: wt sie 22, 2006 22:47
8,2 do paki w polonezie 1220 sam wazyl czyli zdroy kr( falwejiwskie podzepoly w silniku tylko)tortuga pisze:tak na marginesie: próbowaliście wykręcić KR-em przyspieszenie takie jak w książce, czyli 8,5 s.?
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
8,2 do paki w polonezie 1220 sam wazyl czyli zdroy kr( falwejiwskie podzepoly w silniku tylko)tortuga pisze:tak na marginesie: próbowaliście wykręcić KR-em przyspieszenie takie jak w książce, czyli 8,5 s.?
homsky pisze:No niestety nie da sie tak zrobic żeby piekny moment był zarówno na wysokich obrotach jak i na niskich , tak to potrafią Japończycy w swojej technologii zmiennych faz rozrządu V-TEC.TAZ pisze:To jak w takim razie poprawić moment, żeby zszedł niżej w skali obrotów.
MOzna zjechac z maksymalnym momentem na niższe obroty i poprawic dół, poprostu zmiana wałka rozrządu na inny o innych czasach otwarcia i zamkniecia zaworów, ale w ten sposób popsujemy moment na wysokich obrotach i jednoczesnie moc spadnie na łeb na szyję!
A tak z ciekawości zaraz zrobie symulację , co się stanie z mocą gdybysmy wałek rozrządu z KRa "przerobili" w taki sposób żeby swój moment max 168Nm który osiaga dopiero przy 4600obr , po "przeróbce" żeby osiagał juz przy 3000obr.
powiem tylko BUUUUUUUUUUUUUhahaha kolega z ktorego kółka garażowego jest???:>gtx pisze:homsky pisze:No niestety nie da sie tak zrobic żeby piekny moment był zarówno na wysokich obrotach jak i na niskich , tak to potrafią Japończycy w swojej technologii zmiennych faz rozrządu V-TEC.TAZ pisze:To jak w takim razie poprawić moment, żeby zszedł niżej w skali obrotów.
MOzna zjechac z maksymalnym momentem na niższe obroty i poprawic dół, poprostu zmiana wałka rozrządu na inny o innych czasach otwarcia i zamkniecia zaworów, ale w ten sposób popsujemy moment na wysokich obrotach i jednoczesnie moc spadnie na łeb na szyję!
A tak z ciekawości zaraz zrobie symulację , co się stanie z mocą gdybysmy wałek rozrządu z KRa "przerobili" w taki sposób żeby swój moment max 168Nm który osiaga dopiero przy 4600obr , po "przeróbce" żeby osiagał juz przy 3000obr.
Tu sie mylisz tego to nawet Japonczycy nie potrafia.Honda vtec dopiero zaczyna sie wkrecac od 4 tys ,a najlepiej od 5 tys w gore.Praktycznie ponizej tych obrotow tam nic sie nie dzieje.Te silniki trzeba wyskoko krecic zeby jechaly tak samo jak kazda inna 16v.
Wydaje mi sie że można wykorzystac VWowskie wałki do tego by poprawić osiągi w górnym zakresie..Mam kilka customowych wałków do 16ki, na dniach bedę zakładał jednak nieco zmodyfikowane orginały VWowskie, zobaczymy co z tego wyjdzie..TAZ pisze:evolution pisze:wystarczy opoznic zamkniecie zaworu ssacego
i przyspieszyc walek wydechowy
robi sie ladna charakterystyka...
moment lekko rosnie i do tego wyciaga sie do gory
Jak to najszybciej zrobić nie kupują wałków po 1000zł za sztuke ??
O co ci chodzi?? Wez troche sprecycuj swoja wypowiedz.evolution pisze:powiem tylko BUUUUUUUUUUUUUhahaha kolega z ktorego kółka garażowego jest???:>gtx pisze:homsky pisze: No niestety nie da sie tak zrobic żeby piekny moment był zarówno na wysokich obrotach jak i na niskich , tak to potrafią Japończycy w swojej technologii zmiennych faz rozrządu V-TEC.
MOzna zjechac z maksymalnym momentem na niższe obroty i poprawic dół, poprostu zmiana wałka rozrządu na inny o innych czasach otwarcia i zamkniecia zaworów, ale w ten sposób popsujemy moment na wysokich obrotach i jednoczesnie moc spadnie na łeb na szyję!
A tak z ciekawości zaraz zrobie symulację , co się stanie z mocą gdybysmy wałek rozrządu z KRa "przerobili" w taki sposób żeby swój moment max 168Nm który osiaga dopiero przy 4600obr , po "przeróbce" żeby osiagał juz przy 3000obr.
Tu sie mylisz tego to nawet Japonczycy nie potrafia.Honda vtec dopiero zaczyna sie wkrecac od 4 tys ,a najlepiej od 5 tys w gore.Praktycznie ponizej tych obrotow tam nic sie nie dzieje.Te silniki trzeba wyskoko krecic zeby jechaly tak samo jak kazda inna 16v.
kombinuj, ameryke juz dawno odkryto i wiadomo ze takie mody na serii działają tylko trzeba to odpowiednio ustawić.kkk13 pisze:Wydaje mi sie że można wykorzystac VWowskie wałki do tego by poprawić osiągi w górnym zakresie..Mam kilka customowych wałków do 16ki, na dniach bedę zakładał jednak nieco zmodyfikowane orginały VWowskie, zobaczymy co z tego wyjdzie..TAZ pisze:evolution pisze:wystarczy opoznic zamkniecie zaworu ssacego
i przyspieszyc walek wydechowy
robi sie ladna charakterystyka...
moment lekko rosnie i do tego wyciaga sie do gory
Jak to najszybciej zrobić nie kupują wałków po 1000zł za sztuke ??
Quatro7, nie przypatrzyłes się dokładnie wykresowi jest odwrotnie niz mówisz , kolor niebieski do seryjny KR który osiaga 139PS , kolor czerwony to KR ze zmienionym wałkiem rozrządu i 107PS.homsky, dlaczego na tym wykresie seryjny kr osiaga tylko 110KM a poprzeróbkach pnie sie w góre i w góre...
_________________
Skoro to takie proste to jak w tym wypadku ustawić seryjne wałki dla lepszego obrazowania dałem rysunek poglądowy.GTO pisze:kombinuj, ameryke juz dawno odkryto i wiadomo ze takie mody na serii działają tylko trzeba to odpowiednio ustawić.kkk13 pisze:Wydaje mi sie że można wykorzystac VWowskie wałki do tego by poprawić osiągi w górnym zakresie..Mam kilka customowych wałków do 16ki, na dniach bedę zakładał jednak nieco zmodyfikowane orginały VWowskie, zobaczymy co z tego wyjdzie..TAZ pisze:
Jak to najszybciej zrobić nie kupują wałków po 1000zł za sztuke ??
Mnie nie zupełnie chodziło o prawidłowe ustawienie seryjnych walków, choć to zapewne można także jeszcze poprawić, myśle tu raczej o 'wykorzystaniu' wałków które daje fabrykaTAZ pisze:Skoro to takie proste to jak w tym wypadku ustawić seryjne wałki dla lepszego obrazowania dałem rysunek poglądowy.
Dokładnie o to.homsky pisze:TAZ, chodzi ci o to jak ustawić wałki, żeby maksymalny moment zszedł w dolny zakres obrotów?
TAZ, juz piwka dzisiaj popróbowałem i nie chce głupot pisac , hehehehhehe, jutro cos pokombinujemy z twoim rysunkiem, dzisiaj poanalizowałem róznice w czasach otwarcia i zamkniecia zaworów w róznych silnikach (RP,GX,PF,PB,PL,KR) jakieś sensowne wnioski z tego sie wyciągnie, ale lepiej jutro jutro jutro....... lece do wyra, bo rano do roboty.TAZ pisze:Dokładnie o to.