Strona 26 z 37

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: czw kwie 18, 2013 00:52
autor: Jedras1991
bucket, no jeśli zrobisz to co opisane dosłownie, tz dwa razy zamontujesz wydech z AEE i zamach AAU to kto wie...

Wałek z 3F raczej bym doradzał, nie jestem tego pewny ale ktoś coś mi tam mruczał że wałek z AEE ma inne koło, ale sam się nie pofatygowałem sprawdzić. Wałek z 3F + zrobiony wydech da około 10km i to najwięcej właśnie da. Wkładka, wiercenie, wtrysk i piłowanie jeża to raczej mało daje.

Porting i polerowanie komory tez jest mało wnoszące, te silniki mają płaską komorę, a kanały są dość dobrze fabrycznie ogarnięte, po obrobieniu kanałów w G40 nie zauważyłem żadnej różnicy poza dobrym samopoczuciem z faktu posiadania obrobionych kanałów(w przeciwieństwie do PF gdzie efekt da się wyczuć).

Najlepszy efekt daje ogarnięcie zapłonu (nie powinno być nadmiernego luzu na ośce) + ustawienie trochę wcześniej połączone z naprawdę dobrymi świecami i przewodami. Nie wypadające zapłony to już powód do radości.

Jeszcze muszę obadać temat tłoków 3F które są CR10, a dokładnie czy wejdą pod wał i korby z ABD (3F już mam, jeszcze muszę jakieś ABD dorwać).

Do głowicy z G40 (więc pewnie i do ABD) da się wsadzić zawory wydechowe od Golfa I 1.5 (PY - 29mm/1.5 - 31mm), Freccia oferuje w cenie koło 17zł szt, godne uwagi przy remoncie głowy. Ew w ogóle zawory zamówić u Paradowskich około 50zł/szt, taki jak się chce.

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: pt kwie 19, 2013 12:43
autor: toffic
Jedras1991 pisze: po obrobieniu kanałów w G40 nie zauważyłem żadnej różnicy poza dobrym samopoczuciem z faktu posiadania obrobionych kanałów(w przeciwieństwie do PF gdzie efekt da się wyczuć).
Pewnie dlatego nie odczułeś różnicy, ponieważ w PY wąskie gardło jest nie w głowicy. I to trzeba najpierw poprawić a dopiero później brać się za porting, wtedy różnica jest duuuża

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: sob kwie 20, 2013 23:47
autor: bucket
powiem szczerze że tak patrząc na koszt modów ABD lepiej wychodzi wrzucic 1,8 ABS i mamy więcej mocy a spalanie podobne ;)

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: wt maja 07, 2013 18:06
autor: Gawior
Czy ktoś pozbywał się przepływomierza w silniku 2E zamiast niego dając przepustnice od automata ?
Zastanawiam się czy jest jakaś odczuwalna różnica ( np. w reakcji na pedał gazu ) po wywaleniu tego zamulacza dolotu w postaci przepływomierza klapkowego ( MAF ) ?

Czy wystarczy podłączyć przewody od przepływomierza do odpowiednich pinów jednego z dwóch potencjometrów położenia przepustnicy, czy może coś trzeba przerabiać ?
Druga sprawa, to co z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego ? Jest wewnątrz przepływki, a nie chciał bym jej pruć do puki nie będę pewien, że patent z przepustnicą od automatu działa na 100% poprawnie.

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: śr maja 08, 2013 13:03
autor: _pawelek
Gawior tez sie nad tym zastanawiałem kiedys przepustnica z automatu jest taka sama po za czunikiem tps bo ma na dwie wtyczki

Obrazek wygląda tak z tym ze sam czujnik ma drógie wyjscie na 3 piny a przepływka 4 wiec trzeba by jakos to przerobic by czujnik powietrza oddzielic i mysle ze by sie dało i napewno poprawiło by przepływ powietrza

czujnik to ten 037907385M
Obrazek

moze ktos juz tak modził niech sie wypowie jakie wartosci przedstawia drógie wyjscie i na jakim pinie by pasowało wartosciami do tych z przepływki :bigok:

