Filtr Stożkowy czy warto

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Bauma
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 04, 2006 18:28
Lokalizacja: CB

Post autor: Bauma » śr mar 14, 2007 19:47

jak piszemy o powiazaniu dolotu z wydechem to nie zapominajmy rowniez o walku rozrzadu.....
sHpAaKu pisze:Kenaj: A wypracowania Weglarskiego, Chojnackiego i takie tam.
te wypracowania w necie sa stare i ostatnio w jakiejs gazecie czyalem nowa wypowiedz Chojniackiego gdzie polecal stozki szczegolnie dedykowane... a jesli nie hcemy stozka to chociaz zwykly filtr zamienic na wklad np K&N.... i tylko renomowani producenci zapewnia nam wysoka jakosc,przepuszczalnosc powietrza i filtracje na poziomie zwyklego filtra (tu trzeba pamietac o czystosci i regularnym oliwieniu)

jakos uzytkownicy Hondy sobie chwala stozki z power rura... ja osobiscie mam stozek w silniku 3,0V6 i nie odczuwam ani spadku mocy ani zysku (pewnie tylko hamownia by pokazala bo przy tej mocy 5KM w jedna czy druga strone sie nie czuje lub Nm) spalanie mi spadlo o ok 0,5l, silnik latwiej wchodzi na obroty wydajac przy tym poprostu bajeczny dzwiek....jak bede mial czas to pomysle o power rurze chociaz nie wiem jak to bedzie wspolgrac ze zmianami dlugosci kanalow dolotowych...

jeszcze nie sprawdzalem ale slyszalem ze silniki VAGa tez kozacko brzmia na stozku... do Golfa tez planuje wstawic...



fix123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 12:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: fix123 » czw mar 15, 2007 18:49

to jaki stożek proponujecie kupić?ma ktos pomysł jak zrobic to dobrze w golfie II??czytałem dużo ale jedno czasmi zaprzecza drugiemu wic kto ma racje??odnosinie usytułowania aby brał zimne powietrze czy robi dolot do stożka zaby tak było czy nie pytałem fachowców stwierdzili ze latem to nie bedzie problemu ale zimmą może to byc lipa z dopływem zimnego powietrza. Czy ktos może opisac co i jak zrobić i czy ktoś już ma coś sprawdzonego??



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » czw mar 15, 2007 19:05

fix123 - Nie ma się co zastanawiać. Jeżeli dysponujesz chęciami, pieniędzmi i umiejętnościami lub planujesz to komuś zlecić to śmiało możesz się za to zabrać. Czy będzie zmiana czy nie sam i tylko sam się przekonasz wydając swoje pieniądze. Napewno będzie fajny dźwięk, napewno będzie fajniej wyglądało pod maską, a czy usprawnisz coś w ten sposób sam stwierdzisz. Jak zlecisz robotę komuś za grube pieniądze, wtedy będziesz miał 100% pewnośći że dodało ci mocy bądź momentu. Jak sam będziesz kombinował to może być różnie. Ja mam obawę przed zanieczyszczeniami, które mogą się dostać do silnika, co może bezpośrednio wpływać na żywotność i zaniechałem prace nad dolotem. Tak naprawdę to temat jest głebszy niżby się wydawał. Trzeba pomyśleć nad średnicą, długościa, załamaniami rury, temperaturą i mocowaniem. Taki dolot powinien trzymać się silnika a nie karoserii. Pomyśl może tak jak koledzy piszą o sportoej wkładce, ewentualnie podprowadzić jakiś chwyt zimnego powietrza w okolice filtra.
te wypracowania w necie sa stare
- czyżby prawa fizyki się zmieniły?


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Bauma
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 04, 2006 18:28
Lokalizacja: CB

Post autor: Bauma » ndz mar 25, 2007 13:47

sHpAaKu pisze:czyżby prawa fizyki się zmieniły?
nie ale ostatnio w gazetach twierdzil zupelnie co innego....

jak ktos ma renomowany filtr regularnie o niego dba tzn czysci i naoliwia to zaloze sie ze wiecej syfu trafi do silnika przez uklad paliwowy jak dolotowy.... oczywiscie sa sytuacje wyjatkowe jak duza ilosc jazd po drogach lesnych polnych gdzie mamy wieksze od normalnego zakurzenie i wiecej piachu tu oczywiscie ryzyko rosnie i dlatego w takich warunkach trzeba jeszcze czesciej dbac...



takedown
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt gru 05, 2006 00:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: takedown » wt maja 22, 2007 15:01

Witam w sumie to mój pierwszy post to wypada sie przywitać.

Mam na imię Filip mieszkam w warszawie.

Od jakiegoś czasu czytam to forum i akurat zainteresował mnie ten temat to postanowiłem o coś podpytać. Chciałem zainstalować w swoim Golfie VR6 filtr K&N, wszyscy piszecie o zimnym powietrzu itp to tak sobie myślę co by było gdybym zainstalował taki filtr, wyciął dziurę w masce do tego dostawił jakąś kopułkę łapiąca powietrze i cały segment oddzielił od ciepłego powietrza z komory silnikowej np "jakaś blachą bym obspawał czy coś :)" czy jest sens robić coś takiego . Oczywiście na zimę zrobił bym jakaś opcje zamykania tego dolotu powietrza.



Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » wt maja 22, 2007 15:14

nie tnij maski,tylko wspawaj w błotnik wlot powietrza z mieta lub T4 :bigok: w vr6 dzwięk będziesz miał miodny wręcz


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

takedown
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt gru 05, 2006 00:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: takedown » wt maja 22, 2007 15:24

w sumie to podoba mi sie taki dolot na masce to pewnie zorbie a i tak będę lakierował maskę bo od kamieni mam poodbijaną aż do podkładu. Lakiernie mam w domu wiec nie ma problemu. Swoją dragą nie pomyślałem, że można wstawić dolot boczyny od mercedesa i może też warto go wspawać :) chyba golf nie udusi sie od nadmiaru powietrza :) ?



jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » wt maja 22, 2007 15:54

ja niem mam zadnych dziur w masce czy błotniku

mam poprostu doprowadzone powietrze z prawej kratki w zderzaku rura alu fi 80


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » wt maja 22, 2007 22:25

jozekrjrj
a masz moze jakies fotki jak to u Ciebie wyglada??


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » śr maja 23, 2007 13:17

niestety nie

stylistycznie to to nie wyglada


ale ma podstawowa zalete działa


koszt wykonania 30zł czas 7min



potrzebna alu rura harmonijkowa (w budowlanym powina byc fi 80 [wieksza niz fi 80 sie nie miesci przynajmniej w silniku abs]) rure ta mnozna dowolnie kształtowac (zginac , spłaszczac i łatwo ciac nozem)

kilka zipow zeby to przymocowac


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » śr maja 23, 2007 18:20

Przerabialem temat z ta aluminiowa rurka i to jest lipa bo ona peka od drgan. Teraz mam waz peszla(niewiem jak to sie pisze) i to jest zajebista sprawa(fotki w moim temacie)

A jesli chodzi o to czy warto zakladac stozek czy nie. No to jesli w silniku nic nie bylo dlubane to wielkiej mocy to nie da a jesli dlubane no to oczywiste ze seryjny filtr nie da tyle powiewtrza co by silnik potrzebowal. Ale w seryjnym stozek da napewno fajny dzwiek
Aha ja ten waz peszla mam z drugiej strony polaczony z czyms takim co sie nazywa turbo wlot do MK3 (na allegro do kupienia) jest on zamiast kratki pod zderzakiem



jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » śr maja 23, 2007 19:16

no umnie nie ma jakis wielkich drgan bo jest przymocowane do przedniego pasa

choc nie wiem ile wytrzyma bo narazie wytrzymało dopiero 2 miesiace


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
Matti1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw maja 24, 2007 00:29
Lokalizacja: Kosina
Kontakt:

Post autor: Matti1 » czw maja 24, 2007 01:33

Jasne ze tak sam stozek nic nie poprawi procz łądnego dzwieku zasysanego powietrza..



Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » pt maja 25, 2007 21:39

jozekrjrj pisze:hoc nie wiem ile wytrzyma bo narazie wytrzymało dopiero 2 miesiace
u mnie jakies dwa tygodnie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości