Strona 19 z 39

: wt kwie 29, 2008 18:16
autor: milczarobb_mk1
ok dzięki kolego:) :pub:

: śr kwie 30, 2008 19:44
autor: AdiWRoc
a ja mam inne pytanko a mianowicie to będzie mniej kosztowne i pracochłonne:

do mk3 z silnikiem 1Y [1.9D] włożyć silnik z golfa mk4 1.9 TDI - mam okazje kupić w dobrej cenie i z niskim udokumentowanym przebiegiem

do tego samego mk3 [1Y] wstawiać turbine, odprężać silnik itd itp

: pt maja 02, 2008 10:51
autor: kkk231
Temat żywotny i gorący jak te konie co pod maskę by się chciało dołożyć :)

..A zaczęło się od ogólnej informacji o silnikach.

Więc tak : sam chętnie zmieniłbym mój 1.6 PN na coś żywszego, ale nie będę zadawał
kolejnego pytania w tym wątku w stylu "co muszę dokupić".

Po pierwsze dla tego że jest zbyt wiele możliwości zapytań o swap - mniej więcej tyle co zwykłych silników w CL'kach.

Po drugie dla tego że jest zbyt wiele tłumaczenia co i jak - mniej więcej tyle co mocnych
silników w wersjach GT czy GTI

Zaświtało mi jednak pewne rozwiązanie - tabela porównawcza.

Nie mam ETki więc nie przewertuję, a nawet jeśli bym ją miał to nie jestem w niej biegły.
Nie znam się na szczegółach różnic w wyposażeniu silników więc też nie wiem jak miało by to wyglądać merytorycznie.

ale rozwiązanie mogło by być takie że np pierwszy wiersz to były by silniki : od najsłabszych do tych najmocniejszych gdzie każdy miałby swoją kolumnę przyporządkowującą do osprzętu.
kolejne wiersze mogły by zawierać jakieś typy czegoś typu chłodnica, półosie, skrzynie biegów itp.

Jednym rzutem oka było by widać każdą odpowiedź na pytanie co pasuje z tego co mam a co będzie trzeba dokupić.

To taka propozycja, i o ile sam nie dam rady takiego czegoś wypełnić, to może wspólnie by się udało.

To tak tytułem wstępu, idę zjeść śniadanie.

Pozdrawiam wszystkich

: pt maja 02, 2008 11:52
autor: karol bxl
czy 1.6 gti eg podchodzi elegancko do mk1 1.6 2h bo jest okazja na allegro a tam jest pare kucy wiecej dziekuje z góry za odp

[ Dodano: 02 Maj 2008 11:54 ]
popieram ale wiesz ile to zabrało by czasu pozdro1234

: ndz cze 08, 2008 01:02
autor: ManiekGLS
Pytanko jesli mozna mam 1.8 RP a chcailbym wszczepic te 11.8 8v 107km na el wtrysku z mk2 GTI duzo jest przerobek instalacji??

: sob sie 23, 2008 09:12
autor: Qaz7
Witam
Chciałbym się dowiedzieć nieco więcej odnośnie swapa silników 1,6 benz starej generacji na silnik 1,6 benz nowej generacji, oczywiście wszystko w mk3. Mój stary silnik ma zaledwie 75 kucy i przy spalaniu powyżej 8L/100km burzy mi krew w żyłach. Silnik 1,6 nowej generacji maj bodajże 101 koni a nie 75. Jeżeli ktoś już robił takiego swapa proszę o info jak wychodzi to finansowo, jakie części do wymiany i czy skrzynia podejdzie od starego mk3.
Pozdrawiam

: pt sie 29, 2008 17:35
autor: MIMIK144
Witam, powiem tak z elektoniki jestem slaby, ale cos tam wiem, i czy nie lepiejby bylo przelozyc cala instalacje z dawcy do swapowanego samochodu?? zeby nie robic jakiegos gniotu z instalacji??

: sob sie 30, 2008 10:08
autor: thesperado
Witam :bigok: ! W związku z tym że mój 1.3 (NZ) w mk2 juz cienko śpiewa i lubi sobie łyknąć coraz więcej oleju, myślałem go zastąpić jakimś nowszym motorkiem, niż kupować kolejnego NZ'ta w niewiadomo jakim stanie. Wie ktoś jak w jego miejsce pasowałby 1.4 16V z golf'a IV :chytry: ??

: pt wrz 26, 2008 13:46
autor: w0jta5
thesperado pisze:Witam :bigok: ! W związku z tym że mój 1.3 (NZ) w mk2 juz cienko śpiewa i lubi sobie łyknąć coraz więcej oleju, myślałem go zastąpić jakimś nowszym motorkiem, niż kupować kolejnego NZ'ta w niewiadomo jakim stanie. Wie ktoś jak w jego miejsce pasowałby 1.4 16V z golf'a IV :chytry: ??
Powiem Ci ze ja chcialem zastapic swojego NZ silnikim z G40 (PY) ale
przekonano mnie ze z to za mała pojemność i sugeruje Ci to samo.

: ndz wrz 28, 2008 10:53
autor: malutki
w0jta5 pisze:thesperado napisał/a:
Witam :bigok: ! W związku z tym że mój 1.3 (NZ) w mk2 juz cienko śpiewa i lubi sobie łyknąć coraz więcej oleju, myślałem go zastąpić jakimś nowszym motorkiem, niż kupować kolejnego NZ'ta w niewiadomo jakim stanie. Wie ktoś jak w jego miejsce pasowałby 1.4 16V z golf'a IV :chytry: ??


Powiem Ci ze ja chcialem zastapic swojego NZ silnikim z G40 (PY) ale
przekonano mnie ze z to za mała pojemność i sugeruje Ci to samo.
tez sie nad podobnym sapem zastanawialem, ale bardziej myslalem o silniku z polo gt (3F) ma 75 ps i budowe podobna do NZ

16v swap

: pn wrz 29, 2008 16:54
autor: Rodzer
Witam.
A ma ktoś jakieś fotki i rady z swapania 16v kr do golfa 2 wczesniejszy silnik byl 1.8 8v

: sob paź 04, 2008 09:54
autor: czarnypimp
witam
mam mk2 z 1986r z silnikiem 1.3 gaźnik z LPG przeczytałe caly post i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie które ostatnio mnie męczy, a mianowice chcę zminić silnik na jakiś mocniejszy jaki motor moge włozyć do mojego samochodu zamiast obecnego??
z góry dziekuje za odpowiedz

: sob paź 04, 2008 13:23
autor: burbazi
czarnypimp, w sumie każdy jaki się zmieści, najłatwiej to chyba 1.8 KR, w sumie jakbyś chciał posiadam 1.6 z kompresją 11-12, byjał mk2 do setki jak seryjne mk3 gti 8v

: sob paź 04, 2008 14:13
autor: czarnypimp
burbazi pisze:czarnypimp, w sumie każdy jaki się zmieści, najłatwiej to chyba 1.8 KR, w sumie jakbyś chciał posiadam 1.6 z kompresją 11-12, byjał mk2 do setki jak seryjne mk3 gti 8v
napisz prosze coś wiecej na temat tego silnika. Słyszałem ze do mojego mk2 najlepiej wlożyć coś na gaźniku ewentualnie na monowtrysku gdyż gdybym chiał wsadzić na wielopunkcie to jest za dużo roboty podobno trzeba wymienić zbiornik paliwa itp.