Przygotowanie silnika pod Turbo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
zalezy zeby bazowal na swoich przemysleniach a ni na wiedzy i pracy innych:) coraz iecej zerujacych:)
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
olozwirski, niestety dla mnie tak bylo ze dochodzilem sam do wszystkiego, teraz mam duza wiedze i ze sie tak wyraze puste lozko. zostalem pracoholikiem.... uczylem sie zawodu w warsztacie gdzie non stop slyszalem, MŁODY MASZ GŁOWE I H***J TO KOMBINUJ, po czym jak sobie cos wymyslilem i zaczynaleem wykonywac projekt ( moj polonez z silnikiem vw) non stop slyszalem PO CO TY SIEDZISZ NA TYM WARSZTACIE TYLE GODZIN??? RZECIEZ TO I TAK NIE WYJEDZIE A TYLKO SNIETY ŁAZISZ. wiec siedzialem po nocach az auto wyjechalo , mimo ze nie raz mialem akcje typu przestawiony rozrzad, itd. kto jest na warstzacie wie co sie dzieje dla jaj:D:D ogolnie wyrobilo to u mnie zaciecie ze jesli mowie ze cos sie da mimo ze wszzyscy twierdza ze sie nie da to siedze nad tematem tyle czasu az sie da :D, ( w polonezie cielo mi go na obrotach 9400 na sterowniku zaplonu od pl mimo ze wszedzie czytam ze jest nie refolmowalny ten sterownik, jednak sie dalo) i ogolnie wszystko wyjezdza,
[ Dodano: Czw Lis 16, 2006 16:21 ]
Filek, chcecie dowiedziec sie co zrobic zeby auto jezdilo a nie probowac i zastanawiac sie dlaczego nie bangla lub dlaczego wybuchlo, to jest ucinanie kosztow uturbienia auta o ewentualne niepowodzenia, kosztowne niepowodzenia, jak dla mnie spozniles sie jakis rok, bo duzo takich osb mialem i odpowiedz jest prosta, chcesz wiedziec przyjedz zaplac zrobie i bedziesz wiedzial:)
[ Dodano: Czw Lis 16, 2006 16:21 ]
Filek, chcecie dowiedziec sie co zrobic zeby auto jezdilo a nie probowac i zastanawiac sie dlaczego nie bangla lub dlaczego wybuchlo, to jest ucinanie kosztow uturbienia auta o ewentualne niepowodzenia, kosztowne niepowodzenia, jak dla mnie spozniles sie jakis rok, bo duzo takich osb mialem i odpowiedz jest prosta, chcesz wiedziec przyjedz zaplac zrobie i bedziesz wiedzial:)
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
wydaje mi się że po to jest forum miłośników marki VW żeby dzielić się wiedzą, wskazówkami i informacjami. ja nie chce aby ktoś mi to zrobił ja chcę to sam zrobić a też wczoraj się nie urodziłem i może Tobie Evolution do pięt nie dorastam jak wydaje mi się sądzisz ale może mi też by się mogło udać bez płacenia komuś żeby to za mnie zrobił.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
ja nie mowie ze sie ci nie uda, tylko "zmuszam do pracy nie tylo fizycznej w garazu, ale i wymyslenia co zrobic zeby dzialalo, ze mna nikt sie wiedza nie dzielil jak zaczynalem budowac auta
Ostatnio zmieniony śr lis 22, 2006 22:45 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Witaycie serdecznie mam pytanie chodzi mi o mój silnik VR6 w niezłej kondycji techniczne chce coś zrobic z tym silnikiem mysle o kompresorze bo do turbo sporo roboty co o tym myslicie a może zmiana soft-u i ewentualnie kto podjoł by sie tego zadania dzięki za odpowiedzi pozdrawiam
www.juniorwwa.fotosik.pl zapraszam
VR-ka zmieniła właściciela.....
pojawiło sie E46 by BMW no cóż życie...
wkrótce toledo 2.3V5 do zmodyfikowania:):)
http://www.forum.auto-moto.sklep.pl/profile.php?mode=register&refer_id=178] [img]http://e-numizmatyka.pl/phpBB2/img/41788.jpg[/img][/url]
VR-ka zmieniła właściciela.....
pojawiło sie E46 by BMW no cóż życie...
wkrótce toledo 2.3V5 do zmodyfikowania:):)
http://www.forum.auto-moto.sklep.pl/profile.php?mode=register&refer_id=178] [img]http://e-numizmatyka.pl/phpBB2/img/41788.jpg[/img][/url]
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
jestem jestem:D:D odpowiadalem na to co uznalem za stosowne:D
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
no i tu sie zgadzam... robić samemu, myśleć co i jak... ale evolution mogłbyś czasem dać jakąś dobrąradęevolution pisze:ja nie mowie ze sie ci nie uda, tylko "zmuszam do pracy nie tylo fizycznej w garazu, ale i wymyslenia co zrobic zeby dzialalo, ze mna nikt sie wiedza nie dzielil jak zaczynalem budowac auta
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
jak poczytasz to wiedziec bedziesz ze daje dobre rady, tylko za duzo gosci mysli ze wiedza leiej robiac pierwszy raz.... a z turbo jest jak seksem, za pierwszym razem zawsze sa dwa ruchy....
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
i wszystko w temacie.skoro tak to po co pisac:evolution pisze:jestem jestem:D:D odpowiadalem na to co uznalem za stosowne:D
z jednej strony piszesz ze zeruja ludzie a z drugiej gdy ktos chce zlapac kontakt zeby robic to wybierasz "co stosowne"evolution pisze:kolektory odlewam do kazdego auta wyspawac tez moge ale pekaja.. wiec lepiej odlac
turbo do 1,3... jaka moc chcesz miec??:>
One Man Crew
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
kontakt sie lapie telefonicznie albo gg lub priv... nic z tego nie wykonales...
[ Dodano: Sob Gru 02, 2006 09:31 ]
do tej pory nie wiem ile koni planujesz uzyskac....
[ Dodano: Sob Gru 02, 2006 09:31 ]
do tej pory nie wiem ile koni planujesz uzyskac....
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Siema Lisy
Potrzebuję porady ekspertów. W ramach zimowego projektu (coby się nie nudzić za bardzo) knujemy z kolesiem soft-turbo do VW Polo motor AAV (1.3 40kW (55 koni) na monowtrysku BOSCH MONO-MOTRONIC, stopień sprężania ok 9-9,5). Ale nie będzie to komresor "z paska" ani turbo "z wydechu" - stawiamy na prąd elektryczny jako żródło zasilania. Poprostu nie chcemy sie babrać w oleju itd oraz wywalać tysięcy PLN na różne kobinacje. Teraz troche konkretów i wymagań z mojej strony:
- przeprowdziłem doświadczenia i na początek udało mi się uzyskać dopał rzędu 0,25 - 0,3 bar niestety przy _nędznym_ przepływie powietrza ok 30-40 litrów/sekunda
- maksymalnie chcemy osiągnąć 0,5 bar (realistycznie patrząc w zasięgu wydaje się być 0.3 - 0.4 bar i przeływ powietrza ok 90-100l/sec przy wydatkach na projekt nie większych niż 600zł max!!!)
- bardziej zależy nam na dramatycznym zwiekszeniu momentu niz mocy silnika
- wszelkie mechaniczne modyfikacje silnika _ZABRONIONE_ (odprężanie itd...)
- a to będzie najlepsze - chciałbym to z GAZEM ożenić:)
A teraz moje pytania do "ludzi po przejściach":
- czy jest sens w doładowaniu motoru ciśnieniem rzędu 0,2 - 0,4 bar?? Czy odczuję różnicę? Zauważcie,że cisnienie to dostepne będzie juz od _najniższych_ obrotów - ale wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika bedzie malało (ograniczona wydolnośc w tłoczeniu powietrza!!!)...
- intercooler - czy będzie miał sens w takim rozwiązaniu (i przy takim ciśnieniu)?
- gaz... mamy instalacje 2 generacji (parownik+mikser pod wtryskiem). Nie chcę kombinowac z parownikami z regulowanym cisnieniem (kompensacją ciśnienia) w związku z tym czy ktoś próbował wpuszczać gaz _PRZED_ turbiną do dolotu??? teoretycznie elegancko winno zasysać się powietrze z gazem - tyle ile trzeba. Wiem też,że grozi to eksplozją dolotu Ale raz sie żyje:-) Da się tak czy trzeba kombinować???
No to tyle, mam nadzieję że mi coś podpowiecie. Jak coś zacznie się robić dam znać o postepach i wynikach - narazie niechcę wchodzic w techniczne szczgóły
Pozdrawiam
Kamil
Potrzebuję porady ekspertów. W ramach zimowego projektu (coby się nie nudzić za bardzo) knujemy z kolesiem soft-turbo do VW Polo motor AAV (1.3 40kW (55 koni) na monowtrysku BOSCH MONO-MOTRONIC, stopień sprężania ok 9-9,5). Ale nie będzie to komresor "z paska" ani turbo "z wydechu" - stawiamy na prąd elektryczny jako żródło zasilania. Poprostu nie chcemy sie babrać w oleju itd oraz wywalać tysięcy PLN na różne kobinacje. Teraz troche konkretów i wymagań z mojej strony:
- przeprowdziłem doświadczenia i na początek udało mi się uzyskać dopał rzędu 0,25 - 0,3 bar niestety przy _nędznym_ przepływie powietrza ok 30-40 litrów/sekunda
- maksymalnie chcemy osiągnąć 0,5 bar (realistycznie patrząc w zasięgu wydaje się być 0.3 - 0.4 bar i przeływ powietrza ok 90-100l/sec przy wydatkach na projekt nie większych niż 600zł max!!!)
- bardziej zależy nam na dramatycznym zwiekszeniu momentu niz mocy silnika
- wszelkie mechaniczne modyfikacje silnika _ZABRONIONE_ (odprężanie itd...)
- a to będzie najlepsze - chciałbym to z GAZEM ożenić:)
A teraz moje pytania do "ludzi po przejściach":
- czy jest sens w doładowaniu motoru ciśnieniem rzędu 0,2 - 0,4 bar?? Czy odczuję różnicę? Zauważcie,że cisnienie to dostepne będzie juz od _najniższych_ obrotów - ale wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika bedzie malało (ograniczona wydolnośc w tłoczeniu powietrza!!!)...
- intercooler - czy będzie miał sens w takim rozwiązaniu (i przy takim ciśnieniu)?
- gaz... mamy instalacje 2 generacji (parownik+mikser pod wtryskiem). Nie chcę kombinowac z parownikami z regulowanym cisnieniem (kompensacją ciśnienia) w związku z tym czy ktoś próbował wpuszczać gaz _PRZED_ turbiną do dolotu??? teoretycznie elegancko winno zasysać się powietrze z gazem - tyle ile trzeba. Wiem też,że grozi to eksplozją dolotu Ale raz sie żyje:-) Da się tak czy trzeba kombinować???
No to tyle, mam nadzieję że mi coś podpowiecie. Jak coś zacznie się robić dam znać o postepach i wynikach - narazie niechcę wchodzic w techniczne szczgóły
Pozdrawiam
Kamil
To już trzeci VW w życiu:-) Wpadłem w nałóg:-)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości