Strona 3 z 4

: czw wrz 06, 2007 00:30
autor: [QT]Devil
http://vwgolf.pl/silniki_VW.html

Najlepszy moment AFN ma przy 1900rpm.

: czw wrz 06, 2007 00:55
autor: marceliii
Seryjny AFN najlepszy moment uzyskuje przy 1.9 obr/min i potrafi go trzymać do 4150 , przy których to obrotach uzyskuje max moc 110 KM .
:)
Ale w AFN niewielkim kosztem idzie podciągnąć moc do 160 KM a momencik wyciągnąć ponad 320 Nm .
:)

: czw wrz 06, 2007 13:17
autor: Majiic
Kupuj jakiegos zdrowego ASZ albo ARL a potem chipuj i modyfikuj na potęge!!
:bigok: :grin: :grin: :grin:

: pt wrz 07, 2007 01:50
autor: PiterGOLF
Ja tam wkladam AFNa i mam nadzieje ze bedzie dzi :helm:

: pt wrz 07, 2007 09:54
autor: wojtek_sari
marceliii, więc tak, udało mi się i kupiłem AFN już w mk2, początkowo chciałem przelożyć go do mojego czerwonego, ale po zgłęnienu tematu postanowiłem ze prosciej będzie pomalować AFN na czerwono :D, a poważnie to mieszkasz na sląsku, podjedz do mnie i obczaj sobie moge posłużyć nawet jako żywy przykład przy twoim swapie :D A moment całkiem spory, ale spalania i tak nic nie przebije :okej:

: wt wrz 11, 2007 21:41
autor: marceliii
A gdybym jednak się zdecydował na tego ABF-a , dużo mniej roboty jest z swap-em ?
Jakie potem byłby koszt dołożenia do niego np. turbo ?
:)
Powiedzcie mi jeszcze co bym mógł zrobić z moim PF-em , żeby dodać kucy , może to będzie rozwiązanie dla mnie , np . jakie byłby koszt tam dołożyć turbo , albo wałki i szlif dolotu , jaki może to przynieść przyrost ?
:)

: wt wrz 11, 2007 21:45
autor: djtom
Jakie potem byłby koszt dołożenia do niego np. turbo ?
6-8k

: wt wrz 11, 2007 22:16
autor: marceliii
6 -8 tyś. ?
Rozumiem że kompletne z zakuciem i wystrojeniem ?

: wt wrz 11, 2007 23:58
autor: kkk13
marceliii pisze:6 -8 tyś. ?
Rozumiem że kompletne z zakuciem i wystrojeniem ?
W takiej cenie to wydaje mi się że raczej bez strojenia, a już na pewno bez zakucia..

: śr wrz 12, 2007 00:02
autor: wojtek_sari
marceliii, pamiętaj ze zakup turbo to nie wszsystko, musisz dorobić kolektor wzmocnić troche bebechy(czyt.wymienić) Więc kwota dużo dużo wyzsza niż swap AFN lub nawt mocniejszego diesla! Ale sam ABF też daje rade i jeśli chcesz go uturbić dla satysfakcji a nie do wyscigów to mija się to troche z celem...

: śr wrz 12, 2007 07:39
autor: marceliii
A jakie koszta są mniej więcej jeżeli do ABF-a kupić wałki , wypolerować dolot i zmienić soft , i jaki to daje mniej więcej przyrost , może to mi wystarczy ?
:)
Bo z swap-em na TDi to ciężko , pytałem w okolicy i nikt się tego nie chce podjąć , albo wołają straszne kwoty , z ABF-em to przy moim silniku podobno niema problemu , czyli rozumiem że instalacja pod ECU zostaje taka sama , bo to chyba głównie o elektryke chodzi .
:)

: śr wrz 12, 2007 07:52
autor: djtom
Bo z swap-em na TDi to ciężko , pytałem w okolicy i nikt się tego nie chce podjąć , albo wołają straszne kwoty
krotko wytrzymałes .... ;)

6-8 tys to uturbienie abfa bez zakuwania ze strojeniem (mniej wiecej tyle wyłożył Kenaj osiagajac 280 km) wiekszosc rzeczy robił sam w garażu.
A jakie koszta są mniej więcej jeżeli do ABF-a kupić wałki , wypolerować dolot i zmienić soft
wedle mojej wiedzy okolice 3tys. przyrost rzedu 20 - 30 km zalezy co wsadzisz i jak dopieszczony bedzie program, zapomniałes o wzglednie tanich modach dolotu.

: śr wrz 12, 2007 10:41
autor: toffic
marceliii pisze:czyli rozumiem że instalacja pod ECU zostaje taka sama , bo to chyba głównie o elektryke chodzi
Do wymiany

: śr wrz 12, 2007 20:25
autor: marceliii
Gdybym sam miał czas tak jak kiedyś to zdecydował bym się na TDI i sam bym robił swap-a , ale że nie mam czasu to muszę sobie kogoś poszukać kto mi to w miarę tanio zrobi , bo 2 tyś. za swap to chyba za dużo .
Co do prostej modyfikacji dolotu ABF-a to da 5 KM ?
:(
Chyba pozostanie narazi swap , a z czasem dołożyć turbo , 280 KM chyba by starczyło , chociaż wiem że apetyt rośnie w miarę jedzenia .
:)
Tak szczerze mówiąc to myślałem że wałki z przebudową dolotu , wydechu i dobrym softem dają troszkę więcej , można przecież zwiększyć dawkę paliwa chyba .
:)