Strona 3 z 3

: pn lut 14, 2005 22:02
autor: Szeli
Ja do swojego zakupiłem ostatnio BERU Platinum (4 elektrodowe); jeszcze ich nie zamontowałem, zrobie to na wiosne jak okres zimowania sie skończy. Kumpel za moja poradą tez je kupił - zamontował w swoim VR6 i mówi, że poprawiła się kultura pracy silnika - na wolnych równiej pracuje. Każda nowa i dobra swieca będzie lepiej się sprawowała niż stara.
P.S.
W każdym silniku świece, przewody, filtry (powietrza i paliwa) to podstawa prawidłowej eksploatacji silnika.

: wt lut 15, 2005 17:13
autor: Sknerus
ja w moim 1.4 lpg mam NGK i sprawuja sie bdb. kapitalna roznica w zimie.

: wt lut 15, 2005 20:36
autor: flaszka
Ja mam PN (bez LPG) i moge szczerze polecic swieczki Beru 4 i 3 elektrodowe, ze wszystkich testowanych swieczek(Iskra, Brisk, NGK) na tych autko pracuje naj ładniej.

: czw lut 24, 2005 16:45
autor: kyfy
Ja mam Briski i nie zamienię na żadne inne, na NGK była kupa. Jedno jest pewne : trzeba mieć wydajną instalację elektyczną. :goof:

: pt lut 25, 2005 15:25
autor: flaszka
Tak wydajna elektryka to podstawa, wracając do tematu świeczek to ma znajomego, który podróżuje G60 i jemu najlepiej autko śmiga na NGK. Krótko mówiąc to oprócz elektryki to jeszcze jest ważna sprawa typu silnika.

: pt lut 25, 2005 18:45
autor: prozak
dokladnie swieczke trzeba dobrac indywidualnie nie ma zlotego srodka dla kazdej jednostki

: śr mar 02, 2005 20:34
autor: piet
czytalem gdzies ze do silnikow zasilanych LPG podobno zalecane sa swiece jednoelektrodowe. czy ktos wie cos wiecej na ten temat? pytam bo chce u siebie wlasnie swiece wymienic a nie dawno zalozylem gaz.

: śr mar 02, 2005 21:21
autor: Deacon
jak dziaisj bylem na myjni to w poczekalni lezala gazetka Auto Swiat i byl akurat artykul o swiecach. i wyczytalem tam, ze do starszych samochodow powinno sie zakladac swiece 3 i 4 elektrodowe bo ma to zwiazek z przebiciami i gubieniem iskry. tez wlasnie mysle o kupnie nswiec i juz sam ie wiem co brac: albo NGK albo Brisk Silver (do LPG one sa). NGK sa drogie i sie boje wydac tyle jakby mialo nie dzialac potem

: wt mar 28, 2006 19:42
autor: Leon_Wechtel
Jak zalozylem u siebie Briski to przez trzy dni na "na zabke" jezdzilem ,juz mialem silnik rozbierac ale wystarczyla wymiana swiec na Iskry.Niepotrzebnie wydana kasa :bigok:

Re: Świece - dają efekt????

: wt mar 28, 2006 20:54
autor: evolution
guli pisze:Czy ktoś z szanownych forumowiczów zakładał tuningowe świece Brisk'a, te bez elektrod bocznych i czy zauważalna jest jakaś zmiana????
ta ja w jednym KR zalozylem... efekt wypalony tlok po 1500km.... lepiej sobie kable zalozyc wn z miedzianym rdzeniem pomaga okolo 3do 4 ps sprawdzone dynometem

: śr mar 29, 2006 01:17
autor: okoG60
jak czytam niektóre posty to omało zfotela nie spadłem ze smiechu. swieca daje tylko i wyłącznie iskre. a iskra sama w sobie nie zwieksza mocy. to tak jak byś do dynamitu podłączył lont o grubosci 5 centymetrów zamiast 5mm a mimo wszystko wybuch będzie taki sam. co do marki swiec to jak sie nie sprawdzi to sie nie dowiesz ja teraz jezdze na kagerach 7zł sztuka dla porównania z boscha 80zł sztuka. mam je juz 4 miesiace i jakoś iskre dają tak jak nalezy

: śr mar 29, 2006 14:34
autor: Marlon
Świece w silniku serynym albo prawie seryjnym (czyli bez nitro, turbo albo ekstremalnego doprężenia) powinno się moim zdaniem dawać takie, jak zaleca producent (tzn. ciepłota itp.) Do nitro powinny być stopień zimniejsze od serii.
Marka świec - to trudna dyskusja, ja jeżdżę (escortem) na platynowych NGK bo tylko takie albo oryginalne ford-motorcraft ten silnik akceptuje. W VW będzie to samo, świeca ma dawać dobrą iskrę i tyle.

Aha, weterani motoryzacji :lol: twierdzą że kiedyś brisk to była najgorsza kupa gorsza od iskry, potem czesi sobie wymyślili taką kampanie reklamowo - tuningową i stąd ten szał.

: śr mar 29, 2006 14:46
autor: ml2210
Marlon pisze:Do nitro powinny być stopień zimniejsze od serii
Z kąd masz takie dane?
Czy chodzi ci o instalacje mokrą, suchą, a może z bezpośrednim wtryskiem.
Czy strzał 50KM, a może 400KM.
Nie można tego tak upraszczać, mogą być seryjne, stopień, albo i cztery stopnie zimniejsze, to zalezy od wielu czynników.
A poza tym, to z resztą się zgadzam.

: śr mar 29, 2006 16:24
autor: Marlon
ml2210 pisze: Z kąd masz takie dane?
Czy chodzi ci o instalacje mokrą, suchą, a może z bezpośrednim wtryskiem.
Czy strzał 50KM, a może 400KM.
Nie można tego tak upraszczać, mogą być seryjne, stopień, albo i cztery stopnie zimniejsze, to zalezy od wielu czynników.
A poza tym, to z resztą się zgadzam.
Jasna sprawa. Seryjne świece raczej nie wydolą nawet przy +25KM i zaleca się już wymianę na zimniejsze. Zresztą do tego istnieją tabele producentów instalacji N2O, które mówią jakie świece zastosować.