SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marcin_MK2_8v
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: sob lut 02, 2008 22:46
Lokalizacja: Stary Sącz
Kontakt:

Post autor: Marcin_MK2_8v » pn lis 09, 2009 13:04

łapy pasują, skrzynia też można by zmienić sprzęgło na większe. Silnik musisz mieć kompletny z wiązką i ecu, bez alternatora, pompy wspomagania bo to można przełożyć. Co do gazu to trzeba wymienić mikser i przeregulować instalacje



syneusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn lis 02, 2009 03:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: syneusz » wt lis 10, 2009 18:23

niewiem czy pisaliscie o tym czy nie...nie jestem w stanie przerobic wszystkich tematow...interesuje mnie przeszczep do GolfaMK1 którejs z nowszych konstrukcji (2.0TFSi lub 2.0TDi)...piszcie prosze wszystko co wiecie na ten temat...pozdr.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Post autor: KoguT » czw lis 19, 2009 18:46

potrzebuje odpowiedzi na nastepujace pytanie
posiadam silnik 1.6 ABU
mam zamiar swapowac na ABFa

i czy ABF ma łapy w tych samych miejscach co moj ABU?



Awatar użytkownika
Marcin_MK2_8v
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: sob lut 02, 2008 22:46
Lokalizacja: Stary Sącz
Kontakt:

Post autor: Marcin_MK2_8v » sob lis 21, 2009 00:55

KoguTek pisze:potrzebuje odpowiedzi na nastepujace pytanie
posiadam silnik 1.6 ABU
mam zamiar swapowac na ABFa

i czy ABF ma łapy w tych samych miejscach co moj ABU?
powinien podejść z najgorszym wypadku wymiana wózka od ABF-a, ale raczej tylko wymiana samych poduszek, pod skrzynią zostaje od ABU za silnikiem trzeba zmienić i przednia na belce też do zmiany



Awatar użytkownika
k j n
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 13:42
Lokalizacja: lask
Kontakt:

Post autor: k j n » czw gru 03, 2009 18:11

moze i smieszne pytanie,ale czy do golfa mk1 1.1 wsadze silnik 1.3 z mk2 bez zadnych przerobek mocowan itp,i czy da sie go polaczyc ze skrzynia 4 z mk1 czy musi skrzyni byc z mk2,z gory dzieki



duchu123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 16:53
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: duchu123 » ndz gru 06, 2009 12:49

Cześć możesz mi pomóc mam golfa 4 1.6 16 AUS i silnik na wykończeniu i nie chcąc musze wymienić silnik i zastanawiam się czy jak bym wymienił na 1.8 to co
osprzet z 1.6 bendzie pasować ??
musze kupić kompa ??? do 1.8???
musze wymieniać skrzynię 5biegową mam
na jaka wersję silnika najlepiej wymienić???
muszę łapy jakoś przerabiać ???
czy wogulę warto na troche większy bo licze się z kasą a wole pare zeta dodac i miec choć troche szybszy wózek


Sprzedam kostkę stacyjki, czujnik prędkości do MK4 - priv

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » czw gru 10, 2009 21:59

Witam

Mam pytanko.. Który z silników mk2/mk3 najlepiej nadaje się do gazu? Oczywiście żaden hehe :P Ale który to najlepiej znosi? I mówię tu raczej o mocniejszych modelach czyli 1,8 - 2,0 - 2,8.

Pozdrawiam


Obrazek

Awatar użytkownika
fill89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr paź 22, 2008 18:18
Lokalizacja: Budzisko/Suwałki

Post autor: fill89 » pt gru 11, 2009 14:16

Najlepsze to 1.8 8v i 2.0 8v wszystko zależy od instalacji LPG jej założyciela oraz jaki LPG tankujesz. Generalnie wszystkie silniki można gazować i wszystkie się do tego nadają :helm:



Abisian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw paź 16, 2008 10:30
Lokalizacja: biała rawska
Kontakt:

Post autor: Abisian » sob gru 12, 2009 12:14

żadnych szczegułów to tutaj nikt nie napisał może jakieś foty co i gdzie trzeba podłączy i co i jak to zrobic tyle że co jest potrzebne to każdy się domeśla



Awatar użytkownika
konradzik81
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: wt lip 31, 2007 14:14
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: konradzik81 » ndz gru 13, 2009 13:41

Abisian, kup calego dawce jak bedzie go rozbieral poopisuj sobie i bedziesz wiedzial gdzie co podlaczyc
to po pierwsze a po drugie z czego na co chcesz swapowac?



Bulifreeq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt gru 15, 2009 01:02
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odra
Kontakt:

Post autor: Bulifreeq » wt gru 15, 2009 01:09

Witam Kolegów :D

Posiadam Caddy mk1 1.6d auto jest juz przygotowane to swapu. Posiadam całe corrado do dyspozycji i jeszcze jeden silnik g60. Mam kilka pytan:

1.Co mi jest jeszcze potrzebne? np. inne przeguby
2.czy moge hydrauliczna skrzynie z corrado wymienic na inna zeby nie trzeb było przerabiac?
3. czy musze przekładac wiazke ?czy ta od caddy bedzie pasowac?

4. o czym pomyslec wczesniej i gdzie umiescic IC i czy zostawic stara chłodnice od diesla czy wymienic na inna.

Prosze o wszelka pomoc i propozycje


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images48.fotosik.pl/293/216674b5817f21b1med.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Marcin_MK2_8v
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: sob lut 02, 2008 22:46
Lokalizacja: Stary Sącz
Kontakt:

Post autor: Marcin_MK2_8v » pt gru 18, 2009 03:11

ad1 przeguby przydało by się wymienić bo mogą nie wytrzymać
ad2 skrzynia może być od KR-a czyli 2Y lub przynajmniej od mk3 ale na grubszy wałek sprzęgła niż ta co masz w caddy (chyba 28zębów na wałku, ale mogę się mylić)
ad3 wiązkę bym proponował od podstaw zrobić tzn przerobić na nową skrzynkę bezpieczników taka jak w mk2 po 89r nie jest to tak bardzo skomplikowane a zawsze lepiej mieć sprawdzone wszystko
ad4 intercooler najlepiej custom przed chłodnice i zrób od podstaw orurowanie, poszukaj sobie wydechu od mk1 16v lub scirocco 16v chodzi głównie o sam początek od kolektora (portki) ewentualnie można samemu wykonać, chłodnica lepiej jakaś większa
Ostatnio zmieniony pt gru 18, 2009 03:22 przez Marcin_MK2_8v, łącznie zmieniany 2 razy.



Bulifreeq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt gru 15, 2009 01:02
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odra
Kontakt:

Post autor: Bulifreeq » sob gru 19, 2009 16:56

Marcin_MK2_8v pisze:ad1 przeguby przydało by się wymienić bo mogą nie wytrzymać
ad2 skrzynia może być od KR-a czyli 2Y lub przynajmniej od mk3 ale na grubszy wałek sprzęgła niż ta co masz w caddy (chyba 28zębów na wałku, ale mogę się mylić)
ad3 wiązkę bym proponował od podstaw zrobić tzn przerobić na nową skrzynkę bezpieczników taka jak w mk2 po 89r nie jest to tak bardzo skomplikowane a zawsze lepiej mieć sprawdzone wszystko
ad4 intercooler najlepiej custom przed chłodnice i zrób od podstaw orurowanie, poszukaj sobie wydechu od mk1 16v lub scirocco 16v chodzi głównie o sam początek od kolektora (portki) ewentualnie można samemu wykonać, chłodnica lepiej jakaś większa
Juz mniej wiecej wyczytałem ze Drążek zmiany biegów zastosować od golf 3 VR6 ale wtedy hyrdaulika

Ale ma jeszcze pyatnie jakie konkretnie te przeguby? od czego?

a co do tej wiazki to dobrze sie składa bo mam golf 2 na czesci ale nie wiem jaki motor miał ale o chyba bez znaczenia?

dzieki za info
Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2009 17:03 przez Bulifreeq, łącznie zmieniany 1 raz.



ESG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 11:07
Lokalizacja: WuWuA

Post autor: ESG » pn gru 21, 2009 01:15

Siemka, ja z trochę nietypowym pytaniem. W mojej Skodzie Felicii padł silnik AEE. I teraz chciałbym go zamienić na inną jednostkę o niemniejszej mocy, najchętniej bez wymiany wszystkiego co pod maską. Który z silników VAG byłby odpowiedni w tej sytuacji? Ewentualnie przy swapie którego silnika byłoby najmniej kombinowania. Interesowałby mnie najchętniej jakiś 1.8 ale kluczowa jest nie mniejsza moc. Ponoć bloki silników 1.8, 1.9D i 2.0 są bliźniacze - silnik 1.9SDI był montowany w tych Skodach więc osiągalne byłyby łapy pod te silniki - poprawcie mnie jeśli mam złe informacje. Chciałbym uniknąć robienia od zera wiązki elektrycznej na podstawie wiązek VW i Skody, dorabianie łap też nie wchodzi w grę. Z racji na fabryczną flanszę do Skodowej skrzyni, skrzynia biegów też jest ważna.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości