Dylemat - duze hamulce

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Dylemat - duze hamulce

Post autor: arwam » pn mar 10, 2014 21:50

Semi1 pisze: Gumki które są w pompie? Czy po odkręceniu przewodu elastycznego od zacisku ewentualnie od rurki miedzianej powinien kapać płyn hamulcowy u mnie nic nie leciało...

tak w pompie, i już chyba masz odpowiedź, albo serwo na trzpieniu jest źle wyregulowane, albo pompa siedzi



Awatar użytkownika
Semi1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: sob sty 26, 2013 15:44
Lokalizacja: WarsawCity

Dylemat - duze hamulce

Post autor: Semi1 » wt mar 11, 2014 20:29

Więc tak, po pod pompowaniu hamulca został odkręcony odpowietrznik i nic nie leciał płyn, dopiero jak odkręciłem przy pompie to trochę poleciało.
Sądziłem że pompa walnięta i przełożyłem tą od mk3 22mm stara miała 20mm zbiorniczek jest trochę inny i przewód nie pasuje ale po odpięciu i tak na desce nic się nie zapaliło, może coś nie łączy?

Sama pompa podeszła bez żadnego problemu, gorzej z odpowietrzaniem było ciemno i trochę płynu przelałem przez układ i zostawiłem, po jeździe próbnej-pedał twardy i bierze na samej górze(tak jak wcześniej mimo że pompa mocniejsza), trochę gorzej hamuje mniej więcej tak jak przed wymianą przewodów, wtedy to były żyleta ale tłoczek nie cofał, pewnie jeszcze jest zapowietrzony.
Felgi nadal się grzeją, lewa zdecydowanie mniej ale za to prawa znowu lekko trzyma :banghead:
Na starej pompie po poluzowaniu odpowietrznika płyn nie leciał na nowej po kilku minutach nie było by płynu czyli jest dobrze???

EDIT
Bym zapomniał, jak się reguluje trzpień od serwa??


Było A6 jest Golf :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=508186" onclick="window.open(this.href);return false;
Spot- https://www.youtube.com/watch?v=8ZNr4WyM4rw" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Dylemat - duze hamulce

Post autor: arwam » wt mar 11, 2014 21:57

jak po odkręceniu odpowietrznika płyn cieknie to jest dobrze, tłoczki rozbierz i wyczyść i przy składaniu albo daj na tłoczek pastę do tłoczków np ATE, albo złóż na świeży płyn hamulcowy.
co do trzpienia nie w każdym serwie się reguluje pod pompą ale za to w niektórych się reguluje przy pedale



Awatar użytkownika
Semi1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: sob sty 26, 2013 15:44
Lokalizacja: WarsawCity

Dylemat - duze hamulce

Post autor: Semi1 » wt mar 11, 2014 22:15

arwam pisze:tłoczki rozbierz i wyczyść i przy składaniu albo daj na tłoczek pastę do tłoczków np ATE, albo złóż na świeży płyn hamulcowy.
Już składałem na pastę, jeszcze raz rozbiorę i sprawdzę jak nie pomoże to jestem w kropce :-(


Było A6 jest Golf :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=508186" onclick="window.open(this.href);return false;
Spot- https://www.youtube.com/watch?v=8ZNr4WyM4rw" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Dylemat - duze hamulce

Post autor: arwam » śr mar 12, 2014 23:08

ale na jaką pastę, sporo jest past opisanych jako smar do tłoczków hamulcowych ale się nie sprawdzają, ja polecam albo ATE bremszylinder, albo TRW ale jużnie pamiętam dokładnej nazwy pasty.
ewentualnie spróbuj na świeży płyn hamulcowy, to jest sposób starych mechaników, jest jedno ale, gumki muszą być naprawdę dobrej jakości, w tym momencie polecam oryginał z girlinga albo lucasa, ewentualnie ATE



Awatar użytkownika
tom cio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 14:56
Lokalizacja: Radzyń Chełmiński

Dylemat - duze hamulce

Post autor: tom cio » pn mar 17, 2014 10:22

Witam, na przyszły sezon planuję swap na ASZ który potem ma być zrobiony na ok 200km/400nm, w tym roku chciałbym zająć się hamulcami żeby potem mieć spokój. Czytałem sporo tematów i wymyśliłem taki zestaw na rozstawie szpilek 4x100: pompa 24mm, serwo 9 cali, z tyłu tarcze 226/10mm i zacisk z Golfa 4, przód tarcze 280/22mm i zacisk z audi a6 - ate 57. Myślałem też o przejściu na 5x100 i wtedy: pompa i serwo to co wcześniej, tył tarcze 226/10mm i zacisk z mk4 (przez trudności związane z łożyskiem w tarczy, czytałem też o piaście z octavii rs lub z nowszych polo), przód zwrotnice normalne (nie vr) od venta gt na 5x100 do tego tarcze 288/25mm z odsadzeniem 39,5mm z mk3 abf i zacisk ate 57. Zestaw Girling 60 raczej odpada przez słabą dostępność zestawów naprawczych. Czy któryś z tych zestawów wystarczy pod te moce? Jeżdżę raczej normalnie, jak każdy lubię przycisnąć, na tor się nie wybieram. Pozdrawiam.



arwam

Dylemat - duze hamulce

Post autor: arwam » pn mar 17, 2014 16:43

Girling 60 można sobie odpuścić, nie zyskasz nim wiele albo zainwestuj w ATE 57 i tarcze 288x26 ewentualnie 312mm i zacisk ATE 57 ale to rozwiązanie to rozstaw 5x100 ewentualnie podbieranie tarcz od jakiejś alfy, jeśli chcesz zostać przy 4x100 to spokojnie powinny Ci wystarczyć tarcze 280x22mm chyba że będzie intensywnie użytkowane z wysokimi prędkościami. przewaga tarcz 288x25mm to ich pojemność cieplna, można dłużej hamować zanim tarcza osiągnie krytyczne temperatury.
przy zacisku ATE 54 ( różni się od ATE 57 średnicą tłoczka i podłączeniem przewodu z płynem) nie odczujesz wielkiej różnicy w porównaniu z Girlingiem 54 lub lucasem 54 z tarczą 280x22mm
jak chcesz mam takie zaciski i jarzma wraz z klockami na zbyciu.
jeśli masz to w golfie i lub vento to według mnie wystarczy spokojnie Ci tarcza 280x22mm i zaciski Girling/Lucas 54 czyli zestaw w stosowany w golfach G60 i MK3 GT.
hamulce 288x25mm są skuteczniejsze dopiero z zaciskami ATE 57 ale i też zarówno klocki, jak i tarcze są sporo droższe niż wersja z 280x22, grubsza tarcza ma większy sens kiedy mamy cięższe auto, lub kiedy często jeździmy z bardzo wysokimi prędkościami.
ja np bardzo długo jeździłem z mocami około 160-180KM i na seryjnych heblach z 1.6TD póxniej się przesiadłem przy mocy ponad 200KM na cztery tarcze 280mm przednie wentyle tylne pełne i ten zestaw mi wystarczał spokojnie, choć się zdarzało "rozświecić" przednie tarcze, to tył pomimo tego nigdy nie zaświecił się i układ nigdy się nie zagotował.
z klocków jeśli pylenie Ci nie przeszkadza to polecam Remsa( Tańsza wersja TRW) mają maty antywibracyjne któe jednocześnie powodują że tłoczek się będzie mniej nagrzewał od styku z klockiem.
w ten sposób ryzyko zagotowania płynu znacząco spadnie.

