Strona 3 z 4

: pn maja 15, 2006 18:49
autor: gulba
Sorrki ale czy uzyskam odpowiedż na moje pytanie?
Sprawa jest dla mnie ważna
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.

: pn maja 15, 2006 19:14
autor: Trochim
skrzynie 4T były montowane w dieslach więc na "krótka" skrzynie do benzyny sie nie nadaje

Apsik tak własnie się dzieje zakładająć skrzynię od benzynki do diesla autko zrywniejsze tylko vmax oscyluje w granicach 150 km/h

: pn maja 15, 2006 20:52
autor: Apsik
Trochim pisze:...
Apsik tak własnie się dzieje zakładająć skrzynię od benzynki do diesla autko zrywniejsze tylko vmax oscyluje w granicach 150 km/h
To że tak sie dzieje to ja wiem bo przed podmianą wstepnie to policzyłem.
Niestety u lokalnych pseudo-mechaników istnieje przekonanie ze takie rzeczy się nie sprawdzają w praktyce, ale dobrze jest udowodnić niektórym, że są w wielkim błędzie. Dobrze jest miec takie zestawienie jakie pokazał kolega Piotr2
Na vmax i tak nam nie zalezy bo od 55KM Diesla nie można zbyt wiele wymagać.

PS. gulba sorry za OT

: pn maja 15, 2006 21:59
autor: Mrozio
Witam
Z gory przepraszam za swoja ignorancje,ale nie rozumiem pewnej rzeczy.
W moim rozumowaniu skrzynia biegow powinna jak najlepiej wykorzystywac zakres wysokiego momentu obrotowego. Tak,aby po zmianie biegu miec nadal sile ciagu.
Zbyt dlugie przelozenia w danym silniku powinny spowodowac spadek obrotow poza zakres interesujacego nas momentu.Z drugiej strone wkladajac krotka skrzynie do silnika z momentem tj.1.8T,czyli mega elastycznym stracimy na czasie wachlujac drazkiem zmiany biegow. -opisalem tj. jak ulozylem to sobie w glowie.
Czy nie lepiej shamowac auto i pod dana chrakterystyke dobrac skrzynie? ...wydaje mi sie ze Rp powinien miec ladny i plaski moment z racji pojemnosci i niewysokiej mocy.
Prosze poprawcie mnie jesli zle cos pojmuje.

: śr maja 17, 2006 21:26
autor: gulba
założyłem skrzynie od I gti do II 16v, mała przeróbka mocowania i wszytko siedzi jak należy, jutro jazda próbna i zaobczymy jak hula.

: czw maja 18, 2006 08:34
autor: Rafaello155
gulba pisze:założyłem skrzynie od I gti do II 16v, mała przeróbka mocowania i wszytko siedzi jak należy, jutro jazda próbna i zaobczymy jak hula.
i JAK To jeździ ?? :bajer:

: sob maja 20, 2006 19:30
autor: gulba
dzisiaj troche pojezdziłem i efekty są takie jakie chciałem odnieść.
Szczególnie na dwójce jest lepsze przyspieszenie znacznie lepsze niż na skrzyni AUG, wszystko było testowane na krótkim odcinku ale jest lepiej.
Długo nie pojezdziłem- małe problemy z linka sprzęgła ale może jutro znajde więcej czasu.

[ Dodano: Sob Maj 27, 2006 19:30 ]
Dzisiaj był pełny test skrzyni i jest lepiej niż się spodziewałem.
Auto idzie jakby miało pare koni więcej, szczególnie na dwójce dostaje niezłego kopa (wyrywa kierownice z rąk), na pozostałych biegach ciągnie do przodu aż miło :bigok: .
Ogólnie ma mocniejszy dół szybcie idzie w wyższe obroty.
Jest dobrze a nawet bardzo dobrze. W przyszłym tygodniu KJS więc zobaczymy co potrafi w akcji.
A jescze takie pytanie, czytałem że można założyć skrzynie od SYNCROi że to najkrótsza skrzynia, ale czy ktoś próbował montować do 16V?. Może ktoś ma dane takiej skrzyni chodzi mi o przełożenia i oznaczenia.

[ Dodano: Wto Cze 06, 2006 01:34 ]
KJS się skończył, skrzynia chodziła pięknie tylko kierowca niedał rady :-(, dostałem lanie :-)

: czw paź 19, 2006 17:16
autor: DroopS
gulba, słuchaj a jakie oznaczenie ma ta skrzynia coopisałesteraz?? todla mnie ważne

: czw paź 19, 2006 19:32
autor: evolution
Thousend pisze:diesel ma dłuższe, nie krótsze przełożenia. Syncro bynajmniej też nie. Najkrótsza skrzynia - to MK1 GTI. Ew można dokupić przełożenie 4.4 za ok 2k.
syncro 4z przelozenie glowne, ~4,4
country przełozenie główne ~4,8
powiedz ze masz takie przelozenie do sprzedania, a nie rob kolegi w H.....

[ Dodano: Czw Paź 19, 2006 19:37 ]
skrzynie z syncro mam u siebie przy silniku 16v do tego z turbo, lata oki, jedyny bol to dyfer w ktorym scina nity przy tej mocy:D

: czw paź 19, 2006 23:10
autor: Borys
evolution pisze:
Thousend pisze:diesel ma dłuższe, nie krótsze przełożenia. Syncro bynajmniej też nie. Najkrótsza skrzynia - to MK1 GTI. Ew można dokupić przełożenie 4.4 za ok 2k.
syncro 4z przelozenie glowne, ~4,4
country przełozenie główne ~4,8
powiedz ze masz takie przelozenie do sprzedania, a nie rob kolegi w H.....

[ Dodano: Czw Paź 19, 2006 19:37 ]
skrzynie z syncro mam u siebie przy silniku 16v do tego z turbo, lata oki, jedyny bol to dyfer w ktorym scina nity przy tej mocy:D
z checią sprzedam przełozenie główne 4,4 poprosze 1/4 2k. + przesyłka i jest krótko

: pt paź 20, 2006 16:02
autor: TAZ
A czy różnicówke z MK1 GTi tylko, że z 4 biegów da radę wszczepić do 4S ??

: pt paź 20, 2006 18:51
autor: gulba
DroopS,
oznaczenie skrzyni biegów bodajże FK, z GOLF I GTI 82 rok.

: pt paź 20, 2006 22:57
autor: Borys
TAZ pisze:A czy różnicówke z MK1 GTi tylko, że z 4 biegów da radę wszczepić do 4S ??
generalnie nie da bo róznicówka to prawie sie nie liczy najwaznejszy jest wieniec zebaty z róznicówki i wałek a skoro GTi miało 4 biegi to nie dospawasz wałka do wałka by miec 5 tkę

nie da sie

: sob paź 28, 2006 21:51
autor: kkk13
Borys pisze:
evolution pisze:
Thousend pisze:diesel ma dłuższe, nie krótsze przełożenia. Syncro bynajmniej też nie. Najkrótsza skrzynia - to MK1 GTI. Ew można dokupić przełożenie 4.4 za ok 2k.
syncro 4z przelozenie glowne, ~4,4
country przełozenie główne ~4,8
powiedz ze masz takie przelozenie do sprzedania, a nie rob kolegi w H.....

[ Dodano: Czw Paź 19, 2006 19:37 ]
skrzynie z syncro mam u siebie przy silniku 16v do tego z turbo, lata oki, jedyny bol to dyfer w ktorym scina nity przy tej mocy:D
z checią sprzedam przełozenie główne 4,4 poprosze 1/4 2k. + przesyłka i jest krótko
Cześć Borys, pisałem do Ciebie kiedys na mail w sprawie przełożenia głównego.. Potrzebuje jak najkrótsze do skrzyni 02A.. Czy Twoje przełożenie się nadaje, jeśli tak - jestem mocno zainteresowany.. Przy okazji mam do sprzedania przełożenie, wałek + kółko 4,46 vw motorsport nowe gdyby ktos poszukiwał.. Pozdrawiam.