05, 2009 10:09
autor: bugalon
cienki500 pisze:mam podobne pytanie a nie chcvialbym zakładac nowego tematu . . jaka była by roznica miedzy wałkiem z NZ-ta a z silnika polo GT ktory mial 75 PSów ? czy te wałki sa takie same ? :grin:
Musisz poszukać czasów otwarcia gdzies w internecie. Na doppel wobber są, ale często z błedami. Można te czasy znaleźć w książkach typu "sam naprawiam". Tam też są pomyłki w tych danych ale zazwyczaj sam kąt otwarcia jest dobry (błąd jest tylko w tym że zawor sie otwiera/zamyka w DMP/GMP)

: ndz lis 15, 2009 03:23
autor: pawelekk24
Marszall pisze:witam, chciałem się podpiąć i spytać czy da cos wymiana wałka w PN od 2E??
Robił to może ktos czy jest to czysto teoretyczne rozważanie??
Wiem że wałki od ADY w silnikach RP robia rużnicę ale jak to jest w 1.6???
witam jaka jest roznica jak wstawie ten walek z ADY do RP

: pn lis 30, 2009 11:28
autor: gracek1906
pawelekk24 pisze:witam jaka jest roznica jak wstawie ten walek z ADY do RP
Ja tak zrobiłem roznieca jest oczywiście na plus ale nie jakaś oszałamiająca, co do problemów z wolnymi obrotami to jakiś mit, u mnie nic takiego sie nie dzieje, autko pracuje b.dobrze i można powiedzieć że równiutko ciągnie do samej odcinki.