Strona 2 z 3

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: pn lut 24, 2014 13:55
autor: KoguT
A jak bardzo różni się głowica z 1.6 od mojej z 2.0? I gdzie tą różnicę widać najbardziej?

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: czw lut 27, 2014 18:59
autor: Custom2Garage
KoguT, a widziałeś jak ona jest zbudowana? kanały ssace są po jednej stronie zaś wydechowe po przeciwnej co daje spore możliwości, jak na głowice z małego silniczka.
Nie wiem nie mierzyłem jakie wymiary zaworów jak i kanałów. Ale patrząc na jej budowę takie wnioski mi się nasuwają.

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: czw lut 27, 2014 19:28
autor: KoguT
Custom2Garage, to wiem że tak są kanały dolotowe i wylotowe. Tylko że głowica z mojego 2.0 ABA jest zbudowana w ten sam sposób. I wydaje mi się że w 2-litrówce są większe kanały.
Obrazek

Normalna głowica 8v (dolot i wydech z tyłu głowicy) wygląda w przekroju tak:
Obrazek
Obrazek

A głowica 8v ABA (dolot z przodu a wydech z tyłu) wygląda w następujący sposób:
Obrazek
Obrazek

Do niej i tak dojdzie porting

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: czw lut 27, 2014 19:54
autor: Custom2Garage
Na tych przekrojach widać gdzie są kanały a gdzie kanaliki, wieczorem poszperam na temat wielkości zaworów.
Może kształt kanałów jest lepszy (efektywniejszy)?

Wydechowy 32,9
Ssący 39,5

No i czapka z Audi jest łatwiej dostępna i pewnie tańsza w zakupie niż ABA

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: pt lut 28, 2014 11:00
autor: KoguT
Custom2Garage, A jesteś w stanie podrzucić choćby na PW wielkości zaworów w poszczególnych głowicach?
Z tego co na VWVortexie wyczytałem to głowa z ABA jest lepsza od 2.0 8v z dolotem i wydechem z tyłu.

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: pt lut 28, 2014 12:59
autor: Custom2Garage
KoguT pisze:A jesteś w stanie podrzucić choćby na PW wielkości zaworów w poszczególnych głowicach?
Średnio z uwagi na to, że moje poszukiwania wielkości wyglądają tak: Etka (dany model silnika) następnie google i porównanie :jezor:

Głowica z ABA będzie lepsza niż przykładowa z 2E raz to, to że ma większe kanały, zarówno ssący jak i wydechowy. Zapewne będzie też miała lepszą wydajność termiczną jak i większe pole do popisu przy portingu.
Należy jednak pamiętać, że między kanałami ssącymi i wydechowymi są zawory o danej średnicy, które w cyklu pracy silnika przepuszczą daną ilość powietrza.
Kolejnym rozwiązaniem może być powiększenie zaworów ale to wiąże się z przeprowadzeniem odpowiednich obliczeń, do których jeszcze nie doszedłem :okej:

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: pt lut 28, 2014 14:58
autor: KoguT
Custom2Garage pisze:większe pole do popisu przy portingu.
I właśnie tutaj się zastanawiam nad pewną rzeczą.

Dolot w ABA jest tak jak by jedną stroną pochylony i na poniższym zdjęciu widać że kanał jest tak jak by zabudowany z lewej strony (na powyższych przekrojach widać po dokładniejszym przyglądnięciu się).
Obrazek

A rzecz nad którą się zastanawiam to to czy mogę przy portingu zebrać ten materiał żeby kanał był symetryczny tak jak po lewej stronie?

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: pt lut 28, 2014 16:57
autor: Custom2Garage
Uuu tego nie wiem, czemu jest tak to zbudowane, może konstrukcyjnie wymuszona taka budowa i w pobliżu znajduje kanał olejowy czy też wodny.
To pierwsze zdjęcie po portingu też jest ABA czy inna czapka?

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: sob mar 01, 2014 09:29
autor: KoguT
Na VWVortexie pisze że ta sama

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: sob mar 01, 2014 10:26
autor: Custom2Garage
Nie wiem, nie powiem Ci co i jak, bo nie znam konstrukcji głowy ABA.
Jak dla mnie te dwa ostatnie zdjęcia przedstawiają dwie różne głowice aczkolwiek mogę się mylić.

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: sob mar 01, 2014 10:56
autor: KoguT
Właśnie też zauważam różnice. Ponoć są dwa typy głowic, tzw OBDI i OBDII. W tej pierwszej niema tego pochylenia kanału a w OBDII jest.
Znalazłem cos takiego:

http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... pment-blog" onclick="window.open(this.href);return false;

tutaj widać że wyleciała dziura do kanału wodnego.
Tylko nie doczytałem jaka to głowica.

Tutaj mamy przekrój standardowej głowicy (dolot i wydech z tyłu)
http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... y-pictures" onclick="window.open(this.href);return false;

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: sob mar 01, 2014 11:19
autor: Custom2Garage
KoguT pisze:tutaj widać że wyleciała dziura do kanału wodnego.
Tylko nie doczytałem jaka to głowica.
Odnosząc się do informacji, które podałeś pewnie jest to ABA OBDII

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: sob mar 01, 2014 21:24
autor: KoguT
I tu nasuwa się pytanie - ile i gdzie ściągnąć przy portingu?

Na pewno będzie spasowanie kanałów z kolektorami. Ale co dalej?

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: ndz mar 02, 2014 00:12
autor: Custom2Garage
jak dla mnie to 1:0 dla głowicy 1.6 ahl o której wcześniej była mowa.