Strona 3 z 3

: śr lut 08, 2006 21:09
autor: Adrian1980
Klamek pisze:
okoG60 pisze:ja w tej kwesti jestem neutralny poprostu napisałem na ten temat wszystko co wiem i nie opowiadam się ża żadną stroną. każdy zrobi jak uważa
naczytałem sie sporo... ale dalej stoje w miejscu, może ty mi pomożesz. mam gofra 1,8 pełny wtrysk mechaniczny (model90 KM), w niedługim czasie "chce" (musze) zrzucić głowice, wiąże się to z planowaniem, wyglancuje zawory i bruzdy (jak są) i może jeszcze coś tam usprawnie :chytry: . uknułem sobie że założe stożek. mój plan:wywale obecny filtr-papierowy, wyczyszcze dobrze "puszke" po filtrze a na przewód-rure zaciągającą powietrze z eteru założe stożek, stożek chce umiescic przed alternatorem obok chłodnicy (strumień powietrza leci przez atrape na filtr, dalej, wyrąbie w masce dziure i zrobie wlotke zimnego dobrego powietrza skierowaną na filtr-stożek. i teraz moje pytanie, czy to zadziała, czy zaszkodzi? i jaki zastosować??
looknij tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

: śr lut 08, 2006 21:45
autor: Klamek
spoko dzięki. wnioski: przyrost mocy znikomy, ale najważniejsze że nie ma strat.... a pozytywny aspekt to piękny dźwięk i myśle że nawet dlatego warto. fakt jest faktem: wszyskie furaki po tuningu mają stożek!

: śr lut 08, 2006 23:20
autor: TAZ
Te furaki po tuningu mają więcej koni ale w wyższych partiach obrotowych, więc stożek jak najbardziej, jeżeli chodzi o auta startujące na 1/4 mili to wszędzie gdzie jest turbo liczy się ilość i łatwość zassanego powietrza, a jaki filtr zassie najwięcej ?? Jak wiadomo stożek. Stożek w autach nie wysilonych zmienia charakterystyke dolotu, dlatego kupuje się cały dolot wyliczony do konkretnego auta. W najnowszych autach kolektory dolotowe mają zmienną długość bo jak to bywa w życiu i fizyce fabryka robi dolot i wydech tak, żeby fala (zazwyczaj akustyczna) miała określoną długość co ułatwi przedostawanie się mas powietrza. Zmieniając sam filtr zmieniamy długość tej fali, kształt strumienia zasysanego powietrza i nawet jego kierunek. I tu przydał by się stary polski wynalazek tzw. ZAWIROWYWACZE, które ukierunkują nam masy powietrza i długość fali. Z tych patentów kożysta m.in. inżynier Lech Węglarski robiący jak narazie najlepsze doloty i wydechy do konkretnych aut. Takwięc stożek jest dobry ale nie najlepszy. Zmieniając dolot pomyślcie o wydechu bo jedno idzie w parze z drugim.

: śr lut 08, 2006 23:42
autor: okoG60
taz pisze:Te furaki po tuningu mają więcej koni ale w wyższych partiach obrotowych, więc stożek jak najbardziej, jeżeli chodzi o auta startujące na 1/4 mili to wszędzie gdzie jest turbo liczy się ilość i łatwość zassanego powietrza, a jaki filtr zassie najwięcej ?? Jak wiadomo stożek. Stożek w autach nie wysilonych zmienia charakterystyke dolotu, dlatego kupuje się cały dolot wyliczony do konkretnego auta. W najnowszych autach kolektory dolotowe mają zmienną długość bo jak to bywa w życiu i fizyce fabryka robi dolot i wydech tak, żeby fala (zazwyczaj akustyczna) miała określoną długość co ułatwi przedostawanie się mas powietrza. Zmieniając sam filtr zmieniamy długość tej fali, kształt strumienia zasysanego powietrza i nawet jego kierunek. I tu przydał by się stary polski wynalazek tzw. ZAWIROWYWACZE, które ukierunkują nam masy powietrza i długość fali. Z tych patentów kożysta m.in. inżynier Lech Węglarski robiący jak narazie najlepsze doloty i wydechy do konkretnych aut. Takwięc stożek jest dobry ale nie najlepszy. Zmieniając dolot pomyślcie o wydechu bo jedno idzie w parze z drugim.
dobrze mówi polać mu :pub:

: sob lut 11, 2006 13:46
autor: Lukbro
a moze do mojego mk3 2.0 dam sobie cos takiego :
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=85021280

?

filtr musze wymienic na pewno bo nie wiem kiedy to bylo ostatnio robione, tylko wymienic na zwykly dedykowany np filtrona czy na taki wlasnie K&N ?

: sob lut 11, 2006 14:37
autor: zaprzal
Ze stożkami to jest tak, że wyglądają jako super profesjonalna modyfikacja "tjuningowa" i do tego są stosunkowo tanie - efekt jest taki, że to świetny towar do wciskania ludziom i zarabiania na nich kasy :D Stożek dobry na wszystko :D Tylko w rzeczywistości są jeszcze pewne prawa fizyki i zdrowy rozsądek. Jak najbardziej zgadzam się z sensownymi argumentami przedmówców GTO, okoG60, TAZ

Lukbro, Miedzy zwyklym filtrem a wkladka nie ma jakichs kosmicznych roznic, poza tym, ze wkladka z allegro kosztuje 185zl (do tego to sie powinno chyba jakos czyscic?), a zwykly 20-30zl (mozna go wymieniac czesciej)...

Najlepszy filtr to czysty filtr.

: ndz lut 12, 2006 09:44
autor: evolution
jak na moj gust to stozek montowany jest z dwoch powodow w aucie... no moze z trzech, Co do aut szukowanych na 1/4 to wiekszosc ma takie przerobki i temperatury w komorze silnika ze a zwykla puszka sie nie zmiesci i montuje sie stozek, dwa do stozka latwiej jest doprowadzic powietrze zimne z zewnatrz,(zauwazcie ze zawsze do filtra idzie rura cieplego powietrza i temperatura zasysanego powietrza jest regulowana przez termostat i nie jest optymalna. drugi powod montowania stozka to fajny odglos(w zasadzie tylko w N/A bo w turbo tylko syk) i respect na miescie. a trzeci coraz czesciej zauwazany prze ze mnie autko po strzale(gazu czy drugiego auta) pyszka popekana kosztujaca 100 w uzywce przynajmniej i ladujacy stozek bo szkodaby bylo zeby cos sie znowu wysralo z plastykow. Nie zmienia to jednak faktu ze stozek moze zmieniacprzegieg krzywej momentu na niekorzysc w pewnych zakresach obrotowych

: pn lut 27, 2006 23:03
autor: Bracus
panowie jedna rzecz...stozek - wkładka ? a jakie to ma znaczenie tak naprawde ? najwazniejsza rzecz to doprowadzenie ZIMNEGO powietrza do silnika...a jak sie to odbedzie to inna sprawa...przeciez kazdy z nas widzi jak jest 30 stopni w cieniu to zadnej samochod nie jedzie....to normalne...zastanowcie sie nad systemem chlodzenia powietrza ktore podajecie do silnika a nie samą końcówke tego ukladu...kazdy intercooler "da wam rade" w cieplejszy dzien chodziaz ma taka sama moc nominalna ( oczywiscie przyklad ) nie mowie juz o natrysku wody....no chyba ze ktos uwaza ze samochody Subaru maja to zamontowane tylko jako gadzet....W kazdym razie ja w swoim Focusie 2.0 montowałem intercooler na układzie dolotowym powietrza...oczywiscie z wkładka bawełnianą na koću od isuzu trooper LOL kupiłem na giełdzie za 300 zł ... za 200 zamontowano... prosta sprawa + 11 kucy i 35 nm...i to zawsze... a nie ze jest goraco czy jest mgla ( i wilgotne powietrze ) Bez urazy ale jak lubicie zeby wasze pojazdy buczały pod remizą nie ma sprawy...ja tam wole zeby cichutko zostawiały wszystko w tyle :) A co do pojazdow przygotowanych na wyscigi itd...powietrze jedynie wspomaga caly tuning....najpierw nalezy wykonac wieeeele innych rzeczy zanim bedzie nam to dodatkowe powietrze potrzene...