spawacz, o ja pie**** cytuje:
"wystarczy tylko ściągnąć pasek rozrządu i kręcić lekko wałem (oczywiście nie rozrusznikiem tylko lekko kluczem np. płaskim) jak w pewnym miejscu się zablokuje i stanie to znaczy że tłok spotkał się z zaworem ja jak zmieniałem pasek w poprzednim vw
polo 1,0 to tak zrobiłem z ciekawości i
wiem że tam jest kolizyjny bo w pewnym momencie wał się zablokował i nie dało się dalej zakręcić tylko spowrotem mogłem
w polo miałem silnik wizualnie identyczny jak w golfie III ABD i ABU także stawiam na to że są to silniki kolizyjne"
i to jest twój dowód na to że ABU jest kolizyjny
?
przecież gosciu nie sprawdzał ABU tylko 1.0 i snuje przepuszczenia że jest tak samo jak z 1.0.
a co do mapy
spawacz, sam zaproponowałeś mi takie rozwiązanie(podmiana chipu) i musze przyznać że jest ok.
bo samo moje zdanie takiej glupiej p... ja ty nie wystarcza
właśnie widać jak pała od ciebie kulturą nawet na forum...,
nie umiesz się przyznać do błędu i dalej w zaparte udowadniasz, że nie masz racji.
toffic powiem ci że przełożyłem sam ten chip który numer podałem i efekt czuć od razu po założeniu, nie wiem w sumie ile daje, aczkolwiek można by było sprawdzić na hamowni...
nie zauważyłem żadnych problemów z obrotami itp.
dodam żeby każy mógł przeczytać kto tu kogo robi głupszego:
"Tydzień temu nawalił mi termostat i poszła pompa wody, więc mnie strach obleciał bo pompa napędzana jest paskiem rozrządu. Pompa działała,ale strasznie hałasowała i bałem się, że się zatrze i zerwie pasek. Usiadłem więc na forum, znalazłem ten temat i powiem szczerze, że się zawiodłem, bo większych bzdur nie czytałem. ABU kolizyjny - śmieszne.
Ponieważ wymieniałem uszczelkę w moim ABU (Golf 1.6 1994 rok) postanowiłem raz na zawsze udowodnić wszystkim, że ABU jest bezkolizyjny. Ustawiłem 1 i 4 tłok w górnym martwym punkcie i przekręciłem parę razy wałkiem rozrządu. Zawory otwierały się bez żadnego problemu.
Do mojego postu dołączam zdjęcia rozebranego silnika na których widać, że w tłokach oraz w głowicy są wybrania w które spokojnie może wejść zawór w przypadku zerwania paska bez żadnego uderzania w tłok. Po za tym zawory nie wychodzą poza głowicę, bo chowają się we wgłębieniach głowicy.
http://www.fotosik.pl/pok...aea5c792a4.html
http://www.fotosik.pl/pok...e0e1ffb175.html
http://www.fotosik.pl/pok...390d84f54f.html
http://www.fotosik.pl/pok...f3b0f5afcd.html
http://www.fotosik.pl/pok...0334b7980c.html
http://www.fotosik.pl/pok...f9c72b3f25.html
http://www.fotosik.pl/pok...b34c8c1bab.html
http://www.fotosik.pl/pok...3abb1c8d24.html
http://www.fotosik.pl/pok...c9237fa5a0.html
"