Strona 19 z 35

Dylemat - duze hamulce

: pt sie 23, 2013 16:14
autor: Gacekk
A ja mam pytanie - jak jest z felgą stalową 15" na 288mm z golfa III? Czy w chodzą bez problemu, bo z tego co pamiętam, to z alu różnie może być??

Dylemat - duze hamulce

: sob sie 24, 2013 21:26
autor: arturo936
280 mm wejdą, do większych potrzebujesz 16''. W trójce nie było największych przypadkiem 280mm?

Dylemat - duze hamulce

: pt sie 30, 2013 10:44
autor: mlodociany
arturo936, W vr6 były 288mm, a co do zmieszczenia się to kwestia budowy wew. felgi i budowy zacisku (przykładowo w oplach masz hamulce 296mm zacisk ATE i miesci sie pod 15cali - a więc możliwe)

Dylemat - duze hamulce

: wt wrz 03, 2013 09:22
autor: Gacekk
Rozumiem. Czyli po prostu, nie przymierzysz, to się nie dowiesz....

Dylemat - duze hamulce

: śr wrz 25, 2013 11:00
autor: Semian
podrzucicie nr klocków hamulcowych pasujacych pod zestaw zacisków z audi s2 ,zacisk 2 tloczkowy

bo u mnie w sklepie nie moga tego mi dobrac i potrzebuja nr-ki

Dylemat - duze hamulce

: czw wrz 26, 2013 08:56
autor: Custom2Garage
Semian,
Cioty, niech zaopatrzą się w etke :bajer:
nr: b 895 698 151

Dylemat - duze hamulce

: pt wrz 27, 2013 22:23
autor: Magoo2
Czy zaciski i jarzma od MK2 G60 są takie same jak od Passat B3 G60?

Dylemat - duze hamulce

: sob wrz 28, 2013 22:47
autor: finch
Magoo2, z tego co mi wiadomo to tak.

Re: Dylemat - duze hamulce

: ndz paź 20, 2013 15:39
autor: jaaano
Dla włąscicieli zwrotnic pod 280 mm tarcze i swap na 288mm +girling 60.
http://www.autotech.com/product/front-b ... sat-b4-vr6" onclick="window.open(this.href);return false;
Szukam i znaleźć nie moge jak ożenić 312 mm tarcze i girling 60,ktoś coś wie na ten temat ?

Dylemat - duze hamulce

: śr paź 23, 2013 11:37
autor: p14c3k
jaaano, a z czego wtedy tarcza (4x100), chyba jakis opel tez , ale jarzmo cena kosmos??

Ja mam natomiast inne pytanie odnosnie Girling60, mam je u siebie na seryjnej tarczy 280mm, ale znalazlem info ze przerabiane sa tarcze z Opla Meriva 1.7DTI, gdzie tarcza jest 280x25 4x100, z tego co wyczytalem to roznia sie otworem centrujacym (60mm a nie 65 jak u nas), i osadzeniem (potrzebny 1.5-2mm dystans pod jarzmo).. plusem jest wieksza powierzchnia traca (klocek nie wychodzi poza tarcze), i dodatkowo zwieksza sie pojemnosc ceplna. dodatkowo znika nam 'dziura' w pedale hamulca. mozna nawet dorwac takie tarcze ATE PD, brembo MAX itd

czy ktos testowal takie zozwiazanie??

Re: Dylemat - duze hamulce

: śr paź 23, 2013 23:13
autor: jaaano
No mnie generalnie nie za bardzo interesują 4x100 bo mam 5x100 ale myśle ze mikoda jest w stanie nawiercić 4x100 zamiast 5x100,trzeba tylko zapytać.
Znalazłem kolesia co zmutował 312 i girling 60 ale na razie jakoś szczegółów nie udostępnia.

Dylemat - duze hamulce

: ndz gru 29, 2013 17:38
autor: BARANMC1
czy komus sie w koncu udało pokombinowac z tarczami 288 i zaciskiem z S2ki ? bo pare osób pytało i w sumie nia ma na to pytanie odpowiedzi

Dylemat - duze hamulce

: ndz gru 29, 2013 19:39
autor: jaaano
Ja w dalszym ciągu szukam ale nic nie mogę znaleźć oprócz tego co do tej pory,podejrzewam że nie jest to popularne rozwiązanie gdyż jest pare niejasności z tym związanych :
-firmy zajmujące się takimi mutacjami np.BSK-TECH,Mickey-Garage na pewną są w stanie zrobić pod to adapter ale trzeba im dostarczyć piaste,tarcze,zacisk.
Kiedyś na stronie BSK było nawet pokazane jak rozkładają się naprężenia czy obciążenia w ich adapterze na tył 226/257 co pokazuje jak profi jest ich robota.
-dopasować taką tarcze by jej odsadzenie od piasty było odpowiednie do budowy adaptera(grubość,wytrzymałość) który będzie łączył piaste i jarzmo zacisku na płaszczyznach do tego przeznaczonych,fabrycznych a nie tak jak na zdjęciach(poprzedni mój post) po drugiej stronie piasty.
-nawet po poprawnym połączeniu piasty i zacisku na tarczy 288 za pomocą adaptera może się okazać że felga 16" na to nie wejdzie i co gorsza nie każda 17"-tka z uwagi na ET czy wewnętrzny kształt felgi.
-sprawa klocka i jego przyleganie do tarczy,nie obejmuje całej powierzchni tarczy co ewidentnie pomniejsza wartości docelowe,spodziewane rozwiązania 288+S2.

No i to co chyba jest jednym z dwóch głównych powodów nie zastosowania tego rozwiązania - finanse.Płacisz firmie za sklecenie tego wszystkiego do kupy w funkcjonalną całość,potem firma uznaje to rozwiązanie(adapter) za własne,zresztą słusznie i zaczyna sprzedawać za cene połowy tego co ty zapłaciłeś -w tym wypadku blokuje nas nasza mentalność.
Drugie -łatwość dojścia z 288 do setup'u 312+zacisk jedno czy wielotłoczkowy,dodatkowo sprawdzony wchodzący w felge 16".
Nie stwierdzono,przynajmniej ja o tym nie wiem choć gdzieś spotkałem teoretyczną tylko dyskusje dotyczącą porównania 288+S2 vs 312+jeden tłoczek 57mm.

Dylemat - duze hamulce

: ndz gru 29, 2013 20:05
autor: spirit77
Adaptery pod duże tarcze z Cupry widziałem, głównie pod zaciski z Porsche. Jest adapter pod zaciski z S2 i tarcze 280, ale jest dedykowany pod Golfa 1 i resztę aut z tej platformy, ale pod Golfa 2 tego zestawu nie widziałem.