Strona 2 z 4

: pn sty 16, 2006 23:20
autor: pszczola
NO A JA WLASNIE SMIGAM 1,8 90KM I MAM INNY PROBLEM... ZASTANAWIAM SIE NAD 2,0 GTI... BO MOJ MA TROCHE ZA DUZO NALATANE, TJ. 343 TYS. KM... MALY WYCIEK SPOD GLOWICY, TWARDE SPRZEGLO ALE CIAGLE DAJE RADE I BYLE DO PRZODU :bajer:

: pn sty 16, 2006 23:58
autor: Artur79
tak jak pisalem ... ECU od ABS podaje deczko wiecej paliwa a wałek przedłuza czas napełniania cylindra ... ... wiec spalanie napewno wzrosnie .... mi wzroslo o jakies 0,3-0,5l ...... gazu .... wiec nic strasznego ...

: wt sty 17, 2006 00:13
autor: juniorwwa
Mam pytanie czy aby wymienić komputer ...jest to skomplikowana czynność czy raczej prosta sprawa i gdzie on jest umieszczony mkIII 1.6 pozdrawiam

: wt sty 17, 2006 00:37
autor: Artur79
wymiana komputera to bardzo prosta sprawa ... odpinamy wtyczke odkrecamy kompa przykrecamy nowego i podpinamy wtyczke .....

jets tylko male ale ... masz islnik 1.6 ..... i raczej kompa od 1.8 nie podpinaj pod niego ....

: wt sty 17, 2006 01:12
autor: juniorwwa
A qdzie jest umiejscowiony owy komputer???

[ Dodano: Wto Sty 17, 2006 00:14 ]
czyli wymiana kompa w silniku 1.6 ...to porażka....?

: wt sty 17, 2006 01:19
autor: Artur79
znajduje sie w podszybiu po lewo patrzac od przodu ... zaraz obok filtru kabiny .. pod czarnym plastikiem ....... tzn w 1.6 nie wiem jak to jest .... w kazdym razie nie mozna podpinac kompa od 1,8 do 1.6 i odwrotnie ..... pewne parametry musza zostac niezmienione ...

NAJWAZNIEJSZE TO ROBIC WSZYSTKO NA ODŁĄCZONYM AKUMULATORZE !!!

: wt sty 17, 2006 01:35
autor: juniorwwa
ok dzięki a mam jeszcze jedno pytanko czy w takim razie od 1,6 są jakieś lepsze kompy niż standardowe i czy jest możliwośc przeprogramowania ??

: śr sty 18, 2006 10:26
autor: Artur79
przeprogramowac mozna ... kwestja ceny i ile to da. .... popytaj uzytkownika GTO ... on zajmuje sie takmi zeczami :)

: czw sty 26, 2006 14:18
autor: eldorado84
Hmmm, różnica podstawowa to taka że 1.8 (75km) jest na jednopunktowym wtrysku a 1.8 (90km) jest na wilopunktowym !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

: czw sty 26, 2006 16:17
autor: Artur79
eldorado84 pisze:Hmmm, różnica podstawowa to taka że 1.8 (75km) jest na jednopunktowym wtrysku a 1.8 (90km) jest na wilopunktowym !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kto Ci takich bzdur naopowiadał <hahaha> ..... silnik 1.8 ABS jest tez na jednopunkcie !!

co do roznic ... to miałem okazje dokładnie obejzec 1.8 ABS i przedewszystkim ogladalem wydech ... i nie wiem czy we wszytkich wersjach ale ta co ogladalem miala identyczny wydech jak AAM ... dopiero 2.0 ma 2 rury wychodzace z kolektora ....

aha byl to golf z 94r. 1.8 ABS ..... i napewno nie miał wielopunktu :okej:

: pt sty 27, 2006 20:51
autor: eldorado84
Mój ojciec jest od 20lat mechanikiem, zapytałem sie o różnice między 1.8 75km a 18 90km i tak mi odpowiedział. Ale faktycznie masz racje (upewniłem sie w katalogu). SORKI. mam pytanie czy jest różnica w wielkości lub kształcie kolektora między silnikiem 75km a 90km. Ma może jakieś magnetyzery podniosą dynamikę tego silnika??? a i jeszcze jedno chciałbym obniżyć zawiech w moim golfie (1.8 75km, 93r) na allegro widziałem gotowe zestawy za ok 640zł obniżenia miały 40mm/40mm lub 60mm/60mm lub 60mm/40mm. Co wy ta to??

: ndz sty 29, 2006 02:56
autor: Artur79
na oko kolektory sa takie same ... ale moze w srodku cos jest zmienione ... napewno nie ma zadnych magnetyzerow .... roznice to na 100% walek, komp i kompresja .... co do wydechu to wydaje mi sie ze sa takie same ... w ksiazce o naprawie mk3 nic nie jest podane o roznicach wydechu ... a narysowany schemat dotyczy obydwu silnikow ... do piero 2.0 ma 2 rury w wydechu ( kolektor i rura za nim )

: wt lip 18, 2006 10:19
autor: exec
A czy to samo tyczy sie silnikow ABU? Czy mozna w jakis sposob zwiekszyc stopien sprezania czy inne rzeczy(komp, rozrzad?) ktore zwiekszylyby moc silnika?

: wt lip 18, 2006 13:54
autor: Baltazar
no piszecie że koszt 200-300pln... czy aby na pewno? kupno komputera to jedna sprawa (allegro bodajże 100-200pln), do tego trzeba by zakupić wałek i to ustawić..

odpięcie kompa - luz, ale wymienić wałek... to już chyba grubsza sprawa...?

też kiedyś o tym myślałem... zatsnawiam się tylko czy czegoś nie spierdzielę w samochodzie przez tę wymianę wałka i kompa...

a jak z LPG? trzeba na nowo ustawiać instalację?