Strona 2 z 4

: wt sie 22, 2006 22:47
autor: evolution
tortuga pisze:tak na marginesie: próbowaliście wykręcić KR-em przyspieszenie takie jak w książce, czyli 8,5 s.? :chytry:
8,2 do paki w polonezie 1220 sam wazyl czyli zdroy kr( falwejiwskie podzepoly w silniku tylko)

: śr sie 23, 2006 19:19
autor: gtx
homsky pisze:
TAZ pisze:To jak w takim razie poprawić moment, żeby zszedł niżej w skali obrotów.
No niestety nie da sie tak zrobic żeby piekny moment był zarówno na wysokich obrotach jak i na niskich , tak to potrafią Japończycy w swojej technologii zmiennych faz rozrządu V-TEC.
MOzna zjechac z maksymalnym momentem na niższe obroty i poprawic dół, poprostu zmiana wałka rozrządu na inny o innych czasach otwarcia i zamkniecia zaworów, ale w ten sposób popsujemy moment na wysokich obrotach i jednoczesnie moc spadnie na łeb na szyję!
A tak z ciekawości zaraz zrobie symulację , co się stanie z mocą gdybysmy wałek rozrządu z KRa "przerobili" w taki sposób żeby swój moment max 168Nm który osiaga dopiero przy 4600obr , po "przeróbce" żeby osiagał juz przy 3000obr.


Tu sie mylisz tego to nawet Japonczycy nie potrafia.Honda vtec dopiero zaczyna sie wkrecac od 4 tys ,a najlepiej od 5 tys w gore.Praktycznie ponizej tych obrotow tam nic sie nie dzieje.Te silniki trzeba wyskoko krecic zeby jechaly tak samo jak kazda inna 16v.

: śr sie 23, 2006 20:57
autor: evolution
gtx pisze:
homsky pisze:
TAZ pisze:To jak w takim razie poprawić moment, żeby zszedł niżej w skali obrotów.
No niestety nie da sie tak zrobic żeby piekny moment był zarówno na wysokich obrotach jak i na niskich , tak to potrafią Japończycy w swojej technologii zmiennych faz rozrządu V-TEC.
MOzna zjechac z maksymalnym momentem na niższe obroty i poprawic dół, poprostu zmiana wałka rozrządu na inny o innych czasach otwarcia i zamkniecia zaworów, ale w ten sposób popsujemy moment na wysokich obrotach i jednoczesnie moc spadnie na łeb na szyję!
A tak z ciekawości zaraz zrobie symulację , co się stanie z mocą gdybysmy wałek rozrządu z KRa "przerobili" w taki sposób żeby swój moment max 168Nm który osiaga dopiero przy 4600obr , po "przeróbce" żeby osiagał juz przy 3000obr.


Tu sie mylisz tego to nawet Japonczycy nie potrafia.Honda vtec dopiero zaczyna sie wkrecac od 4 tys ,a najlepiej od 5 tys w gore.Praktycznie ponizej tych obrotow tam nic sie nie dzieje.Te silniki trzeba wyskoko krecic zeby jechaly tak samo jak kazda inna 16v.
powiem tylko BUUUUUUUUUUUUUhahaha kolega z ktorego kółka garażowego jest???:>

: śr sie 23, 2006 21:29
autor: kkk13
TAZ pisze:
evolution pisze:wystarczy opoznic zamkniecie zaworu ssacego
i przyspieszyc walek wydechowy
robi sie ladna charakterystyka...
moment lekko rosnie i do tego wyciaga sie do gory

Jak to najszybciej zrobić nie kupują wałków po 1000zł za sztuke ??
Wydaje mi sie że można wykorzystac VWowskie wałki do tego by poprawić osiągi w górnym zakresie..Mam kilka customowych wałków do 16ki, na dniach bedę zakładał jednak nieco zmodyfikowane orginały VWowskie, zobaczymy co z tego wyjdzie..

: czw sie 24, 2006 00:33
autor: gtx
evolution pisze:
gtx pisze:
homsky pisze: No niestety nie da sie tak zrobic żeby piekny moment był zarówno na wysokich obrotach jak i na niskich , tak to potrafią Japończycy w swojej technologii zmiennych faz rozrządu V-TEC.
MOzna zjechac z maksymalnym momentem na niższe obroty i poprawic dół, poprostu zmiana wałka rozrządu na inny o innych czasach otwarcia i zamkniecia zaworów, ale w ten sposób popsujemy moment na wysokich obrotach i jednoczesnie moc spadnie na łeb na szyję!
A tak z ciekawości zaraz zrobie symulację , co się stanie z mocą gdybysmy wałek rozrządu z KRa "przerobili" w taki sposób żeby swój moment max 168Nm który osiaga dopiero przy 4600obr , po "przeróbce" żeby osiagał juz przy 3000obr.




Tu sie mylisz tego to nawet Japonczycy nie potrafia.Honda vtec dopiero zaczyna sie wkrecac od 4 tys ,a najlepiej od 5 tys w gore.Praktycznie ponizej tych obrotow tam nic sie nie dzieje.Te silniki trzeba wyskoko krecic zeby jechaly tak samo jak kazda inna 16v.
powiem tylko BUUUUUUUUUUUUUhahaha kolega z ktorego kółka garażowego jest???:>
O co ci chodzi?? Wez troche sprecycuj swoja wypowiedz.

: czw sie 24, 2006 01:50
autor: zielu
homsky, dlaczego na tym wykresie seryjny kr osiaga tylko 110KM a poprzeróbkach pnie sie w góre i w góre...

: czw sie 24, 2006 06:34
autor: GTO
kkk13 pisze:
TAZ pisze:
evolution pisze:wystarczy opoznic zamkniecie zaworu ssacego
i przyspieszyc walek wydechowy
robi sie ladna charakterystyka...
moment lekko rosnie i do tego wyciaga sie do gory

Jak to najszybciej zrobić nie kupują wałków po 1000zł za sztuke ??
Wydaje mi sie że można wykorzystac VWowskie wałki do tego by poprawić osiągi w górnym zakresie..Mam kilka customowych wałków do 16ki, na dniach bedę zakładał jednak nieco zmodyfikowane orginały VWowskie, zobaczymy co z tego wyjdzie..
kombinuj, ameryke juz dawno odkryto i wiadomo ze takie mody na serii działają tylko trzeba to odpowiednio ustawić.

: czw sie 24, 2006 14:48
autor: homsky
homsky, dlaczego na tym wykresie seryjny kr osiaga tylko 110KM a poprzeróbkach pnie sie w góre i w góre...
_________________
Quatro7, nie przypatrzyłes się dokładnie wykresowi jest odwrotnie niz mówisz , kolor niebieski do seryjny KR który osiaga 139PS , kolor czerwony to KR ze zmienionym wałkiem rozrządu i 107PS.
Wykres niebieski nie pnie sie bez końca w górę , przy 139PS powinno byc załamanie w dół tylko mi sie nie narysowało.

: czw sie 24, 2006 14:50
autor: zielu
no iw szystko jasne :)
dzieki

: czw sie 24, 2006 16:27
autor: TAZ
GTO pisze:
kkk13 pisze:
TAZ pisze:
Jak to najszybciej zrobić nie kupują wałków po 1000zł za sztuke ??
Wydaje mi sie że można wykorzystac VWowskie wałki do tego by poprawić osiągi w górnym zakresie..Mam kilka customowych wałków do 16ki, na dniach bedę zakładał jednak nieco zmodyfikowane orginały VWowskie, zobaczymy co z tego wyjdzie..
kombinuj, ameryke juz dawno odkryto i wiadomo ze takie mody na serii działają tylko trzeba to odpowiednio ustawić.
Skoro to takie proste to jak w tym wypadku ustawić seryjne wałki dla lepszego obrazowania dałem rysunek poglądowy.

[ Dodano: Czw Sie 24, 2006 3:29 pm ]
Chodzi mi o moment cały czas. Jeden wałek zostawiamy na znaku, a który i w którą stronę obracamy. Pewnie chodzi o jeden ząb, ale nich ktoś przerobi rysunek nanosząc kropkę innym kolorem, który wałek i w którą stronę obrócić.

: czw sie 24, 2006 17:57
autor: homsky
TAZ, chodzi ci o to jak ustawić wałki, żeby maksymalny moment zszedł w dolny zakres obrotów?

: czw sie 24, 2006 20:35
autor: kkk13
TAZ pisze:Skoro to takie proste to jak w tym wypadku ustawić seryjne wałki dla lepszego obrazowania dałem rysunek poglądowy.
Mnie nie zupełnie chodziło o prawidłowe ustawienie seryjnych walków, choć to zapewne można także jeszcze poprawić, myśle tu raczej o 'wykorzystaniu' wałków które daje fabryka ;) jak Krzysiu słusznie zauważył, nie jest to moje odkrycie 'Ameryki', 'Ameryka' poradziła sobie świetnie sama.. :jezor: W każdym razie, mój znajomy, któremu o tym opowiedzialem nie tak dawno, już to przećwiczył na swoim egzemplarzu i wie jak ustawić takie wałki.. Ja chce zrobic to tylko dla próby, bo do dyspozycji i wykorzystania w przyszłości mam lepsze wałki.. Pozdrawiam.

: czw sie 24, 2006 22:24
autor: TAZ
homsky pisze:TAZ, chodzi ci o to jak ustawić wałki, żeby maksymalny moment zszedł w dolny zakres obrotów?
Dokładnie o to. :food: :food:

: czw sie 24, 2006 22:47
autor: homsky
TAZ pisze:Dokładnie o to.
TAZ, juz piwka dzisiaj popróbowałem i nie chce głupot pisac , hehehehhehe, jutro cos pokombinujemy z twoim rysunkiem, dzisiaj poanalizowałem róznice w czasach otwarcia i zamkniecia zaworów w róznych silnikach (RP,GX,PF,PB,PL,KR) jakieś sensowne wnioski z tego sie wyciągnie, ale lepiej jutro jutro jutro....... lece do wyra, bo rano do roboty.