Strona 30 z 37

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: sob sty 11, 2014 23:42
autor: rysiektr
mlodociany, a jest jakaś różnica w pracy silnika po wymianie kolektora ? Czy nie warto się w to bawić ?

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: ndz sty 12, 2014 00:47
autor: mlodociany
Niestety ale ciężko mi to określić, bo za jednym zamachem zmieniłem kolektor i robiłem cały wydech ~2,25" (wcześniej był ulep z 1.6D) także ciężko to porównywać...

Myślę że na pewno nie zaszkodzi, z racji że mój żeliwiak był pęknięty i musiałem go wymienić to wybrałem z MK4. Zależy też kto czego oczekuje, bo jeśli się idzie bardzo w performance to raczej nie tędy (trzeba by porównanie na hamowni zrobić przed i po, byłoby wiadomo czy i ile dało), a ogólnie to może cudów nie narobi ale na pewno lepiej wygląda.

A jak już o wyglądzie to wykonanie jak na ori produkt jest zadowalające, ładne gładkie spawy, płynne zejścia(a nie jak w niektórych że z dwóch cyl zamiast się łączyć gładko to "idą na czołówkę") ogólnie robi dobre wrażenie ale żeby coś stwierdzić to trzeba by jakieś bezpośrednie porównanie...

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: pt sty 24, 2014 22:52
autor: slawekwas
Gdzies miałem materiały odnośnie tego kolektora. BYł cały poradnik i pomiary

Re: Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/

: pt sty 24, 2014 23:36
autor: homer21
mlodociany pisze:
rysiektr pisze:homer21,
za wielką wodą do ABA robią takie mody, tutaj nawet widać taką sztukę, pytanie tylko czy pasuje to P&P czy rzeźba ?
u siebie w ABA mam z mk4, jedyna rzeźba to trzeba portki lekko skrócić bo wychodzą w maglownicy, do 2E/AGG/ADY podejdzie po obróbce flanszy (jest miejscami za szeroka z racji ze dolot jest z drugiej strony głowicy)

Obrazek

Masz Racje ja u siebie w 2e również musiałem obcinać tą flansze z portek bo zahaczała o maglownice ale ja mam ori kolektor z 2e :D

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: śr kwie 16, 2014 13:28
autor: KoguT
Dokładnie o której flanszy piszecie? U siebie w ABA mam portki z 2e zamocowane na seryjnym żeliwiaku i nie łapią o nic. Ale przymierzam się właśnie do zmiany na rurowy z MK4. I nie mogę załapać o którą flanszę chodzi. U brata w mk2 jak wjechaliśmy 9a to trzeba było skracać portki bo biły o magel właśnie, ale to obcięliśmy o 1,5cm rury na portkach i pospawaliśmy do kupy.

Jeśli ktoś może to niech opisze/zaznaczy strzałką na zdjęciu tego kolektora którą tą flansze się obcina to poprawimy u brata i będę wiedział jak działać też u siebie.

P.S.
Jaki jest bezpieczny wydech do seryjnego ABA? Jaka średnica i z czego tłumiki dobrać?
Jaka jest seryjna średnica w ABA a jaka w ABFie?

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: śr kwie 16, 2014 16:11
autor: rysiektr
KoguT,
Chodzi o flansze kolektora która przykreca sie do głowicy, do niej przyspawane są rury kolektora. Pomiędzy ta flansze a głowice dajesz uszczelke. Z racji tego że w mk4 nie ma kolektora ssacego nad wydechowym to flansza ta jest szersza. Kolektor ssacy opiera sie o nią i trzeba trochę poszlifowac aby wszystko weszło. W przypadku ABA nie powinno być tego problemu bo tam ssacy jest po przeciwnej stronie głowicy. Jedynie o magiel może sie opierać ale to skrocisz portki i będzie dobrze.
ABF ma średnicę 55mm
ABA 50mm

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: śr kwie 16, 2014 22:02
autor: KoguT
rysiektr pisze:ABF ma średnicę 55mm
ABA 50mm

mowa o średnicy wewnętrznej?


I czy jest sens dawać kompletny wydech z ABFa do ABA? Czy zostawić tylko końcowy tłumik?

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: czw kwie 17, 2014 22:23
autor: homer21
zawsze to 5mm , a tak apropo Jak za wydech sie bierzesz to portki mają siatki drgań usuń je i wspawaj kawałki rurek a siatke drgań daj dalej , w siatkach są zwężki :D

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: pt kwie 18, 2014 19:17
autor: kubarog
Ja z kolei też mam problem z wydechem, a dokładnie chcę wsadzić kolektor z portkami z PF/PB do PNa, tyle że w tym nowym kolektorze nie mam gniazda na sondę. Będzie ok, jeżeli zrobię gniazdo na sondę na początku portek? Nie zmieni to znacząco jej odczytów ?

Czy może coś lepszego jeszcze da się dopasować ? Z 2E podpasuje ?

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: pt kwie 18, 2014 19:49
autor: homer21
nie zmieini aby była w wydechu

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: pt kwie 18, 2014 23:21
autor: mlodociany
kubarog, jak już chcesz rzeźbić na ori gratach to tylko z mk4, miejsce na sondę masz, tylko trzeba flansze którą przykręcasz do głowicy trochę obrobić
homer21 pisze:nie zmieini aby była w wydechu
jeśli jest daleko od głowicy powinna być podgrzewana...

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: wt maja 06, 2014 23:48
autor: Marszall
Panowie a jak to jest z planowaniem glowicy 2mm? Da sie rozrzad napiac?
Mysle o takim zabiegu w Audi 2.0 mono ABT. To jest wysok blok tak dla przypomnienia. Bardzo sie rozrzad rozjezdza?

Myslalem o jeszcze czyms takim jak wsadzeniu metalowej uszczelki z pominienciem plyty metalowej w niej 1mm, wtedy zawsze mniej trzebaby planowac glowice i doprezenie wieksze bo po calym cylindrze a nie tylko komorze spqlania

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: ndz maja 11, 2014 11:17
autor: kaktus2907
witam,
wstawiam posta w imieniu kolegi :D jezdzi Audi Coupe B4

Siema Panowie, witam także Panie (no napewno jakieś tutaj mamy!)

Po konfrontacji z pewną szybką Nexią (która ma około 20 koni więcej, no i jest niestety lżejsza), idąc tropem silników Opla (Całe życie w nich siedzę..) naszła mnie myśl zmodzenia mojego dwulitrowca.. Niestety pod maską trafił się ABK.. co za tym idzie mamy 8V, i 115 koni w serii, ile zostało, nikt nie wie do dziś..

Mam tak więc kilka pytań idąc tropem modów w silnikach Opla (dobra ósemka zrobi naprawde niejedno 1.8T..)

Do rzeczy!

- Jak wygląda seryjny wydech w moim Coupe? mam tutaj na myśli kolektor 4-2-1 (żeliwny? łączony z 4, w dwa, i potem w jeden?), następnie katalizator, następnie środkowy (jest on komorowy, czy przelot?), i końcowy..
- Czy idzie zastosować kolektor 4-2-1 rurowy, z przespawaną flanszą pod ABK?
- Jaka jest średnica seryjnego wydechu?
- Jak sprawa ma się z dolotem? Czy podchodzi jakiś większy, lepszy kolektor, z jakąś flanszą? Z innego modelu?
- Przepustnica? Tak samo jak z kolektorem.. Czy da się wymienić na większą, dającą większą dawkę powietrza?
- Wtryskiwacze? Jest możliwość zastosowania wtrysków z innej wersji silnikowej, które ogarnie jak narazie seryjny komp i regulator ciśnienia paliwa?
- Dolot.. zastosowanie przepływki z innego modelu? Albo wymodzenie czegoś bardziej sensownego? Dolot zimnego powietrza do puszki filtra, jakaś sportowa wkładka?
- Głowica (to odstawiam na troszke późniejszy plan), chciałbym ją troche dziabnąć, wiadomo, porting, rozszerzenie kanałów dolotowych, wydechowych (jakieś wartości którymi się sugerować?), grubsze planowanie, rozwiercanie gniazd zaworowych, ktoś coś wie?
- wiadomo, jak ostrzejszy wałek, to i kółko rozrządu wpadło by inne.. coś gotowego?
- Zamach, ile waży seryjny zamach? ile jesteśmy w stanie z niego usunąć (Otoczak najprawdopodobniej by to robił), aby była odpowiednia poprawa? -

w dalszym planie..
- tłoki? Wchodzą z innych modeli silnikowych? 1.8? 2.2?
-Korby? zakuwane? z innych modeli silnika?

Po modach, opisanych od myślników w silniku C20NE Oplowskiej myśli konstrukcyjnej mamy jakieś 156 koni, i 220Nm (co daje w Nexii naprawde niesamowite osiągi i odczucia!). :dead:

Prosiłbym kolegów, i koleżanki o jakieś wypowiedzi w tym temacie!

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: śr maja 14, 2014 20:45
autor: homer21
Ja zrobiłem tak lekki zamach, tłoki z 16v 2.0 stoczone o 1,5mm, wydech 4-2-1 OEM, bez programu na dolocie z kwasówki,dołożon druga sprężynka na każdy zawór, wypluł 140km i prawie 200nm