Strona 26 z 39

: pn gru 21, 2009 03:46
autor: Marcin_MK2_8v
Bulifreeq pisze:
Marcin_MK2_8v pisze:ad1 przeguby przydało by się wymienić bo mogą nie wytrzymać
ad2 skrzynia może być od KR-a czyli 2Y lub przynajmniej od mk3 ale na grubszy wałek sprzęgła niż ta co masz w caddy (chyba 28zębów na wałku, ale mogę się mylić)
ad3 wiązkę bym proponował od podstaw zrobić tzn przerobić na nową skrzynkę bezpieczników taka jak w mk2 po 89r nie jest to tak bardzo skomplikowane a zawsze lepiej mieć sprawdzone wszystko
ad4 intercooler najlepiej custom przed chłodnice i zrób od podstaw orurowanie, poszukaj sobie wydechu od mk1 16v lub scirocco 16v chodzi głównie o sam początek od kolektora (portki) ewentualnie można samemu wykonać, chłodnica lepiej jakaś większa
Juz mniej wiecej wyczytałem ze Drążek zmiany biegów zastosować od golf 3 VR6 ale wtedy hyrdaulika

Ale ma jeszcze pyatnie jakie konkretnie te przeguby? od czego?

a co do tej wiazki to dobrze sie składa bo mam golf 2 na czesci ale nie wiem jaki motor miał ale o chyba bez znaczenia?

dzieki za info
Ale nie pisałem o drążku zmiany biegów tylko o skrzyni, jeśli nie chcesz hydrauliki to drążek z caddy będzie działał jeśli masz w nim skrzynie 5, jeśli 4 to też da rady po odpowiedniej regulacji i delikatnej przeróbce :grin:

Przeguby raczej od G60 ale półosie z caddy bo któraś jest krótsza tylko nie pamiętam która.

Co do wiązki to silnik nie ma znaczenia ponieważ potrzebne ci będzie z niej tylko część środkowa, przednia i tylna czyli do lamp.

[ Dodano: 21 Gru 2009 03:01 ]
ESG pisze:Siemka, ja z trochę nietypowym pytaniem. W mojej Skodzie Felicii padł silnik AEE. I teraz chciałbym go zamienić na inną jednostkę o niemniejszej mocy, najchętniej bez wymiany wszystkiego co pod maską. Który z silników VAG byłby odpowiedni w tej sytuacji? Ewentualnie przy swapie którego silnika byłoby najmniej kombinowania. Interesowałby mnie najchętniej jakiś 1.8 ale kluczowa jest nie mniejsza moc. Ponoć bloki silników 1.8, 1.9D i 2.0 są bliźniacze - silnik 1.9SDI był montowany w tych Skodach więc osiągalne byłyby łapy pod te silniki - poprawcie mnie jeśli mam złe informacje. Chciałbym uniknąć robienia od zera wiązki elektrycznej na podstawie wiązek VW i Skody, dorabianie łap też nie wchodzi w grę. Z racji na fabryczną flanszę do Skodowej skrzyni, skrzynia biegów też jest ważna.
Mogę się mylić ale wydaje mi się że przy zmianie na każdy inny silnik o podobnej lub tej samej mocy co AEE będzie trochę roboty. Akurat AEE ma inny blok co 1.9SDI więc co za tym idzie musi być do niego inna skrzynia, no chyba że skoda miała inną flansze wtedy trzeba tylko zmienić flanszę i zastosować łapy od SDI wtedy podejdzie slinik 1.8 lub 2.0.

: pn gru 21, 2009 08:54
autor: ESG
to że AEE i SDI są różne to wiem, kluczem jest tutaj podobieństwo SDI i 1.8. Jakie elementy przejdą z AEE do 1.8 (alternator, rozrusznik, pompa wody, aparat zapłonowy, pompa wspomagania, chłodnica, kolektor ssący/wydechowy, wiązka, wtryskiwacze, coś jeszcze?)? i który 1.8 wybrać? Myślałem o tym 90KM.

: pn gru 21, 2009 10:42
autor: Marcin_MK2_8v
ESG pisze:to że AEE i SDI są różne to wiem, kluczem jest tutaj podobieństwo SDI i 1.8. Jakie elementy przejdą z AEE do 1.8 (alternator, rozrusznik, pompa wody, aparat zapłonowy, pompa wspomagania, chłodnica, kolektor ssący/wydechowy, wiązka, wtryskiwacze, coś jeszcze?)? i który 1.8 wybrać? Myślałem o tym 90KM.
Właśnie w tym rzecz że nic nie podejdzie od AEE do 1.8 bo są to inne bloki, więc trzeba by kompletny silnik mieć i do tego łapy od SDI.

: pn gru 21, 2009 12:39
autor: ESG
czy na pewno bloki silnika 1.9D (1Y/AEF) i 1.8 są bliźniacze i łapy spasują?

