Strona 3 z 24

: sob mar 28, 2009 00:18
autor: golfrox
bandyta mk1love, filtry nizba zalozyc po stozku na gaznik ale tym mniejszym albo znow moje zboczenie.. czyli gięcie rur ;D taka przejsciowke z kazdej gardzieli na jedna rure a na niej filtr powietrza ;D albo na kazdą ponczoche naciagnąc i juz ;)

TAZ Pierburg 1B to jest ;)

fifel przeciez to jest zwykla dysza, kazda dysza ma gwint, i ja wkrecasz np w ta srubke na klucz 10 i dopiero razem wkrecasz w bok webera ;) jesli 220 to w miejsce gdzie jest dysza powietrzna z gory ;) PIerburga rozpolawiasz i masz (w 1B ) tylko jedna dysze ;)

: ndz mar 29, 2009 01:36
autor: bandyta mk1love
Panowie tak przeglądałem sobie allegro i natrafiłem na coś takiego:
http://allegro.pl/item592175293_podgrze ... kazja.html

Nie wiem czy to we wszystkich silnikach vw jest montowane ale może to by wystarczyło do rozruchu zimnego silnika zasilanego przez mikuni?co?

: ndz mar 29, 2009 10:51
autor: golfrox
wydaje mi sie, ze spoko tylko jak to dziala ? to podgrzewa jakas czesc a ta czesc paliwo czy paliwo przez to jakos przepływa ? ;>

: ndz mar 29, 2009 13:06
autor: bandyta mk1love
golfrox, nie mam pojęcia patrzyłem wczoraj co ciekawego ludziska mają do jedynki i na to natrafiłem i zaraz chory pomysł żeby Was wspomóc bo myślę ze to by było ok a jak nie to moznaby było pomyśleć nad konstrukcją takiego czegoś we własnym zakresie i zrobić np własny podgrzewacz paliwa ;p

: pn mar 30, 2009 23:52
autor: golfrox
aaa no.. czyli powrot do grzałki do herbaty ;D heheh

: wt mar 31, 2009 13:44
autor: toffic
bandyta mk1love pisze:Panowie tak przeglądałem sobie allegro i natrafiłem na coś takiego:
http://allegro.pl/item592...lli_okazja.html

Nie wiem czy to we wszystkich silnikach vw jest montowane ale może to by wystarczyło do rozruchu zimnego silnika zasilanego przez mikuni?co?
to nie jest żaden podgrzewacz tylko regulator "ssania" do mechanicznego wtrysku, sprzedający wprowadza ludzi w błąd

: śr kwie 01, 2009 08:54
autor: bandyta mk1love
toffic :bajer: :bigok: chłopie jak zobaczyłem te twoje cuda z opisów Twoich swapów to już wiem do kogo zwracać się z pytaniami hahaha :green_fuck: dzięki wielkie że wyprowadziłeś nas amatorów z błędu:D RESPECT!

[ Dodano: 01 Kwi 2009 09:40 ]
Tak teraz Panowie czytałem różne fora nt gaźników i natrafiłem na coś takiego :

,,To nie sa ABSOLUTNIE te same gaźniki. IDA to gaźniki wyczynowe, IDF cywilne. IDA sa w zasadzie stworzone do pracy w pozycji 0 i 1 chociaż sa ludzie co na nich smigają na co dzień cieszać sie spalaniem w aucie typu garbus rozwiercony do 2.3 spalaniem 12-13l przy delikatnej jeździe na trasie (ale to nie w PL). Pomija różnice w cenie ok 1600za nowego IDF i ok 2600 za nowego IDA. Jesli auto ma być zabawką i nie liczysz sie ze spalaniem to wal kultowe IDA, jesli jednak Twój silnik nie jest ostro spreżoną, wysokokręcącą konstrukcją, mającą smigać nie tylko po torze ale i po bułki to jednak IDF. "

Wg Pana który to napisał spalanie w garbusach o pojemności 2,3 l spala spokojna jazdą 12-13 litrów,mowa tu jest o weber idf czyli pionowej odmianie popularnych gaźników poziomych weber dcoe (ale to zamotałem) w każdym bądź razie palą tyle beny co poziome.

Z tego by wynikało że te nasze MIkuni spokojną jazdą nawet 12 litrów nie ojebią przy naszych pojemnościach 1,6 czy 1,8 . Ciekaw jestem tylko ile będą palić przy ciśnięciu..


Namieszałem to wszystko trochę na pewno i być może się mylę ale może mam racje i poprawie wszystkim humor xD

: śr kwie 01, 2009 14:16
autor: fifel
bandyta mk1love pisze:Z tego by wynikało że te nasze MIkuni spokojną jazdą nawet 12 litrów nie ojebią przy naszych pojemnościach 1,6 czy 1,8 . Ciekaw jestem tylko ile będą palić przy ciśnięciu..
Dlatego wlasnie zadawalem pytania odnosnie spalania no bo patrzac dokladniej na to mamy:

1. Wezmy spalanie na poziomie 10-11 litrow w moim 1,6 automacie na pionowym dwugardzielowym weberze, ktoremu czesto otwiera sie druga przepustnica :D
Zauwazylem znaczny wzrost momentu obrotowego, przez co krece silnik na mniejsze obroty niz na pierburgu...

2. Teoretycznie przy 4 mikuni mamy stale otwarte 4 przepustnice, wiec jak tlumaczyl mi bodajze Taz - leci przez nie 4 razy wiecej powietrza niz przez 1 w weberze... ale z drugiej strony zeby delikatnie jechac wcale nie musze byc one duzo uchylone, wiec moim skromnym zdaniem spalanie nie bedzie wieksze przy spokojnej jezdzie, bo jak sadze znow moment obrotowy podskoczy.

3. Wyprzedzanie... wciskam gaz do dechy i mam otwarte 2 przepustnice w weberze... suma dysz paliwa 117+140=257, do tego odpowiednio duza ilosc powietrza zeby mieszanka byla odpowiednia.

4. Wyprzedzanie przy mikuni... wciskam gaz do dechy, otwieraja sie pieknie 4 przepustnice z suma dysz paliwa powiedzmy 4x35=140 i do tego oczywiscie odpowiednia ilosc powietrza...

Jak sie domyslam wielkosc dysz swiadczy o ich przepustowosci, wiec nawet majac 4 przepustnice zamiast 2, nie poplynie z mikuni wiecej paliwa niz z webera, no chyba ze cos schrzanilem, albo trzeba zastosowac duzo wieksze dysze w mikuni....
Poza tym w mikuni jak sadze przepustnice maja mniejsza powierzchnie, a wzrost mocy, czy sprawnosci silnika na takich gaznikach nie bedzie spowodowana tym, ze silnik bedzie dostawal wiecej mieszanki tylko bardziej tym, ze na mikuni to bedzie juz prawie jak na mechanicznym wtrysku niz na gazniku...
przynajmniej ja tak wnioskuje, ale jak juz wspomnialem moge gadac glupoty :)

: śr kwie 01, 2009 22:48
autor: bandyta mk1love
Problem fifel w tym, że może się okazać że bd potrzebować w mikuni takich dysz jak w weberze idf a wtedy to Twoje rozumowanie może nie mieć przełożenia na realia,choć ja i tak sądzę że koszmaru w tym spalaniu nie będzie :)

pozdro!

