Strona 3 z 7

: pt kwie 02, 2010 22:53
autor: spawacz
No patrz... nastepny , to ze ona ma wglebienia to nic nie znaczy ... , napisze po 1 drugi , kiedys przez swoje glupoty zalatwilem tak glowice, tylko rzezba bloku i kazdy ci to powie kto probowal cos robic, w kazdym badz razie jak zrobisz z tego wiecej niz 10:1 dam ci 100, oczywicie w ramach weryfikacji dasz mi wysokosc glowicy i model uszczelki :grin:

: sob kwie 03, 2010 15:22
autor: marcintju
spawacz pisze: to ze ona ma wglebienia to nic nie znaczy ... , napisze po 1 drugi , kiedys przez swoje glupoty zalatwilem tak glowice, tylko rzezba bloku i kazdy ci to powie kto probowal cos robic:grin:
no jasne a w swoim temacie piszesz o planowaniu głowicy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=314318
a tutaj o planowaniu bloku :D

: sob kwie 03, 2010 22:16
autor: spawacz
Nie masz elementarnej wiedzy, i probujesz nieudolnie jeszcze tu cos manipulowac ... za cienki jestes , prosta sprawa 1 tlok w GMP sciag rozrzad i przekrec walkiem rozrzadu o 360st. i w ASB/ABU i innych tego typu konstrukcjach juz zaworki sa ugiete, a w RP/Abs i temu pochodnych sie nic nie stanie, i tyle w tym temacie , zreszta kumaci wiedza o co chodzi. Ty nie wogule nie masz pojecia o tych motorach dla ciebie one wszystkie sa takie same.

: sob kwie 03, 2010 22:41
autor: marcintju
spawacz, kiepski to ty jesteś z czytaniem ze zrozumieniem, kolegapiteR-ek, podał link gdzie koleś udowodnił empirycznie że silnik ABU jest bezkolizyjny :bajer: jak na razie ty to reprezentujesz znawce "z garażu mietka", podajesz jakieś przybliżenia przyrostu stopnia sprężania nie poparte żadnymi obliczeniami, dodam że szkoda że ci "kumaci" o których mówisz się nie odezwą...

proszę Cię nie kompromituj się więcej :)

: ndz kwie 04, 2010 09:32
autor: spawacz
Mnie nie intersuja teoretyczne zagadnienia, ten silnik nigdy nie byl bezkolizyjny i nie bedzie, moj post ktory tu zamiesciles dotyczyl scisle okreslonych slinikow ja nie wiem gdzie ty tam ABU/ABD/AUU/AAL i inne na malym bloku widziles, moze poprostu jestes slepy albo cos, albo nie odrozniasz literek , mniejsza o to jak zwa tak zwa, ja w kazdym badz razie ze nie plaszylem sie przed kims bo sam nie umialem amora wyciagnac, wtedy nie bylem znawca z "garazu mietka", wtedy bylo dobrze jak w lzach tonoles u mnie pod domwm i zrob mi to czy to!? Stopien spr . sie mierzy olamgopedycznie mowiac olejem bo to jest naprawde skuteczny sposob do oblicznia stosunkow pojemnosci , ale skad ty to mozesz tuningowcu wiedziec max. dla ciebie to jest ciencie sprezyn bo tyle potrafisz zrobic. Ci co sie znaja to nie odzywaja sie bo poznije jest taka dyskusja jak z toba czyli , " najpierw kogos sprowadzisz do swojego poziomu glpupoty a pozniej bedziesz udowadnial ktos jest glupszy od ciebie". Jedno jest pewne kiepsko to jest u ciebie z mysleniem, a kolega ktory podal to udowodnienie to musi niesc taka super wiedze jak ty:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3487722
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93889 - az musialem poszukac zeby udowodnic jak sie mylisz, bo samo moje zdanie takiej glupiej p... ja ty nie wystarcza. I ktos tu napisal to samo co ja , sciag pasek o obroc walkiem lub rozrusznikiem . I co teraz mietku?

: ndz kwie 04, 2010 09:56
autor: toffic
marcintju pisze:edit: co do podniesienia mocy w abu, polecam założenie mapy paliwowej z 1.8 ABS
numer chipu 267 357 553
sterownik 0 261 203 318 1H0 907 311 L
a co z mapą zapłonu zrobisz :chytry:

: ndz kwie 04, 2010 10:01
autor: spawacz
Toffic on mysli ze chip z mapa paliwowa to jest wszstko co ma sterownik, zaraz bedzie tu tezy wysowal bo on wie zawsze najlepiej bo ktos tam cos napisal, to guru :p , napisz mu jak to jest z doprezeniem AEX/ABU jakbys mogl.

: ndz kwie 04, 2010 10:40
autor: marcintju
spawacz, o ja pie**** cytuje:
"wystarczy tylko ściągnąć pasek rozrządu i kręcić lekko wałem (oczywiście nie rozrusznikiem tylko lekko kluczem np. płaskim) jak w pewnym miejscu się zablokuje i stanie to znaczy że tłok spotkał się z zaworem ja jak zmieniałem pasek w poprzednim vw polo 1,0 to tak zrobiłem z ciekawości i wiem że tam jest kolizyjny bo w pewnym momencie wał się zablokował i nie dało się dalej zakręcić tylko spowrotem mogłem w polo miałem silnik wizualnie identyczny jak w golfie III ABD i ABU także stawiam na to że są to silniki kolizyjne"

i to jest twój dowód na to że ABU jest kolizyjny :D ?
przecież gosciu nie sprawdzał ABU tylko 1.0 i snuje przepuszczenia że jest tak samo jak z 1.0.

a co do mapy spawacz, sam zaproponowałeś mi takie rozwiązanie(podmiana chipu) i musze przyznać że jest ok.
bo samo moje zdanie takiej glupiej p... ja ty nie wystarcza

właśnie widać jak pała od ciebie kulturą nawet na forum...,

nie umiesz się przyznać do błędu i dalej w zaparte udowadniasz, że nie masz racji.

toffic powiem ci że przełożyłem sam ten chip który numer podałem i efekt czuć od razu po założeniu, nie wiem w sumie ile daje, aczkolwiek można by było sprawdzić na hamowni...
nie zauważyłem żadnych problemów z obrotami itp.

dodam żeby każy mógł przeczytać kto tu kogo robi głupszego:

"Tydzień temu nawalił mi termostat i poszła pompa wody, więc mnie strach obleciał bo pompa napędzana jest paskiem rozrządu. Pompa działała,ale strasznie hałasowała i bałem się, że się zatrze i zerwie pasek. Usiadłem więc na forum, znalazłem ten temat i powiem szczerze, że się zawiodłem, bo większych bzdur nie czytałem. ABU kolizyjny - śmieszne.
Ponieważ wymieniałem uszczelkę w moim ABU (Golf 1.6 1994 rok) postanowiłem raz na zawsze udowodnić wszystkim, że ABU jest bezkolizyjny. Ustawiłem 1 i 4 tłok w górnym martwym punkcie i przekręciłem parę razy wałkiem rozrządu. Zawory otwierały się bez żadnego problemu.

Do mojego postu dołączam zdjęcia rozebranego silnika na których widać, że w tłokach oraz w głowicy są wybrania w które spokojnie może wejść zawór w przypadku zerwania paska bez żadnego uderzania w tłok. Po za tym zawory nie wychodzą poza głowicę, bo chowają się we wgłębieniach głowicy.


http://www.fotosik.pl/pok...aea5c792a4.html
http://www.fotosik.pl/pok...e0e1ffb175.html
http://www.fotosik.pl/pok...390d84f54f.html
http://www.fotosik.pl/pok...f3b0f5afcd.html
http://www.fotosik.pl/pok...0334b7980c.html
http://www.fotosik.pl/pok...f9c72b3f25.html
http://www.fotosik.pl/pok...b34c8c1bab.html
http://www.fotosik.pl/pok...3abb1c8d24.html
http://www.fotosik.pl/pok...c9237fa5a0.html
"

: ndz kwie 04, 2010 11:17
autor: toffic
marcintju pisze:powiem ci że przełożyłem sam ten chip który numer podałem i efekt czuć od razu po założeniu, nie wiem w sumie ile daje, aczkolwiek można by było sprawdzić na hamowni...
z tego wynika, ze obaj panowie spawacz i marcintju nie mają zielonego pojęcia, zresztą widać to dobrze w tym temacie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=314318
Pozdro dla kumatych :bigok:

: ndz kwie 04, 2010 12:44
autor: marcintju
toffic, w temacie który podałeś nie zabierałem głosu, co do chipu to sprawdzona metoda na swoim przykładzie, wiec nie wiem czemu wciągasz mnie pod swoją ocenę :),
jak nie mam racji oświeć mnie niech nie błądzę więcej.

zresztą dyskusja tyczy innej rzeczy w tym wypadku planowania głowicy w abu i kwestii czy jest kolizyjny czy nie...

: ndz kwie 04, 2010 19:18
autor: spawacz
A ja myslalem ze w tym temacie chodzi o podnoszenie mocy ,a nie o kolizyjnisc silnikow. Mysl sobie dalej ze masz racje z ta kolizyjnoscia ... , takim trza ustapic.
Toffic w tym temacie :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=45
Jednak sie wypowiedziales i jakos nie zdementowales tego co napisalem, i jakos wtedy mialem pojecie , a teraz nie mam ok. niech bedzie. Tu najlepiej nic nie pisac widze..

: pn kwie 05, 2010 10:29
autor: smolka007
nie lepiej zalozyc gaznik z 1.8 caly

: pn kwie 05, 2010 14:19
autor: gademajster
smolka007 pisze:nie lepiej zalozyc gaznik z 1.8 caly


:rotfl: A nie lepiej zjeść zupę widelcem :?: :bajer:

: wt kwie 06, 2010 18:42
autor: pelikan
a ja się chciałem czegoś mądrego dowiedzieć jak podrasować swojego muła a tu same kłótnie.wstyd panowie