bandyta mk1love pisze:Z tego by wynikało że te nasze MIkuni spokojną jazdą nawet 12 litrów nie ojebią przy naszych pojemnościach 1,6 czy 1,8 . Ciekaw jestem tylko ile będą palić przy ciśnięciu..
Dlatego wlasnie zadawalem pytania odnosnie spalania no bo patrzac dokladniej na to mamy:
1. Wezmy spalanie na poziomie 10-11 litrow w moim 1,6 automacie na pionowym dwugardzielowym weberze, ktoremu czesto otwiera sie druga przepustnica
Zauwazylem znaczny wzrost momentu obrotowego, przez co krece silnik na mniejsze obroty niz na pierburgu...
2. Teoretycznie przy 4 mikuni mamy stale otwarte 4 przepustnice, wiec jak tlumaczyl mi bodajze Taz - leci przez nie 4 razy wiecej powietrza niz przez 1 w weberze... ale z drugiej strony zeby delikatnie jechac wcale nie musze byc one duzo uchylone, wiec moim skromnym zdaniem spalanie nie bedzie wieksze przy spokojnej jezdzie, bo jak sadze znow moment obrotowy podskoczy.
3. Wyprzedzanie... wciskam gaz do dechy i mam otwarte 2 przepustnice w weberze... suma dysz paliwa 117+140=257, do tego odpowiednio duza ilosc powietrza zeby mieszanka byla odpowiednia.
4. Wyprzedzanie przy mikuni... wciskam gaz do dechy, otwieraja sie pieknie 4 przepustnice z suma dysz paliwa powiedzmy 4x35=140 i do tego oczywiscie odpowiednia ilosc powietrza...
Jak sie domyslam wielkosc dysz swiadczy o ich przepustowosci, wiec nawet majac 4 przepustnice zamiast 2, nie poplynie z mikuni wiecej paliwa niz z webera, no chyba ze cos schrzanilem, albo trzeba zastosowac duzo wieksze dysze w mikuni....
Poza tym w mikuni jak sadze przepustnice maja mniejsza powierzchnie, a wzrost mocy, czy sprawnosci silnika na takich gaznikach nie bedzie spowodowana tym, ze silnik bedzie dostawal wiecej mieszanki tylko bardziej tym, ze na mikuni to bedzie juz prawie jak na mechanicznym wtrysku niz na gazniku...
przynajmniej ja tak wnioskuje, ale jak juz wspomnialem moge gadac glupoty