SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

milczarobb_mk1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 12:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: milczarobb_mk1 » wt kwie 29, 2008 18:16

ok dzięki kolego:) :pub:


milczarobb

Awatar użytkownika
AdiWRoc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 18:29
Lokalizacja: Wrocław Polska / Ijmuiden Holandia

Post autor: AdiWRoc » śr kwie 30, 2008 19:44

a ja mam inne pytanko a mianowicie to będzie mniej kosztowne i pracochłonne:

do mk3 z silnikiem 1Y [1.9D] włożyć silnik z golfa mk4 1.9 TDI - mam okazje kupić w dobrej cenie i z niskim udokumentowanym przebiegiem

do tego samego mk3 [1Y] wstawiać turbine, odprężać silnik itd itp


Moje XX Jahre viewtopic.php?f=88&t=391092" onclick="window.open(this.href);return false;
Sarkazm TEAM Member
"Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ... "

kkk231
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 13:59
Lokalizacja: Włoclawek

Post autor: kkk231 » pt maja 02, 2008 10:51

Temat żywotny i gorący jak te konie co pod maskę by się chciało dołożyć :)

..A zaczęło się od ogólnej informacji o silnikach.

Więc tak : sam chętnie zmieniłbym mój 1.6 PN na coś żywszego, ale nie będę zadawał
kolejnego pytania w tym wątku w stylu "co muszę dokupić".

Po pierwsze dla tego że jest zbyt wiele możliwości zapytań o swap - mniej więcej tyle co zwykłych silników w CL'kach.

Po drugie dla tego że jest zbyt wiele tłumaczenia co i jak - mniej więcej tyle co mocnych
silników w wersjach GT czy GTI

Zaświtało mi jednak pewne rozwiązanie - tabela porównawcza.

Nie mam ETki więc nie przewertuję, a nawet jeśli bym ją miał to nie jestem w niej biegły.
Nie znam się na szczegółach różnic w wyposażeniu silników więc też nie wiem jak miało by to wyglądać merytorycznie.

ale rozwiązanie mogło by być takie że np pierwszy wiersz to były by silniki : od najsłabszych do tych najmocniejszych gdzie każdy miałby swoją kolumnę przyporządkowującą do osprzętu.
kolejne wiersze mogły by zawierać jakieś typy czegoś typu chłodnica, półosie, skrzynie biegów itp.

Jednym rzutem oka było by widać każdą odpowiedź na pytanie co pasuje z tego co mam a co będzie trzeba dokupić.

To taka propozycja, i o ile sam nie dam rady takiego czegoś wypełnić, to może wspólnie by się udało.

To tak tytułem wstępu, idę zjeść śniadanie.

Pozdrawiam wszystkich



karol bxl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw maja 01, 2008 02:34
Lokalizacja: siemiatycze-brussel
Kontakt:

Post autor: karol bxl » pt maja 02, 2008 11:52

czy 1.6 gti eg podchodzi elegancko do mk1 1.6 2h bo jest okazja na allegro a tam jest pare kucy wiecej dziekuje z góry za odp

[ Dodano: 02 Maj 2008 11:54 ]
popieram ale wiesz ile to zabrało by czasu pozdro1234



Awatar użytkownika
ManiekGLS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 813
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 11:14
Lokalizacja: Krynica M(KLINIKA)
Kontakt:

Post autor: ManiekGLS » ndz cze 08, 2008 01:02

Pytanko jesli mozna mam 1.8 RP a chcailbym wszczepic te 11.8 8v 107km na el wtrysku z mk2 GTI duzo jest przerobek instalacji??


Obrazek
Klinika Krynica M-Modyfikacje,SWAP
Drive Slow But Low
Mk2 GTI viewtopic.php?p=2552931#2552931" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk1 GTI viewtopic.php?t=195507" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Qaz7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 22:34
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: Qaz7 » sob sie 23, 2008 09:12

Witam
Chciałbym się dowiedzieć nieco więcej odnośnie swapa silników 1,6 benz starej generacji na silnik 1,6 benz nowej generacji, oczywiście wszystko w mk3. Mój stary silnik ma zaledwie 75 kucy i przy spalaniu powyżej 8L/100km burzy mi krew w żyłach. Silnik 1,6 nowej generacji maj bodajże 101 koni a nie 75. Jeżeli ktoś już robił takiego swapa proszę o info jak wychodzi to finansowo, jakie części do wymiany i czy skrzynia podejdzie od starego mk3.
Pozdrawiam


Don't believe in luck...just believe in yourself
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2353777#2353777]Komentarze, opinie i propozycje tutaj! :D[/url]

Awatar użytkownika
MIMIK144
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: wt lip 18, 2006 16:18
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: MIMIK144 » pt sie 29, 2008 17:35

Witam, powiem tak z elektoniki jestem slaby, ale cos tam wiem, i czy nie lepiejby bylo przelozyc cala instalacje z dawcy do swapowanego samochodu?? zeby nie robic jakiegos gniotu z instalacji??



Awatar użytkownika
thesperado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 13:54
Lokalizacja: okolice Krosna
Kontakt:

Post autor: thesperado » sob sie 30, 2008 10:08

Witam :bigok: ! W związku z tym że mój 1.3 (NZ) w mk2 juz cienko śpiewa i lubi sobie łyknąć coraz więcej oleju, myślałem go zastąpić jakimś nowszym motorkiem, niż kupować kolejnego NZ'ta w niewiadomo jakim stanie. Wie ktoś jak w jego miejsce pasowałby 1.4 16V z golf'a IV :chytry: ??


[img]http://pawel.sniezek.w.interia.pl/podpis2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
w0jta5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: sob kwie 28, 2007 13:01
Lokalizacja: Jelenia Góra (DJE)
Kontakt:

Post autor: w0jta5 » pt wrz 26, 2008 13:46

thesperado pisze:Witam :bigok: ! W związku z tym że mój 1.3 (NZ) w mk2 juz cienko śpiewa i lubi sobie łyknąć coraz więcej oleju, myślałem go zastąpić jakimś nowszym motorkiem, niż kupować kolejnego NZ'ta w niewiadomo jakim stanie. Wie ktoś jak w jego miejsce pasowałby 1.4 16V z golf'a IV :chytry: ??
Powiem Ci ze ja chcialem zastapic swojego NZ silnikim z G40 (PY) ale
przekonano mnie ze z to za mała pojemność i sugeruje Ci to samo.


Obrazek

Awatar użytkownika
malutki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1051
Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
Lokalizacja: Opole/Krapkowice
Kontakt:

Post autor: malutki » ndz wrz 28, 2008 10:53

w0jta5 pisze:thesperado napisał/a:
Witam :bigok: ! W związku z tym że mój 1.3 (NZ) w mk2 juz cienko śpiewa i lubi sobie łyknąć coraz więcej oleju, myślałem go zastąpić jakimś nowszym motorkiem, niż kupować kolejnego NZ'ta w niewiadomo jakim stanie. Wie ktoś jak w jego miejsce pasowałby 1.4 16V z golf'a IV :chytry: ??


Powiem Ci ze ja chcialem zastapic swojego NZ silnikim z G40 (PY) ale
przekonano mnie ze z to za mała pojemność i sugeruje Ci to samo.
tez sie nad podobnym sapem zastanawialem, ale bardziej myslalem o silniku z polo gt (3F) ma 75 ps i budowe podobna do NZ


Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra :-)

Rodzer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr sty 18, 2006 12:33
Lokalizacja: Bieszczady
Kontakt:

16v swap

Post autor: Rodzer » pn wrz 29, 2008 16:54

Witam.
A ma ktoś jakieś fotki i rady z swapania 16v kr do golfa 2 wczesniejszy silnik byl 1.8 8v


MK II GTI 16V KR USA OZ, Brembo, Look, Momo, Schrot, Koni -80 - 60, Pioneer

Awatar użytkownika
czarnypimp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn mar 10, 2008 16:43
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: czarnypimp » sob paź 04, 2008 09:54

witam
mam mk2 z 1986r z silnikiem 1.3 gaźnik z LPG przeczytałe caly post i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie które ostatnio mnie męczy, a mianowice chcę zminić silnik na jakiś mocniejszy jaki motor moge włozyć do mojego samochodu zamiast obecnego??
z góry dziekuje za odpowiedz



Awatar użytkownika
burbazi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw sie 17, 2006 21:29
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: burbazi » sob paź 04, 2008 13:23

czarnypimp, w sumie każdy jaki się zmieści, najłatwiej to chyba 1.8 KR, w sumie jakbyś chciał posiadam 1.6 z kompresją 11-12, byjał mk2 do setki jak seryjne mk3 gti 8v


NIE ZAJMUJ LEWEGO PASA NADEREMNIE!!!
Obrazek

Awatar użytkownika
czarnypimp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn mar 10, 2008 16:43
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: czarnypimp » sob paź 04, 2008 14:13

burbazi pisze:czarnypimp, w sumie każdy jaki się zmieści, najłatwiej to chyba 1.8 KR, w sumie jakbyś chciał posiadam 1.6 z kompresją 11-12, byjał mk2 do setki jak seryjne mk3 gti 8v
napisz prosze coś wiecej na temat tego silnika. Słyszałem ze do mojego mk2 najlepiej wlożyć coś na gaźniku ewentualnie na monowtrysku gdyż gdybym chiał wsadzić na wielopunkcie to jest za dużo roboty podobno trzeba wymienić zbiornik paliwa itp.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości