Dylemat - duze hamulce

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: marcinas1983 » wt lut 04, 2014 16:24

arwam, tylko musisz sobie zdać sprawę, że są ludzie co chcą założyć gotowy zestaw i jeździć bo po prostu szkoda im czasu i kasy na eksperymenty. Dlatego lepiej założyć to co seria wypuściła i mieć problem z głowy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

Dylemat - duze hamulce

Post autor: arwam » wt lut 04, 2014 16:37

marcinas1983, nie zaprzeczam, choć eksperymentem, bym tego nie nazwał, po założeniu jest potrzebna regulacja korektora jesli nie mamy ABS, ale jak nie wierzysz założeniom i argumentom, to uwierz osobie która już taką zmianę ma za sobą, zresztą popytaj innych którzy też zakładali na tył tarcze 256mm np w MK4 i zapytaj sie ich czy odczuwalna była róznica w skuteczności hamowania.
jesli układy hamulcowe są sprawne to nie znajdziesz opinii że jest gorzej po zmianie jak przed.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: RasPL » wt lut 04, 2014 19:11

wieksza tarcza wcale nie oddaje lepiej ciepla niz mała ! faktem jest ze dluzej ją bedziesz grzał ale szybciej wystygnie mała.
Co do hamulców trzeba najpierw dobrze pomysleć do czego to auto ma słuążyć gdyż nawet 900PS mk2 wystarcza 256mm i dobry klocek bo np auto jedzie na 1/4 mili i hamuje tylko raz i to nie gwałtownie a nawet gwałtownie z 230km/h ten zestaw zatrzyma auto.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

arwam

Dylemat - duze hamulce

Post autor: arwam » wt lut 04, 2014 23:49

RasPL, Tu sie mylisz, wieksza tarcza o tej samej lub podobnej grubości będzie miał wiekszą powierzchnię wymiany ciepła. jesli byś po nagrzaniu postawił auto na parkingu to tak, ale podczas jazdy tarcza jest omywana silnym strumieniem powietrza, jak również przy tarczach wentylowanych powietrze przepływa przez wnętrze tarczy, a wieksza powierzchnia wymiany ciepła to szybsze wychłodzenie, właśnie dlatego duże tarcze są bardziej narażone na pokrzywienie jesli już je porządnie "rozpalisz", bo są szybko wychładzane,

co do tego że najpierw sie określa do czego ma służyć auto, a dopiero potem dobiera hamulec to tak, jak najbardziej popieram, z tym że ja jestem zwolenikiek posiadania hamulców na wyrost, różne są sytuacje na drodze, i czasem ten 1 lub 2m mogą uratowac czyjeś życie lub choćby nawet pieniądze, w postaci takiej ze zatrzymasz się na czas.
sposób w jaki reaguje hamulec na brutalne kopnięcie ma zasadniczy wpływ na skuteczność hamowania, o czym już kiedyś w moim temacie pisałem.



Awatar użytkownika
Semi1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: sob sty 26, 2013 15:44
Lokalizacja: WarsawCity

Dylemat - duze hamulce

Post autor: Semi1 » czw lut 06, 2014 09:19

Zaplanowany termin zmiany hamulców w moim Golfie 2 już się zbliża tak więc będę miał jeszcze kilka pytań, na początku miały być 280mm ale skutecznie wybiłem sobie ten pomysł z głowy więc będą 256mm zamienię zwrotnicę, zaciski i jarzma oczywiście będą też nowe tarcze i klocki-powiedzmy że zestaw kupię od Passata b3 to czy tarcze też zamówić od Passata?
Druga sprawa to pompa i serwo czy dadzą radę z większymi zaciskami-teraz mam standardowe z 1.3
Ewentualna wymiana samej pompy bez serawa będzie odpowiednia?
Czytałem gdzieś że po takiej zamianie bywa twardy pedał hamulca, czy to prawda?


Było A6 jest Golf :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=508186" onclick="window.open(this.href);return false;
Spot- https://www.youtube.com/watch?v=8ZNr4WyM4rw" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: jaaano » czw lut 06, 2014 15:59

Semi1 pisze: Druga sprawa to pompa i serwo czy dadzą radę z większymi zaciskami-teraz mam standardowe z 1.3
Ewentualna wymiana samej pompy bez serawa będzie odpowiednia?
Czytałem gdzieś że po takiej zamianie bywa twardy pedał hamulca, czy to prawda?
W tym wypadku musi być zachowana lub zbliżona proporcja,stosunek średnicy tłoka pompy do tłoka zacisku.Tak z grubsza ta sama pompa,większy zacisk -pedał w podłoge,ten sam zacisk,większa pompa-pedał beton.Jak to się odbywa z konkretnymi zaciskami,pompami i serwem (średnice itd) to zapewne wyjaśni ci ktoś kto już robił takie experymenta.
Aha,poprzez odpowiedni dobór tychże komponentów,składowych można doprowadzić do sytuacji że nie będziesz naciskał pedał hamulca a tylko go dotykał.


