Strona 2 z 5

: śr cze 23, 2010 15:06
autor: rysiektr
to i ja się podłączę z tą różnicą, że mam 2.0 8V ADY ale tez na Simosie tak samo jak AFT... Odma nowa szczelna :grin:

: śr cze 23, 2010 15:20
autor: dziabi3
kolego wypnij taką białą wtyczkę od czujnika spalania stukowego ona jest gdzieś koło rozrusznika ,a a sam czujnik jest przykręcony do bloku , to taki kabel jakby z grubą podkładką plastikową po środku z śruba

sprawdź czy czasami nie zaśniedziały ci styki

potem tak jak u mnie weź kombinerki izolowane i jedz po kablach szukając przeskoku iskry , w razie co izoluj zwykłą taśma


dodam ze od paru dni auto ciągnie jak opętane

a masz dostęp do vaga ??

: śr cze 23, 2010 15:28
autor: rysiektr
kable nowe :helm: stukowca odepnę i zobaczymy czy pomoże... VAG był podłączony i nic ciekawego nie pokazał, myślicie, że to moze być związane z tym, że mam LPG na zwykłym mikserze i to przez to sie tak dzieje??

: śr cze 23, 2010 15:34
autor: dziabi3
ale kolego napisz czy traci moc jakby ci ktoś od razu odpiło 1 cylinder bo u mnie coś takiego sie działo a po logach dynamicznych widziałem ze spada napięcie na ecu do 1,12 tak jakby było zwarcie lub przebicie i co sie okazało za jednym razem odnalazłem przbicie na czujnik temp powietrza dolotowego z kabli zapłonowych i zaśniedziałe styki stukowego poprzedzone błędem sporadycznym na vag

kolego było by miło gdybyś zrobił logi dynamiczne 1 2 i 3 grupy

podaje ci ciekawy materiał ftp://v026230.home.net.pl/aft_ady.pdf

czytałem na naszym forum że te wtyczki pękają od stukowych i są zalewane wodą u mnie tak jest

: śr cze 23, 2010 16:52
autor: rysiektr
jest tak jak u kolegów wcześniej czyli na benzynie jest wyczuwalne szarpanie w podobnych zakresach obrotowych jak w kolegów wyżej. Na LPG jest ok. Generalnie wszystko sprawdzałem/wymieniałem VAG nie pokazuje błędów. Logów nie robiłem i dopiero w nast tygodniu będę miał dostęp do VAGa (chyba, że na majoVWce ktoś mi pomoże). Sprawdzę zaraz ten czujnik.

: śr cze 23, 2010 20:42
autor: dziabi3
morze to być dziurawy wężyk podciśnieniowy regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej , u mnie też był zajechany

piszesz że na lpg jest ok bo lpg ma chyba 102 oktany a pb tylko 95 wiec przy popsutym czujniku spalania stukowego na lpg morze efekt zamulenia nie wystąpić tak szybko jak w pb

lub sprawdź wężyki od mieszka podciśnieniowego przełączania krótkiego dolotu , znajduje się to po prawej stronie kolektora


a grubość wężyka przy listwie wtryskowej regulatora musi być identyczna bo inaczej auto będzie się czołgało a nie jeździło przerabiałem to i tak samo mieszek podciśnieniowy

: śr cze 23, 2010 20:50
autor: rysiektr
Sprawdziłem właśnie kable, które idą do czujnika, kostkę wszystko jest w porządku. Nie ma żadnych przetarć, pęknięć wtyczka nie jest ani połamana ani zaśniedziała, przewody niepoprzełamywane. Wężyk cały. Kable, kopułka, palec, świece, cewka iskrowa, filtr paliwa/powietrza nowe, czujnik temp cieczy sprawny, lambda sprawna hall też. Odma nowa. Jedyne co mi przychodzi do głowy to zapieczone wtryskiwacze od jazdy na LPG ale nie wiem czy da się je sprawdzić na VAGu.

[ Dodano: 23 Cze 2010 20:54 ]
dziabi3 pisze:lub sprawdź wężyki od mieszka podciśnieniowego przełączania krótkiego dolotu , znajduje się to po prawej stronie kolektora
masz jakieś zdjęcie jak to wygląda??

[ Dodano: 23 Cze 2010 20:55 ]
powymieniam te wężyki profilaktycznie, bo w sumie widocznych pęknięć nie widać ale nowe to one nie są...

: czw cze 24, 2010 16:16
autor: dziabi3
na tym zdjęciu na 1 stronie po prawej stronie kolektora ssącego taka puszka z wężykiem

prześledź cały jego bieg

opcja zapieczonych wtrysków owszem ale pozostaje kwestia rozklejonego regulatora ciśnienia paliwa lub uszkodzony wężyk podciśnieniowy sterujący właśnie tym regulatorem

: czw cze 24, 2010 16:34
autor: rysiektr
dziabi3 pisze:na tym zdjęciu na 1 stronie po prawej stronie kolektora ssącego taka puszka z wężykiem
ADY wygląda troszeczkę inaczej niż AFT i albo mi się zdaje albo tam nie ma czegoś takiego :crazy:

Obrazek

przykładowe zdjęcie silnika ADY z allegro

: czw cze 24, 2010 22:29
autor: dziabi3
no faktycznie inny

sprawdź kolego na vagu odczyt jak ci posłałem w linku pdf

tylko polskiego vaga odpuść sobie on tylko dobry do odczytywania błędów jest

: czw cze 24, 2010 22:30
autor: rysiektr
dziabi3 pisze:sprawdź kolego na vagu odczyt jak ci posłałem w linku pdf
tak zrobię, ale w nast tygodniu dopiero i dam znać bo póki co nie mam dostępu do VAGa

: pt cze 25, 2010 21:27
autor: grayfox
Dzisiaj wyczyściłem dolot, przepustnicę, filtr powietrza, kolektor ssący, założyłem nowe wężyki na kolektor, a odmę puściłem luzem.
Efekt: Jedynie sporadyczne i rzadko występujące delikatne zapulsowanie w okolicach 5.5k obrotów, poprawa czasu 0-100 km z 18.9s do 14.3s :)
Więcej już nie kombinuję, bo w końcu ten silnik ma już ponad 200k przejechane i jeździ na 95'ce, a katalogowo 0-100 robi w 11.5s :D

: pt cze 25, 2010 21:31
autor: rysiektr
ja bym kombinował bo podobno VW zaniża parametry w katalogach

: sob cze 26, 2010 00:23
autor: grayfox
dziabi3, czy mógł byś zrobić fotkę, którą wtyczkę sprawdzić i gdzie szukać tych przebić ?
Może na to jeszcze spojrzę, ale nie sądzę, bym coś wielkiego zwojował :D
3 sekund raczej już nie zbiję opłacalnym kosztem :D
A tak na boku, to sprawdźcie sobie koledzy te śrubki pod pokrywą z napisem Seat 1.6, czy tam logiem VW zależnie od samochodu.
Obrazek
Ja je miałem poluzowane, że aż jedna klapka latała, a to nie pierwszy przypadek, gdzie o tym czytam. Podobno ten silnik lubi czasami zassać sobie śrubkę do cylindra. :satan: