Strona 23 z 37

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: śr mar 21, 2012 14:22
autor: mariokruk
Witam Panowie, Mam pytanko :D Dopiero zaczynam swoją drogę z pracami pod maską, poruszam się Toledo 1L z silnikiem 2.0 2E. W którymś z postów tutaj przeczytałem, że swap z 2.0 8v AGG na 2.0 16v jest PnP. Moje pytanie dotyczy tego, czy podobnie jest ze swapem z 2E na 2.0 16v? Bo Digifant i Simos to jednak dwie chyba różne sprawy. I ciekawi mnie także , czy potrzebowałbym też czegoś dodatkowo, typu wiązki i komp, czyteż wystarczy wrzucić sam silnik wraz z kolektorami itp itd.

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: pt mar 30, 2012 20:36
autor: Pawel_Mk2
robiłem przekładkę silników pierwszy to 1.8 gx na 1.8 abs i spotkała mnie niespodzianka silniki maja inne kola zamachowe i dociski z pozoru to samo ,rozstaw śrub ale jednak od gx do absa nie da się założyć bez zmiany docisku ! owszem kolo lekko się wciskana na docisk ale za plytko i tarcza sprzegla sie trzepie w środku a nie ma prawa drgnac ,próbowałem wyjąłem jeden klin z zamachu bo wadził o docisk ale tez bezskutecznie nie pasuje nadal wiec dokupiłem zamach od absa i jeżdżę.Ale zauważyłem że silnik się nie wkręca na obroty tak szybko jak tamten a jest zdrowy i mi to nie daje spokoju będę zakładał docisk i zamach ten strszy typ lżejszy.
Wie ktoś ile waży zamach od 1.8 abs ? bo ważyłem z gx waga łazienkowa :grin: i wyszło około 5.2 kg

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: czw kwie 05, 2012 22:36
autor: Pikus139
Witam a co mozna by bylo zrobic w 2.0 ABA?

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: pt kwie 06, 2012 16:45
autor: emka2 1,8
Witam Panów
Mam queszczyn,czy ktoś ma doświadczenie i własne obserwacje jak jest różnica między wałkiem od 2E a wałkiem od Swiątka gt?? Chcę zmienić wałek w swoim pf-ie,czy założenie 2E nie będzie mało odczuwalne i czy zamontowanie Swiątka gt nie wiąże sie z wymianą hydrauliki na mechanikę??

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: sob kwie 14, 2012 21:50
autor: arturo936
Panowie mam takie pytanie, rozwierciłem przepustnicę w monowtrysku 1,8 abs, teraz średnica wynosi 42mm, wąskim gardłem jest jeszcze podstawa wtrysku. Pytanie do was czy można ją rozwiercić czy trzeba dorabiać flansze, a może to całkiem bez sensu.
Pozdrawiam

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: ndz kwie 15, 2012 08:54
autor: gracek1906
śmiało można, tylko to jest jakiś metal zalany gumą i musisz uważać żeby to równo zrobić.

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: ndz kwie 15, 2012 15:27
autor: arturo936
ten metal jest w miejscu gdzie pęka podstawa, jutro zobaczę czy da rade rozwiercić to na te 42mm :grin: :grin:

Re: Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/

: ndz kwie 15, 2012 16:08
autor: Pikus139
witam chcial bym splanowac glowice w 2.0 8v ABA. ile mozna splanowac maxymalnie? i o ile mi to podniesie moc? jak bede mial zdjeta glowice to co jeszcze mozna zroobic?

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: czw kwie 19, 2012 09:24
autor: homer21
myśle ze planowac to mozna jak w 2e ale nie wiem tak do 2mm chyba da ci większą kompresje i troszke inaczej na gaz bedzie reagowal jakies tam NM wzrosną koło zamachowe tez stocz te 25-30% masy. moznesz jeszcze sfazować kanały i polerka, walek mozesz wymienic , przeszlifować zawory i gniazda chodzi mi o wyczyszczenie tego nagaru

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: sob cze 02, 2012 22:21
autor: Pawel_Mk2
Mam pytanie czy ktoś jeździł na tłokach z pl , kr w 1.8 8v czy nie ma kolizji i jak to się sprawuje i czy dało efekty...??????

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: ndz lip 01, 2012 14:37
autor: Garsija6
Witam chciał bym zrobić coś z moim golfem 1.8GT ABS czytałem trochę kilka tematów ale chciał bym żeby ktoś mi oświecił kilka rzeczy ;D

Co do doprężenia do 11 piszecie że trzeba splanować głowice o minimetr jaką mam wtedy założyć uszczelkę ? obecnie mam 1.75 czyli pierwszy plan. planowanie milimetr i ta sama uszczelka dobrze myśle ?
no i rozwiert kolektora z przepustnicą też mnie interesuje. są jakieś firmy które się tym zajmują czy po prostu działać samemu ? ;p

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: pt lip 06, 2012 11:44
autor: Pawel_Mk2
Zamach zrobiony na jakieś 4kg ,więcej się nie dało zebrać, nie ma z czego 1kg lżejsze od serii.Dla porównania koło od starszych 1.8 np 88 rok nawet ma cieńsze zęby niż koło 1.8 abs 94rok ,które waży około 6,3 kg.Jestem zadowolony z zabiegu, poprawa przyspieszenia, ale na zimnym przy ruszaniu mi trochę szarpie silnikiem poniżej 2 tysięcy obr trzeba więcej gazu dodać ale to winna lekkości koła trudno...
Obrazek
Obrazek

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

: sob lip 07, 2012 22:24
autor: AdamP
Jestem w trakcie zakładanie kolektora dolotowego z AEE do AEX. W związku z tym 2 pytania: 1. Map sensory w obu kolektorach różnią się kształtem i nie pasują zamiennie ( aex bosch, aee magneti marelli) da sie zamontować ten z aex do kolektora aee na kawałku węża, troche prowizorka ale pasuje, związku z tym że wtyczki są takie same to czy można je zamienić w sensie do aex dać ten z aee czy sygnały do komputera się różnią? 2 gie pytanie odnośnie listwy paliwowej i wtryskiwaczy listwa z tryskiwaczami z aex nie pasuje do kolektora aee, patrząc po zdjęciach na allegro wtryskiwacze aee są krótsze, wtyczki takie same, stąd następne pytanie czy można bez przeszkód dać wtryskiwacze z aee i komputer aex nie zgłupieje?

Re: Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/

: śr lip 11, 2012 09:19
autor: AdamP
Proste pytanie czy można założyć do komputera AEX wtryskiwacze z AEE? I czy jest różniaca w sygnałach z mapsensora czy różnią sie tylko obudową i numerem