Strona 2 z 2

: wt paź 03, 2006 21:06
autor: TAZ
Diesle te starsze bynajmniej nie mają przepustnic.

: wt paź 03, 2006 21:11
autor: GRZANA
TAZ pisze:przepustnic
a cio to jest?? :(

: wt paź 03, 2006 23:01
autor: homsky
BOV jest sensownie instalowac w tubodoładowanych benzyniakach , jak ktos wczesniej pisał zamkniecie przepustnicy daje niessamowity opór cisnieniu jekie wytwarza turbo przec co jest wyhamowywane i przy nastepnym depnieciu gazu znowu potrzeba chwili żeby turbo sie wkręciło i mamy tzw turbodziurę , zastosowanie BOV zmniejsza ten niepożądany efekt.
zastosowanie BOV w silniku TD gdzie nie ma przepustnic mija sie z celem bo tam ten wynalazek poprostu nie zadziała bo i jak ? Przeciez TD zasysa cały czas powietrze pełną piersią :bigok:

: czw paź 05, 2006 10:21
autor: TAZ
grzaneczka997 pisze:
TAZ pisze:przepustnic
a cio to jest?? :(
Oj grzaneczka chyba będziesz musiał postudiować książki napraw samochodów marki VW. Przepustnica ustala ci ile ma powietrza przedostać się do kolektora ssącego, a co za tym idzie czy masz pełny cią czy tylko troche ciągu. To tak na chłopski rozum. A przepustnica to ta taka przesłona często koloru mosiądzu zamontowana w gaźniku na dole na ośce, do której jest podczepiona linka gazu.

: czw paź 05, 2006 14:07
autor: GRZANA
TAZ, a to juz wiem :P tylko nie moglem skojarzyc... masz jeszcze jednego punkta :P

swoja droga to moznaby zmontowac FAQ do tego dzialu tak jak w CA :)

: śr lis 22, 2006 12:22
autor: Znachor
olozwirski pisze:...blowoff- ma za zadanie upuscic nadmiar powietrza, zreszta bardzo efektownie czasami...
Zgadzam się z przedmówcą - miałem okazję jechać w aucie z załozonym blow-off'em. Faktycznie bardzo efektowne sobie "fuka" (przypomina trochę pneumatyczne drzwi w starych autobusach). POLECAM