Strona 3 z 9

: pn gru 29, 2008 01:04
autor: blazejm
marcinas1983, hmm prostsza droga? :chytry: :D sam już myślałem żeby zarzucić głowicę od PF`a lub PB i wydawało mi się że to najtańsze i najprostsze będzie:)

: pn gru 29, 2008 10:27
autor: dan_25
Nic w tym temacie konkretnego nie ma :grin: wywnioskowałem że nie opłaca się zakładać czapki z audi na mono wtrysku a ja mam zamiar założyć na pełnej szprycy i to powinno dać chyba lepszy efekt??? tylko pytanie PF czy 2E ????
EVO pisał że lepiej blok włożyć 2,0 a ja właśnie na razie bloku ABS-a nie chcę ruszać bo jest w BDB kondycji a jak bym miał zamiar go ruszyć to bym po prostu wpakował całego 2E :D
więc moje pytania nadal aktualne:
czy sam wałek z 2E odmuli trochę górę w ABS-ie??????
czy lepiej założyć czapkę z PF czy z2E ?????

a będę cos z tym modził bo mam ochotę trochę po eksperymentować :hehe:

pozdro :okej:

: pn gru 29, 2008 13:00
autor: chosen
głowica sama z PFa nic wam nie da, potrzeba tez calego dolotu, przepływki, i ofkoz digiego, a to jzu taka tania zabwa nie jest :>

: pn gru 29, 2008 13:48
autor: blazejm
dan_25, dokładnie tak samo myślałem jak Ty :bigok: ABS`a mam w idealnym stanie i nie chce dołu ruszać. Myślę że głowica z PF`a + Digifant będzie lepiej latało niż z górą z 2E. Natomiast zmiana samego wałka na ten z 2E powinno poprawić górę (mam nadzieję że dół zostanie taki jak w seryjnym ABS bo pięknie ciągnie od dołu:D)

: pn gru 29, 2008 14:56
autor: dan_25
chosen pisze:głowica sama z PFa nic wam nie da, potrzeba tez calego dolotu, przepływki, i ofkoz digiego, a to jzu taka tania zabwa nie jest :>
Przecież pisałem że "głowica z osprzętem" czyli digifant,przepływka,instalacja z komory itp.
to że sama czapka bez osprzętu niewiele da to też wiem :jezor:

blazejm

dokładnie jak piszesz ABS z dołu ciągnie miodzio :hmm: miałem 16V w MKI i miał dużo gorszy dół ale za to jak przeszło 4000rpm to sie robił potwór [jak w każdej 16V]

Ja osobiście na razie wrzucę sobie wałek z 2E i zobaczę co to da :hmm: i powoli będę się rozglądał za górą tylko dalej nie wiem czy PF czy 2E
może się ktoś bardziej doświadczony wypowie??????

pozdro :okej:

: pn gru 29, 2008 15:15
autor: lipass
dan_25 pisze:Ja osobiście na razie wrzucę sobie wałek z 2E i zobaczę co to da
jak masz możliwość to shamuj przed i po zabiegu

: pn gru 29, 2008 18:32
autor: marcinas1983
A ja pójdę właśnie w drugą stronę i zmieniam dół na ADY. Silnik już mam. Mogę sprzedać jak ktoś chce głowice (kompletną), kawałek instalki, przepływomierz, kompa, do imo czytnik, to co od bloku do góry mi nie jest potrzebne :)

: pn gru 29, 2008 18:40
autor: blazejm
marcinas1983, a samego wałka od ADY nie mógłbyś sprzedać? Jeśli dobrze myślę to powinien być identyczny jak w 2E.

: wt gru 30, 2008 01:00
autor: dan_25
marcinas1983 pisze:A ja pójdę właśnie w drugą stronę i zmieniam dół na ADY. Silnik już mam. Mogę sprzedać jak ktoś chce głowice (kompletną), kawałek instalki, przepływomierz, kompa, do imo czytnik, to co od bloku do góry mi nie jest potrzebne :)


Jak by to był czerwiec /lipiec to na bank bym wziął ten komplecik ale teraz mam sporo innych wydatków :crazy: no i czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy na takim setupie ciekawe czy będzie spora różnica ???? :hmm:

pozdro :okej:

: wt gru 30, 2008 01:03
autor: lipass
marcinas1983, a nie lepiej zarzucić cały ADY?

: wt gru 30, 2008 02:18
autor: marcinas1983
lipass, problem jest tego typu, że:
- mam klimatyzację, a tamta wiązka jest od auta bez klimy :)
- mam LPG i... nie chce mi się tego podłączać na nowo do tamtej instalki :P
Oraz to, ze otworzę maskę a tam wizualnie będzie 1.8 ABS
dan_25, powiem tak, zamieszczę wszystko na forum odnośnie tego setupu bo sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie. Po założeniu dołu + soft, aby nie było za ubogo na kompie od 1.8 jest około 100KM czyli 10KM zyskujesz i moment większy :) , po wystrojeniu tego na hamowni, aby trochę się pobawić mapami itp. pójdzie coś jeszcze z tego wyciągnąć :) mnie interesuje ta druga opcja. Silnik leży, głowica moja już prosi się o zmianę gumek zaworowych więc... i tak swój silnik muszę rozebrać :P . Jak to wszystko złożę i wystroję to pochwale się efektem i $$ ile to kosztowało. :rotfl:


dan_25, spoko.... mnie się ze sprzedażą nie spieszy :)

Żeby nie być gołosłownym to zamieszczam foto poniżej :dol:


Obrazek

: wt gru 30, 2008 21:07
autor: jgkurczak
Widzę że tworzysz 2 litrowego ABS/ADZ ;p
W sumie pomysł jest trafiony bo bez swapa można coś stworzyć. Sam jestem ciekaw jakby to jeździło po wystrojeniu podo +/- 100-115 KM zależnie od softu i kondycji silnika.
Jeśli po wszystkim będzie to miała charaktersystkę ala 1.8 tyle że mocniejsze to efekt może być naprawdę niezły ;) Bo jak wciśniesz gaz przy 2500 rpm to będzie fajnie darło ;)

Z tego co pamiętam ktoś na forum ładnie stuningował RP-ka skolei. Tam była skrzynia 4 biegowa i było coś koło 100 koni. I to zapieprzało solidnie podobno :grin: Miny kolesi bezcenne jak po otwarciu machy 1.8 na jednopunkcie :hmm:

Marcinas czekamy na relacje, jeśli efekt będzie zadowalający to sam się tym zajmę.
A tak swoją drogą 1.8 na osprzęcie i głowicy z 2e ? Tylko pytanie jak z dawką paliwa czy nie będzie za duża skolei...

: wt gru 30, 2008 22:19
autor: marcinas1983
jgkurczak pisze:A tak swoją drogą 1.8 na osprzęcie i głowicy z 2e ? Tylko pytanie jak z dawką paliwa czy nie będzie za duża skolei...
będzie :)
blazejm pisze:a samego wałka od ADY nie mógłbyś sprzedać? Jeśli dobrze myślę to powinien być identyczny jak w 2E.
raczej wolałbym sprzedać komplet z głowicą niż sam wałek :) co do ceny głowicy i wałka + kolektory itp itd to możemy się dogadać.

jgkurczak, tak jak pisaliśmy na PW projekt ruszy bo już $$ na silnik wydałem więc nie ma, że nie... do tego rozmawiałem już ze szlifierzem i powiedział, aby zapodać nowe pierścienie bo... nie wiadomo czy nie był przegrzany, lub czy długo nie stał gdzieś w szopie i aby nie było kuku... jak wszystko złoże i coś się posypie :)

W necie trudno coś znaleźć o silniku z audi AAE, który budową będzie wyglądał jak taka hybryda. Znalazłem coś takiego :dol:

AAE

Moc KM (kW) / obr/min. 101 (74) / 5500
» Moment obr. (Nm / obr/min.) 157 / 2750

: wt gru 30, 2008 23:05
autor: jgkurczak
marcinas1983 pisze:W necie trudno coś znaleźć o silniku z audi AAE, który budową będzie wyglądał jak taka hybryda. Znalazłem coś takiego :dol:

AAE

Moc KM (kW) / obr/min. 101 (74) / 5500
» Moment obr. (Nm / obr/min.) 157 / 2750
Na zwykłym sofcie by ten samochód mógł normalnie jeździć to coś takiego będzie. Prezentuje się to już lepiej niż 90 (66) i 145 Nm. Tylko jak bardzo będzie to odczuwalne ;) No ale trzeba zrobić wystroić a potem oceniać.