Strona 15 z 24

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

: śr gru 21, 2011 23:05
autor: Dj Darecki
Marszall pisze:NIe zwróciłeś uwagi ale tak jest, jak bede miał chwile to zfotografuje zaciski od MK II i IV od mk IVbierze bardziej na zewnątrz.
Jak możesz to zrób ..........

Marszall pisze:Od razu pedał zaczoł mi bardziej wpadać, myslałem że to wina zapowietrzonych zacisków ale odpowietrzyłem je nawet specjalnym urządzeniem w serwisie vw i dalej hamował dopiero jak pedał do połowy wcisnołem. Może była to kwestia nie dotartych klocków bo klocki też do zacisków sie inaczej układają, dodająćdo tego luz na prowadnikach otrzymujemy taką reakcję że przy wcisnieciu cylinderek napierał na samą krawędź klocka a przez wytarte prowadniki zacisk sie kosił. Cały ten ruch zacisku powodował wpadanie pedału. Istotne jest też zużycie zacisków bo przez to że one są aluminiowe lubią sie utleniać te łąpki co trzymają klocek po drugiej stronie i kolcek się sciera pod skosem. U mnie jednak były one ok.
U mnie tak samo pedal bierze .
Ps jarzma od mk4 coś dadzą? miałem je w komplecie z zaciskami i wyglądały podobnie .

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

: śr gru 21, 2011 23:56
autor: Marszall
Jarzma od MK IV nie podejdą do dwójki, nie wiem skąd wy to wzieliście?

pokaże foto o co kaman, co prawda u niektórych może i hamulec działąć ale mi sie nie podobało to wpadnanie

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

: czw gru 22, 2011 00:54
autor: Fahoo
u mnie hebel z nogi jest ok
reczny słabo bierze ale nie wiem ocb

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

: czw gru 22, 2011 13:17
autor: sas_gti
Marszall pisze:Jarzma od MK IV nie podejdą do dwójki, nie wiem skąd wy to wzieliście?
No pewnie, że nie pasują.

Mój post z 2010 roku z 15 maja.
sas_gti pisze:
morfeusz86r pisze:mk2/mk3/mk4 mają zaciski i jarzma p&p
nie no zaraz zaraz, jarzma z mk4 nie pasują do mk2/3. Jest to dość istotna informacja jeśli ktoś zmienia z bębnów.
bullas pisze:a jaka jest ruznica w jażmach mk3 i mk4?
chodzi tu o rozstaw śrub mocujących ?
sas_gti pisze:nie. rozstaw ten sam, ale grubość inna. Jarzma od mk4 da się przykręcić do czopa od mk2 i mk3 oczywiscie tez ale tarcza nie wejdzie.
Tutaj widać ile grubsze jest jarzmo mk4 od mk2 w miejscu mocowania do belki (to jest powód dla którego nie wejdzie tarcza, bo zachodzi na jarzmo)
Obrazek
Zdjęcie zacisku mk4 na jarzmie z mk2 (widać, że nie ma tam miejsca na jarzmo z mk4)
Obrazek

A tutaj widać o ile jarzmo z mk4 jest "głębsze" od jarzma mk2.
Obrazek

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

: pt sty 06, 2012 17:03
autor: Fahoo
to szukaj z megane

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

: pn lut 27, 2012 10:05
autor: Marjan25
Fahoo chodzi o takie jak na zdjeciu ponizej z Megane II?

Obrazek

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

: sob mar 31, 2012 21:56
autor: finch
Wszyscy radzili żeby do golfa zakładać zaciski od MK IV i dobrze że się nie posłuchałem tylko przerobiłem zaciski z paska B4 AFN.
Co do samej zmiany hebli z tyłu to warto jeszcze przyjrzeć się i ew wymienić czopy.
Na VWVortex pisało że w przypadku polo (tarcza 232) zaciski i jarzma są takie same jak w Golfie 2/3 - ktoś to sprawdzał?

Co do tarcz Mikody miałem założony w swoim golfie zestaw przód 239 wentylowany tył 226 lite z klockami TRW. Przelatało to ~50kkm i żadnego kłopotu z pękaniem wibracjami czy gięciem się. Sądzę że w tym przedziale są to dobre tarcze. Warto się jeszcze zastanowić na tarczami Rotingera, może ktoś już montował??

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

: ndz kwie 01, 2012 07:31
autor: Marszall
finch pisze:Wszyscy radzili żeby do golfa zakładać zaciski od MK IV i dobrze że się nie posłuchałem

O nieee kolego! ja mówiłem żeby nie zakłądac z MK IV, wkleje wam niedługo obiecane zdjecia.

A tak BTW to zaciski pasujące na tarczę od MK II z ręcznym z ośka wzdłóżnie można wyrwać z Passta B4, Audi 80 B4 oraz niektórych wersji Golfa MK III
sawmen pisze:bo znalezc zacisk orginalny do mk2/3 cena okropna, do audi czy octawi ceny duzo bardziej przystepne i wybór wiekszy. co o tym sadzicie??
lewy mam w lux stanie po regeneracji do MK II

jak zrobiłem w swoim MK II regeneracje zacisków to 3 zimy jeżdze i nic sie nie zablokowało. Więc nie wiem skąd ta opinia że te zaciski sie zapiekają. JAk masz dobre linki to czemu ma sie zablokować.
Dodam tylko że ja zaciągam ręczny na każdym postoju (bo po to jest ten hamulec)

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

: ndz kwie 01, 2012 09:37
autor: Dj Darecki
Marszall pisze:Więc nie wiem skąd ta opinia że te zaciski sie zapiekają. JAk masz dobre linki to czemu ma sie zablokować.
W mk3 nie linki są problemem ,tylko zardzewiała ośka w zacisku.

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

: ndz kwie 01, 2012 12:34
autor: Fahoo
Przejeździłem 2 lata na zaciskach z mk4 jest git
Klocki schodzą równo i nie mam żadnych zastrzeżeń

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

: ndz kwie 01, 2012 12:43
autor: finch
Marszall, to już było dawno jak ja zmieniałem swoje zaciski. Co do zacisków z passata ze wzdłużną ośką to nie pasują one P&P do golfa. Natomiast co do OEM zacisków z MK2 to niestety ale mają one ponad 20 lat i smar przez ten czas mógł już zwyczajnie stwardnieć przez to kłopot. Druga sprawa że rudy nadgryza ośkę i dlatego do środka dostaje się syf, ten patent nie był najlepszym uszczelnieniem. A co do tarcz mikody swoje powiedziałem.

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

: ndz kwie 01, 2012 12:57
autor: Marszall
no przecież powiedziałem ja swoje zregenerowałem 3 lata temu i żaden sie nie zacioł (może dlatego że cały czas używam recznego) i miałem skorodowaną ośkę i co z tego? Smaru na grubo i bangla.
Co do passata b4 nie jestem pewien ale z golfa MK III napewno pasują (te nowsze)
Dla mnie to jednak jest róznica gdy tłoczek napiera na klocek w samym środku a nie na końcu, może masz scisłe prowadniki ale jakikolwiek luz i już sie zacisk kosi. Poza tym zaciski z MK IV lubią sie utleniać na pazurkach które trzymaja zacisk z drugiej strony i wtedy klocek tez nie równo zchodzi. trzeba uważac co sie kupuje. A moze Wy tez nie wiecie jak powinien wyglądać dobry hamulec? Mi bierze od musniecia :bajer:

Re: [MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

: ndz kwie 01, 2012 13:04
autor: finch
Marszall pisze:no przecież powiedziałem ja swoje zregenerowałem 3 lata temu i żaden sie nie zacioł (może dlatego że cały czas używam recznego) i miałem skorodowaną ośkę i co z tego? Smaru na grubo i bangla.
Co do passata b4 nie jestem pewien ale z golfa MK III napewno pasują (te nowsze)
Tak pasuje bardzo dobrze na jarzmo ale gniazdo przewodu wypada na wprost belki i musiałem oddać zacisk do nawiercenia nowego gniazda.
Marszall pisze:Poza tym zaciski z MK IV lubią sie utleniać
Właśnie dlatego jak chciałem za wszelką cenę żeliwne z passata.
Marszall pisze:A moze Wy tez nie wiecie jak powinien wyglądać dobry hamulec? Mi bierze od musniecia :bajer:
Ja mam zajechane linki bo się rozciągnęły ale jak są dobrze wyregulowane to koła można zablokować bez kłopotu.