przy Twoim zastosowaniu, myślę że wystarczy z przodu 280x22mm ewentualnie ja bym się pokusił na zmianę na 280x12 z tyłu, szczególnie jeśli masz ABS jeszcze z korektorem siły hamowania, przy odpowiedniej regulacji powinno się udać osiągnąć efekt docisku przedniej osi, dzięki czemu droga hamowania się znacząco skróci, każdy lekceważy tylne hamulce, a tak naprawdę chociaż one tylko pomagają, to dzięki nim można osiągnąc efekt "brzytwy".
a i jeszcze jedno, przy setupie z przednimi zaciskami ATE 57. pompa hamulcowa koniecznie conajmniej 23,8mm.
przy przednich zaciskach o tłoczkach 54mm i z tyłu tarczach pompa 22mm wystarcza, od biedy ale przy pełnej skuteczności hamowania, pedał będzie blisko podłogi, jeśli pompa 22mm i z przodu tarcze z tłoczkami 54mm i z tyłu z tłoczkami 38mm bedzie brał hamulec u samej góry, to będzie znaczyło że albo płyn się nie cofa z zacisków( wadliwe przewody lub pompa hamulcowa przy puszczonym hamulcu,nie puszcza płynu) ot będzie znaczyło że zaciski nie cofają tłoczków i przynajmniej jeden lub dwa zaciski przytrzymują.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: RasPL » pn mar 17, 2014 19:17

ja u siebie z prozdu mam 54mm i z tylu 34 mm bez korektora i na pompie 22 wcisniecie do polowy i kola stoja w miejscu ( przy predkosci ~90km/h). Wszystkie przewody sztywne i gumowe, gumki, tloczki nowe. Przy dwukrotnym hamowaniu z okolic 180 bez problemu sobie radza, potem juz sa zagrzane. Klocki i tarcze normalne delphi/trw zadne wyscigowe wynalazki.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

arwam

Dylemat - duze hamulce

Post autor: arwam » pn mar 17, 2014 19:45

RasPL, przy standardowych heblach z MK2/MK3 i pompie 22mm to tak mniej więcej bierze, za to jak masz ATE 57, to minimum pompa 23,8mm inaczej pedał będzie w samej podłodze, za to co do tarcz polecam Textar, bo sąbdb i jednocześnie w miarę normalne pieniążki



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Dylemat - duze hamulce

Post autor: jaaano » pn mar 17, 2014 20:34

Girling 60 można sobie odpuścić
Tak ? od dawna stare,dobre,sprawdzone rozwiązanie,sam posiadam.
jak chcesz mam takie zaciski i jarzma wraz z klockami na zbyciu
A to to już zupełny przypadek :hmm:
szczególnie jeśli masz ABS jeszcze z korektorem siły hamowania, przy odpowiedniej regulacji powinno się udać osiągnąć efekt docisku przedniej osi
A jeśli nie posiada korektora tak jak ja to nie osiągnie efektu ? dyskusyjne.
Arwam tłumacz tu zaraz szybciutko,reszta zrozumiała nie podlega dyskusji.

Aha,sorry że to na twoim poście ćwicze "multi-cytat" -kiedyś musi być ten pierwszy raz.


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
tom cio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 14:56
Lokalizacja: Radzyń Chełmiński

Dylemat - duze hamulce

Post autor: tom cio » pn mar 17, 2014 20:58

arwam, RasPL, Bardzo wam dziękuje za konkretne wypowiedzi :) Znając siebie będzie przejście na 5x100 i do tego tarcze 288mm i zaciski ATE 57mm na przodzie. A teraz konkretnie namieszałeś mi z tyłem, wszędzie co czytam to piszą, że nie ma takich tarcz czy piast a tu mówisz, że masz 280mm. Mógłbyś to trochę objaśnić?

Edit: popatrzyłem a temacie Arwam, i tak pomyślałem żeby zrobić tył tak: od tarczy 226mm "obciąć" część styku z klockiem, zostawić część z miejscem na łożysko i dziurami na śruby, ma ona w tym miejscu 134mm na tym wystającym ranciku, stoczyć go i zostaje 129mm, i teraz nie wiem jaki wymiar na osadzenie na piastę ma tarcza 280 taka jak Arwam. Jeśli byłby większy lub równy 129mm to można założyć ją na tą piastę z obciętej tarczy, pozostaje kwestia centrowania większej tarczy i umiejscowienie zacisku. Tył się trochę poszerzy ale i tak prawie zawsze dystans się dokłada. Co wy na to? Dałoby radę coś z tego wykminić? A i abs nie mam, tylko korektor na tylne belce.
Ostatnio zmieniony pn mar 17, 2014 22:06 przez tom cio, łącznie zmieniany 2 razy.



arwam

Dylemat - duze hamulce

Post autor: arwam » pn mar 17, 2014 21:58

jaaano, na gofie miałem girlinga 60 i średnio mi przypadł do gustu, więc nie doszukuj się dziury w całym. każdy ma prawo do własnego zdania,

po drugie porównaj sobie średnicę czynną zacisku, (60mm) i pole powierzchni roboczej klocka. z zaciskiem ATE 57 i polem powierzchni klocka w tych hamulcach,
skoro to takie wspaniałe rozwiązanie to dlaczego g onie zastosowano w np S4 ?
skoro w cywilnych coupe np 2.6 i niektórych 2.8 stosowano tarcze 280mm i one od biedy wystarczały, co prawda mniejsza pojemność cileplna tarczy i siła zacisku przy tym samym ciśnieniu płynu rekompensuje większa powierchnia wymiany ciepła, więc nawet taka tarcza rozgrzana szybciej stygła, a w G60( nie mylić z golfem) miałeś mniejszą grubszą tarczę, która się wolniej nieco nagrzewała za to jeszcze wolniej stygła ponieważ miała mniejszą powierzchnię wymiany ciepła, to raz.
dwa że te hamulce mają mniejszą średnice tarczy co powoduje że mimo większej siły zacisku, ta skuteczność nie jest jakoś specjalnie odczuwalna,
a praca klocków na małej średnicy tarczy w połączeniu z małym polem styku z tarczą to gotowy przepis na szybkie zużycie klocków hamulcowych,

uwierz mi że lepiej jest inwestować w większe tarcze, które nie tylko będą się wolniej nagrzewały i szybciej będą chłodzone, ale także dzięki większej średnicy będzie większe przełożenie prędkości obwodowych pomiędzy tarczą a obwodem opony, co przy takich samych klockach, spowoduje że przy tym samym zacisku siła hamowania będzie znacznie większa.

teraz gdyby zastosować ten hamulec z tarczą 276x25mm w np C4 nawet 2.5TDI 140KM to okazałoby się że ten hamulec nie tylko by nie wystarczał bo by się często przegrzewał i szybko zużywał, ale w ciężkim aucie potrzebne by było naprawdę duże serwo minimum 12-15"
taki zacisk ma rację bytu ale przy większej tarczy, w lekkim aucie jeszcze się sprawdzi, ale zacisk o dużej pojemności bedzie pochłaniał sporo więcej płynu, przy tej samej sile zacisku, właśnie przez małą średnicę tarczy, z większą tarczą byłby to bardzo dobry hamulec.
ale mała tarcza, i małe klocki, to jest grzałka, a nie hamulec, na forum audi 80 jest jeszcze kolega z B2 który przerabiał już różne konfiguracje,w tym chyba nawet czterotłoczkowe, gdzie ze względu na budowę zacisku nie dało się upchnąć dużej tarczy, i te hamulce grzały się szybko, mimo dużej "mocy" hamulca, szybko się zużywały, a klocki do nich nie były tanie, skończyło się w końcu na tym że zostały założone właśnie ATE 57 i tarcza o ile dobrze pamiętam to albo 321x25mm albo 312x25mm z jakiegoś superba, i dopiero z tych hamulców gość jest zadowolony, bo są trwałe, wolno się nagrzewają i szybko stygną, a ponadto jak to określił" wyrywają gałki oczne" przy hamowaniu


jaaano pisze:A jeśli nie posiada korektora tak jak ja to nie osiągnie efektu ? dyskusyjne


chodzi o to że jeśli nie masz korektora to przy dużych tarczach tył będzie zaczynał się jako pierwszy blokować,
jako zapewne doświadczony użytkownik auta z ABS powinieneś wiedzieć że max skuteczność hamowania osiągasz tuż przed załączeniem ABS'u, ponieważ wtedy wszystkie cztery koła hamują ze siłą na pograniczu przyczepności, dalsze zwiększanie siły na pedale hamulca spowoduje to że koła zaczną się blokować i ABS zacznie odpuszczać poszczeóglne koła nie zależnie aby uniknąć utraty sterowności, a ponieważ to oznacza przerwy w hamowaniu spada wartość opóźnienia, i skuteczność hamowania, po drugie przy odpowiednio wyregulowanym korektorze tył będzie skutecznie hamował z odpowiednią siłą i to optymalną do tej z przody, ale dzięki obecności korektora, uniknie się problemu tym żę tył zacznie się blokować jako pierwszy to raz a dwa klocki i tarcze będą się woniej zużywać.
miałem w jednym aucie już duże tarcze z tyłu i wiem czym grozi niesprawny korektor w przypadku braku ABS,


tom cio pisze:A teraz konkretnie namieszałeś mi z tyłem, wszędzie co czytam to piszą, że nie ma takich tarcz czy piast a tu mówisz, że masz 280mm. Mógłbyś to trochę objaśnić?

bo to rzeźba była, tarcze tylne bierzesz jakieś zużyte, z odpowiednim rozstawem śrub czy to 4x100 czy 5x100 obcinasz z tarczo-piasty tarczę zostawiając samą piastę, i odpowienio staczając tak utworzoną piastę ze średnicy aby zewnętrzna średnica tworzyła centrowanie dla tarczy,
a co do tarczy to można zastosować tarcze tylne z T4 280x12mm lub przednie z Audi albo B5 przy rozstawie 5x112 robisz dodatkowy nawiert i masz tarcze 280x15mm lub przy czterech śrubach z audi B4 280x15mm rozpiłowywujesz szczelinę w jarzmie, i dorabia się adapter pomiędzy jarzmo a mocowanie jarzma do tylnej belki.


a wracając do przednich hamulców to jak jużchcesz uderzać w ATE 57 to proponujęsię zastanowić nad tarczami 312x25mm albo 321x25mmk w przypadku 312mm szukaj jarzm oznaczonych symbolem 451



Awatar użytkownika
tom cio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 14:56
Lokalizacja: Radzyń Chełmiński

Dylemat - duze hamulce

Post autor: tom cio » pn mar 17, 2014 22:03

No właśnie już wykminiłem ten tył, w tym samym momencie edytowałem co napisałeś posta :) Co do 312 też chodziły mi po głowie, w sumie to już spory przerost formy nad treścią, ale jak już się bawić to na całego. Pojawia się jeszcze problem wysokości tarczy bo chcę to składać na zwykłym zawieszeniu z piastą 5x100 i na tą zwrotnicę (G60) siada tarcza 288/25 5x100 z wysokością 39,5mm, a 312mm mają 34,5mm.

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc! :bigok:



Awatar użytkownika
Semi1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: sob sty 26, 2013 15:44
Lokalizacja: WarsawCity

Dylemat - duze hamulce

Post autor: Semi1 » wt mar 18, 2014 18:58

arwam pisze:jeśli pompa 22mm i z przodu tarcze z tłoczkami 54mm i z tyłu z tłoczkami 38mm bedzie brał hamulec u samej góry, to będzie znaczyło że albo płyn się nie cofa z zacisków( wadliwe przewody lub pompa hamulcowa
Jeżeli tłoczki z przodu są 54mm pompa 22mm brak korektora i z tyłu bębny, nowe przewody a pedał hamulca bierze dosłownie na samej górze, ma bardzo niewielki skok(po zamianie pomp z 20mm-uszkodzona na 22mm-sprawną hamulec również jest na samej górze z tym że trzeba teraz użyci więcej siły żeby hamować, jak już się dobrze zaprze to koła dęba stają) tak powinno być czy coś jest nie tak? A może założyć z powrotem pompę 20mm tylko że sprawną przynajmniej nie trzeba będzie hamulca tak mocno wciskać, tak mi się wydaje ale w praktyce nie wiem jak to będzie...


Było A6 jest Golf :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=508186" onclick="window.open(this.href);return false;
Spot- https://www.youtube.com/watch?v=8ZNr4WyM4rw" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości