Strona 16 z 39

: czw wrz 13, 2007 18:57
autor: -pawlo111
Uwaga!!!
Jeśli ktoś z was wie cokolwiek o SWAPIE w MK II z Silnika 1.8 PF na podobny np" 2.0 niech mi pomoże i przeczyta tego posta :otepienie:

jestem posiadaczem MKII w wersji Wolfsburg Edition GTI tak ze buda i srodek jest OK wiec szkoda sprzedać za grosze :crazy: :otepienie:

Kilka dni temu miałem pożar w swoim PF-ie i opalilo mi komore silnika.
Foty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

i teraz pasowało by coś wstawić- jakiś silnik bo osprzęt silnika PF jest bardzo drogi i praktycznie przewyższa watrość całego silnika a w ten juz bardzo nie chce inwestować. No może jak by miał ktoś cały osprzęt i kable po pieniądzach to bym wzioł.

Interesuje mnie taki silnik zeby włożyć z jak najmiejszą ilościa przeróbek. Najlepiej by było trafić PF-a w dobrym stanie ale cieżka sprawa a o osprzęt też. Sam przepływomierz to koszto od 200-300zł
Rozgladałem sie juz za takimi silnikami jak:
1.8PF taki jak mój
1.8 16V KR ale cieżko coś znaleść w DB stanie ( no i ten wtrysk mechaniczny :( rozdzielacze i te sprawy)

Nawet TD mi chodzily po glowie w 1.9TD i 1.6TD 75-80KM ale tanie nie są.

Ale bardziej mnie ciągnie pod benzyne.
Słyszalem zeby sie raczej nie pchać w stare KR-PL-PF ale kwestia pięniedzy a auto stoi :(

Cos cza kupić: Szukam tak:
1.8 PF lub PB
1.8 16V KR lub PL są to silniki z MKII. Passata B3

2.0 2E z passata albo mkIII i takie juz podobno lepiej...

Pojęcie mam i garaż też. Gorzej u mnie tylko z elektryka...
Intensywnie poszukuje też całego Auta z takim silnikiem ale rozbitego lub skorodowanego na maksa żeby przerzucić wszystko co pod maska i z kablami.

A moje pytanie jest takie:

Jaki z tych silników bedzie najprościej wrzucic do mnie???
Jakie zmiany muszę przeprowadzić w przypadku silnika 16V?? i 2.0 2E

BARDZO PROSZĘ o pomoc bo nie chodzi tu tylko o Swap ale o uratowanie samochodu bo zżyłem sie z nim bardzo. :? :( :( :?

Domniemany potwór

: pn paź 15, 2007 18:07
autor: radzionam
Witam. Mam ciężki orzech do zgryzienia, więc pomyślałem że zapytam sie Was, bo wiadomo, kto pyta nie błądzi :D A teraz przejdę do konkretów, do niedawna bylem posiadaczem audi s4, silniczek 2.7 biturbo, legitymował sie seryjną mocą 245 KM,po modyfikacji elektroniki uzyskałem 312 KM i 480 Nm, system napędu quattro, jednym słowem marzenie, przynajmniej jak dla mnie...no ale jak to bywa, co dobre szybko sie kończy, z samochodu do uratowania jest wnętrze, silnik oraz przeniesienie napędu..w mojej głowie zrodził sie chory (jak mi sie wydaje) pomysł, włożenie silnika wraz z przeniesieniem napędu do vw golfa mk3, bo jeśli w wersji VR6 siedziała jednostka 2.8 V6 to moze uda sie wepchnąć i ten silniczek do mojego wozidełka, wtedy byłby to moim zdaniem naprawdę szybki golfik, ale tutaj pytanie do Was koledzy, czy to ma sens i czy jest w ogóle możliwe aby zrobić coś takiego, w zamiarze jest SWAP całego układu przeniesienia napędu, wraz z zawieszeniem i hamulcami..Z góry dzieki za odpowiedzi i wyrażanie swoich opini na temat tego projektu, jeśli dojdzie do skutku to obiecuję wrzucić zdjęcia samochodu po skończonych pracach oraz zdjęcia z trwania prac... Pozdrawiam

: pn paź 22, 2007 11:41
autor: Andrzej32
Moze ja cos zawale zeby temacik ruszyc :) Mam w swojej MKII ABF po swapie.Planowałem wstawiac 2.0 w dieslu no ale ponoc dosc duzy kłopot z mocowaniami silnika,skrzynia 6 biegow itp.Moze cos w tym temacie wiecie bo jak nie to chyba bedzie 1.9 ARL i ten temat tez mnie interesuje.Jakie konkretnie graty potrzebuje prucz skrzyni,silnika,ECU wiazki.

łapy do skrzyni 02J/A w mk1

: wt paź 23, 2007 13:39
autor: nezzo
Jestem zainteresowany zakupieniem lub tez zleceniem wykonania takich lap (patrz pierwszy post w temacie) pod skrzynie 02J lub 02A (wybierak na linki). Lapy do mk1 oczywiscie :)

: śr paź 24, 2007 14:51
autor: Andrzej32
-pawlo111 pisze:Cos cza kupić: Szukam tak:
1.8 PF lub PB
1.8 16V KR lub PL są to silniki z MKII. Passata B3

2.0 2E z passata albo mkIII i

Sprzedam Ci idealny komplet 2.0 16V ABF igiełka + Graty spod maski potrzebne.Długo by pisac.mozesz tu oglądnac troche. http://vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2287
Immobiliser tez przy nim jest działający oczywiscie. Silnk ma 92.000 z ogonem przebiegu.

: wt paź 30, 2007 19:27
autor: kris755
witam everybody...!!
posiadam golfa III z silnikiem 1.4 i przejechane ma 220tys. i zaczyna cos pluc olejem, kumple mowia mi ze to silnik juz jest do dupy!!!
i tak ostatnio sobie myslalem o swapie tylko na jaki silnik??myslalem o 1.8 albo jaki 2.0??
Tylko czy to bardzo kosztowne bedzie??jak by mogl ktos doradzic to byl bym wdzieczny...!!
Cenowo, co i jak...!!!!
z gory thx...

: czw lis 01, 2007 12:21
autor: SkinnerPL
Ja aktualnie robie swap do VW Golfa MK2 z Audicy jakiejs. Silnik o symbolu SB ;]
Wczesniej mialem silnik JR (wszystko Diesle)
Potrzebne jest sprzeglo od VW silnika SB
lapa tylna /SB,JR VW/
mocowanie alternatora (JR, SB)
chlodzenie oleju powietrzem musi zostac bo nie da sie przerzucic z powietrza na wode...
Koncowke od kolektora ta co laczy kolektor z tlumikiem z JR albo SB VW
Pompa cieczy chlodzacej z orurowaniem zostaje z SB Audicowskiego
Sprzeglo trzeba wziac od SB VW razem z kolem zamachowym
Koła na paski od walu glownego i od pompy wody z JR

W SB z audicy jest pompa CAV bodajrze i zastanawiam sie nad wlozeniem swojej BOSCHki... do tego dozucam IC z SB od VW.
Silnik statndartowo bez dodatkowych osprzetow ma 80 KM i 155 Nm momentu. Zwiekszyc troche dawke paliwa, cisnienie powietrza i zamontowac IC i smiga. Turbosprezarka to Garette T3.

Zapomnialem dodac ze skrzynia 4T.

: sob lis 03, 2007 13:06
autor: fuldi
a powiedzcie taka rzecz... co potrzebuje do swapa w mk3 gti 2e na VR6 aaa? co moge zostawić z gti a bo muszę przekładać ?

: śr lis 07, 2007 23:17
autor: Amigo66
Witam !!!

Wlasnie jestem w trakcie przekladki silnika z MK2 G60 do MK3 ,problem mam tego typu ze nie pasuja mi pedaly sprzegla i hamulca poniewaz w MK3 bylo sprzeglo wyciskane linka ,a w MK2 z kolei pompa ABS ktorej nie chce montowac do MK3. Pytanie mam takie ,czy jest ktos kto wie z jakiego VW pasuja pedaly zeby bylo sprzeglo hydrauliczne a niebylo ABS-u. posiadam pedaly z seata ktore wlasnie spelniaja me wymagania ,lecz one tez nie pasuja .Moze ktos cos wie na ten tema??

: ndz lis 11, 2007 17:35
autor: flame3
Witam was serdecznie koledzy.
Mam Jette 2 rocznik 91 z silnikiem 1.6 TD 1V. Silnik juz przezyl swoje najlepsze chwile, i obecnie interesuje mnie silnik TDI od mk3 albo mk4 ew passat, seat itd...

1.Pierwsza sprawa to wybór silnika i pytanie do was co byście polecili
2. Co prócz silnika i skrzyni biegów trzeba przełożyć
3. czy zegary da sie jakoś dopasować lub podpiąć to do starych zegarów
4. Czy zawieszenie wytrzyma
5. mam ABS (na 100%) Czy tarcze i zaciski itd.. podejdą od mk2 GTi i co tam trzeba wymienić.
6. Powiedzcie mi o czym zapomniałem

Dziękuję za szczere odpowiedzi. Na mechanice średnio sie znam, bo studiuję ekonomię:)

Swapa zamierzam komuś polecić do zrobienia, tylko chciałbym wiedzieć co trzeba wymienić, aby ktoś nie zrobił mnie w jajo.
:bajer:
Dziękuję za odpowiedzi

: pt lis 16, 2007 13:43
autor: smirk
Cześć,

Będę montował 1.8 PF w MK3. Dlatego wpasowuję się w temat. Jakie zmiany będą potrzebne, jeśli wcześniej był tam 1.4 ABD?

: wt lis 20, 2007 22:10
autor: Amigo66
Witam !
Mam wielka prosbe aby ktos udzielil mi odpowiedzi na pytanie ,a mianowicie ,mam silnik z G60 i wlozylem go do MK3 ,troche sie przy tym namordowalem ,silnik odpalil za pierwsza proba lecz nie chodzi tak jak powinien i zaówazylem ze do oleju dostaje sie benzyna ,mysle ze poprostu jej nie przepala bo raz chodzi na wszystkie gary a raz nie . Niewiem czy cos zle podlaczylem ,czy poprostu silnik jest trefny lub jakas jego czesc mechaniczna lub elektryczna . Niemam zbyt duzej wiedzy na temat tego modelu silnika .Prosze pomózcie !

SWAP JETTA MK2 z 1.3NZ na 1.8 16V

: pn lis 26, 2007 20:16
autor: Sasza_18
Witam, :bajer:
Mam pytanko.. mam VW JEtta z 89r z silnikiem 1.3 NZ00 (pełny, wielopunktowy wtrysk); skrzynia 4 biegowa.. Mam w planach włozyc mu silnik od golfa mk2 1.8GTi 16V kr. Mam możliwość zakupu takiego silnika.. tylko teraz kilka pytan.. Co potrzebuje.. Koles na aukcji pisze tak: "Silnik jest kompletny tzn. chłodnicz oleju, alternator, mocowanie altka, kolektory, komputer, wiązke silnikową ale nie kompletą(wszsytkie wtyczki całe, chyba brak masy i jakiejś wtyczki), belke pod silnik z poduszką, sanki z poduszkami i wachaczami, chłodzenie i co tam się jeszcze komuś przypomni :) " wiec z tego wynika że nie ma tam skrzyni... i nie wiem czy moja 4-biegowa skrzynia pasuje do tego silnika..? Czy wogóle silnik mi podejdzie bez żadnych przerobek typu spawanie itp. Acha i czy z instalacją el będą jakies wieksze problemy?? dodam jeszcze, że mam zegarek zamiast obr. i licznik wyskalowany do 200 :D ale to juz chyba nie robi wiekszego problemu.. Acha i mam instalacje gazową, ale z tym poradzi sobie moj znajomy:) Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi ;)

[ Dodano: 26 Lis 2007 19:30 ]
acha i jeżeli bedzie to wszystko zbyt kosztowne i pracochłonne.. to jak wygląda sprawa z silnikiem 1.8 8V ?? bo ja mam komputer nawet od 1.8 w tej jettcie i pompe paliwa (taka na zewnątrz) i wszystko działa ok :) to moze i wiązka kablów bedzie taka sama?? Sam nie wiem który byłby lepszy.. 1.8 8V czy ten z Gti.. :otepienie:

: czw lis 29, 2007 15:34
autor: Pim
Co łatwiej wrzucić w miejsce MH (1.3 gaźnik , zamontowany seryjnie w MK2):

1.6 TD( dowolny, najlepiej SB oczywiście)

czy 1.8 16 V ?

Jakie są aktualnie różnice cenowe(uczciwych cen) tych silników?

Co poza heblami, układem wydechowym, silnikiem, półosiami, skrzynią bym potrzebował(wiadomo, do DIESLA większy aku chociażby ;) )?


Orientuje się ktoś jak wygląda sprawa gdy posiadam jeszcze dowód rejestracyjny z numerami silnika, podczas swapu? Trzeba udać się po nowy dowód?


Mój silniczek powoli umiera, a jakoś nie widzi mi się remontowanie go, zwłaszcza że wolałbym go prędzej czy później wymienić.