Strona 3 z 4

: czw wrz 24, 2009 08:29
autor: Jedras1991
Bloki się różnią układem śrób przy wsporniku silnika i py ma wejście oleju pod alternatorem.
Ciśnienie znamionowe G40 to 0.72bara, a na kółku 65mm dmucha w granicach 1 bara. 1.2 bar to rs2 i kółko 60mm do tego smarowany kluberem, przebieg 5tys km przy takim katowaniu.
Jeśli używasz org części to co 15tyś km robi się pasek synchronizatora, co 20-30tys listwy.
Porównując te silniki miałem na myśli fabryczne silniki.
Nie zamierzam się kłócić. Skończmy ten temat.

: czw wrz 24, 2009 22:12
autor: tomek0o7
Jedras1991 pisze:Bloki się różnią układem śrób przy wsporniku silnika i py ma wejście oleju pod alternatorem
czyli pokrywa zaworów og g40 polo do golfa nie podejdzie :?:

: czw wrz 24, 2009 22:19
autor: jarekkoval
Jedras1991 pisze: 6.jeśli w ogóle się da to niema reguły, za G40 po regeneracji wołają od 2500 do 3500zł za G60 nawet 5-6tyś.
:kac: chyba allegro nie przegladales od kilku lat :)
RybaG40MK2,
generalnie rob jak uwazasz
kazde wyjscie ma swoje wady i zalety oraz koszta :)
poczytaj troche na forum Corrado oraz tutaj poszperaj to sie dowiesz co nieco o uturbianiu PG

: ndz wrz 27, 2009 22:14
autor: Jedras1991
pokrywa jak najbardziej podchodzi. W samej głowicy niema chyba różnic, olej jest pobierany z pod czujnika oleju.
Przeglądałem i gdzieś od roku nie widziałem samego kompresora g40.

: wt lis 03, 2009 21:45
autor: Mac_Abra
No nie mogę jak czytam co niektórzy wypisują. Co do pytań z pierwszego posta - to jak najbardziej wygląda na silnik G40 bez kompresora, a nie jak sugeruje Jedras1991 na 1.3 z osprzętem PY.
ALE szczerze ci powiem, że na 100% to z tych fatalnych zdjęć ci nie wywróżymy!!! Nota bene widziałem w sieci już ze dwa czy trzy Golfy G40 i jestem jak najbardziej za :food:

A co do poszukiwań zastępczej "dmuchawki"... Ja raczej szukałbym Eatona, chyba najbardziej niezawodny, a jak już się upierasz na G60 to jego plusem jest chyba większa dostępność części niż G40. A regeneracje i inne sprawy to działka DaVWida. Dużo więcej na temat PY dowiesz się na polskim forum G40 oraz forum klubu Polo (PKP).

Ewentualnie turbo ale trzeba bardzo umiejętnie dobrać i nie jestem pewien efektów, bo zawsze będzie to kompromis a kompresor przynajmniej równo dmucha ;)
tomek0o7 pisze:Czy ktoś zakładał wałek 3f do NZ'a :?: z czym się wiąże jeszcze taka wymiana czyli co jeszcze trzeba byloby zmienic i jakie osiągi można przez to uzyskać :?: :)
sam jestem ciekaw, poszukaj na forum Polo, tam prędzej znajdziesz. A jak się dowiesz, to daj znać : >
tomek0o7 pisze:czyli pokrywa zaworów og g40 polo do golfa nie podejdzie :?:
jak nie jak tak?! ;) Generalnie wszystkie pokrywy z silników benz 1.3 VAG z tego okresu powinny być wymienne...

: śr lis 04, 2009 09:44
autor: bugalon
Mac_Abra, myslisz ze autor wątku czekał na Twoją odpowiedź przez półtora miesiąca? Nie odgrzewaj starych kotletów, które i tak były niesmaczne.

: śr lis 04, 2009 12:57
autor: Mac_Abra
Oj tam, czepiasz się ;)

Miałem odpisać wcześniej tylko zapomniałem :grin: poza tym nie chodzi tylko o autora, a temat jest poprostu ciekawy... tylko niektóre wypowiedzi już mniej. Swoją drogą szkoda, że autor coś zaniemógł, fajnie byłoby mieć pierwszego Golfa G40 na forum : >

peace!

: pn lis 16, 2009 14:33
autor: marepako
mac abra golf g40 buduje się na wsi i z pewnością będzie miał kiedyś tu premiere aczkolwiek nie wierzę by latało to w stopniu przybliżonym do polo. odnośnie tych dywagacji... jeśli chcesz kompresor i masz $ a nie chcesz rozmawiać tylko o marzeniach to wal na PW. jeśli chcesz dłubać te 1.3 to się zastanów czy chcesz bo to zawsze 1.3 i możliwości konstrukcyjne szybciej skończysz niż w przypadku np wiekszego brata- pg.

: pn lis 16, 2009 15:47
autor: Mac_Abra
marepako, dzięki za obiecujące wieści-ze-wsi! ;)

Co do osiągów, to tak jak wszystko - są względne :grin: ... czyli, jeżeli tylko uda się z silnika wykrzesać wystarczająco dużo dodatkowych koni, żeby zniwelować różnicę wagi zawodników (około 150-200 kilo jak sądzę), to teoria mówi, że latać będzie tak samo... Dlatego też sam przeszczep bez tuningu silnika da nam może bardzo żwawego Golfa, ale nigdy nie dorówna on Polówce z identycznym G40 pod maską właśnie ze względu na różnicę masy. Starczy, bo banały wypisuję.

Co do mojego 1.3, bo chyba masz na myśli mój podpis - ten "projekt" to bardziej zabawa i ciekawe wyzwanie niż próba bicia jakichkolwiek rekordów (no, chyba że w niskim spalaniu), poza tym zawsze mnie pociągały bardziej zupełnie NOWE koncepcje, niż może fajne ale powszechnie znane i w kółko powtarzane swapy typu VRy i inne gady... Zresztą na samym początku, zauroczony PY miałem nawet na niego ochotę (w końcu Golfów G40 jak na lekarswo i też byłby niezły oryginał) ale zrezygnowałem nie tyle ze względu na robotę czy koszty ale "upierdliwość" tego silnika w eksploatacji i nieustanne serwisowanie, dlatego stawiam na elastyczność i niezawodność 1.3 "GT". Przy okazji, nowe serduszko również pochodzi z Polo ;)

Niedługo planuję wrzucić obszerniejsze info, z niecierpliwością czekam rownież na wieści od ciebie o Golfie G40! :pub:

: pn lis 16, 2009 15:57
autor: toffic
A ja dodam, że na innej wsi walczą z Polo G40+ turbo, i ciągle coś nie wytrzymuje :helm:

: pn lis 16, 2009 16:21
autor: Mac_Abra
toffic pisze:na innej wsi walczą z Polo G40+ turbo, i ciągle coś nie wytrzymuje :helm:
ja słyszałem, że ostatnio szopa się rozpadła :zakrecony:

: śr lis 18, 2009 15:38
autor: marepako
toffic pisze:A ja dodam, że na innej wsi walczą z Polo G40+ turbo, i ciągle coś nie wytrzymuje :helm:
nie pisz G40 turbo bo to ani ładu ani składu- wyjątek jeśli składacie kompresor z turbiną a wtedy to życzę powodzenia bo nie macie miejsca. co wam tam nie wytrzymuje? jak się pomyśli to silnik znosi bardzo wiele- wyjątek jeśli próbujecie zrobić auto na częściach ze złomu a cała reszta to niski budżet. rzuć okiem na dół gdzieś jest zdjęcie jak to u mnie wygląda http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

: śr lis 18, 2009 15:41
autor: toffic
marepako pisze:nie pisz G40 turbo bo to ani ładu ani składu- wyjątek jeśli składacie kompresor z turbiną a wtedy to życzę powodzenia bo nie macie miejsca
pisze wyraźnie: G40 czyli kompresor + turbina, silnik znosi wszystko nad podziw dobrze ale trzeba jeszcze jakoś przenieść moc na koła, masz tutaj jakieś sprawdzone pomysły??

: śr lis 18, 2009 16:35
autor: Mac_Abra
toffic pisze:pisze wyraźnie: G40 czyli kompresor + turbina, silnik znosi wszystko nad podziw dobrze
Wow! Szacun za tak ambitne podejście do tematu, jestem tylko ciekaw, jak to upchnąć, bo faktycznie to miejsca już tam niewiele zostaje!
toffic pisze:ale trzeba jeszcze jakoś przenieść moc na koła, masz tutaj jakieś sprawdzone pomysły??
myślę, że znajdziesz je na na forum G-Lader, Polski Club Fanów G40.
Są tam dyskusje na ten temat, ale nowa też nie zaszkodzi, a PRAWDZIWYCH specjalistów od G40 tam jest zdecydowanie najwięcej... oraz kilku trolli, w tym ja :wink:

marepako, baaardzo fajny setup, jestem pod wrażeniem! Można gdzie poczytać więcej? Jakieś osiągi? Czmu nie kojarzę cię ze wspomnianego forum... ? Zapraszamy! :hmm: