[mk2] Poliuretan Bikopur'a - wybrać czerwony czy żółty
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
O bardzo dobrze, że zjawił się ktoś od producenta, bo mam kilka pytań.
Mam już dość słabej jakości NBRu w zawieszeniu, nawet jak kupię najdroższe tuleje z nitrylu to i tak max wytrzymują 2 lata. Jak ostatnio podnisłem samochód i zobaczyłem 2 letnią tuleję gdzie odchodzi "niby" wulkanizowana "guma" to pierwsza myśl mi wpadła do głowy "hmmm może poliuretan?". Jednak potrzebuję kogoś kto mnie przekona nad sensem montowania PU w zawieszeniach. Z chęcią bym zobaczył specyfikację materiałową. Nie chcę nic co miałoby być zrobione metodą garażową z Uretanu tak jak niektórzy próbują wciskać. Dlaczego PU nie jest stosowany na pierwszy montaż (no chyba że jest). Jeszcze niech ktoś mi uzasadni cenę tego co jest sprzedawane na Polskim rynku. Przecież NBR od PU jest jako materiał w zakupie droższy o max 30% to dlaczego różnice są 400-500%? Jak ktoś może proponować materiał który wytrzymuje tylko do - 10stC ? Przecież to badziew a nie PU, a Polska to nie Włochy, czy Hiszpania i mamy poniżej -10 (widziałem na alledrogo, ale nie było podanego producenta) . Co z odpornością PU na wodę, bo dobry materiał wytrzymuje do +40, a przecież może się zdażyć że będzie wyższa temperatura od asfaltu. Wreszcie co z chłonnością pary wodnej przez poliuretan? Jak niektórym wiadomo to im miększy ( niższa skala shora) poliuretan tym więcej wchłonie wody i stanie się później twardszy i kruchy. Wrocław to "zagłębie" produkcji gumowej (Inco,ZWWG,Kragum,MSW itd) więc jest szansa, że pracownicy mają dostateczną wiedzę. Jak pewnie czytający już zauważyli znam się troszkę na elastomerach (nie trzeba mi tłumaczyć różnic fizykochemicznych NBRu i PU) i mam nadzieję, że nie odstraszyłem przedstawiciela jednego z producentów. Ja poprostu chcę mieć na dobrych kilka lat święty spokój z zawieszeniem w swoim Mk2.
Mam już dość słabej jakości NBRu w zawieszeniu, nawet jak kupię najdroższe tuleje z nitrylu to i tak max wytrzymują 2 lata. Jak ostatnio podnisłem samochód i zobaczyłem 2 letnią tuleję gdzie odchodzi "niby" wulkanizowana "guma" to pierwsza myśl mi wpadła do głowy "hmmm może poliuretan?". Jednak potrzebuję kogoś kto mnie przekona nad sensem montowania PU w zawieszeniach. Z chęcią bym zobaczył specyfikację materiałową. Nie chcę nic co miałoby być zrobione metodą garażową z Uretanu tak jak niektórzy próbują wciskać. Dlaczego PU nie jest stosowany na pierwszy montaż (no chyba że jest). Jeszcze niech ktoś mi uzasadni cenę tego co jest sprzedawane na Polskim rynku. Przecież NBR od PU jest jako materiał w zakupie droższy o max 30% to dlaczego różnice są 400-500%? Jak ktoś może proponować materiał który wytrzymuje tylko do - 10stC ? Przecież to badziew a nie PU, a Polska to nie Włochy, czy Hiszpania i mamy poniżej -10 (widziałem na alledrogo, ale nie było podanego producenta) . Co z odpornością PU na wodę, bo dobry materiał wytrzymuje do +40, a przecież może się zdażyć że będzie wyższa temperatura od asfaltu. Wreszcie co z chłonnością pary wodnej przez poliuretan? Jak niektórym wiadomo to im miększy ( niższa skala shora) poliuretan tym więcej wchłonie wody i stanie się później twardszy i kruchy. Wrocław to "zagłębie" produkcji gumowej (Inco,ZWWG,Kragum,MSW itd) więc jest szansa, że pracownicy mają dostateczną wiedzę. Jak pewnie czytający już zauważyli znam się troszkę na elastomerach (nie trzeba mi tłumaczyć różnic fizykochemicznych NBRu i PU) i mam nadzieję, że nie odstraszyłem przedstawiciela jednego z producentów. Ja poprostu chcę mieć na dobrych kilka lat święty spokój z zawieszeniem w swoim Mk2.
Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
Myślę, że są dwie przyczyny takiej różnicy w cenie między wyrobami gumowymi a pouliretanem - pierwszym jest słowo "tuning", przez co cena zyskuje naturalne prawo bycia wysoką. Drugi powód to pewnie jednostkowość produkcji, a każdy nowy wyrób trzeba zaprojektować, zaprojektować dla niego formę ( nie wiem jak to jest z PU, ale w przypadku wyrobów wulkanizowanych dochodzi skurcz stygnącego detalu), formę trzeba wykonać, a kosztuje ona tyle samo niezależnie od tego czy ma być z niej wykonana jedna sztuka detalu, czy mają być ich tysiące.
Dedi_S, , zapomniałeś jeszcze o firmie Guma
Dedi_S, , zapomniałeś jeszcze o firmie Guma
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Firma Guma to nie moja branża bo to bardziej typowa motoryzacja więc o niej nie wiedziałem.
t-tas profesjonalna forma do wtrysku kosztuje 300-400 Euro (oczywiście to zależy od skomplikowania) co bardzo szybko się zwraca w seryjnej produkcji, ale dla takiej firmy jak Bikopur to zapewne jest ułamek kosztów. Poza tym nie wierzę, że jeżeli ktoś to robi metodą "garażową" to wykonuje to z wtrysku. Podejrzewam, że używa innego elastomeru i robi po prostu odlewy z formy np silikonowej (już widziałem takie w sprzedaży) więc dla takiego kogoś to żadne koszty (nie mam tu na myśli firmy Bikopur) i to jest zwykły naciągacz. Takie coś jest wstanie każdy wykonać mając podstawowe informacje z internetu i jeśli wie gdzie kupić materiał. Mnie dalej zastanawia trwałość takiego PU w zawieszeniu. Jest ktoś kto np po 2-3 latach sprawdzał w jakim to jest stanie?
t-tas profesjonalna forma do wtrysku kosztuje 300-400 Euro (oczywiście to zależy od skomplikowania) co bardzo szybko się zwraca w seryjnej produkcji, ale dla takiej firmy jak Bikopur to zapewne jest ułamek kosztów. Poza tym nie wierzę, że jeżeli ktoś to robi metodą "garażową" to wykonuje to z wtrysku. Podejrzewam, że używa innego elastomeru i robi po prostu odlewy z formy np silikonowej (już widziałem takie w sprzedaży) więc dla takiego kogoś to żadne koszty (nie mam tu na myśli firmy Bikopur) i to jest zwykły naciągacz. Takie coś jest wstanie każdy wykonać mając podstawowe informacje z internetu i jeśli wie gdzie kupić materiał. Mnie dalej zastanawia trwałość takiego PU w zawieszeniu. Jest ktoś kto np po 2-3 latach sprawdzał w jakim to jest stanie?
Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Z tego co kojarzę to Powerflex jest z USA? Tak? toffic sprawdzałeś może luzy na tulejach itd? Czy po prostu nic Ci się nie tłucze? Masz może jakieś zdjęcia? Może amerykańce dobrali tak mieszankę, że się sprawdza. Podobno dają dożywotnią gwarancję na to, prawda to?
Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
"Guma " to nie taka motoryzacja, bo robimy różne różności, ale motoryzację też obsługujemy. Jeśli możesz, objaśnij trochę proces produkcji wyrobów z PU, wiele razy widziałem rolki regenerowane z Bikopurze, ale nigdy nie zwróciłem uwagi na to czy są na nich ślady po wtrysku. Jeśli chodzi o wyroby gumowe to albo nakłada się materiał do formy ręcznie i zaprasowuje się w prasie (dobrany docisk, temperatury, czas wulkanizacji- w zależności od materiału, gabarytów itd), lub wtryskuje się do zamkniętej formy na praso-wtryskarkach. Ciekawi mnie sposób łączenia PU z metalem- przy gumie jest to wulkanizacja, części metalu do których ma przywierać guma są malowane odpowiednimi klejami- jak to jest z PU?.
Co do kosztów formy wtryskowej zgodzę się jeśli chodzi o ceny- wykonywane są z alu, niektóre ze stali, obróbka, narzędzia- to wszystko kosztuje, niestety produkcja wyrobów gumowych wymaga solidnych form. Należy jednak podkreślić, że formy na wyroby takie jak tuleje są tańsze wykonywane na tokarce niż gdyby miało się taką samą formę frezować, a w większości tych elementów zawieszeń wystarczy forma toczona, frezował bym jedynie formę na mocowanie stabilizatora.
Podejrzewam, że jedynym czynnikiem podnoszącym cenę w tak drastyczny sposób, jest magiczne słowo TUNING.
Co do kosztów formy wtryskowej zgodzę się jeśli chodzi o ceny- wykonywane są z alu, niektóre ze stali, obróbka, narzędzia- to wszystko kosztuje, niestety produkcja wyrobów gumowych wymaga solidnych form. Należy jednak podkreślić, że formy na wyroby takie jak tuleje są tańsze wykonywane na tokarce niż gdyby miało się taką samą formę frezować, a w większości tych elementów zawieszeń wystarczy forma toczona, frezował bym jedynie formę na mocowanie stabilizatora.
Podejrzewam, że jedynym czynnikiem podnoszącym cenę w tak drastyczny sposób, jest magiczne słowo TUNING.
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Pogrzebałem trochę po google i wiem że powerflex to angielska firma (przynajmniej na tą stronę co trafiłem). Mają też w Polsce przedstawiciela ale komplet gum do Mk2 to 1448 zł to nawet nie rekompensowałoby dożywotniej gwarancji (nie wiem czy taka jest bo ich strona nie chce mi chodzić na operze 10)
Edit:
Z tego co mi wiadomo to PU nie da się wulkanizować i tuleje są montowane na wcisk. Nie mówię tu o materiałach jak AU lub Uretan którym po prostu formy są zalewane i zostawione do wyschnięcia ale to nie są polimery.
Niezłe to jest bo dodasz słowo Tuning na opakowaniu i krótkie uzasadnienie i masz 1000 zł dodatkowego zysku. No bajer. Chyba sam się tym zajmę, bo to przecież złoty interes
Edit:
Z tego co mi wiadomo to PU nie da się wulkanizować i tuleje są montowane na wcisk. Nie mówię tu o materiałach jak AU lub Uretan którym po prostu formy są zalewane i zostawione do wyschnięcia ale to nie są polimery.
Niezłe to jest bo dodasz słowo Tuning na opakowaniu i krótkie uzasadnienie i masz 1000 zł dodatkowego zysku. No bajer. Chyba sam się tym zajmę, bo to przecież złoty interes
Ostatnio zmieniony sob lis 28, 2009 12:18 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 2 razy.
Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
Dedi_S skoro guma wytrzymuje w Twoim samochodzie 2 lata to po co Ci poliuretan ????? tuleje które są dostępne na alledrogo w cenie 5-10zł nie są nawet z gumy tylko z kaloszy i zabarwione sadzą. Nie wytwarzam swoich wyrobów w garażu, chyba że mieliście na myśli garaż w którym można zmieścić TIR'a z naczepą ponieważ cały osprzęt do produkcji zajmuje trochę miejsca...
t-tas: "wiele razy widziałem rolki regenerowane z Bikopurze" ??? jakie rolki ??? nie przypominam sobie żebym jakieś regenerował, ale pamięć lub być zawodna więc proszę o wyjaśnienie
Dlaczego poliuretan nie jest montowany do nowych samochodów? z prostej przyczyny, producenci elementów zawieszeń też muszą na czymś zarobić, a wielu producentów nie podaje jakiejkolwiek informacji lub gwarancji na temat tego przez jaki okres lub ilość przejechanych kilometrów tuleje zawieszenia spełniają swoje normy. W wielu samochodach wahacze są też tak zrobione że nie opłaca się wymieniać tulei i sworzni które zresztą coraz częściej są niewymienne, łatwiej kupić cały nowy wahacz ponieważ regeneracja się nie opłaca.
Jeżeli moja cena Wam nie odpowiada to Możecie kupić POWERFLEXA , Możecie też rozpocząć swoją produkcję skoro Uważacie że wystarczy mieć internet i wiedzieć gdzie kupić materiał, z całego serca i szczerze życzę powodzenia.
Zapomniał bym o promocji która aktualnie trwa, jak się znajdą zainteresowani zapraszam:
http://www.strong-flex.eu/index.php?key ... 1&Itemid=1
i nie mam na żadnym opakowaniu słowa "tuning" magiczne słowo "tuning" które podnosi cenę pasuje do lampek, lotek, naklejek i innych dupereli które dodają po 1000 koni mechanicznych od każdego kilograma zamontowanego tego całego g...a...
t-tas: "wiele razy widziałem rolki regenerowane z Bikopurze" ??? jakie rolki ??? nie przypominam sobie żebym jakieś regenerował, ale pamięć lub być zawodna więc proszę o wyjaśnienie
Dlaczego poliuretan nie jest montowany do nowych samochodów? z prostej przyczyny, producenci elementów zawieszeń też muszą na czymś zarobić, a wielu producentów nie podaje jakiejkolwiek informacji lub gwarancji na temat tego przez jaki okres lub ilość przejechanych kilometrów tuleje zawieszenia spełniają swoje normy. W wielu samochodach wahacze są też tak zrobione że nie opłaca się wymieniać tulei i sworzni które zresztą coraz częściej są niewymienne, łatwiej kupić cały nowy wahacz ponieważ regeneracja się nie opłaca.
Jeżeli moja cena Wam nie odpowiada to Możecie kupić POWERFLEXA , Możecie też rozpocząć swoją produkcję skoro Uważacie że wystarczy mieć internet i wiedzieć gdzie kupić materiał, z całego serca i szczerze życzę powodzenia.
Zapomniał bym o promocji która aktualnie trwa, jak się znajdą zainteresowani zapraszam:
http://www.strong-flex.eu/index.php?key ... 1&Itemid=1
i nie mam na żadnym opakowaniu słowa "tuning" magiczne słowo "tuning" które podnosi cenę pasuje do lampek, lotek, naklejek i innych dupereli które dodają po 1000 koni mechanicznych od każdego kilograma zamontowanego tego całego g...a...
WWW.STRONG-FLEX.EU
POLYURETHANE COMPONENTS
POLYURETHANE COMPONENTS
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
shogunnn, tuleje metalo-gumowe wytrzymują mi z przodu max dwa lata. Ja bardzo mało jeżdżę golfem i przez ten czas zrobiłem może max 12-13 tys km. Nie kupuję najtańszego badziewia bo potrafię poznać dobry NBR, gdzie producent nie oszczędzał na antyoxydiantach itp. Guma fajnie się trzyma po tym czasie, ale co z tego jak odłazi od metalu, bo jest źle zawulkanizowana.shogunnn pisze:Dedi_S skoro guma wytrzymuje w Twoim samochodzie 2 lata to po co Ci poliuretan ?????
O garażowcach pisałem tak:shogunnn pisze:Nie wytwarzam swoich wyrobów w garażu
Nie chcę nic co miałoby być zrobione metodą garażową z Uretanu tak jak niektórzy próbują wciskać.
Sądzę, że tak poważna firma wykonuje to rzeczywiście z PU i nie oszukuje klientów.(nie mam tu na myśli firmy Bikopur)
Nie pisałem o PU tylko o elastomerach nie polimerowych. Bo ich produkcja wcale nie wymaga drogiego i skomplikowanego sprzętu.shogunnn pisze: Możecie też rozpocząć swoją produkcję skoro Uważacie że wystarczy mieć internet i wiedzieć gdzie kupić materiał, z całego serca i szczerze życzę powodzenia.
Jakoś to do mnie nie przemawia, bo np dla firm produkujących sportowe bardzo drogie samochody to byłby koszt liczony w promilach, a zapewniliby sobie spokój i renomę co do jakości.shogunnn pisze: z prostej przyczyny, producenci elementów zawieszeń też muszą na czymś zarobić,
Mnie interesuje skąd taka cena skoro tak jak pisałem PU od NBRu jest droższy o max 30% w zakupie (cały "uzbrojony" wahacz (ze sworzniem i tulejami) do MK2 mogę kupić za 75 zł bezpośrednio u producenta, kumpel w Gsi śmiga na tym 2 lata i zero luzów). Pytam z czystej ciekawości. Jestem skłonny wydać taką kasę jeżeli ktoś mnie przekona nad zasadnością i trwałością PU w zawieszeniach.shogunnn pisze:Jeżeli moja cena Wam nie odpowiada to Możecie kupić POWERFLEXA
Jednak dalej nie znam odpowiedzi na moje pytania:
Jak ktoś może proponować materiał który wytrzymuje tylko do - 10stC ? Przecież to badziew a nie PU, a Polska to nie Włochy, czy Hiszpania i mamy poniżej -10 (widziałem na alledrogo, ale nie było podanego producenta) . Co z odpornością PU na wodę, bo dobry materiał wytrzymuje do +40, a przecież może się zdażyć że będzie wyższa temperatura od asfaltu. Wreszcie co z chłonnością pary wodnej przez poliuretan? Jak niektórym wiadomo to im miększy ( niższa skala shora) poliuretan tym więcej wchłonie wody i stanie się później twardszy i kruchy (nie trzeba mi tłumaczyć różnic fizykochemicznych NBRu i PU)
Pisaliśmy tylko ogólnie. Rzeczywiście nie znalazłem nigdzie użytego słowa "tuning" na stronach Bikopura ,shogunnn pisze:i nie mam na żadnym opakowaniu słowa "tuning" magiczne słowo "tuning" które podnosi cenę pasuje do lampek, lotek, naklejek i innych dupereli które dodają po 1000 koni mechanicznych od każdego kilograma zamontowanego tego całego g...a..
Edit:
Jeszcze jedno: co z mniejszą zdolnością tłumienia drgań przez PU w porównaniu do NBR (mniejsza elastyczność), czy nie będzie to miało wpływu na pozostałe elementy zawieszenia np. sworznie, gałki itp.? Rozumiem stosowanie PU w sportach, ale tam to jest na krótki okres czasu, ale jak to się ma do zastosowań "cywilnych"
Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 11:04 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 2 razy.
Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
W przeciwieństwie do poliuretanu guma nie posiada czegoś takiego jak "pamięć kształtu", i pu doskonale tłumi drgania, nie bez powodu jest stosowany do wibroizolatorów itp ,i nieprawdą jest to że pu ma mniejszą zdolność tłumienia drgań, tak się już przyjęło że jak się zamontuje pu do samochodu to zamienia się w taczkę, jedna wielka bzdura!, pu można zrobić w dowolnej twardości ShA.Dedi_S pisze:Pytam z czystej ciekawości. Jestem skłonny wydać taką kasę jeżeli ktoś mnie przekona nad zasadnością i trwałością PU w zawieszeniach.
Jednak dalej nie znam odpowiedzi na moje pytania:
Edit:
Jeszcze jedno: co z mniejszą zdolnością tłumienia drgań przez PU w porównaniu do NBR (mniejsza elastyczność), czy nie będzie to miało wpływu na pozostałe elementy zawieszenia np. sworznie, gałki itp.? Rozumiem stosowanie PU w sportach, ale tam to jest na krótki okres czasu, ale jak to się ma do zastosowań "cywilnych"
Jeżdżę na swoich wyrobach od ponad 2 lat i nie zauważyłem jakiegokolwiek zużycia, przedewszystkim samochód słucha się mnie i momentalnie reaguje na ruchy kierownicą.
Dla niektórych nie liczy się kosmiczna cena np powerflexa tylko to że mogą nabyć tuleje zawieszenia która jest sztywniejsza od gumowej, co przekłada się oczywiście na świetne prowadzenie pojazdu, a nikt nie produkuje gumy w w różnych twardościach. Seryjne tuleje są obliczone do pojazdu bez modyfikacji, a tu większość forumowiczów ma sportowe zawieszenie i inne modyfikacje podnoszące moc, a żeby się nią w pełni nacieszyć nie wystarczy zmienić tylko zawias i zamontować rozpórkę, alternatywą dla tej gumy jest pu. Po za tym rozwiązanie tulei gumowo-metalowej ma już ponad 50 lat, trzeba iść do przodu, są nowe lepsze technologie, można z nich korzystać...
Naprawdę nie mam zamiaru ani Ciebie, ani innych czytających ten temat przekonywać nad zaletami pu nad gumą, informacji na ten temat w necie jest od zatrzęsienia, w UK jeżeli ktoś ma swój jakiś ulubiony samochód jak wszyscy pasjonaci np. na tym forum, to nie szuka jakichś śmiesznych zamienników tylko od razu montuje powerflexa, a znam też ludzi którzy potrafią zarżnąć powerflexa w jeden dzień na treningu na torze, to już chyba lepiej rozwalić polską tuleję z pu która jest 4krotnie tańsza
Jeździjcie na czym chcecie, Wasza sprawa
WWW.STRONG-FLEX.EU
POLYURETHANE COMPONENTS
POLYURETHANE COMPONENTS
- Praks
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 12:46
- Lokalizacja: Powierz/Olsztyn
- Kontakt:
skansultowalem twoja wypowiedz z naszym producentem (zaznaczam ze ja zajmuje sie tylko dystrubucja i powiedzmy projektowaniem tulei do naszych starych parchow by pasowaly mozliwie najlepiej przy zachowaniu duzo wiekszej wytrzymalosci)Dedi_S pisze:O bardzo dobrze, że zjawił się ktoś od producenta, bo mam kilka pytań.
Mam już dość słabej jakości NBRu w zawieszeniu, nawet jak kupię najdroższe tuleje z nitrylu to i tak max wytrzymują 2 lata. Jak ostatnio podnisłem samochód i zobaczyłem 2 letnią tuleję gdzie odchodzi "niby" wulkanizowana "guma" to pierwsza myśl mi wpadła do głowy "hmmm może poliuretan?". Jednak potrzebuję kogoś kto mnie przekona nad sensem montowania PU w zawieszeniach. Z chęcią bym zobaczył specyfikację materiałową. Nie chcę nic co miałoby być zrobione metodą garażową z Uretanu tak jak niektórzy próbują wciskać. Dlaczego PU nie jest stosowany na pierwszy montaż (no chyba że jest). Jeszcze niech ktoś mi uzasadni cenę tego co jest sprzedawane na Polskim rynku. Przecież NBR od PU jest jako materiał w zakupie droższy o max 30% to dlaczego różnice są 400-500%? Jak ktoś może proponować materiał który wytrzymuje tylko do - 10stC ? Przecież to badziew a nie PU, a Polska to nie Włochy, czy Hiszpania i mamy poniżej -10 (widziałem na alledrogo, ale nie było podanego producenta) . Co z odpornością PU na wodę, bo dobry materiał wytrzymuje do +40, a przecież może się zdażyć że będzie wyższa temperatura od asfaltu. Wreszcie co z chłonnością pary wodnej przez poliuretan? Jak niektórym wiadomo to im miększy ( niższa skala shora) poliuretan tym więcej wchłonie wody i stanie się później twardszy i kruchy. Wrocław to "zagłębie" produkcji gumowej (Inco,ZWWG,Kragum,MSW itd) więc jest szansa, że pracownicy mają dostateczną wiedzę. Jak pewnie czytający już zauważyli znam się troszkę na elastomerach (nie trzeba mi tłumaczyć różnic fizykochemicznych NBRu i PU) i mam nadzieję, że nie odstraszyłem przedstawiciela jednego z producentów. Ja poprostu chcę mieć na dobrych kilka lat święty spokój z zawieszeniem w swoim Mk2.
powiedz skąd to -10stC?Tuleje z tworzywa ktrego uzywamy do wyrobu naszych przejeżdzają Transsyberie, dają rade
na Nord Capie a w -20stC ich twardość rośnie o 3st ShA A trwałość w
zawieszeniu sięga 10 lat i 300tyś przebiegi.Daja rade w rajdach OFFROAD'owych gdzie sa duzo bardziej ciezkei warunki niz na drogach po jakich sie poruszamy swoimi parchami . Może po prostu mylisz
poliuretany polieterowe z poliestrowymi lub masz doświadczenia z poliuretanami
na bazie TDI? Są na świecie różne poliuretany tak jak różna jest "guma"
Twardość elastomerów można mierzyć w skali ShA (Szora skala A) im wyższa
liczba tym twardzszy materiał. Załącznik J dopuszcza twardość elementów
gumowych do 80 ShA )tuleje ktore sprzedajemy maja twardosc okolo 78st ShA, 90 ShA to juz dosc twarde, trudno nadusic paznokciem...
generalnie jesli masz jakies konkretne pytania to chetnie zadam je naszemu producentowi ktory posiada ponad 10letnie doswiadczenie w produkcji...tylko zaznaczam konkretne bo na ogolnikowep ytania gdzie ktos mysli ze cos wie a nie wie ciezko odpowiedziec
pozdrawiamy ZUO Company
Corrado VR6 US Porsche Style...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości