Strona 2 z 4

: pn mar 12, 2007 12:15
autor: Bauma
djtom pisze:jak?
metoda prob i bledow na hamowni....oczywiscie jesli tuner doswiadczony to tych prob i bledow wiele nie bedie tylko szybko sie wstrzeli :)
wejdzcie np na strone K&N i zobaczcie filtry np do Civicow zwykle wkladki i same stozki sa bez podanego przyrostu i wykresu a stozki z power rura juz maja przyrost podany i jego przebieg na wykresie.....

: pn mar 12, 2007 19:24
autor: Kenaj
bzdura, są odpowiednie wzory do policzenia dolotu. Ja juz troszke wiem jak to się robi, a ta omówiona power rura to zwykła kwasówka, która w niektórych przypadkach może radykalnie popsuć efekty!!

: pn mar 12, 2007 21:43
autor: KoguT
a jest ktoś w stanie napisac mi wymiary (długość i średnicę) rury dolotowej (mam zamiar wstawić chromoniklową) od stożka do przepustnicy??

moje autko to MK3 1.6 ABU

: pn mar 12, 2007 22:13
autor: Kenaj
jaką masz średnicę przepustnicy??

: pn mar 12, 2007 22:33
autor: KoguT
Kenaj pisze:jaką masz średnicę przepustnicy??


niewiem :/

to jest zwykły 1.6 ABU

: wt mar 13, 2007 00:33
autor: Bauma
Kenaj pisze:bzdura, są odpowiednie wzory do policzenia dolotu
nie zawsze wzor da optymalne rozwiazanie...gdyby tak bylo to firmy robilyby doloty bez hamowni i sprzedawaly wysylkowo....bez testow na hamowni czyli jak ja to mowie probowania i poprawiania bledow jest mala szansa ze sie zrobi cos optymalnie.... dolot podobnie jak wydech to nie taka prosta sprawa gdyz zachodza tam skomplikowane zjawiska falowe....
KoguTek pisze:mam zamiar wstawić chromoniklową)
metal ladnie wyglada ale jest gorszy od plastiku i gumy pod tym wzgledem ze nagrzewa sie doo wiekszych temperatur a co za tym idzie ogrzewa powietrze..... sa specjalne bandaze termo ktore izoluja cieplo i czesto sie owija wokol kolektora wydechowego aby zaduzo ciepla nie oddawal pod maske i wokol dolotu aby nie pobieral z pod maski....

: wt mar 13, 2007 00:40
autor: Kenaj
można zapodac zwykłą izolacje pcv, to samo robi i nie kosztuje 200zł

: wt mar 13, 2007 10:12
autor: fix123
to napisze mi ktoś wkońcu dokałądnie korok po kroku co mam kupić i jak założyć ten filtr stożkowy jakie materiały dobrac i jak ustawić aby było dobrze hamowni nie mam wiec nie ma zabrdzo jak testowac..

: wt mar 13, 2007 11:18
autor: budzio18
Kenaj
a obliczyl bys mi dolot do MK3 2.0 115KM?? jakie dane byly by Ci potrzebne?

: wt mar 13, 2007 13:33
autor: KoguT
widze ze z robieniem bedzie problem :/

: wt mar 13, 2007 21:16
autor: sHpAaKu
Mi do głowy przyszedł pomysł taki na obliczenie dolotu:

Zdjąłem obudowe filtra razem z rurką plastikową/dolotową. Poutykałem otworki i napełniłem wszystko wodą. Potem zmierzyłem ile tej wody jest i ta tej podstawie robie dolot o tej samej objętości. Będę ewentualnie manewrował średnicą i długością, ale żeby objętość zostałą taka sama.

Czytając literaturę dochodze jednak do wniosku że w "cywilnych" autach ogólnie stożek to nieporozumienie.

: wt mar 13, 2007 23:24
autor: Kenaj
sHpAaKu, a jaką literature czytasz?
Jeżeli chcesz na oko zrobić dolot, to najprościej kup kolanka, odpowiednio do swojej średnicy przepustnicy( pamiętająć, że im więcej zakrzywień tym większe zakłucenia przeplywu strugi powietrza) a pomiędzy zapodaj rure( w zależności od dostępu do materiału). Ja zawsze używałem z nierdzewki. Przy robieniu dolotu nalezy pamiętać o tym, aby nie był on krutszy od seryjnego. Należy odpowiednio odgrodzić stożek od komory silnika, najlepiej to zakupić taki co stożek jest jakby umieszczony pomiędzy rurami, wówczas początek rury(gdzie slinik zasysa powietrze) wkłądamy w błotnik, lub doprowadzamy w odpowiedni sposób powietrze z pod zderzaka i problem z głowy!!

: śr mar 14, 2007 00:27
autor: sHpAaKu
Kenaj: A wypracowania Weglarskiego, Chojnackiego i takie tam. Kolanka odpadają, lepiej pospawać, albo z kompozytów zrobic dolot, coby temperatury nie łapało. Zabawą ze średnicą i długością wpływać można na przesunięcie momentu względem obrotów. Tak czy inaczej przy silnikach rzędu 75-100KM szkoda zachodu, bo przy normalnej jeździe nie nastąpi ani doładowanie dynamiczne ani rezonansowe tak jak to w teorii by się wydawało. Istnieje także obawa o to czy filtr stożkowy nie przepuści za dużo syfu albo wilgoci do silnika. Następna sprawa jest taka, że jak więcej się wtłacza to i więcej trzeba wydalić - więc w parze z dolotem powinno się zabrać za wydech.

: śr mar 14, 2007 15:18
autor: Kenaj
o tym że trzeba robić w parze wcześniej napisałem. To co mówiłem ostatnio o dolocie to najprostrzy sposób montażu. Oczywiście spawane będzie dużo lepsze, tylko trzeba pamiętać aby spawy były gładkie wewnątrz rury