: czw kwie 02, 2009 00:29
autor: filarm
Pisze tu raczej jako gość ale wkońcu ktoś pisze na temat zmian gaźników na motocyklowe po polsku;p Mam suzuki samurai i chce tam założyć gaźniki z suzuki gsxr pasują idealnie wystarczy dorobić prosty kolektor skladający się z 4 prostych rurek i jakiegoś mocowania do głowicy(płaska blacha z otworami). Widzę że piszecie dużo o spalaniu....widziałem na youtube filmiki z samuraiami z gaźnikami gsxr i napisałem do kolesia od tego filmiku....nie robił nic z silnikiem poza założeniem gaźników...spalanie wzrosło z 7l/100km do 9l/100km więc stosunkowo nie wiele :grin: mamy za to jak mówił niesamowitą reakcje na gaz w każdym zakresie obrotów(czyli lepszy moment i moc) no i dużo większą moc w górnym zakresie obrotów no i silnik może się szybciej kręcić niż normalnie...na wysokich obrotach osiągi porównał do silnika 1.6 z vitary założonego w samuraiu...z awaryjności to mogą częściej wypalać się gniazda zaworów...ale co tam:D a koleś pisał też że moc wzrasta dwukrotnie że niby na hamowni sprawdzał jakoś w aż tyle nie wieże...

PS żebyście mnie z tego forum nie wywalili to miałem golfa II 1.8 na wtrysku jednopunktowym palił 14/100 ale fajnie jeździł:D

[ Dodano: 02 Kwi 2009 00:41 ]
a no i jeszcze jedno nigdzie nie znalazłem porównania do seryjnego gaźnika albo jakiegoś innego czy wogule jakiegokolwiek porównania jak to idzie(przynajmniej w suzuki) widziałem tylko na youtube golfa I 1,4 16V(tak pisało) szedł na moje oko lepiej niż mój golf II 1.8 i kuzyna golf II 1.8 GTI....kręcił sie ponad skale obrotomierza i szedł ponad 200 więc chyba warto robić taką modyfikacje:D chciałbym widzieć jak z pod świateł idzie auto z takimi gaźnikami w porównaniu do innych aut(takich samych ino seryjnych albo mocniejszych)może ma ktoś namiary na jakiś filmik??
No i dodam że dawniej zanim wymyśleli te wredne wtryski(jeszcze nie miałem auta gdzie by to dobrze działało z wyjątkiem Hondy i golfa II GTI) to w sportowych i wyczynowych autach były takie gaźniki np ferrari porsche ford gt i wiele innych raczej legendarnych więc chyba coś w tym jest i warto to montować w autach...wrócimy do zapomnianej legendy:D

: czw kwie 02, 2009 11:53
autor: golfrox
no no.. widze ze tamt sie rozwija ;D tez czytalem na temat spalania i wydaje mi sie ze przy 'spokojnej' jezdzie nie powinno byc dramatu ;) a ja dalej czekam na fundusze.. albo ze sprzedania kompletu do swapa Webera albo Bi Xenonow 6000k za 200 zł ;P jak tylko sprzedam zaraz kupuje gazniki i jazda ;)

: ndz kwie 05, 2009 11:03
autor: bandyta mk1love
filarm, za to że nie masz golfa i pytasz o suzuki nikt Cie tu nie wyrzuci ;p

Co do tych legendarnych gaźników w sportowych i wyczynowych autach to na 100% nie były to gaźniki z motorów ;p pewnie chodzi Ci o poziome gaźniki samochodowe weber dcoe albo dellorto dhla (jakoś tak się ona nazywały, nie pamiętam dokładnie ;p )


jak Panowie swapy? jakieś postępy?

: ndz kwie 05, 2009 18:27
autor: sebus
Witam, chcialem sie dolaczyc do tematu poniewaz wstawilem do mojego mk1 silnik 2.0 16v a tam jest troszke problem z podlaczeniem szprycy a schematy ciezko znalesc a wiec stwierdzilem ze gaźniki beda najlepszym rozwiazaniem a wiec doradzcie mi czy gaźniki Mikuni dadza rade w tym silniku i czy musze kupic od jakies specjalnej pojemnosci czy obojetnie jakie to bedą ?

: ndz kwie 05, 2009 23:38
autor: bandyta mk1love
sebus,każde gaźniki odpowiednio skalibrowane muszą wyżywić 2,0 ABF jak śmiem mniemać ;p ale niech powiedzą Ci bardziej zgaźnikowani niz ja heheh ;p