[mk 2] charkterystyka silnika KR

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt sie 22, 2006 22:47

tortuga pisze:tak na marginesie: próbowaliście wykręcić KR-em przyspieszenie takie jak w książce, czyli 8,5 s.? :chytry:
8,2 do paki w polonezie 1220 sam wazyl czyli zdroy kr( falwejiwskie podzepoly w silniku tylko)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Post autor: gtx » śr sie 23, 2006 19:19

homsky pisze:
TAZ pisze:To jak w takim razie poprawić moment, żeby zszedł niżej w skali obrotów.
No niestety nie da sie tak zrobic żeby piekny moment był zarówno na wysokich obrotach jak i na niskich , tak to potrafią Japończycy w swojej technologii zmiennych faz rozrządu V-TEC.
MOzna zjechac z maksymalnym momentem na niższe obroty i poprawic dół, poprostu zmiana wałka rozrządu na inny o innych czasach otwarcia i zamkniecia zaworów, ale w ten sposób popsujemy moment na wysokich obrotach i jednoczesnie moc spadnie na łeb na szyję!
A tak z ciekawości zaraz zrobie symulację , co się stanie z mocą gdybysmy wałek rozrządu z KRa "przerobili" w taki sposób żeby swój moment max 168Nm który osiaga dopiero przy 4600obr , po "przeróbce" żeby osiagał juz przy 3000obr.


Tu sie mylisz tego to nawet Japonczycy nie potrafia.Honda vtec dopiero zaczyna sie wkrecac od 4 tys ,a najlepiej od 5 tys w gore.Praktycznie ponizej tych obrotow tam nic sie nie dzieje.Te silniki trzeba wyskoko krecic zeby jechaly tak samo jak kazda inna 16v.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr sie 23, 2006 20:57

gtx pisze:
homsky pisze:
TAZ pisze:To jak w takim razie poprawić moment, żeby zszedł niżej w skali obrotów.
No niestety nie da sie tak zrobic żeby piekny moment był zarówno na wysokich obrotach jak i na niskich , tak to potrafią Japończycy w swojej technologii zmiennych faz rozrządu V-TEC.
MOzna zjechac z maksymalnym momentem na niższe obroty i poprawic dół, poprostu zmiana wałka rozrządu na inny o innych czasach otwarcia i zamkniecia zaworów, ale w ten sposób popsujemy moment na wysokich obrotach i jednoczesnie moc spadnie na łeb na szyję!
A tak z ciekawości zaraz zrobie symulację , co się stanie z mocą gdybysmy wałek rozrządu z KRa "przerobili" w taki sposób żeby swój moment max 168Nm który osiaga dopiero przy 4600obr , po "przeróbce" żeby osiagał juz przy 3000obr.


Tu sie mylisz tego to nawet Japonczycy nie potrafia.Honda vtec dopiero zaczyna sie wkrecac od 4 tys ,a najlepiej od 5 tys w gore.Praktycznie ponizej tych obrotow tam nic sie nie dzieje.Te silniki trzeba wyskoko krecic zeby jechaly tak samo jak kazda inna 16v.
powiem tylko BUUUUUUUUUUUUUhahaha kolega z ktorego kółka garażowego jest???:>


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kkk13 » śr sie 23, 2006 21:29

TAZ pisze:
evolution pisze:wystarczy opoznic zamkniecie zaworu ssacego
i przyspieszyc walek wydechowy
robi sie ladna charakterystyka...
moment lekko rosnie i do tego wyciaga sie do gory

Jak to najszybciej zrobić nie kupują wałków po 1000zł za sztuke ??
Wydaje mi sie że można wykorzystac VWowskie wałki do tego by poprawić osiągi w górnym zakresie..Mam kilka customowych wałków do 16ki, na dniach bedę zakładał jednak nieco zmodyfikowane orginały VWowskie, zobaczymy co z tego wyjdzie..



Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Post autor: gtx » czw sie 24, 2006 00:33

evolution pisze:
gtx pisze:
homsky pisze: No niestety nie da sie tak zrobic żeby piekny moment był zarówno na wysokich obrotach jak i na niskich , tak to potrafią Japończycy w swojej technologii zmiennych faz rozrządu V-TEC.
MOzna zjechac z maksymalnym momentem na niższe obroty i poprawic dół, poprostu zmiana wałka rozrządu na inny o innych czasach otwarcia i zamkniecia zaworów, ale w ten sposób popsujemy moment na wysokich obrotach i jednoczesnie moc spadnie na łeb na szyję!
A tak z ciekawości zaraz zrobie symulację , co się stanie z mocą gdybysmy wałek rozrządu z KRa "przerobili" w taki sposób żeby swój moment max 168Nm który osiaga dopiero przy 4600obr , po "przeróbce" żeby osiagał juz przy 3000obr.




Tu sie mylisz tego to nawet Japonczycy nie potrafia.Honda vtec dopiero zaczyna sie wkrecac od 4 tys ,a najlepiej od 5 tys w gore.Praktycznie ponizej tych obrotow tam nic sie nie dzieje.Te silniki trzeba wyskoko krecic zeby jechaly tak samo jak kazda inna 16v.
powiem tylko BUUUUUUUUUUUUUhahaha kolega z ktorego kółka garażowego jest???:>
O co ci chodzi?? Wez troche sprecycuj swoja wypowiedz.



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » czw sie 24, 2006 01:50

homsky, dlaczego na tym wykresie seryjny kr osiaga tylko 110KM a poprzeróbkach pnie sie w góre i w góre...


Obrazek

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » czw sie 24, 2006 06:34

kkk13 pisze:
TAZ pisze:
evolution pisze:wystarczy opoznic zamkniecie zaworu ssacego
i przyspieszyc walek wydechowy
robi sie ladna charakterystyka...
moment lekko rosnie i do tego wyciaga sie do gory

Jak to najszybciej zrobić nie kupują wałków po 1000zł za sztuke ??
Wydaje mi sie że można wykorzystac VWowskie wałki do tego by poprawić osiągi w górnym zakresie..Mam kilka customowych wałków do 16ki, na dniach bedę zakładał jednak nieco zmodyfikowane orginały VWowskie, zobaczymy co z tego wyjdzie..
kombinuj, ameryke juz dawno odkryto i wiadomo ze takie mody na serii działają tylko trzeba to odpowiednio ustawić.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sie 24, 2006 14:48

homsky, dlaczego na tym wykresie seryjny kr osiaga tylko 110KM a poprzeróbkach pnie sie w góre i w góre...
_________________
Quatro7, nie przypatrzyłes się dokładnie wykresowi jest odwrotnie niz mówisz , kolor niebieski do seryjny KR który osiaga 139PS , kolor czerwony to KR ze zmienionym wałkiem rozrządu i 107PS.
Wykres niebieski nie pnie sie bez końca w górę , przy 139PS powinno byc załamanie w dół tylko mi sie nie narysowało.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » czw sie 24, 2006 14:50

no iw szystko jasne :)
dzieki


Obrazek

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw sie 24, 2006 16:27

GTO pisze:
kkk13 pisze:
TAZ pisze:
Jak to najszybciej zrobić nie kupują wałków po 1000zł za sztuke ??
Wydaje mi sie że można wykorzystac VWowskie wałki do tego by poprawić osiągi w górnym zakresie..Mam kilka customowych wałków do 16ki, na dniach bedę zakładał jednak nieco zmodyfikowane orginały VWowskie, zobaczymy co z tego wyjdzie..
kombinuj, ameryke juz dawno odkryto i wiadomo ze takie mody na serii działają tylko trzeba to odpowiednio ustawić.
Skoro to takie proste to jak w tym wypadku ustawić seryjne wałki dla lepszego obrazowania dałem rysunek poglądowy.

[ Dodano: Czw Sie 24, 2006 3:29 pm ]
Chodzi mi o moment cały czas. Jeden wałek zostawiamy na znaku, a który i w którą stronę obracamy. Pewnie chodzi o jeden ząb, ale nich ktoś przerobi rysunek nanosząc kropkę innym kolorem, który wałek i w którą stronę obrócić.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sie 24, 2006 17:57

TAZ, chodzi ci o to jak ustawić wałki, żeby maksymalny moment zszedł w dolny zakres obrotów?


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kkk13 » czw sie 24, 2006 20:35

TAZ pisze:Skoro to takie proste to jak w tym wypadku ustawić seryjne wałki dla lepszego obrazowania dałem rysunek poglądowy.
Mnie nie zupełnie chodziło o prawidłowe ustawienie seryjnych walków, choć to zapewne można także jeszcze poprawić, myśle tu raczej o 'wykorzystaniu' wałków które daje fabryka ;) jak Krzysiu słusznie zauważył, nie jest to moje odkrycie 'Ameryki', 'Ameryka' poradziła sobie świetnie sama.. :jezor: W każdym razie, mój znajomy, któremu o tym opowiedzialem nie tak dawno, już to przećwiczył na swoim egzemplarzu i wie jak ustawić takie wałki.. Ja chce zrobic to tylko dla próby, bo do dyspozycji i wykorzystania w przyszłości mam lepsze wałki.. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw sie 24, 2006 22:24

homsky pisze:TAZ, chodzi ci o to jak ustawić wałki, żeby maksymalny moment zszedł w dolny zakres obrotów?
Dokładnie o to. :food: :food:



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sie 24, 2006 22:47

TAZ pisze:Dokładnie o to.
TAZ, juz piwka dzisiaj popróbowałem i nie chce głupot pisac , hehehehhehe, jutro cos pokombinujemy z twoim rysunkiem, dzisiaj poanalizowałem róznice w czasach otwarcia i zamkniecia zaworów w róznych silnikach (RP,GX,PF,PB,PL,KR) jakieś sensowne wnioski z tego sie wyciągnie, ale lepiej jutro jutro jutro....... lece do wyra, bo rano do roboty.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości