Strona 2 z 2

: pt mar 11, 2005 15:24
autor: Borys
MIIG pisze:A JAKIE TAM SA NUMERY KTOS MA JAKIES ZESTAWIENIE????

BO MAM ZAMIAR SIE W NIEDZIELE NA SŁOMCZYN PRZEJECHAĆ:)

[ Dodano: Pią Mar 11, 2005 13:08 ]
OCZYWIŚĆIE CHODZI O ABS
druga tabela od dołu masz tam oznaczenie wałkow MKIII takie oznaczenia sa na wałkach,

a co do zestawien to gdyby nie te co ja zrobiłem to by zadnego nie byo :goof:

: pt mar 11, 2005 23:32
autor: _FORNAL_
kolego jak chcesz walek od g 60 to borys mial na sprzedanie i tanio wolal razem z kolem

: pt mar 11, 2005 23:41
autor: evolution
GTO pisze:walki pasuja ale maja inne czasy otwarcia, w ELSIE sa wszystkie czasy dokladnie opisane. najlepszy wydaje sie byc walek z GTI, z G60 ma ten sam czas lecz jest przefazowany zdaje sie o 2 stopnie.
napisz jeszcze czy jest przyspieszony czy opozniony walek od pg, lub tez jakas tabelke z katami wrzuc jak mozesz bo jesli w pg zaczyna sie wszystko pozniej to jest bardziej na "gore " walek i jak dla mnie bylby lepsiejszy z gory dzieki

: sob mar 12, 2005 10:07
autor: GTO
poproś Borysa, niech wrzuci jeszcze screen z Elsy wałka z PG.

: ndz mar 13, 2005 12:17
autor: _FORNAL_
borys mial walek od g 60 i chcial go tanio sprzedac

: pn mar 14, 2005 00:13
autor: Apsik
Ja mam walek od PG :> i tez na sprzedaz - czekam na oferty :]

: pn mar 14, 2005 10:29
autor: szorka
A ja się przyznam że nie bardzo rozumiem jak czytać te parametry wałków :grin: stopnie otwarcia- czy jak wsadzę do 1.8 ABS wałek od 1.6 PN to będzie lepiej czy gorzej :green_fuck:
Tak na poważnie to proszę o łopatologiczne wytłumaczenie jak poznać który jest lepszy a który gorszy?

: pn mar 14, 2005 10:43
autor: Borys
szorka pisze:A ja się przyznam że nie bardzo rozumiem jak czytać te parametry wałków :grin: stopnie otwarcia- czy jak wsadzę do 1.8 ABS wałek od 1.6 PN to będzie lepiej czy gorzej :green_fuck:
Tak na poważnie to proszę o łopatologiczne wytłumaczenie jak poznać który jest lepszy a który gorszy?
to i ja sie dołączę :grin: do pytania,
bo nic nie qmam :otepienie:

: pn mar 14, 2005 11:07
autor: GTO
im dluzszy czas otwarcia tym wiekszy ladunek moze zostac dostarczony/wydalony z komory spalania, lecz nie do konca bo jest jeszcze cos takiego jak wspolotwarcie zaworów.
najlepszy wałek widze z 2E - 221 stopni, co do wzniosu krzywki to tez wazna sprawa, ale takich danych nie mam.

: ndz mar 20, 2005 20:49
autor: evolution
to ja zrobie male info:D
czasy otwarcia zaworow liczy sie wzgledem obrotu walu korbowego i tymi czasami mozna znaczaco wplynac na moc silnika
praca silnika 4 suwowego podzielona jest na ssanie (tlok w dol) sprezanie (tlok w gore) praca (tlok w dol) wydech (tlok w gore) i teoretycznie ktos moglby powiedziec wszystko jasne zawor ssacy otwiera sie przy ssaniu wydechowy przy wydechu... nic bardziej mylnego poniewaz w silniku sa jeszcze pewne wartosci ktore mozna wykorzystac przy napelnieniu cylindrow... jest to dlugosc i pojemnosc ukladow ssacego i wydechowego, zdlawienie ukladu wydechowego, te parametry wplywaja na bezwladnosc gazow dolotowych i wydechowych zaczne od wydechowych przy zaplonie mieszanki nastepuje wzrost cisnienia w cylindrze przez to tlok wykonuje ruch w dol i teraz aby tlok mogl w miare swobodnie wykonac ruch w gore cisnienie w cylindrze w dolnym martwym punkcie powinno byc jak najnizsze wiec zawor wydechowy powinien zaczac sie otwierac sie wczesniej ale z kolei nie za szybko zeby gazy zdazyly wykonac prace przewaznie sa to katy rzedu 30 do 50 stopni przed dolnym punktem w suwie wydechu objetosc nad tlokiem caly czas maleje wytwarzajac cisnienie oprozniajace cylinder wraz z powstala juz bezwladnoscia gazow w wydechu i teraz sie zaczyna:D jesli wydech mamy uwolniony w miare dlugi bezwladnosc gazow jest duza i ja mozna wykorzystac do oproznienia cylindrow opozniajac czas zamkniecia zaworow wydechowych za gorny martwy punkt tloka (najmniejsza objetosc komory spalania) i w tym momencie gazy lecace wydechem z duza predkoscia ciagna gazy z cylindra..... ale do pewnej wartosci poniewaz zaczyna wytwarzac sie w cylindrze podcisnienie hamujace ten efekt. i tu z pomoca przychodzi zawor ssacy ktory otwierajac sie wpuszcza do cylindra nowy ladunek ktory przeplukuje cylinder powietrzem zwiekszajac sprawnosc wydalania spalin z cylindra i teraz czasem przeplukania w zasadzie mozna poprawic moc silnika w gornych partiach zwiekszajac czas wspolotwarcia zaworow oraz opozniajac te wspolotwarcie w kierunku suwu ssania jest jeden warunek wydech musi wytwarzac dobre podcisnienie (czytaj uwolniony plus odpowiednia geometria wydechu) lub w dolnych partiach zmiejszajac wspolotwarcie i przesuwajac je w kierunku suwu wydechu (wydech moze pozostac bez zmian) wada pierwszego rozwiazania bardzo mala moc w dolnych partiach, oraz kulawa praca na wolnych,,, wada drugiego mniejsza moc w gornych partiach zostal suw ssania tlok wykonujac suw ssania wciaga powietrze na d siebie i zeby mogl pokonac opory ruchu powietrza musi wytworzyc podcisnienie ktore powoduje ze mieszanka jest rozrzedzona i nie jest efektywna wiec majac dane na temat kolektora ssacego mozna wykorzystac bezwladnosc gazow w tym kolektorze lub tez wykonac kolektor o silnika o specjalnych parametrach pomagajacych w napelnianiu cylindra ta bezwladnosc powietrza wpycha je do cylindra nawet jak w cylindrze podcisnienie przestaloby wystepowac wiec zamkniecie zaworu mozna opznic do momentu w ktorym bezwladnosc juz przestaje dzialac i tu im dluzszy czas otwarcia zaworow i/lub krotszy kolektor i/lub cienszy moc nam sie podniesie ale w bardzo wysokich obrotach. im krotszy czas otwarcia i/lub dluzszy kolektor i/lub grubszy tym wiekszy moment obrotowy czyli moc w dolnych partiach. to powinno wystacyc tak mysle jak co to pyta na priv