Strona 14 z 42

: wt lut 22, 2005 12:23
autor: TAZ
Tłumik mam z nierdzewki spawany w argonie nierdzewką, a zanim został pospawany to na blache zostały nabite numery z mijego starego KM`a.

: wt lut 22, 2005 12:30
autor: ml2210
A co on ma w środku???
Bo jak nic to, to jest puszka a nie tłumik.
Jeszce nie słyszałem o własnoręcznym wykonywaniu tłumików, no chyba że przelotowych, ale one nic nie tłumią więc raczej tłumikami nie powinne być nazywane.
????????

: wt lut 22, 2005 12:34
autor: TAZ
Jest to trzy komorowy tłumik wypełniony karlaną. Wzorowany na oryginalnym tłumiku z mk1 GTi.

: wt lut 22, 2005 12:48
autor: ml2210
Nie no gość jesteś!!!
Sam projektujesz i wykonujesz tokie cuda???

: wt lut 22, 2005 13:17
autor: TAZ
Najpierw trzeba mieć wzór jakiegoś tłumika, żeby według niego zrobić taki o większych kanałach, a karlana wytrzymuje 1600 stopni i nie da się jej tak łatwo wydmuchać.

turbo

: wt lut 22, 2005 13:17
autor: borsuk1209
Grzegorz pisze: jezli do benzyniaka bez odprezania wpompujesz wiecej mieszanki, to po scisnieciu nastapi zaplon detonacyjny(stukowy) tak jak w dislu.wszystko wafnie, ale silniki benzynowe nie sa przygotowane na takie obciazenia. dlatego powinno sie odprzezac silnik, albo wymieniac wszystko na trwalsze(kute tloki, korbowody itp) tak na marginesie to czytalem gdzies, ze tak slawne silniki 1.8T maja sprzezanie na poziomie 9.3

Wracając do tematu to po krótkim zastanowieniu spalanie stukowe to takie o ile sie nie myle gdzie zapłon nastepóje więcej niz 20 stopni przed górnym punktem połozenia wału, i wtedy cylinder w którym to nastąpiło wypucha tłok w przeciwną strone ( do tyłu) i tylko dlatego ze np. 3 pozostałem mają zapłon we własciwym punkcie spręzają jeszcze tą mieszanke i silnkik kręci sie dalej tak jak ma, ( o ile sie nie rozleci)


No troch moze zawiłe ale tak ja to rozumiem. Mogę sie oczywiście mylić. Podejżewam ze 1.8T mają takie sprężanie bo mają ciśnienie doładowania na poziomie 0,5 bara czyli 9,3 + 0,5 to i tak daje 9,7 a samo zapłon benzyny następóje przy 11.

Niech mnie teraz ktoś z błędu wyprowadzi i powie po co trzeba rozprężać ten cholerny silnik, ( wiem ze trzeba tylko nie wiem dlaczego)

: wt lut 22, 2005 13:23
autor: ml2210
Trzy pytanka:
Czy moje tłumiki którę mam jeszcze orginalne, i są one w dodrym stanie da się przerobić? ( bo jest ich kilka)
Zakup tulu nowych tłumików + rury to troszkę kasy.
Ile kosztują mniej-więcej kompletne układy wydechowe?
Co to jest karlana????

Re: turbo

: wt lut 22, 2005 13:24
autor: TAZ
borsuk1209 pisze:Wracając do tematu to po krótkim zastanowieniu spalanie stukowe to takie o ile sie nie myle gdzie zapłon nastepóje więcej niz 20 stopni przed górnym punktem połozenia wału, i wtedy cylinder w którym to nastąpiło wypucha tłok w przeciwną strone ( do tyłu) i tylko dlatego ze np. 3 pozostałem mają zapłon we własciwym punkcie spręzają jeszcze tą mieszanke i silnkik kręci sie dalej tak jak ma, ( o ile sie nie rozleci)


No troch moze zawiłe ale tak ja to rozumiem. Mogę sie oczywiście mylić. Podejżewam ze 1.8T mają takie sprężanie bo mają ciśnienie doładowania na poziomie 0,5 bara czyli 9,3 + 0,5 to i tak daje 9,7 a samo zapłon benzyny następóje przy 11.

Niech mnie teraz ktoś z błędu wyprowadzi i powie po co trzeba rozprężać ten cholerny silnik, ( wiem ze trzeba tylko nie wiem dlaczego)
Dając silnikowi więcej powietrza dajemy mu więcej tlenu, ale ten tlen jest sprężony i podczas spalenia się to wszystko rozpręża i zamiast przykładowo 20 atmosfer wytworzonego ciśnienia podczas spalania silnik produkuje nam 30 atmosfer bo zamiast dostarczyć silnikowi 1,5 kg tlenu my mu dostarczamy 2,5 kg tlenu. Dlatego komora spalania musi być większa. A im mniejsza komora spalania tym większe ciśnienie po sprężeniu ładunku.

Ja być może to troche zamotałem ale mniej więcej o to chodzi.

turbo

: wt lut 22, 2005 13:29
autor: borsuk1209
Czyli więcej mocy ma sie rozumieć skoro większe ciśnienie. ??

: wt lut 22, 2005 13:32
autor: TAZ
Więcej mocy i większe obciążenia silnika, ciśnienie wywierane na tłoki jest tak dużę, że trzeba zmieniać tłoki i korbowody na kute.

: wt lut 22, 2005 13:36
autor: TAZ
ml2210 pisze:Trzy pytanka:
Czy moje tłumiki którę mam jeszcze orginalne, i są one w dodrym stanie da się przerobić? ( bo jest ich kilka)
Zakup tulu nowych tłumików + rury to troszkę kasy.
Ile kosztują mniej-więcej kompletne układy wydechowe?
Co to jest karlana????
Tłumiki, które masz pewnie są oryginalne, ale przerabiać się ich nie opłca. Mnie oryginał posłużył tylko za wzór. Kompletny układ wydechowy to koszt około 2000zł i więcej, ale napewno nie z nierdzewki. Karlana to rodzaj włukna, którym owija się płomieniówki w kotłach CO. Chodzi oczywiście o kocioł, który jest w stanie ogrzać pół Krakowa dla przykłdu.

turbo

: śr lut 23, 2005 01:02
autor: borsuk1209
Ale tłoki i korby mam juz wymienione, nic nie pisałem przez 2 tygodnie bo sie z tym pieprzyłem, mam chłodzenie oleju i pare innych usprawnień układu smoarowania. głowicy jeszcze nie zamontowałem bo sie zastanawiam czy moze dać 2 uszczelki albo zrobić coś innego zeby rozprężyć silnik, bo sie boje ze 2 uszczelki nie załatwią sprawy a pozatym je wydmucha. Chciałbym mieć doładowanie na poziomie 1 bara przynajmniej.

: śr lut 23, 2005 02:22
autor: Grzegorz
borsuk1209 mam pytanie natrysk oleju sam robiles czy juz byl?? szukam jakis fotek jak to jest zrobione.
jakie tloki dales ??
sorry za zawilosc moich poprzednich wypowiedzi :)

: śr lut 23, 2005 08:54
autor: TAZ
N9o właśnie odpisz jakie tłoki masz??? Zazwyczaj tłoki kute odprężają silnik.