LPG w g60

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

wolf747
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 152
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 12:09
Lokalizacja: Łomża, podlaskie

LPG w g60

Post autor: wolf747 » pt gru 31, 2010 14:30

no i właśnie dlatego wolę to zrobić sam tylko w tym momencie zbieram porzebną wiedzę:). mam tylko jeszcze jedno ale: czy ta sonda szerokopasmowa ma zastąpić tą zwykłą i zostać w samochodzie już na stałe? oraz czy komputer sekwencji pracuje samodzielnie, tzn. w momencie przełączenia na gaz komputer digifanta się wyłącza? i jak jest z sondą lambda w tym momencie, czy jest ona potrzebna komputerowi gazowemu?


smaruj gofera dżemorem!!!

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

LPG w g60

Post autor: evolution » pt gru 31, 2010 15:16

wolf747, jesli gazownicy nie ogarniaja tegoto powiedzmi jakim cudem masz ty to ogarnac??? dokladajac do tego fakt ze o najprostsza *#cenzura#* pytasz sie po 3 razy, i nie masz pojecia wjaki sposob pracuje swinia lpg to nie moze ci zadzialac takjakpowinno ani w sposob chociaz polowicznie wynikiem zblizony do tej tandety co montuja nieogary zlpg... odpusc sobie samodzielny montaz, zbierz kase znajdz kogos kto ci to zrobi profi..


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

LPG w g60

Post autor: piteR-ek » pt gru 31, 2010 17:22

Tu jest ciekawy temat UNO 1.2 Turbo z sekwencyjnym LPG
http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0& ... art=7&vc=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Koles ma chyba od KME mozliwosc testowania nowego Kompa sekwencji LPG do silników z turbiną.



wolf747
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 152
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 12:09
Lokalizacja: Łomża, podlaskie

LPG w g60

Post autor: wolf747 » ndz sty 02, 2011 04:31

dzięki piter-ek :bigok: zawsze to coś innego niż "znajdź se kogoś kto to zrobi za ciebie bo pewnie spieprzysz" jak coś się stanie- trudno zawsze to jakaś nauka. gaz będę zakładał sam i koniec kropka. jak wybuchnie silnik to wstawię drugi :) to powie mi ktoś jakie graty potrzebuję?


smaruj gofera dżemorem!!!

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

LPG w g60

Post autor: evolution » ndz sty 02, 2011 10:13

wolf747 pisze:to powie mi ktoś jakie graty potrzebuję?
skoro piszesz ze
wolf747 pisze:gaz będę zakładał sam i koniec kropka. jak wybuchnie silnik to wstawię drugi
spytaj sam siebie.. skoro robiszsam to nie mozesz dzialac z kims i opierac sie na jego wiedzy. jednak byc moze nie wiesz czego potrzebujesz zeby instalke zrobic na najwyzszym poziomie.
skracajac liste do jednej pozycji:
5kpln
skracajac liste do dwoch pozycji
3,5kpln (3 jak masz zbiornik)
wiedzy
skracajac liste do 3 pozycji
3,5kpln (3 jak masz zbiornik)
wiedzy
dobrych jakosciowo gratow kupionych za calosc pozycji pierwszej
zapomnialem jak wiedzy zabraknie to potrzebujesz nastepnych 5 kpln na łatanie motorowni ale o jej braku dowiesz sie po jakims czasie

temat zakonczony tylko mi nie mow ze nie mowie co potrzeba :smoke:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

wolf747
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 152
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 12:09
Lokalizacja: Łomża, podlaskie

LPG w g60

Post autor: wolf747 » ndz sty 02, 2011 22:39

dobra jak pozjadałeś wszystkie rozumy panie evo pro alfa i omega to mądrzyj się przed kimś innym bo mi to do niczego nie potrzebne(bez obrazy). jeśli nie chcesz pomóc to nie. ja wiem że wszystko jest dla ludzi. jestem spawaczem mechanikiem, lakiernikiem, od osobówek i tirów, wszystko co robiłem zawsze mi wychodziło bo zawsze się staram i podchodzę do problemów z rozumem, znam się również na wielu innych rzeczach bo wszystko jest dla ludzi. więc czemu nie mógłbym zostać gazownikiem? :) i dlatego właśnie piszę na tym forum, ponieważ chcę poważnie podejść do tematu ponieważ ten samochód to moja pasja i poniekąd najważniejsza sprawa obecnie w moim życiu, "każda śrubka w nim się błyszczy" i nie chcę żeby jakiś "gazownik" wkładał w niego swoje łapy i "ciął i izolował przewody izolacją", poza tym domyślam się, że części do takiej instalacji nie przekroczą kwoty 100pln, więc...


smaruj gofera dżemorem!!!

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

LPG w g60

Post autor: evolution » ndz sty 02, 2011 22:58

odpowiem ci szybko dlaczego nie powinienes zostawac gazownikiem....
wszyscy gazownicy te tzw "nieogary" to spawacze piekarze lakiernicy mechanicy stolarze i inne boguducha winne zawody ktorym ydawalo sie ze wszystko jest dla ludzi i wszystko zawsze im wychodzilo ( a nawet jak nie to i tak winny byl klient). podchodzacych do problemow z rozumem jak mniemaja i nie potrafiacych wymyslic najprostszej rzeczy ( jak pracuje instalacja gazowa) i myslacych ze instalacja gazowa to materialy za dwie flachy a reszta to czysty zysk... realia jednak sa inne i tanie instalki wykanczaja motory doladowane jak muchozol insekty a wszyscy gazownicy bioracy sie za turbo w razie awarii silnika mowia ze to gaz hu... wykonczyl pierscienie i takich silnikow sie nie powinno gazowac i ze zle zrobili uznajac ze klient nasz pan i zagazowali fure.
jesli tak sie chwalisz rozumem i chcesz powaznie podejsc do tematu to jedyne wyjscie to ten temat skasowac i dac ci sie wykazac mysleniem, przeciez to banalnie proste skoro tylu gazownikow z powodzeniem tnie kabelki i zawija w izolacje. powodzenia w gazowaniu fury w ktorej kazda srubka sie blyszczy przez "jakiegos gazownika" rodem z piekla bo to ostatnie jej chwile i pasji i blyszczacej srubki..


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

wolf747
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 152
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 12:09
Lokalizacja: Łomża, podlaskie

LPG w g60

Post autor: wolf747 » pn sty 03, 2011 01:24

hahahahaha teraz to przeszedles samego siebie w farmazonach panie evo i wywolales szczery banan na mojej twarzy. Dzieki za twoja nieoceniona pomoc bez ktorej bym sobie napewno nie poradzil i czas zmarnowany na tlumaczeniu mi zebym zajal sie pieczeniem bulek :) czyli rozumiem ze zeby dobrze zakladac gaz trzeba miec specjalne predyspozycje? Byc urodzonym przez krystyne z gazowni? A moze miec szerokopasmowa sonde w d**** czy tez swinie do gazu w chlewie? wszystkiego najlepszego w nowym roku i samych "plujacych turbawek" panie gazmajster


smaruj gofera dżemorem!!!

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

LPG w g60

Post autor: evolution » pn sty 03, 2011 14:31

wolf747, widzisz a z mojego punktu widzenia pobiles juz nie jednego i nie dwoch w swej glupocie. "rozumiem"... te slowa od dzis zmieniaja znaczenie...
no moze poza tym ze do gazu trzeba miec specjalne predyspozycje..
popierwsze byc wysokich lotow i wiedzy diagnosta silnikowym... jakbys nie wiedzial to osoba ktora diagnozuje silniki po objawach a nie pamieci bledow. i potrafi widzac parametry zmierzone czy tez same objawy wydedukowac( moze powinienem napisac drukowanymi literkami boto trudne slowo) co powinna zrobic. a przedewszystkim znajaca dokladnie zasade pracy silnika, zjawiska falowe zaleznosc egtafr zaplon i tysiace innych waznych szczegolow z technicznego zakresu w pracy silnikow.
podrugie powinnien w sposob naturalny korzystac z takiej poltorakilogramowej srednio wkladki miesnej rozwiazujac blache klopoty w trymiga jak to mowil kiedys pewein majster.
po trzecie osoba chcaca montowac gaz powinna sama odpowiedziec sobie na zadane przez ciebie w tym temacie pytania.. osoba ktora nie potrafi znalezc odpowiedzi na najwyzszym technicznym poziomie na te pytania rodem ze zlobka( tak tak mysle ze znalazloby sie wiele 3 latkow wiedzacych cokolwiek na przynajmniej jedno z tych pytan co zadales) powinna naprawde zajac sie bulkami ewentualnie kreceniem z goowna bata a nie myslec o gazowaniu aut ostatecznie poszukac matki krystyny z gazowni
po czwarte posiadac ten sprzet co wypisales na warsztacie, bo w du**pie to tylko mozna miec rozum w twoim przypadku


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

LPG w g60

Post autor: finch » pn sty 03, 2011 15:22

Panowie dajcie spokój bo offtop się robi. Temat może być przestrogą dla wielu posiadaczy G60 chcących zagazować ten rewelacyjny motor (osobiście uważam że coś takiego powinno byś ustawowo ścigane przez prokuraturę ale na szczęście nie moje fury), a tak istnieje duża szansa że w koszu wyląduje. Evo, wiedzę masz i nie schodź poniżej pewnego poziomu. Na co dzień jestem elektrykiem i też się spotykam z takim podejściem do tematu instalacji, ludzie uważają że wszystko za flaszkę idzie zrobić a potem płacz że płomienie im ze ścian wyskakują.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

wolf747
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 152
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 12:09
Lokalizacja: Łomża, podlaskie

LPG w g60

Post autor: wolf747 » wt sty 04, 2011 02:22

dziekuje dowidzenia


smaruj gofera dżemorem!!!

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

LPG w g60

Post autor: bugalon » wt sty 04, 2011 15:56

Evo chyba Cie troche poniosło nie sądzisz?

Wolf, żeby dobrze zagazować auto trzeba wiedzieć dokładnie na jakiej zasadzie działa silnik doładowany. Trzeba wiedzieć jaki AFR musi utrzymać i jaki musi mieć zapłon żeby krzywdy sobie samemu nie zrobić. Każdy silnik jest inny. G60 to dość specyficzna jednostka bo nie ma kontroli cisnienia doładowania z prawdziwego zdarzenia (krokowca nie liczymy bo i tak każdy robi buypas). To stwarza całą masę zagrożeń dla tego silnika w przypadku niewłaściwego składu mieszanki. Żeby ten motor dobrze zagazować musisz wiedzieć kilka rzeczy z teorii zanim sie zabierzesz za zabawę:

1. Jak zmienia się zapłon w g60 w zależności od obrotów i obciążenia i co najważniejsze dlaczego tak sie zmienia a nie inaczej.
2. Jaka jest poprawna temperatura spalin i AFR w oryginalnym sprawnym g60 dla całego zakresu obciążeń i całego zakresu obrotowego.
3. Jaka jest różnica między bezpiecznym AFR dla gazu i benzyny (pamiętaj że gaz i benzyna mają inne stosunki mieszanek stechiometrycznych a to trzeba wziąć pod uwagę)
4. Jakie jest maksymalne chwilowe zapotrzebowanie G60 na benzynę w skrajnych warunkach (to będzie Ci potrzebne do wyliczenia wydajności gratów gazowych ktorych potrzebujesz)
5. Jak działa sonda szerokopasmowa i jej kontroler oraz w jaki sposób użyć odczytów tego urządzenia do wystrojenia instalacji (w połączeniu z obciążeniem, które jakoś musisz ustalić)
6. Jak jest zasada działania urządzenia typu SMT (świnie). Musisz wiedzieć, które sygnały taka świnia oszukuje, jaki sygnał jest dla niej podstawą do sterowania skladem mieszanki i czy akurat w Twoim motorze ten sygnał jest wystarczający do poprawnego strojenia.

Pomijam oczywiscie to że musisz doskonale znać zasadę działania silnika spalinowego i nie chodzi tylko o to ze cos wybucha i z tego sie bierze energia. Bardziej chodzi o sprawy takie jak wpływ kształtu komory spalania na spalanie stukowe, jego konsekwencje dla silnika, wpływ liczby oktanowej paliwa na spalanie stukowe, optymalne ustawienie zapłonu dla konkretnej liczy oktanowej przy określonym stopniu sprężania, zależność między AFR, temperaturą spalin i zapłonem i wiele wiele innych.

Tak co napisałem powyżej to tylko to co akurat w tej chwili przyszło mi do głowy, o wielu rzeczach na pewno zapomnialem. To wszystko Ci będzie potrzebne do doboru instalacji, poprawnego jej montażu i poprawnego strojenia. Co więcej - na pewno coś pójdzie nie tak, bo będziesz robić to pierwszy raz. Musisz doskonale znać zachowania silnika w przypadku różnego rodzaju usterek i umieć odpowiednio na to zareagować. Bez tego nie namierzysz miejsca w którym zrobiłeś błąd a to do niczego dobrego nie doprowadzi. Generalnie nie zniechęcaj się, po prostu zbieraj informacje i ucz się. Nie stawiaj pytań na które możesz znaleźć odpowiedzi w internecie. Świadczy to o tym, że nie zadałeś sobie najmniejszego trudu żeby czegoś poszukać a tym co mają wiedzę nie chce się pomagać leniom :) (no offence oczywiscie)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

LPG w g60

Post autor: evolution » wt sty 04, 2011 16:28

bugalon, nie ponioslo mnie, bylem nadzwyczaj delikatny.. zwykle to zalatwiam szybciej i zwykle po pierwszej wyowiedzi
dobra jak pozjadałeś wszystkie rozumy panie evo pro alfa i omega to mądrzyj się przed kimś innym bo mi to do niczego nie potrzebne(bez obrazy). jeśli nie chcesz pomóc to nie.
wyjasniam ze pomagam myslec w brutalny sposob :)
do twojej wypowiedzi dodalbym a raczej zmienil iz swinia smt a swinia gazowa maja ze soba niewiele wspolnego, swinia smt oszukuje sygnaly by ecu podalo odpowiednie parametry, a swinia gazowa przetwarza parametry tylko czasu wtrysku i na podstawie kilku czujnikow ustala wlasciwy czas wtrysku gazu, by nie wyjsc poza granice adaptacji..
ponadto poruszyles kilka mniej waznych spraw z pracy samego silnika a wiecej i wazniejszych spraw dzieje sie w samej instalacji, jak i zjawisk fizykochemicznych w calym cyklu dostarczania lpg do komor spalania.. to tak w skrocie. a z tym:
bugalon pisze:Świadczy to o tym, że nie zadałeś sobie najmniejszego trudu żeby czegoś poszukać a tym co mają wiedzę nie chce się pomagać leniom
sie z toba zgadzam..


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

LPG w g60

Post autor: bugalon » śr sty 05, 2011 15:57

Evo, te mniej ważne sprawy (jak to napisales) które poruszyłem są absolutną podstawą żeby sie za cokolwiek zabierać. Co do uwagi dotyczącej świni, to zgadzam się. Gazowe pracuja na innych sygnalach niż tuningowe ale musisz przyznać że zasada dzialania jest taka sama. Jeśli chodzi i znajomość zagadnień związanych z zasadami zasilania LPG to również uważam że są bardzo ważne. Przecież to od nich zależy dobór gratów do instalacji.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości