Strona 2 z 25

: sob sty 29, 2005 20:38
autor: marceliii
No co do poprawy osiągów to słyszałem że tłumik końcowy źle dobrany moze jedyni eje pogorszyć,a dobrze dobrany pozostawia bez zmian.
Wygląd też by się przydał ładny,jakiś dwu rurowiec chromowany,podobny do tego orginalnego w gti no i dźwięk bassowy ale tak zeby szło wytrzymać,a nie jak dragster.
:)
Co możecie polecić?
:D

: ndz sty 30, 2005 02:29
autor: prozak
ja bym zostal przy tlumiku ala mugen z alegro lub mugen do ktorego link jest wyzej. produkty sprawdzone i trwale jak dla mnie 2 rury szpeca. chcesz super efekt to kup 2 ala mugeny i zrob podwojny uklad wydechowy :) mam na mysli 2 cylindry na 1 wydech, 2 strumionki 2 tlumiki po jednym z 2 stron :D powinno byc ciszej niz na strumionce z tlumikiem koncowym na 1 ukladzie a efekt bajeczny ;) ale sporo zabawy hehe

ja bym kupil ala mugena z allegro

: ndz sty 30, 2005 02:33
autor: marceliii
według ciebie szpecą a mi się podoba,więc ta kwestia nieman nic do dyskusi,ale jak dobrac odpowiednio tłumik do silnika,są jakieś katalogi albo coś,poprostu chce uzyskać ładny dźwięk ale bez spadku mocy.
Co do strumionek to bez komentarza,w każdym razie jest wiele pożądnych artykułów ot ym na necie,ale nie tych przepłaconych przez jakies firmy,tylko normalnych kolesi którzy sami robili testy na hamowni.
:)

: ndz sty 30, 2005 13:24
autor: prozak
oczywiscie ze auto przede wszystkim powinno sie tobie podobac :) ja tylko mowie moja opinie do niczego nie naklaniam ;) ale nie widzialem tlumikow sportowych z 2 koncowkami (moze dlatego ze ich nie szukalem) remus napewno cos ma w swojej ofercie ale te puszki jakos za wielkie sa aby to byl tlumik sportowy a nie puszka basowa ale nie wiem bo nie mialem, nie testowalem wiec definitywnie nie moge powiedziec

co do strumionek mnie nikt nie oplacil. sam zalozylem a hamownia nie byla mi potrzeba aby stwierdzic lepsza prace silnika na szerokim pasmie obrotow, poprawiona dynamike i przyrost mocy ale przed zalozeniem trzeba troszke poczytac na temat wydechu dzialania tlumika srodkowego dzialania i zadania strumiennicy zorientowac jakie sa dostepne znowu poczytac, poradzic sie kogos kto wie wiecej na ten temat :) no i zalozyc i samemu sie przekonac ale odpowiednia strumiennice. zasada dzialania strumiennicy oparta jest na zasadach fizyki wiec powiedz jak moze nie dzialac?? a doloty weglarskiego nie dzialaja?? a tam myslisz ze co jest jak niejednokrotnie strumiennica ?? :) stosowane sa do dolotu jak i wydechu

: ndz sty 30, 2005 14:15
autor: marceliii
no tak,ale właśnie mi o to chodzi że naprawde trzeba troche czasu poświęcić żeby umieścić ja w odpowiednim miejscu i dobrać odpowiednią,no i co najważniejsze to nie jakieś badziewie za 70zł,a i tak z doświadczenia wiem że ona poprawia lekko osiągi tylko przy niskich orotach,i to niezbyt dużo,więc dla mnie jest to gra nie warta świeczki,chyba że bym poszedł na łatwizne i zgapił od kogoś kto ma idealny silnik i faktycznie by mu się udało spasować wszystko,to wtedy bym się moze zdecydował.
;)
Powróćmy do tłumika,czy mam się rozglądać za konkretną firmą,czy jest to bez znaczenia i wszystkie maja podobna renome,chodzi mi tu o remusa,ktm i ulter.
Jak się domyślam to te chromowane niesą z kwsówki?
No i najważniejsze pytanie,czy mam tylko wybór między normalnym wydechem albo całkowiecie bassowym,czy jest jakis pośedni.
A tak wogóle co bys polecił do tego gti,oprócz mugena,a jeśli bym się zdecydował na tego mugena,to czy do niego trzeba jeszcze jakąś końcówke?
No i tą srtrumionka gdzie dokładnie zmontować żeby wszystko było tak jak należy,chętnie bym sie poradził kogos kto to juz zamontował u siebie.
:D
:D

: ndz sty 30, 2005 21:11
autor: marceliii
No więc prosze o odpowiedzi co z tym wydechem mam zrobić,i teraz jeszcze jedna sprawa,czy kupić np:jakiś tłumik za te 300zł,czy lepiej kupić używany tłumik remusanp:za 400zł z przebiegeim 10tyś.bo słyszałem że z nimi nie ma żadnych problemów ze występuja jakies spadki mocy.
Słysze i czytam często wypowiedzi ludzi że np:tłumiki ulter maja za słaby przellot i przez to występuje spadek mocy,a jakby tak go 1.8 v8 zamontowac tłumik z 1.8 v16?
Prosze szybko o podpowiedzi bo na dniach będe zmuszony coś zrobić z tym wydechem.
:)

: ndz sty 30, 2005 22:41
autor: baklazan
a co mylisie o tlumiku ultera uniwersalny na golfa 1.3 ?? bo ultery dedykowane na golfa sa strasznei drogie :( czy lepszy bedzie tlumik ala mugen z allegro ??

: pn sty 31, 2005 03:51
autor: prozak
polerowana kwasowka (tak jak w ala mugen) wyglada identycznie jak pochromowany metal bynajmniej na zdjeciach
co do wyboru to nowy mugen kosztuje 200 zl czy potrzeba koncowke ?? :)
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=40473325 sam ocen :D a dac 400 za cos uzywanego hhhmm ja wolal bym nowe

co do strumionki za 70 zl wlasnie taka (stozkowa) zamontowalem kiedys w kancie 1,5 82 KM (wg fabryki) + tlumik sportowy, przed tym zabiegiem auto dusilo sie na wysokich obrotach (wrazenie jakby obroty trzymaly auto niepozwalajac sie rozpedzic), moc na niskich n/c, do tego auto szarpalo jadac bez gazu,
po zabiegu auto ozylo jakby mu ktos silnik zamienil, juz na niskich obrotach trzeba bylo uwazac na gaz tyl potrafil "latac" na zakretach, w baczkach na asfalcie 2 mielila bez zadnego problemu, miodzio sie jezdzilo no a ten dzwiek przy redukcjach :)
po tym wiedzialem ze moj golfik tez bedzie mial przerobiony wylot + dolot

za slaby przelot a niby jak to mozliwe?? mniejsza srednica przelotu w tlumiku niz srednica rury czy moze ktos uwaza ze brak puszki rezonansowej = slabemu przelotowi eeehhh
powiem tak mugeny widzialem slyszalem montowalem i uzywalem i mam o nich bardzo pozytywna opinie, ty chcesz 2 koncowki czyli mugen odpada nie wiem jaki model ma 2 koncowki bez puszki rezonansowej ktorej polecam unikac

do baklazana
mugeny tez sa uniwersalne bedzie zabawa przy montowaniu ja zazwyczaj robie obejme na tlumik i sztywno montuje. co do dedykowanych to zaoszczedzaja myslenia :) jednak ta cena :) nie napisze co bym wybral bo posadza mnie wkoncu o reklame ;)

: pn sty 31, 2005 10:47
autor: marceliii
Węic chodziło włąśnie o to że słaby przelot mają tłumiki ultera z puszką rezonansową(według opini niektórych ludzi)i tego się boje.
Co do osiągów mojego golfa to teraz dobrze chodzi i boje sie żeby nie było gorzej a do tego jeszcze strata kasy,już sam nie wiem co zrobić.
Całkiem mi by sie podobała opcja tych dwóch mugenów,ale to chyba z adużo przerabiania jak dla mnie i też koszt,a jeden to jakos tak troszke niepasuje,chyba.
:(

: pn sty 31, 2005 13:39
autor: prozak
hhmm 2 mugeny cenowo nie wyadaja zle birac pod uwage ze chcial bys dac 400 za uzywanego remusa ale zabawy troszke jest to fakt, zaczynajac od kolektora puzniej z poprowadzeniem rur o rownych dlugosciach no i mocowaniem tlumika, ale ten efekt byl by wyjatkowy :) nie mowiac jak indywidualne bylo by auto

: pn sty 31, 2005 14:53
autor: marceliii
No jednak się zdecyduje chyma normalni na ultera,tylko czy on mi czasami nie obniży mocy?
Troche za dużo roboty z tymi mugenami.
A z tą strumienicą to zmierze przyspieszeni,potem zamontuje,rozumiem że zamiast tłumika środkowego tą naddźwiękową i zobacze jaki bedzi efekt,najwyżej ja sprzedam potem na allegro.
:)

: pn sty 31, 2005 16:49
autor: orzel12
ja myslalem nad czyms takim co wy na to jedna koncowka tez mi sie tak za bardzo nie podoba
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=40473355

: pn sty 31, 2005 18:09
autor: prozak
marceliii tylko pamietaj o dobraniu srednicy a w razie przedmuchow czerwony silikon (ten odporny na wysokie temperatury) zalatwi sprawe

te wszystkie puszki ladnie moga wygladac ale liczy sie budowa ktorej niewidac :)

: wt lut 01, 2005 00:06
autor: marceliii
Prozak dzięki za wszystki e rady,ale mam pytanko,czy wiesz coś o tych ulterach,czy powodują spadki mocy czy nie,oczywiście jeżeli jest katalogowo dobrany?
:)
Orzeł12 chyba żartujesz,ja bym z tym na ulice nie wyjechał,nawet jeśli bym miał silnik g60.
Ja przeżywam bo ten co chce kupić to chyba 2x76mm i się boje że będzie za duży.
;)