Strona 17 z 39

: ndz gru 02, 2007 13:10
autor: burbazi
Do swapa mk3 gti na vr6 w zasadzie nic nie trzeba zmieniać: wszystko pasuje, potrzeba napewno komputer wymienić no i niewiem jak z instalacją silnika. Mam mk3 gti, i kończe swap mk2 na vr6. Różnica jest tylko w silniku :D

[ Dodano: 02 Gru 2007 12:11 ]
No i oczywiście skrzynie biegów :D

: wt gru 18, 2007 11:34
autor: sebargs
Witam!!!
Mój kumpel wymienil silnik przy MK3 z 1.4 na 1.8 .Wiem ze nie mial problemow z zamontowaniem silnika ale za to musial wymienic komputer,przerobic uklad wydechowy no i przedluzyc waz do chlodnicy bo zostala ta od 1.4.
Teraz smiga jak szalony :bajer:

: wt gru 18, 2007 17:42
autor: tauka
sebargs, zapomniałes do tego dopisać, że trza zmienić półośki i lewarek od biegów.

Sasza_18, Przy zmianie silniak musisz popatrzeć , aby instalacja była na tych samych wtyczkach, wtedy nie ma problemu z przerabianiem instalacji.

Wkładając w miejsce 1.3 wymieniasz tylko wiazkę silnika ( jak sa takie same wtyczki w wiązce bezpieczników nic nie trzeba przerabiać). Skrzynia napewno ci nie spasuje i półośki. Także lewarek biegów musisz wymienić, bo w 1.3 jest krótszy pret idacy do komory silnika. No i wydech i chłodnice. Mi przekładka 1.8 8v w miejsce NZ zajełaby 1 dzień. Wyjechanie opóźniło się o 2 dni z powodu lewarka od biegów , bo nie przewidziałem że będzie inny i czekałem aż dotrze do mnie,

: pt gru 28, 2007 17:46
autor: vw.motor.sport
Witam co ptrzebne do swapa MK3 z silnikiem 1.8 AAM NA 2.8 vr6 AAA Z corrado


A MIanowicie mam na oku koles sprzedaje calosc czyli

Wiazke
Komputer
Silnik ze skrzynia
caly osprzet
Pompe paliwa

Co Bym jeszcze potrzebowal zeby to zamontowac w mk3?

Sanki ?
Półosie?
Cos jeszzce

: sob sty 12, 2008 00:18
autor: _Nosek_
witam chodza mi po glowie rozne mysli tyle ze dokonca nie wiem jakie sa ich konsekwecje :crazy:

chodzi mi o mk3 lub mk2 zeby wszczepic sobie silnik jak tu wyczytalem polecany 1,8T
tyle ze nie wiem jakie sa tego koszty...i mam nadzieje ze ktos mi jakos uswiadomic jaki jest pelny koszt :bigok: z gory dzieki

: pn sty 14, 2008 02:23
autor: Gregor.no1
Czy do golfa mkI z silnikiem 1.1 pasuja silniki z polo 1.6 rocznik 1996 lub inne??

: ndz sty 20, 2008 14:51
autor: vw.motor.sport
_Nosek_,

Bez 10 tys zł do 1.8 T Nie podchodz

: śr sty 23, 2008 22:59
autor: malutki
vw.motor.sport, najlepiej miec dawce mk3 vr6 wtedy robisz plug&play, ale jesli z corrado to zaopatrz sie w czesci z mk3 co napisales

: wt sty 29, 2008 23:04
autor: krysti612
Witam..kolega miał oryginalną wersję GTI 16v MKII ale jedna sekunda zrobiła że z budy nic nie zostało.... silnik nieruszony.... i moje pytanie mając silnik z całym osprzetem będe coś jeszcze potrzebował do swapowania golfa 1,8zwykłego 8v oczywiście na 1,8 16v czy bede musiał wiazke przekładac czy ta z 1,8 podejdzie co z zawieszeniem im wiecej danych tym lepiej i z góry bardzo dziekuje

: śr sty 30, 2008 02:00
autor: tauka
krysti612, musisz miec kompetna wiazke silnika. Co więcej musisz popatrzeć czy modelowo ci się wszystko zgra. Czyli jezeli on miał model z awaryjnymi w desce ( nie w kolumnie kierownicy) a ty nie (lub odwrotnie) to dochodzi do tego rzeźbienie instalacji. Chyba że przerzucisz całą instalację z auta ( tak robiłem u kolesia) Jeżeli macie takie same instalacje to wystarczy przerzucic wiązki od silnika i wszystko gra.

Zawieszenie może zostać.
Musisz mieć:

Silnik ze skrzynią i półośkami
ECU
najlepiej cały wydech
Skrzynkę bezpieczników (lub fote żeby odpowiednie przekaźniki były na swoim miejscu)
Ewentualnie pompę paliwa jeżeli jest inna)

Generalnie jnajlepiej jest wyciągnąc wszystko spod maski, żeby potem niespodzianek nie było. A uwierz mi że czasami takich pierdół brakuje że byś się nawet nie spodziewał...

: śr sty 30, 2008 13:58
autor: krysti612
oka dzięki wielkie.. jesli kupie dzisiaj kupie tego golfa.. to najpierw zajeździ kolega silnik a później wyciagne wszystko z niego całą instalacje silnik z poduszkami nie mówiąc o hamulcach czy czyms innym..;) i wrzuce całość z tego KRa czyli skrzynia półośki wiązke i zastanawiam sie nad kolumna kierowniczą bo KR ma wspomaganie.. (wiem że tylko różnica tkwi w listwie) ale na kolumnie sa juz luzy wiec żeby nie bawic sie w łozyska wylonduje całośc.. chyba tyle:P

: ndz lut 03, 2008 11:42
autor: dzikus
Witam

planuje wstawić do mk1 który ma obecnie 1.6 z mk2 coś mocniejszego poczynając od RP koncząc na ABF co polecicie z jakim silnikiem bylo by najmniej przeróbek :chytry:

: pn lut 04, 2008 14:09
autor: fuldi
Napiscie mi prosze co dokladnie potrzebuje na swap VR6 do mk2 ?
silnik , skrzynia , pół osie , piasty , hamulce , belka , sanki , chlodnice , wydech ,

coś jeszcze ?
dzięki z góry za odpowiedz

[ Dodano: Pon 04 Lut, 2008 ]
aha i sanki pasują bez problemów z mk3 tak ?

: ndz lut 10, 2008 12:09
autor: Pim
Witam ponownie.

Kolega będzie mieć w niedługim czasie do sprzedania silnik 1.8 benzynka na gaźniku z Audi(chyba 100, z 86 roku). Dokładniejszych danych nie mam niestety. Jakie mogą być problemy, i musiałbym dokupić w przypadku swapu tego silnika w miejsce 1.3 MH ?
Gaźnik z tamtego silnika nie stanowiłby problemu - weber by go zasilił.

Co z półosiami ? Instalacją(dało by się jakoś zgrać aktualną z tamtym silnikiem?) Skrzynią biegów? Chłodnicą?

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1726631#1726631