Na prośbę z priva odpisuję.
Pompe paliwa tą pod podłogą będziesz musiał prawdopodobnie wymienić (zależy jaka teraz masz bo montowali różne, może wydoli a może nie - bądź przygotowany na zmianę). Pompa z Sharana nie podejdzie bo sharan ma pompe tylko w baku a Ty potrzebujesz tej pod podłogę. Nie sugeruj sie katalogiem intercarsu bo zawiera on bardzo duzo błedów których już nie raz padłem ofiarą.
Jeśli chodzi o instalację elektryczną to zależy od tego jaką masz. W roku 98 lub 99 była zmiana skrzynek bezpieczników i instalacji w sharanach/alhambrach na te nowszego typu. Starsze skrzynki były dokładnie takie same jak te z mk2 po 89 roku. Jeśli masz akurat tą starszą skrzynkę sharanową to może się obejdzie bez większej rzeźby. Interesują Cię wtyczki w skrzynce F, G1 i G2, do tego musisz podmienić przekaźniki na pozycjach 2 (nie zawsze potrzebny), 3 i 12. Nie wiem jak z przeciążeniówką wygląda w sharanie (przekaźnik na pozycji 4, jak mk2 będzie odcinać prąd przy kręceniu rozrusznikiem na wszystko inne oprocz silnika to tego nie wymieniaj). Osobiscie nie podmieniał bym na pale i bez miernika. Zawsze trzeba sprawdzić z miernikiem w rece czy przekaźniki zwierają zgodnie ze schematem i czy pinout wtyczek starych i nowych jest zgodny. Zawsze może coś pójść nie tak i możesz pare rzeczy spalić w aucie czego na pewno byś nie chciał. Moje wskazówki tutaj traktuj tylko jako sugestię, nie wiem dokładnie jak u Ciebie wyglada instalacja. Na pewno bym zaczal od podmian które napisalem wyzej, jeśli coś nie będzie dzialac trzeba będzie pobawić się z miernikiem.
immobilizer najlepiej usunąć ze sterownika u speca i olać sprawę

Jeśli jednak chcesz mieć immo to dodatkowo dochodzi wtyczka E w instalacji elektrycznej z którą trzeba będzie porzeźbić lub powymieniać piny, puszka od immo, pętelka przy stacyjce do zaadaptowania no i musisz przelozyć transponder z kluczyka sharanowskiego do swojego kluczyka (o ile w ogole masz kluczyk z tego sharana w co wątpię).
Skrzynie biegów zostaw z RP, będziesz musiał tylko przelozyć całe kolo zamachowe ze sprzęgłem na ten motor ADY. Mocowania silnika też bedą pasować, trzeba będzie tylko na silnik przykręcić łapy z RP. Bloki z sharana pasują do mk2/mk3 ale w drugą stronę (z mk3 do sharana) już nie, chodzi o otwory w bloku do mocowania łap, których nie ma w golfowskich i passsatowskich silnikach.