Strona 3 z 4

: śr paź 18, 2006 18:48
autor: Kaffi
witam,
dolaczajac do tematu, moj silnik AAM konczy juz prawdopodobnie swoj zywot i rozgladam sie za "nowym" silnikiem. Chce wymienic go na ABS-a. Czy wystarczy do tego tylko wymiana kompai mozna smigac, czy jeszcze jakies inne hocki klocki.
pozdro

: śr paź 18, 2006 21:52
autor: m3tal
Kaffi pisze:moj silnik AAM konczy juz prawdopodobnie swoj zywot i rozgladam sie za "nowym" silnikiem. Chce wymienic go na ABS-a. Czy wystarczy do tego tylko wymiana kompai mozna smigac, czy jeszcze jakies inne hocki klocki.
z tego co wiem, to jedyne co w tym przypadku musisz zmienić, to silnik i komp. bo AAM i ABS mają wszystkie pozostałe graty identyczne (wydech, wtrysk itp...). Ale pomyśl o tym, że przy okazji swapu możesz też zająć się genrealnym remontem mechaniki, czyli wymienić ukłąd wydechowy, jeśli jest już zużyty (a podejrzewam, że jest...), zrobić generalkę nowego silnika, skrzyni itp...

: śr paź 18, 2006 21:59
autor: Pinhead
Artur79 pisze: najwieksza roznica w silnikach ktora ciezko zniwelowac ( koszta )
RP ma stopień sprężania 9:1 i 90KM. Może przy modyfikacjach bardziej opłacało by się dążyć do AAM-->RP niż AAM-->ABS ?

: śr paź 18, 2006 22:51
autor: m3tal
oj, chyba raczej nie... różnice między AAM/ABS są mniejsze niż między AAM/RP. Sporo. ABS i AAM mają przynajmniej te same doły, a RP to już zupełnie inna konstrukcja. No i nieco starsza...

: czw paź 19, 2006 12:37
autor: Pinhead
m3tal pisze:oj, chyba raczej nie... różnice między AAM/ABS są mniejsze niż między AAM/RP. Sporo.
Jakie sporo ? Sterowanie zapłonem jest inne, reszta jest tak samo różna jak przy AAM/RP. Wydech,tłoki,wałek. Jeśli ktoś chce osiągnąć 90KM bez zmiany tłoków w AAM to modyfikacja z wałkiem od RP może być bardziej opłacalna.
ABS i AAM mają przynajmniej te same doły,
Nieprawda. Mają inne tłoki. A stopień kompresji tłoków z AAM pasował by do RP jeśli chcemy osiągnąć 90KM lub więcej.
a RP to już zupełnie inna konstrukcja.
:panna:
AAM i ABS mają wszystkie pozostałe graty identyczne (wydech, wtrysk itp...)
Też nieprawda.

: czw paź 19, 2006 18:41
autor: Kaffi
Cytat:
AAM i ABS mają wszystkie pozostałe graty identyczne (wydech, wtrysk itp...)



Też nieprawda.
To co mozna zamienic AAM na ABS bez zbednych komplikacji(tylko wymiana kompa), czy jeszcze cos potrzeba?
zapomnialem dodac ze wymieniam caly silnik. Mam AAM i moze lepiej kupic ABS skoro i tak kupuje "nowy", pod warunkiem ze nie pociagnie to za soba dodatkowych kosztow.

pzdr

: czw paź 19, 2006 18:46
autor: Pinhead
eldorado84 pisze:Hmmm, różnica podstawowa to taka że 1.8 (75km) jest na jednopunktowym wtrysku a 1.8 (90km) jest na wilopunktowym !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bzdura. Oba są na wtrysku jednopunktowym.

Kaffi Wałek, tłoki, wydech, komp.

: czw paź 19, 2006 19:39
autor: homsky
Pinhead, ma rację , aby zrobic z AAM >>> ABS trzeba wymienić: tłoki, wałek, ECU... - to troche kosztuje , mozna by spróbować załozyć sam wałek z RP , koszty nie duże i roboty niewiele, może 90PS z tego nie wyjdzie ale napewno pare koni z tego przybedzie, bo RP ma bardziej charakterystyke momentu przesunieta na wyższe obroty w stosunku do AAM.

: ndz paź 22, 2006 13:09
autor: gtx
homsky pisze:Pinhead, ma rację , aby zrobic z AAM >>> ABS trzeba wymienić: tłoki, wałek, ECU... - to troche kosztuje , mozna by spróbować załozyć sam wałek z RP , koszty nie duże i roboty niewiele, może 90PS z tego nie wyjdzie ale napewno pare koni z tego przybedzie, bo RP ma bardziej charakterystyke momentu przesunieta na wyższe obroty w stosunku do AAM.
RP ma ten sam walek co ABS.Maja nawet te same nr.katalogowe.

: ndz paź 22, 2006 20:37
autor: homsky
RP ma ten sam walek co ABS.Maja nawet te same nr.katalogowe.
Masz racje - zaglądnełem do Etki - w RP i ABS jest ten sam wałek, nr katalogowy 026 109 101 Q

: sob paź 28, 2006 20:50
autor: Kwiatoshi
A gdyby tak przy zalozonym walku i komputerze od ABSa splanowac glowice w AAM zeby choc troche zblizyc stopien sprezania do tego jaki jest w ABS

[ Dodano: 30 Paź 2006 19:50 ]
Artur79, Mugłbys powiedziec jakie ma oznaczenia komputer od silnika ABS??

: wt paź 31, 2006 01:54
autor: Wegiel
czytam czytam i juz sam nie wiem o co tu chodzi hehe.
Czyli zeby uzyskac z AAM(75)=ABS(90) to co w koncu trzeba zrobic? Bo sie pogubilem, kazdy pisze co innego:
-Kompa
-Walek
-uklad wydechowy
-???????????

: pt lis 03, 2006 10:14
autor: Kwiatoshi
widze ze temat sie urwał... ale mimo wszystko powiem moje przemyslenia. Zmieniajac kompa i walek od wersi ABS rownolegle zmieni sie nam stopien sprezania (poprawcie mnie jesli sie myle) bo jesli do tej samej komory damy wiecej mieszanki (a tak bedzie dzialal walek od ABSa) to zwiekszy sie jej sprezanie

: pt lis 03, 2006 11:12
autor: Pinhead
Przeczytaj wcześniejsze posty i pomyśl czy Twoja wypowiedz o wałku ma sens :chytry: Wychodzi na to że RP i ABS mają te same wałki.