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
Semi1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: sob sty 26, 2013 15:44
Lokalizacja: WarsawCity

Dylemat - duze hamulce

Post autor: Semi1 » czw lut 06, 2014 19:51

Przed chwilą za kupiłem cały zestaw tzn. zwrotnice, zaciski, jarzma, wraz z osłonami i od biedy w całkiem dobrym stanie tarcze z klockami, do tego dorzucił pompę z serwem w cenie :food:
Więc zakładam ten zestaw tylko że na starej pompie i zobaczymy czy podoła, jak nie to zamiana na większą- oczywiście jak zrobi się cieplej
Dalsze wypowiedzi oczywiście mile widziane-zawsze to mniej niespodzianek w przyszłości :pub:


Było A6 jest Golf :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=508186" onclick="window.open(this.href);return false;
Spot- https://www.youtube.com/watch?v=8ZNr4WyM4rw" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Dylemat - duze hamulce

Post autor: arwam » pt lut 07, 2014 12:06

Semi1, do takiego zestawu czyli tłoczek 54mm (lukas i Girling) potrzebna jest pompa co najmniej 22mm lub 23,8mm jest już odpowiednią,
jeśli zostawisz 20mm to jeszcze póki z tyłu będzie bęben to będzie pół biedy, hamulec powinien brać mniej wiecej w połowie skoku, a jak dasz już komplet tarcz to wtedy będzie brał blisko podłogi,

co do średnicy tarcz nie rozumiem dlaczego stwierdziłeś:
Semi1 pisze:na początku miały być 280mm ale skutecznie wybiłem sobie ten pomysł z głowy więc będą 256mm zamienię zwrotnicę, zaciski i jarzma oczywiście będą też nowe tarcze i klocki-powiedzmy że zestaw kupię od Passata b3 to czy tarcze też zamówić od Passata?
przecież kupując zaciski i jarzma, a także nowe tarcze i klocki koszt będzie bardzo podobny, chyba że wybór rozmiaru tarcz podyktowany był np tym że koła która chcesz mieć docelowo nie zaakceptują tarcz 280mm

na zwrotnice z 256mm pasują 256x15mm 256x22mm i 280x22mm te zestawy pasują P&P jeśli chcesz nieco wiecej zostają hamulce z cupry, albo 288x25mm z małymi kombinacjami.



Awatar użytkownika
Gulf_76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 17:29
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: Gulf_76 » wt lut 11, 2014 15:29

Witam,
nie chciałem zakładać nowego tematu więc zapytam w tym.

Mam pytanie jakie zaciski i tarcze (345 mm lub większe) podejdą bez większych przeróbek do VW Passata B5FL?


...:::Volkswagen Das Auto:::...

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: KoguT » śr lut 19, 2014 21:27

arwam pisze:póki z tyłu będzie bęben to będzie pół biedy, hamulec powinien brać mniej więcej w połowie skoku, a jak dasz już komplet tarcz to wtedy będzie brał blisko podłogi,
O czym Ty opowiadasz kolego? :kac:

Powiem z własnego doświadczenia.
W moim MK3 seryjna pompa z 1.6 75KM 94rok i seryjne lite tarcze z przodu 239mm i zacisk ATE a z tyłu zwykły bęben.

Najpierw SWAPowałem tył. Wpadły Girlingi z Passata B3 VR6 + tarcza z mk3 GT (4 śruby). Również bałem się że pedał wpadnie w podłogę, a tu co? Miło się zaskoczyłem. Pedał był twardszy niż na bębnach. A dlaczego się tak stało? Zwykła droga dedukcji. Cylinderek w bębnach rozpycha dwa tłoczki w prawo i w lewo, potrzebując do tego więcej płynu. W bębnach wracają tłoczki do swojej wyjściowej pozycji (zawsze jest szczelina około 1-2mm między okładzinami a bębnem). A w zaciskach szczelina jest minimalna między tarczą a klockami i do wypchnięcia tłoczka potrzeba o wiele wiele mniej płynu, mimo tego że jest on średnicowo większy, w środku posiada samoregulator który też zajmuje sporo miejsca wewnątrz. Daje to możliwość użycia mniejszej ilości płynu przy hamowaniu.

Następnie założyłem wentylowane tarcze 256mm z zaciskami Girlinga (również z Passata B3, tym razem 2.0 16v 9A). Również przeżywałem chwilę strachu że pedał pocałuje ścianę grodziową. I co? I nic. Nadal hebel jaki był taki jest.

Podstawą jest dobrze odpowietrzyć zaciski. A zwłaszcza tylne, ponieważ zaworek jest tak usytuowany że gdy mamy samochód podniesiony jedną stroną na podnośniku to zaworek nie jest najwyższym punktem zacisku (powietrze zbiera się ponad nim). Najlepszy sposób to odpowietrzenie i napełnienie układu ciśnieniowo gdy auto stoi na kołach.


PS.
Kolega CZORNY robił taką samą zmianę hebli w MK1 i również zostawił ori pompę z MK1 (z silnika 1.1). Miał to samo odczucie po zmianie tyłu (że pedał jest twardszy). A gdy dołożył przód wentylowany 256mm wszystko nadal hulało i hula do dnia dzisiejszego. :bigok:



arwam

Dylemat - duze hamulce

Post autor: arwam » śr lut 19, 2014 22:32

KoguT, jeśli przy bębnach miałeś stary płyn, lub hamulce były zapowietrzone to tak. w bębnach masz cylinderki 19 lub 21mm teraz porównaj z zaciskami do tarcz gdzie tłoczki mają 38mm średnicy, taki układ pochłania więcej płynu/
z tym żę w bębnach od początku brania hamulca masz wiekszy zakres ruchu szczęk do pełnego zaciśnięcia,

po drugie jak masz sprawny samoregulator w bębnie to nie masz 1 czy 2mm luzu, tylko sporo mniej, inna sprawa że w większości aut mało kto dba żeby z tyłu hamulce nie zarosły korozją



Awatar użytkownika
Semi1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: sob sty 26, 2013 15:44
Lokalizacja: WarsawCity

Dylemat - duze hamulce

Post autor: Semi1 » pn mar 10, 2014 20:32

Koledzy mam problem z nowymi hamulcami... wszystko zamontowałem, zaciski zregenerowane nowe tłoczki, tarcze, klocki i ogólnie wszystko nowe a po przejechaniu kilku kilometrów gorące felgi, więc jeszcze raz rozkręciłem i po składałem, nadal gorące felgi z tym że prawa już zdecydowanie mniej a lewa grzała się na starych zaciskach i teraz na nowych :banghead: ktoś powiedział że bym wymienił przewody elastyczne tak też zrobiłem i odpowietrzyłem. Po wymianie trochę mniej zacisk trzyma czuć to przede wszystkim jak auto prawie się zatrzyma, już nie staje w miejscu tylko trochę się toczy ale felga nadal gorąca, prawa zdecydowanie bardziej. A i jeszcze jedno na nowych przewodach jest pedał hamulca zdecydowanie twardszy i auto szybciej się zatrzymuje-to co zaobserwowałem to przy około 50kmh po gwałtownym hamowaniu na asfalcie zostaje z lewego koła dłuższy ślad tak jak by to koło co bardziej trzyma hamowało wcześniej... ma ktoś może pomysł co z tym zrobić???


Było A6 jest Golf :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=508186" onclick="window.open(this.href);return false;
Spot- https://www.youtube.com/watch?v=8ZNr4WyM4rw" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Dylemat - duze hamulce

Post autor: arwam » pn mar 10, 2014 21:01

wsiądź do auta odpal, pompuj kilka razy hamulcem, i puść auto jeszcze niech pochodzi z 5-10s ale już nie dotykaj hamulca, zgaś i podnieś auto, jak będzie czuć że trzyma, poluzuj odpowietrznik, jak będzie czuć że trzyma a po zluzowaniu odpuści to prawdopodobnie pompa hamulcowa do wymiany lub serwo, zwróć uwagę czy kołą nie grzeją się po przekątnej.

jest ABS? ale z opisu sądzę że nie ma.
prawdopodobnie jest pompa już kaput a dokładniej gumki, gumki mimo że pasuję nie zawsze są odpowiednie, dobre sąwtedy gdy podczas zwalniania nacisku z tłoczka pompa zasysa płyn z zacisków, wtedy tłoczki się cofną i tarcze będą całkiem zwolnione, problem jest z przednimi czy tylnymi zaciskami?



Awatar użytkownika
Semi1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: sob sty 26, 2013 15:44
Lokalizacja: WarsawCity

Dylemat - duze hamulce

Post autor: Semi1 » pn mar 10, 2014 21:18

Serwo sprawdzę jutro i całą resztę z odpowietrznikami. ABS-u nie ma, problem jest z przodem, tylne koła są zimne i również wszystko z tyłu wymienione na nowe...
arwam pisze:gumki mimo że pasuję nie zawsze są odpowiednie
Gumki które są w pompie? Czy po odkręceniu przewodu elastycznego od zacisku ewentualnie od rurki miedzianej powinien kapać płyn hamulcowy u mnie nic nie leciało...

Mam jeszcze pompę którą sprzedawca dorzucił do zestawu hamulców od Mk3 1.9 tdi 90km tylko że ma inny zbiorniczek i nasuwa się pytanie czy również będzie pasowała?
A wygląda tak tylko ta końcówka nie jest niebieska
Obrazek


Było A6 jest Golf :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=508186" onclick="window.open(this.href);return false;
Spot- https://www.youtube.com/watch?v=8ZNr4WyM4rw" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości