2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
vwEmil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt lip 24, 2007 02:43
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Post autor: vwEmil » ndz sty 13, 2013 23:06

to aż tak mocno zje***em? :? wydawało mi się że jak kanał będzie dopasowany po uszczelkę i pozbędę się wszelkich progów i załamań w kanale to wystarczy do zniwelowania zawirowań......byłem w błędzie? zrobić bardziej na okrągło to chyba jedynie tylko w głąb w głowicy no bo jak zrobię od samej płaszczyzny na okrągło to wtedy uszczelka zrobi próg. Jestem amator i pewne rzeczy robię na chłopski rozum....czyli nie koniecznie zawsze dobrze :jezor:



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Post autor: imperfectCell » ndz sty 13, 2013 23:49

mysle ze powinnienes posilic sie jakimis fotkami z internetu profesjonalnie zrobionych glowic (jest tego troche na google grafika). Jak poprzednik wspomnial jest to temat troche tabu na tym forum. Rzecz jasna dlaczego. Mysle ze Ci co wiedza z czym to sie je, poswiecili nie jedna glowice za nim doszli sami do konkretnych wnioskow i efektow. W linku ktory Ci podalem takze znajduje sie sporo przydatnych informacji. Mysle ze jak sie skupisz i przeanailizujesz to wszystko na spokojnie to efekt wcale nie bedzie taki tragiczny. Moze nie bedzie to maksimum jakie moznaby bylo osiagnac ale zawsze to krok do przodu. Licze na to ze kolo wakacji takze bede staral sie cos kombinowac w tym kierunku. Bede mial jeden silnik na poswiecenie, poki co jestem na etapie zbierania info.



Awatar użytkownika
vwEmil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt lip 24, 2007 02:43
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Post autor: vwEmil » pn sty 14, 2013 00:23

imperfectCell, uwierz mi , że sporo czasu poświęciłem siedząc nad fotami z różnych forum(polskich, niemieckich i amerykańskich głównie) po za tym kilka artykułów po co i dlaczego porting. Według mnie poszerzanie,robienie w owal czy też inne kształty odbiegające od kształtu uszczelek wylotu kanałów wydech nie ma najmniejszego sensu. Dlaczego? a to dlatego że ja przykręcę swój śmieszny kolektor 4-2-1 to między flanszą kolektora, a kanałem w głowicy zrobi się stopień, a przecież porting ma na celu zlikwidować wszystkie ostre załamania czy też stopnie dla lepszego przepływu. Co do poszerzenia kanału ssącego też pragnę się nie zgodzić! Owszem kolektor ssący można też rozwiercić i dopasować, po za tym dorobienie uszczelki to też nie wielki problem. Większym natomiast problemem są otwory szpilek dokręcające głowice,które znajdują się niebezpiecznie blisko kanałów ssących - na necie nie brakuje zdjęć głowic rozwierconych tak że są dziury na przelot do kanałów szpilek. Wydaje mi się to mija się z celem. Natomiast na zdjęciach głowic które widać, że nią są "home made" takim jak tym
Obrazek
kanały są w oryginalnym kształcie. Zapraszam do zażyłej dyskusji osób z doświadczeniem w tym temacie :okej:



slawekwas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: wt cze 20, 2006 14:41
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Post autor: slawekwas » pn sty 14, 2013 00:50

wydechowy ma swoj ksztal eliptyczny. dodales fotke dolotowego i ta skomentowaly osoby.
porting na cnc duzo znaczaco sie rozni od tego recznego. kolektor wydechowy tez poddaj obrobce jak sie o niego boisz przy flanszach to go obspawaj dodatkowo
a dziur do szpilek nie widzialem jedynie widzialem poszerzenia znaczaco odslaniajace wtryski


Czysta moc z 2 dziurek :D:D

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Post autor: imperfectCell » pn sty 14, 2013 00:56

vwEmil, tak tylko ze ja bym sie az tak mocno nie skupial na kanalach wylotowych jak dolotowych. Mysle ze nawet na wylocie nie jest koniecznym scinanie prowadnic. Ten okragly ksztalt przy silnikach wolnossacych w kanalach dolotowych jest istotny dla optymalnego zawirowania mieszkanki. Wlasnie cala filozofia polega na tym zeby oprocz zmniejszenia oporow zapewnic makysmalnie dobre wymieszanie paliwa z powietrzem



Awatar użytkownika
vwEmil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt lip 24, 2007 02:43
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Post autor: vwEmil » pn sty 14, 2013 01:02

jak to ?? przecież dodałem dwa zdjęcia - wdechu i wydechu :blush:
Nie to że się boje o niego ale oglądałem go i tam zyskam co najwyżej kilka milimetrów na flanszy, nawet nie 5 mm. Więc efekt nie wart pracy jego obróbki i dorabianiem uszczelek pod to- ale to tylko moje zdanie :kac: Obspawywanie stali nie rdzewnej odpada w moich warunkach, po za tym już raz mi się ten kolektor odkształcił jak przyspawywana była flansza u dołu do połączenia reszty wydechu - efektem tego było naciąganie go na szpilki głowicy przy pomocy brechy :/



Awatar użytkownika
vwEmil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt lip 24, 2007 02:43
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Post autor: vwEmil » pn sty 14, 2013 01:17

imperfectCell, też uważam, że ssący jest bardziej istotny. Na obu kanałach skupiam się z równą uwagą :grin: Prowadnice są ścięte na wydechu bo mi nie zależy na tym by wytrzymały więcej niż 30 tys km, a może ich ścięcie coś pomoże (nadzieja matką głupich) Jak można według Ciebie poprawić mieszalność mieszanki? Robiąc kanał bardziej okrągły? W tej głowicy nie mam więc zbyt dużego pola do popisu ze względu na charakterystyczne dla tego silnika wycięcia pod wtryski.



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Post autor: imperfectCell » pn sty 14, 2013 01:32

tak tylko ze mieszanka nazywa sie dopiero mieszanka po przekroczeniu lini wtryskow w glowicy wczesniej mamy do czynienia z samym powietrzem. Paliwo miesza sie z powietrzem az do samej komory spalania (dlatego jej ksztalt jest takze bardzo wazny). Okragly ksztalt kanalow w glowicy wspomaga ruch wirowy powietrza za czym idzie wlasnie lepsza mieszalnosc. Chyba nie musze Tobie tlumaczyc jak istotne jest to dla sprawnosci procesu spalania takiej mieszanki. To wszystko o czym pisze to tylko i wylacznie moje indywidualne przemyslenia. Dobrze by bylo jezeli ktos albo by potwierdzil albo wyprowadzil mnie ewentualnie z bledu



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Post autor: Borys » pn sty 14, 2013 08:49

imperfectCell pisze:Okragly ksztalt kanalow w glowicy wspomaga ruch wirowy powietrza za czym idzie wlasnie lepsza mieszalnosc.
r32 i 2.8 24v maja kwadratowe kanaly dolotowe, wiec troceh sie kupy nie trzyma twoja teoria



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Post autor: toffic » pn sty 14, 2013 09:40

Borys pisze:r32 i 2.8 24v maja kwadratowe kanaly dolotowe, wiec troceh sie kupy nie trzyma twoja teoria
+ wielopunktowy wtrysk sekwencyjny, gdzie mieszanka można powiedzieć nie powstaje w kolektorze
vwEmil pisze: Prowadnice są ścięte na wydechu bo mi nie zależy na tym by wytrzymały więcej niż 30 tys km, a może ich ścięcie coś pomoże (nadzieja matką głupich) Jak można według Ciebie poprawić mieszalność mieszanki? Robiąc kanał bardziej okrągły? W tej głowicy nie mam więc zbyt dużego pola do popisu ze względu na charakterystyczne dla tego silnika wycięcia pod wtryski.
Poszukaj fotek na SR był ostatnio temat o głowicach z Hondy i bardzo fajne zdjęcia odnośnie i kanałów i obróbki prowadnic i ich okolic.



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Post autor: imperfectCell » pn sty 14, 2013 21:17

Borys, tak z tym ze Ty mowisz o seryjnych glowicach a wiadomo ze porting sluzy temu by wlasnie poprawic delikatnie fabryke. Wydaje mi sie ze taki ksztalt kanalow jest wymuszony przez sama konstrukcje silnika. Kanaly maja rozne ksztalty poniewaz maja tez rozne dlugosci, a chyba sprawnosc kazdego z nich pod wzgledem przeplywu powinna byc taka sama. Do tego paliwo z powietrzem pokonuje bardzo krotka droge. Tak naprawde ciezko mi powiedziec cos konkretnie dlatego ze nie mialem zadnej z nich na stole.



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Post autor: imperfectCell » ndz kwie 21, 2013 17:18

Dzieje sie cos w temacie?



Awatar użytkownika
vwEmil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt lip 24, 2007 02:43
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Post autor: vwEmil » wt kwie 23, 2013 19:09

Prace ze względu na nie ogrzewany garaż były przerwane i dopiero co ruszyły na nowo. Silnik dopiero kilka dni temu złożyłem i uruchomiłem. Na razie jeszcze nie mogę zbyt wiele powiedzieć, bo nawet się nim porządnie nie przejechałem. Silnik wydaje się pracować dobrze mimo braku przepływki której szukam i co nie jest łatwe. Grzebałem na forum i zastanawiam się nad jej likwidacją przy promocy przepustnicy z automatu ale opinie na takie modyfikacje są różne. Nie wiem co o tym myśleć. Jak tylko auto przygotuje w pełni do sezonu to wjadę na hamownie i wrzucę wydruk :bigok:



Jedras1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:45
Lokalizacja: Łódź

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Post autor: Jedras1991 » czw kwie 25, 2013 00:42

Robiłem port głowicy z PF, także zostawiłem kształt kanałów w spokoju, jedynie zostały ogradowane i w pewnym stopniu powiększone. Głowica poszła około 2mm w dół od serii, silnik zasilany LPG. Jeździ, ma się dobrze, a nawet trochę lepiej.

Co zrobić z prowadnicami, obróbką przylgni zaworów i kanałami, tak w pigułce (jak ktoś chce więcej wypocin co do portu głowicy to mogę napisać, ale rysunek oddaje większość wykładu):
Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości