Strona 3 z 25

: wt lut 01, 2005 00:22
autor: orzel12
to moze doradzcie mi cos do mojego bolida bo ja w sumie to zielony jestem w tym temacie najpewniej bedzie to cos z allegro chyba ze macie adresik jakiegos sklepiku int. prosze o linki i porade z gory dzieki

: wt lut 01, 2005 01:01
autor: crash
własnie apropo dla mnie tesh by sie cos przydało .... jakis koncowy zeby podciagnac moc , zeby delikatnie było słychac ze sie wkreca na obroty ale przy duzych obrotach nie było go słychac ....... dajcie jakies proposy w miare normalnych cenach ,,,,,

: wt lut 01, 2005 14:32
autor: prozak
marceliii ulterow nigdy nie testowalem wiec nie wiem, ja po zapoznaniu sie z opiniami innych postanowilem zaczac od ala mugena ktory zdal swoj egzamin celujaco i dodatkowo jego wyglad odpowiada mi w 100% wiec nie widzialem potrzeby przezucania sie na cokolwiek innego. dzwiek ma miodny nie to co te wielkie puszki. dowiedz sie jak tlumik ktory cie interesuje zbudowany jest w srodku to bedziemy mogli cosik wiecej powymieniac opini

orzel12
ja mam 1.8 90kucy i bede montowal mugena :)

crash nie spodziewaj sie wielkich rezultatow (jesli wogole jakichkolwiek) po wymianie tylko koncowego. nie wiem jeszcze jak wyglada budowa tlumikow koncowych w golfach (golfa mam dopiero od 3 miesiecy) ale w wiekszosci aut sa one przelotowe + wyciszenie problemem jest zazwyczaj srodkowy tlumik bo ma kilka komor ale slownie to dosc ciezko wytlumaczyc ,to srodkowy nazwijmy to stawia opor przy wydostawaniu sie gazow. mowisz cicho na wysokich a glosno na niskich?? :) bedzie odwrotnie ;) powiem tak ja na przelotowym wydechu (strumionka + ala mugen) jechalem nad morze (ok 230 km jedna strona) 120-150 na trasie
spokojnie zajechalem a w uszach mi nie szumialo bardzo ladnie mruczal a nie ryczal i dlatego wlasnie odradzam te wielkie puszki

: śr lut 02, 2005 00:17
autor: marceliii
Ale skąd mam wiedzieć jak w środku jest zbudowany ten ulter,podejrzewam że wszystkie tak samo,zresztą juz sam nie wiem,ale mugen mi się niepodoba z wyglądu.
A jeżeli bym wywalił środkowy to niestety dźwięk byłby jeszcze bardziej dokuczliwy?
:(
A gdyby cos takiego,podobno to przelotówka.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=40698607
Sprawdzcie jak możecie i dajcie znać.
:)
A no i czy warto kupić np:tłumik środkowy remus pod mój silnik dokładnie spasowany,coto da?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=40698607

: śr lut 02, 2005 02:01
autor: prozak
co do dokuczliwosci to na pelnym przelotowym na niskich obrotach (czytaj nie redukcjach ;) ) spokojnie sie jezdzilo a przy radyjku nawet sie nie slyszalo.

warto bylo by sie kolesia spytac jak to wyglada w srodku w pojedynczych jesd prosciej bo juz z puszki mozna sie domyslac jak to wyglada w srodku a w podwojnych puszka wielka i sporo komplikacji.

o ile dobrze pamietam (mowie o budowie tlumikow) to sciana ryry nie powinna byc odchylona w wiekszym kacie niz 30stopni (np w miejscu rozgalezienia na 2 wyloty) bo wtedy gazy nie odrywaja sie od scianek rury (zapomnialem nazwy zjawiska) jesli jest inaczej w tlumiku bada ciekawe rzeczy sie dzialy :) i tu masz swoja strate mocy :D czesto w tych puszkach kolesie ida na latwizne robia wygluszenie (niezawsze) i robia wlot kat 90 stopni puszka kolejny 90 i wylot wtedy drakster okazuje sie cicha myszka przy twoim aucie a z moca to roznie bywa :)
komplikacji jest wiecej dlugo by o tym pisac :) no ale sa 2 rury :satan: :bigok: ja do niczego nie namawiam dziwi mnie tylko dlaczego poprostu ktos z takim tlumikiem sie nie wypowie w temacie

: śr lut 02, 2005 12:48
autor: orzel12
prozak pisze:
orzel12
ja mam 1.8 90kucy i bede montowal mugena :)

a moze znalazl bys mi pare propozycji ma necie jakiegos fajnego koncowego coo :grin:
albo chociaz napisze czego mam szukac na co zwracac uwage
ja chcialbym cos z 2 koncoweczkami chyba ze cos innego mnie zaciekawi
a masz moze fotki swojego autka z tym mugenem
naprawde ja sie na tym nie znam a ty widze troszke odcykany jestec
jeszcze jedno pyt czy poza koncowym musze jeszcze cos wywalic zeby fajnie brzmial o autko oczywiscie nie chodzi mi o ogluszajace wycie przy ktorym nie mozna porozmawiac podczas jazdy we wnatrz auta

: śr lut 02, 2005 23:40
autor: prozak
tak jak cytowales moje slowa a w nich slowo bede :) czyli jeszcze nie mam najpierw praca licencjacka no i troszke lepsza pogoda.

z dwiema koncowkami sporo problemow ktore zarysowalem w poprzednim poscie

co szukac lepiej co omijac np tlumik ktory zaproponowal marceliii zwroc uwage na jego budowe a raczej polozenie wylotow. moze to wskazywac ze jest tam sama puszka rezonansowa i zadnego wygluszenia (w dolnej czesci nie ma na nie miejsca a zazwyczaj jest ono robione w rownej grubosci na scianach puszki) prawda jest taka ze jak nie zobaczysz to nie powiesz nic, dlatego o wiele latwiej jest wybrac cos z pojedynczym wylotem

: czw lut 03, 2005 01:34
autor: marceliii
prozak mówisz o tym przelotowym,bo ulter to wiem że napewno ma wygłuszenie z waty szklanej czy czegos takiego.
;)

REMUS

: czw lut 03, 2005 11:14
autor: Chris160482
Witam, powiedzcie cos na temat tłumików REMUS ...mam u siebie wymieniony układ wydechowy z tego co widzialem do miejsca łacznika ktory wychodzi z kolektora. Samochod kupilem w takim stanie. Z tego co sprawdzalem koszt wyniosl poprzedniego wlasciciela ponad 1200zl !!! Czy moge miec przynajmniej nadzieje ze mam choc jedną rzecz niestandardowo "lepsza" w moim samochodzie ???? Dzieki

Re: REMUS

: czw lut 03, 2005 12:39
autor: Koolas
Chris160482 pisze:Witam, powiedzcie cos na temat tłumików REMUS ...mam u siebie wymieniony układ wydechowy z tego co widzialem do miejsca łacznika ktory wychodzi z kolektora. Samochod kupilem w takim stanie. Z tego co sprawdzalem koszt wyniosl poprzedniego wlasciciela ponad 1200zl !!! Czy moge miec przynajmniej nadzieje ze mam choc jedną rzecz niestandardowo "lepsza" w moim samochodzie ???? Dzieki
a co masz caly uklad Remusa :?:
nadzieje mozesz miec...ale nikt ci tego na oko nie powie...sprawdz na hamowni jak masz za duzo pieniedzy...a jak nie to zawsze pozostaje nadzieja

: czw lut 03, 2005 12:52
autor: prozak
marceliii ile modeli tyle sposobow na wygluszenie sportowy tlumik (bez udziwnien) powinien w srodku miec rure o srednicy wewnetrznej rury ktora wchodzi do tlumika + dziury sluzace wygluszenie czyli wokol rury wygluszenie tak zbudowany tlumik spelni swoja funkcje czyli bedzie mruczal (nie ryczal) i ulatwi wydostawanie spalin.

z 2 koncowkami musi byc podobnie tyle ze jest miejsce rozgalezienia o ktorym mowa byla w poprzednich postach jesli bedzie inaczej czyli nie bedzie w tlumiku rury tylko "puszka" no to kaszana czyli wycie i rozny sposob wplywania tlumika na wydostawanie sie spalin (wplyw na zjawiska falowe czy rozprezanie sie gazow).

tak wiec przelotowy dla mnie to najprosciej mowiac z rura z dziurami o srednicy rury wchodzacej do tlumika + wygluszenie. zadne puszki itd moze z zalozenia mozna by je nazwac przelotowymi (wkoncu nie maja zadnych barier teoretycznie) jednak ja bym ich unikal.

chris wszystko zalezy co rozumiec przez "lepsza" dla jednego wazny dzwiek dla drugiego moc a 3 cisza i niskie obroty :D pozatym to ze remus na tyle to za malo co z srodkowym?? jak to wyglada?

: czw lut 03, 2005 18:19
autor: marceliii
Kurcze czy nikt usiebie niema ultera,żeby powiedzieć jak to w rzeczywistości wygląda,bo chyba niedługo się wkurze i kupie zwykłe końcówki a te stare obetne i tyle.
Skoro ten ulter katalogowo dbobrany to powinno być wszystko ok chyba?
Już mi się wszystko miesza.
:(

: czw lut 03, 2005 21:03
autor: blaade
Mam Golfika 2 1.3 benzyna i ostatni tłumik do wymiany:) Chciałbym wymienić go na sportowy (DELIKATNIE basowy). Co myślicie o tym z Allegro? Będzie w ogóle pasował? I jakiego efektu mogę się spodziewać po montarzu?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=40780447

: czw lut 03, 2005 22:04
autor: prozak
marceliii powinno byc ok tylko miej nadzieje ze nie ma puszki rezonansowej :P

blaade wiekszosc tlumikow KM ktore widzialem to typowe wyjce

dziwne wymagania jeden chce 2 koncowki drugi jedna mlotkiem sklepana na plasko hehehehhe :D gdzie ten swiat idzie :P