Strona 3 z 4

: pt mar 28, 2008 10:37
autor: cowboy
tak mi sie wydaje ze jest to sprawa opon/zawieszenia i czucia w nodze z tym niekontrolowanym blokowaniem, albo nie rozumiem pytania ???
ja wiem o co chodzi ;) ale spotkałem sie z opiniami że się będą sie blokować :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=47050&start=1260

: pt mar 28, 2008 10:48
autor: RobeQ
cowboy pisze:
tak mi sie wydaje ze jest to sprawa opon/zawieszenia i czucia w nodze z tym niekontrolowanym blokowaniem, albo nie rozumiem pytania ???
ja wiem o co chodzi ;) ale spotkałem sie z opiniami że się będą sie blokować :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=47050&start=1260
powiem tak ja w tej chwili na niewentylowanych tarczach ATE PD i miekkim klocku jestem w stanie jak walne w hebel zablokowac przod przy 140 sprawdzane organoleptycznie... tak samo moge zablokowac przy 120-100-80-60-50-40-30-10-0 :D ale kola same sie nie blokuja pomaga im slaba guma zle dobrane opony (tak samo za duze jak i za male) zla zbieznosc i geometria a w glownej mierze wyczucie kierowcy do danych hebli. Ja sobie nie wyobrazam sytuacji ze musne pedal hamulca i samochod mi zablokuje przod a jak nacisne pedal to 4 kola stana. Sila hamowania generalnie bedzie taka sama na duzych tarczach i wiekszych zaciskach jak i na malych i jest tylko i wylacznie ograniczona przyczepnoscia kol. jedyne co sie zmieni na duzych hamulcach z 4 tloczkowych to rownomierne dociskanie klocka wieksze wyczucie i wieksza odpornosc cieplna i wytrzymalosc i zamiast zahamowac raz ze 160-30 i miec przegrzane heble i twardy pedal bedziemy mogli zrobic tak powiedzmy 8 czy iles tam razy... i o to cala walka...

: pt mar 28, 2008 11:00
autor: cowboy
RobeQ pisze:jedyne co sie zmieni na duzych hamulcach z 4 tloczkowych to rownomierne dociskanie klocka wieksze wyczucie i wieksza odpornosc cieplna i wytrzymalosc i zamiast zahamowac raz ze 160-30 i miec przegrzane heble i twardy pedal bedziemy mogli zrobic tak powiedzmy 8 czy iles tam razy... i o to cala walka...
amen :bigok:

: pt mar 28, 2008 12:40
autor: Adamm
cowboy,

hmmm przy jedzie w normalnych warunkach ale tez w deszczu ciezko mi bez gwaltownego depniecia zablokowac
hamowalem na mokrej nawierzchni i powiem Ci ze na tych heblach ciezej mi bylo zablokowac niz na poprzednich a hamowal bardziej

co innego na lodzie ale to kazde zablokuja raz dwa

pompke bede swapowal przy okazji wymiany wszystkich przewodow hamulcowych i przy zmianie tylnej belki zeby 5 razy nie odpowietrzac hamulcow

co do ceny to nie jest taka mala, ja mialem zalatwiana i dodatkowo jeszcze w rozliczeniu za usluge ;)
w IC kosztuje 470 zl bez znizek

: pt mar 28, 2008 12:57
autor: toffic
RobeQ pisze:Sila hamowania generalnie bedzie taka sama na duzych tarczach i wiekszych zaciskach jak i na malych i jest tylko i wylacznie ograniczona przyczepnoscia kol.
A co powiesz na sytuacje gdy przy malych heblach siła hamowania jest mniejsza niz przyczepność?? Wtedy tez bedzie to samo?? A przy 239 lub nawet 256 to często występuje :bigok:

: pt mar 28, 2008 15:23
autor: RobeQ
toffic pisze:
RobeQ pisze:Sila hamowania generalnie bedzie taka sama na duzych tarczach i wiekszych zaciskach jak i na malych i jest tylko i wylacznie ograniczona przyczepnoscia kol.
A co powiesz na sytuacje gdy przy malych heblach siła hamowania jest mniejsza niz przyczepność?? Wtedy tez bedzie to samo?? A przy 239 lub nawet 256 to często występuje :bigok:
Powiem tak mam tarcze niewentylowane 256mm ATE PD miekki klocek plyn o podwyzszonej wytrzymalosci cieplnej i podwyzszonej temp wrzenia. i nie widzie problemu zeby przy 140-160 zablokowac kolo czy na toyo letnich czy na zimowych.

Oczywscie jak ktos ma kiblowate hamulce ciezki samochod szerokie felgi (ale nie za szerokie bo tez momentalnie bedzie blokowal kolo) i nie jest w stanie zablokowac kola to ma przy zmianie na wieksze tarcze zaciski pewnie powie ze lepiej hamuje. ALE od zawsze tak jest ze przyspieszenie i zahamowanie jest ograniczone przyczepnoscia !!!! i jak na seryjnych hamulcach mozesz zablokowac kolo tak na AP RACING tez zablokujesz to kolo i szybciej sie nie zatrzymasz. Wzrosnie wydajnosc tych hamulcow i swiadomosc tego ze jak 6 raz rozpedzasz sie do 200 to tez bez problemu zwolnisz do 40 ot co.

Zreszta ja nie pamietam jezdzac roznymi samochodami SPRAWNYMI zebym mial problemy z hamowaniem nawet kiedys TICO na trasie hamowalem ze 130 i musialem pulsowac pedalem bo blokowal kolo - tak wiec sytuacje ze tego sie nie da zrobic pomijam.

Jak chce sie czuc bezpiecznie majac stosunkowo szybki samochod z szybkim kierowca to powinno sie : wymienic na max duze i wydajne tarcze/klocki/przewody w stalowym oplocie/pompe/usztywnic zawias - rozporki gora dol amorki jak beton sprezyny tez/ miec idealnie ustawiona zbieznosc i geometrie/ sztywne nadwozie zeby przy ostrym hamowaniu sie katy w zawieszeniu nie rozjezdzaly/ dobrana szerokosc gumy odpowiednia do samochodu szeroka wcale nie znaczy bardziej przyczepna z za waska jest tak samo/ i miec bardzo przyczepne opony/ szpera 2way zapewne tez bardzo w tym pomoze...

A wymianiajac dobre male na dobre duze hamulce dostajemy tylko i wylacznie wieksza odpornosc cieplna + przy wiekszej ilosci tloczkow wiekszy klocek i lepsze jego dociskanie - bardziej rownomierne do tarczy...

kuniec kropka

[ Dodano: 28 Mar 2008 14:31 ]
Adamm pisze:cowboy,

hmmm przy jedzie w normalnych warunkach ale tez w deszczu ciezko mi bez gwaltownego depniecia zablokowac
no dobra ale nie mowimy tu o normalnym hamowaniu tylko o ogolnej sprawnosci i wydajnosci hamulcow... I nie powiesz mi Adasiu ze jak ostro zahamujesz bo cos wyskoczy to nie zablokujesz. A o normalnej jezdzie nie pisz bo ciezko mi sobie wyobrazic samochod jadacy w korku ktory co hamowanie to ma blok 4rech kol :D:D:D:D

: pt mar 28, 2008 23:32
autor: melon
To ja wam opisze co było u mnie w moim starym mk1 na tarczach 180mm :food: i tych małych kwadratowych klockach.
Była tam pompka i serwo seryjne jak w 1.1
Hamowało sie dobrze ,ale było trzeba mocno ciskac zeby koła zablokowac.

Wymieniłem serwo i pompe na taka z mk3 2.0 GTI

Po wymianie hamowało tak samo ,ALE .... wystarczyło lekko oprzec noge na hamulcu i auto juz dosc znacznie hamowało ,komfort psychiczny bardzo sie powiekszył i precyzja .Hamowało mi sie jak w nowym aucie z salonu.

: sob mar 29, 2008 01:58
autor: toledo
RobeQ pisze:A wymianiajac dobre male na dobre duze hamulce dostajemy tylko i wylacznie wieksza odpornosc cieplna + przy wiekszej ilosci tloczkow wiekszy klocek i lepsze jego dociskanie - bardziej rownomierne do tarczy...
Gdyby to była taka prosta zależność to każde auto o dużych hamulcach (i na takich samych oponach) zatrzymywało by się na tej samej drodze. Tymczasem jedne ze 100na godz. potrzebują 40metrów inne 35, a takie porschaki na ceramicznych koło 30m, a formuła1 nawet gdyby ją ubrać w "cywilne" laczki to jeszcze mniej.

: sob mar 29, 2008 12:20
autor: Adamm
melon, wlasnie w tym celu chce upgradowac heble

w kangoo firmowym wystarczy musnac hamulec i auto staje a u mnie w podloge i pupa

po jezdzie kangoo jak wsiadalem do mojego to myslalem ze hamulcow nie mam

: sob mar 29, 2008 13:56
autor: marcinoGTI
Witam

Panowie mam takie pytanko. Chce kupic zaciski od S2 te dwutloczkowe ale sa one bez jarzm teraz moje pytanko czy podejda te saciski pod seryjne jarzma od 2.0 GTI??
Wielkie dzieki za info
Pozdrawiam

: sob mar 29, 2008 14:08
autor: toffic
marcinoGTI pisze:Chce kupic zaciski od S2 te dwutloczkowe ale sa one bez jarzm teraz moje pytanko czy podejda te saciski pod seryjne jarzma od 2.0 GTI??
nie

: sob mar 29, 2008 18:33
autor: cowboy
marcinoGTI, nie podejdą ... to zupełnie inne zaciski

tu masz 2 komplety na stole GTI i S2

[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 17:33 ]
zapomniałem dodoać fotki :)

Obrazek

: sob mar 29, 2008 22:49
autor: melon
cowboy ile chchesz za kompletny przod od S2 :helm: ?

: ndz mar 30, 2008 00:18
autor: marcinoGTI
cowboy pisze:marcinoGTI, nie podejdą ... to zupełnie inne zaciski

tu masz 2 komplety na stole GTI i S2

[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 17:33 ]
zapomniałem dodoać fotki :)

Obrazek

Dzieki wielkie za info. Szkoda ze gosc nie ma do nich jarzm tylko same zaciski. Jakby ktos byl chetny to linko do allegro daje
http://www.allegro.pl/item335764797_zac ... di_s2.html