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: śr maja 08, 2013 21:27
autor: Gawior
Jak ta przepustnica wygląda to wiem. Z jednej str. TPS-u jest normalne złącze ( pasuje do oryginalnej wtyczki ), a drugie złącze różni się tylko dłuższym plastikiem ( co zresztą na zdjęciu widać ). Wygląda tak jak by było to złącze 4 pinowe, ale brakowało jednego pinu.
Jak wygląda normalna też wiem ( mam 3szt. ), a w obecnej przy okazji i z nudów zrobiłem porting i polerowanie.
Silnik ten znam bardzo dobrze w związku z moimi przejściami z nim.

Obie przepustnice mają tak samo podciśnienie sterujące regulatorem ciśnienia paliwa na listwie, oraz podłączenie do elektrozaworu of filtra węglowego ( filtr oparów paliwa ze zbiornika ). Różnica jest w podwójnym TPS-ie, oraz w tym, że w przepustnicy od automatu ten TPS jest że tak powiem bardziej odsadzony od samej przepustnicy, niż w normalnej przepustnicy.

Wartości drugie wyjście zapewne przedstawia te same. Natomiast piny pewnie jak w zwykłym potencjometrze ( 1 2 3 ) i można to prosto sprawdzić multimetrem.
W cztero-pinowej wtyczce przepływki od 2 do 4 to potencjometr przepływki, a 1 to IAT ( intake air temperature ). Dokładniej IAT to piny 1 i 4 ( 4 wspólny z potencjometrem przepływki ).

Przepływka w 2E, to nic innego jak potencjometr, którym rusza klapka otwierana powietrzem zasysanym. Zasada działania i zakres wartości mniej więcej taki sam ma potencjometr w przepływce w 2E oraz przepustnica. Tak więc jest to takie oszukanie trochę komputera silnika, a że otwarcie klapki w przepływce jest uzależnione od otwarcia przepustnicy, to można taki trik zrobić.

Jednakże dalej zastanawia mnie ten wpis autora o "drobnej modyfikacji" przepustnicy od automatu. Na czym miała by polegać ta modyfikacja.

Poza tym jeżeli już wywalę przepływkę, to z obudową filtra powietrza, lub jej gurną pokrywą ( pokrywa z przepływką ). Jeżeli wymiana całej puszki, to tylko na taką od ADY, AGG, bo mam wkład filtra SIMOTA i było by go szkoda.
Zastanawiają mnie jeszcze przewody podciśnienia. Jeden do klapki powietrza ciepłe/zimne ( to mniej ważne i raczej jakoś to jest w obudowach filtra w tych silnikach ), a drugi podciśnienie do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Nie pamiętam jak w ADY, czy AGG jest z obudową filtra powietrza i czy tez stamtąd idzie podciśnienie na regulator w listwie.

Jak dobrze pójdzie, to powinienem mieć tą przepustnicę na ręce ( o ile dzisiaj wysłali kurierem ), to zobaczę co i jak jak będę miał chwilę czasu.

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: śr maja 08, 2013 23:05
autor: _pawelek
dobrze jak bys sprawdził ten podwójny tps na drugim złączu wartosci na zamknietej i max otwartej przepustnicy
wiemy ze wartosci przepustnicy ma od 0.7 do 4.5 a przepływki 0,24 do 4,5V. czyli powinno dac rade to zrobic :bigok:

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: śr maja 08, 2013 23:52
autor: rysiektr
Gawior pisze:Nie pamiętam jak w ADY, czy AGG jest z obudową filtra powietrza i czy tez stamtąd idzie podciśnienie na regulator w listwie.
niestety nie, w ADY/AGG do regulatora paliwa podciśnienie jest brane z króćca w kolekorze ssącym

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: czw maja 09, 2013 11:49
autor: spawacz
Najpiej jakbyscie mieli COpot z G60 to tej operacji , ew mozna zrobic samemu z czesci z elektornika, napiecie ustawiajcie na ok 1.15v na wolnych, i rezystancja na ok 620-650 ohm wtedy dziala najlepiej.

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: czw maja 09, 2013 15:07
autor: Gawior
Czujnikiem temp. powietrza zasysanego, to się najmniej przejmuję.

spawacz, pisząc "napięcie ustawiajcie na ok 1.15v na wolnych, i rezystancja na ok 620-650 ohm wtedy działa" masz na myśli danie rezystora na sztywno zamiast czujnika ( termistora ) ?

Co miałeś na myśli o modyfikacji tej przepustnicy od automatu, bo obecnie to mnie teraz najbardziej interesuje. Przepustnica z podwójnym TPS-em dzisiaj mi przyszła ( z Passata B3 2.0 z 89r ), ale tylko zdążyłem ją wyczyścić.

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: pt maja 10, 2013 16:45
autor: spawacz
termistor ma tylko i wycznie sluzyc jako temp. w dlocie. Rezystancje musisz zrobic inna typowo MAF z PF ma 500-1000 dziwne? Ani trche regulujac CO potencjomerem w przepywce ori wlasnie robisz wartosci miedzy 500 a 1000. TPS z 2e ma ok 1500ohm wiec musisz dolozyc rezystor nastawny zeby zbic rezystancje a przy okazji regulujesz CO , dlatego napisalem ze Copot z G60 by byl wysmienity bo ma termistor do dolotu i reg CO w jednym. Mysle ze chyba dostatecznie zrozumiale napislaem. Sorki za pisownie zepsuta klawa na kom[ie w robocie.

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: pt maja 10, 2013 20:51
autor: Gawior
Tylko po co rezystor nastawny. Można dać standardowy rezystor równolegle, zęby zmniejszyć rezystancję wypadkową.
spawacz, znasz może wartość jaką wskazuje sprawna przypływa na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku ?

Informacja o wartości na wolnych obrotach była by bardzo przydatna do właściwego doboru rezystora.
Dlatego, że TPS w tej przepustnicy od automatu na zamkniętej ma 1120 Ohm i przy maksymalnym otwarciu ma 2660 Ohm
Dając równolegle rezystor 900 Ohm to mamy wtedy wartość na zamkniętej przepustnicy 500 Ohm, ale na otwartej mamy tylko ~670 Ohm
Jednakże zamknięta przepustnica ( wartość 1120 Ohm ) odpowiada wolnym obrotom na przepływce, czyli więcej niż te 500 Ohm ( wartości w całym zakresie pracy 500-1000 Ohm o ile dobrze rozumiem ). 500 Ohm przpeływka ma na całkowicie zamkniętej klapce, czyli na zgaszonym silniku.

Jeżeli dam równolegle do TPS-u rezystor 1200Ohm, to uzyskam wartość ~580 Ohm na zamkniętej przepustnicy i na całkowicie otwartej było by około 827 Ohm

Teraz zajrzałem w "Sam, naprawiam" w wartości przepływomierza i piszą, że na zaciskach 3 i 4 rezystancja od 500 do 1000Ohm
Natomiast zaciski 2 i 3, to rezystancja zmienna od położenia klapki przepływomierza ( od położenia potencjometru przepławki ).

W TPS-ie piny 1 i 2 dają rezystancję od 1120 do 2660 Ohm, a piny 2 i 3 dają spadek rezystancji od 2660 do 1120 Ohm

Nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale jak podłączę pod TPS wtyczkę przepływki, to na pinach 3 i 4 przepływki mam ustawić na sztywno wartość z zakresu od 500 do 1000 Ohm, a piny 2 i 3 przepływki podpiąć pod TPS ?

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: czw maja 23, 2013 06:17
autor: lukaszwyrzysk
a jaki numer ma sterownik 1.8 (ABS) zeby zamontowac do 1.8 (AAM)

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: ndz maja 26, 2013 13:31
autor: gracek1906
0 261 200 714 - 1H0 907 311 C
0 261 200 784 - 1H0 907 311 H
0 261 200 752 - 357 907 311 A
0 261 203 184 - 8A0 907 311 B
0 261 203 318 - 1H0 907 311 L