: czw gru 24, 2009 02:08
autor: Marcin_MK2_8v
na 100% do mk3, mk2 pasują bez problemów na łapy, nie wiem dokładnie jak 1.9 jest montowany w skodzie ale mam wrażenie że podejdzie na łapy, bloki są identyczne w silnikach 1.9, 1.8, 2.0 itp z mk2, mk3, passat b3 b4, toledo itp

: śr gru 30, 2009 15:35
autor: treu
Witam :) Panowie co jest potrzebne do swapa z 1.3 NZ na 1.8 RP oprócz silnika, skrzyni i polosi, sterownika silnika ??? czy sanki pod silnik tez trzeba zmieniac??

: czw sty 14, 2010 04:22
autor: Marcin_MK2_8v
sanki zostają

: wt sty 26, 2010 22:32
autor: filipw07
Mam golfa mk2 i silnik 1.8. Na 99% za 2-3 dni kupie silnik 1.8 g60 z corrado. Co trzeba wymienić a co zostawić. Mam do dyspozycji całe corrado i co wziąć a co zostawić? Z góry dzięki za pomoc!

: wt lut 02, 2010 03:05
autor: Marcin_MK2_8v
w sumie to tylko sanki zostają, jeśli chcesz zrobić dobrze swap

: sob lut 06, 2010 22:11
autor: trava
Hej,
Pojawiło się tutaj już pytanie o taki swap ale nie było odpowiedzi, więc przypomnę, z racji zapotrzebowania na taką informację : )
Pada mi AGG 2.0 8v
Zainteresowałem się ABF 2.0 16v
Czy ktoś już to zrobił? Co pasuje, a co nie?
W co muszę się zaopatrzyć przed operacją, nad czym zastanowić?
Czy koszt swapa będzie kilkakrotnie wyższy niż remontu + jakieś polerki, szlify starego motoru?

Pozdrawiam!

: ndz lut 14, 2010 00:35
autor: stopczyk26
Witam mam w tej chwili 1,6 RF i przymierzam sie do przekladki na 1,8 ale rowniez na gazniku (kwestia finansowa). W VW bylo kilka rodzajii 1,8 min o takich oznaczeniach GU,DS,EX,RH,RM. Chcialbym sie zapytac ktory z tych silnikow bylby najlepszy dla mnie na swap? Chodzi o to ze chcialbym jak najwiecej czesci zostawic ze swojego, a najlepiej jakby byla mozliwosc przelozenia samego silnika a reszta zostalaby z RF'a. A jesli musialbym juz cos przelozyc to prosze o porade co jeszcze potrzebowalbym?

: śr lut 17, 2010 02:19
autor: Marcin_MK2_8v
trava pisze:Hej,
Pojawiło się tutaj już pytanie o taki swap ale nie było odpowiedzi, więc przypomnę, z racji zapotrzebowania na taką informację : )
Pada mi AGG 2.0 8v
Zainteresowałem się ABF 2.0 16v
Czy ktoś już to zrobił? Co pasuje, a co nie?
W co muszę się zaopatrzyć przed operacją, nad czym zastanowić?
Czy koszt swapa będzie kilkakrotnie wyższy niż remontu + jakieś polerki, szlify starego motoru?

Pozdrawiam!
koszt swapa zależy od zakupu silnika, skrzynia, półosie, sprzęgło zostają i na upartego wydech też

[ Dodano: 17 Lut 2010 01:23 ]
stopczyk26 pisze:Witam mam w tej chwili 1,6 RF i przymierzam sie do przekladki na 1,8 ale rowniez na gazniku (kwestia finansowa). W VW bylo kilka rodzajii 1,8 min o takich oznaczeniach GU,DS,EX,RH,RM. Chcialbym sie zapytac ktory z tych silnikow bylby najlepszy dla mnie na swap? Chodzi o to ze chcialbym jak najwiecej czesci zostawic ze swojego, a najlepiej jakby byla mozliwosc przelozenia samego silnika a reszta zostalaby z RF'a. A jesli musialbym juz cos przelozyc to prosze o porade co jeszcze potrzebowalbym?
w zasadzie to jeśli kupisz goły silnik to wszystko ci podpasuje czy to będzie 1.6, 1.8 na upartego nawet i 2.0 nie ważne czy wtrysk czy gaźnik zmieniasz kolektor z gaźnikiem od twojego i daje rady :grin:

: śr lut 17, 2010 23:51
autor: fatboyslim
Witam,
pada mi właśnie silniczek 1.8 (98KM) w Golf II syncro.
czy jak bym założył 1.8 z GTI to musiałbym coś zmieniac??
Czy podejdzie do skrzyni biegów?
a i czy ktoś ma może ze śląska taki silniczek w dobrym stanie do odsprzedania.
Pozdrawiam

: pt lut 19, 2010 01:37
autor: Marcin_MK2_8v
fatboyslim pisze:Witam,
pada mi właśnie silniczek 1.8 (98KM) w Golf II syncro.
czy jak bym założył 1.8 z GTI to musiałbym coś zmieniac??
Czy podejdzie do skrzyni biegów?
a i czy ktoś ma może ze śląska taki silniczek w dobrym stanie do odsprzedania.
Pozdrawiam
do skrzyni podejdzie