Strona 2 z 2

: wt mar 21, 2006 12:20
autor: Cinek
nie no APSIK< rozwalasz mnie :) stanowczo musisz sie przestać zadawać z GTO :bigok: chociaż wtedy świat byłby smutniejszy :-k

: wt mar 21, 2006 18:32
autor: Apsik
Shifter skonczony i zamontowany ... w 99% - konieczny jest jeden mały upgrade :) trzeba usztywnić końcówke kołnierza tej zawiniętej linki :) w połowie mam juz to rozwiązane, ale jak skończe to wtedy zapodam fotke :helm:
Na chwile obecną Shifter Apsik Edition ... działa, mozna regulować skok i położenie lewarka w dość duzym zakresie. Po pierwszych próbach mechanizm jest juz wstepnie ustawiony.
Na fotkach jak widac brakuje zabezpieczeń na ciegienkach ... musiałem pozdejmować tymczasowe, bo juz są kupione nowe i solidne zabezpieczenia :bajer:
Chyba nic wiecej nie bede opisywał ... po prostu popatrzcie i oceńcie :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
powierzchnie boczne sa wypolerowane ... spawy w miare czyste :) wygląda surowo i dziko :chytry:, ale najważniejsze że działa. :okej: jak go wyczyszcze i włoże podłoge to mam nadzieje że będzie lepszy efekt wizualny :)
ml2210 pisze:
Apsik pisze:musiałem przygotować auto pod robienie klatki bezpieczeństwa
Prosze napisz też coś o tym temacie.
Co, gdzie, jak, kiedy, dlaczego itd.. itd...
Bardzo interesuje mnie ten temat.
Hmmm sam se zrobie OT, ale niech bedzie:
"Co?" -> Klatka bezpieczeństwa,
"Gdzie?" -> C. K. Motorsport w Opolu
"Jak?" -> Rozkręcalna klatka, przykręcana do podłogi i tylnych kielichów (6 punktów), wykonana z rur gatunku B75 (zgodnie z zał. J), we własnym zakresie ja wypoleruje i zawioze elwmenty (rozkręcone) do miedziowania i chromowania)
"Kiedy?" -> 24 kwietnia oczekuja auta :) 06 maja odbiór [wykonanie trwa do 2 tyg.]
"Dlaczego?" -> 1. auto w końcu będzie wygladało wewnatrz jak rajdówka, 2. bezpieczeństwo - klatka będzie posiazała homologacje na spawy oraz zgodność z wymogami PZM
itd... - > "Za ile?" -> Koszty klatek bezpieczeństwa do MK1, MK2, MK3 wachaja sie w granicach 1500-2000zł (zależnie od stopnia rozbudowania klatki)
-Pewnie zastanawia kwestia rejestracji i legalności ... jeżeli klatka zbudowana jest zgodnie z zasadami/przepisami PZM (włanczając zał. J) to na stacji daignostycznej nie powinno byc najmniejszych problemów (zaleca się zabranie niezbednych dokumentów na badanie), w polskim prawie kwestia klatki bezpieczeństwa nie jest uregulowana dlatego diagności często odwołuja sie do przepisów z PZM (bo tam klatka bezpieczeństwa jest bezpieczna) :bigok:

: wt mar 21, 2006 21:51
autor: ml2210
Dziękuje serdecznie za info.
Sam mam ciągle na uwadze taką klatkę.

A co do mieszka, to jak wsadzisz spowrotem wszystkie plastiki i graty, ładnie to spasujes,
to będzie poprostu bosko. :bajer:

: śr mar 22, 2006 12:20
autor: maciek_ck
:hmm: tylko pogratulować , zajebiste . :helm:
mam pytanie jak pozbyleś sie tarcia metalowych czesci ? ta skrzynia chodzi przód tył czy tez na boki ? bo wydaje mi sie że tak , a czy te linki sa hydrałliczne , czy stalowe , a te linki nie zsuna sie z tych prowadnic bo nie widze zadnego zabespieczenia opisz ten projekt jak dzila itp .
jestem bardzo ciekawy podoba mi sie to :grin:

: śr mar 22, 2006 13:14
autor: Apsik
maciek_ck pisze::hmm: tylko pogratulować , zajebiste . :helm:
mam pytanie jak pozbyleś sie tarcia metalowych czesci ? ta skrzynia chodzi przód tył czy tez na boki ? bo wydaje mi sie że tak , a czy te linki sa hydrałliczne , czy stalowe , a te linki nie zsuna sie z tych prowadnic bo nie widze zadnego zabespieczenia opisz ten projekt jak dzila itp .
jestem bardzo ciekawy podoba mi sie to :grin:
Stal nierdzewna ma to do siebie że albo chodzi płynnie stal-o-stal, albo sie zaciera - my zrobilismy otwory tej samej średnicy co wałek główny a później papier ścierny+aku no i otwory są pasowne ale nie zacieraja się. (chodzi mi tutaj o wałek - ten poziomy)
Żadna skrzynia nigdzie nie chodzi ;) mechanizm odpowiadający za ruszanie linkami to ta częśc od przodu, przed podstawą, do której zamocowany jest drążek z gałką. Drążkiem mozna poruszać w przód i na boki tak jak w normalnym "mieszalniku", ale mój jest bardziej precyzyjny i ma 4 regulacje (regulacja wychylenia przód-tył, regulacja wychylenia prawo-lewo, regulacja połozenia na biegu jałowym wzdłuznie i poprzecznie, czyli moge tak ustawić drążek że "na luzie" będzie tyglądał tak jak by była "na biegu")
Linki są stalowe i nie zsuwaja sie z prowadnic. Jak widac na fotce "od spodu Shiftera" linka przód-tył jest solidnie przytwierdzona, linka prawo-lewo ta taka zawinięta na fotce jest przytwierdzona tylko w jednym miejscu - to właśnie poprawiałem na samym końcu ponieważ koniec prowadnicy musiałem usztywnić by mechanizm wychyły lewarka był precyzyjny i poruszał tylko linka a nie linka i prowadnicą.

Jak działa? ... Tak jak powinno; komfort regulacji skoku i "Motorsportowego" wyglądu :bigok:

: śr mar 22, 2006 15:06
autor: Borys
Jak cie MO złapie to cie spałują ja ten sport , zobaczysz :rotfl: :rotfl:

: śr mar 22, 2006 15:07
autor: 1 6 D

: śr mar 22, 2006 15:33
autor: Apsik
Borys pisze:Jak cie MO złapie to cie spałują ja ten sport , zobaczysz :rotfl: :rotfl:
Babcia mi uszyje taką maskownice z wykładziny :D bedzie do codziennej jazdy i nikt sie nie połapie :D

Wszystko zabezpieczone i w pełni działające:
Obrazek
Obrazek

: śr mar 22, 2006 15:40
autor: Borys
a taki cichociemny styl będzie :hmm:
:bigok:
no to szlifuj tam szlifuj technike, bo sciro i bez shiftera skok ma minimalny

[ Dodano: Pon Sty 04, 2010 7:50 am ]
odgrzewam kotleta :)

http://www.clubgti.com/FORUM/showthread.php?t=152066

Short Shifter Apsik Edition - do skrzyń na linki!!

: pn cze 15, 2015 09:10
autor: MADOX_
czy jest szansa odzyskania tych zdjęć z pracy bo już nie działają :-(