Strona 2 z 4

Zmiana silnika 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM

: czw sie 09, 2012 00:10
autor: KoguT
wolsky, wydech nie podejdzie. jest za mała średnica

Zmiana silnika 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM

: sob sie 11, 2012 17:01
autor: stary
wolsky, rozwinę może wypowiedź kolegi KoguT, wydech oczywiście masz mniejszej średnicy, ale montażowo podejdzie, jedynie będzie silnik trochę przyduszony. lepiej zmienić na ten z 2e ale chwilowo na takim tez możesz śmiało jeździć.

Zmiana silnika 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM

: ndz sie 12, 2012 06:51
autor: KoguT
stary pisze:wydech oczywiście masz mniejszej średnicy, ale montażowo podejdzie, jedynie będzie silnik trochę przyduszony

i tu się kolego mylisz.

montarzowo też nie podejdzie.

flansza na potrkach/katalizatorze w 2e jest większa i ma większy rozstaw śrub niż w rp.

Zmiana silnika 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM

: ndz sie 12, 2012 10:12
autor: stary
wiadomo ze laczenie kolektora i portek z 2e z ręsztą od rp nie podejdzie. Chodzilo mi o całe układy, że albo zostawia od rpka albo calosc zmienia na 2e.

Zmiana silnika 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM

: pn wrz 09, 2013 13:24
autor: chinczyk3000
Witam,
odgrzeje kotleta...
Czy do golfa 3 1.8 90KM syncro można wrzucić 2.0 abf? Jak dużo rzeźby, co trzeba wymienić a co można zostawić?

Zmiana silnika 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM

: wt wrz 10, 2013 01:24
autor: imperfectCell
mozna. Wymieniamy wszystko jak przy klasycznym swapie pomijajac uklad napedowy ze skrzynia sprzeglem i kolem zamahowym. Pewnie bez przerobienia kolektora wydechowego takze sie nie obejdzie.

Zmiana silnika 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM

: wt wrz 10, 2013 09:02
autor: chinczyk3000
Czyli rozumiem że potrzebował będę kompletny silnik, wiązkę, licznik, czytałem ze muszę dołożyć jakiś przekaźnik nr 30 do sterowania wtryskiem, większą pompę paliwa 3bar, przepływomierz? chłodnica? Koło zamachowe ma taki sam rozstaw śrub? Wyspawanie wydechu to już szczegóły ;)

Zmiana silnika 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM

: wt wrz 10, 2013 12:00
autor: KoguT
do wymiany jest silnik, wiązka, ecu, pompa paliwa na 3bary.
Licznik może zostać seryjny.
Wydech będzie trzeba przerobić odrobinę żeby był wyżej (chyba wyżej).
Sprzęgło zostaje takie jak do tej pory. Całość zakładasz z zamachem do ABFa bo pasuje.
Powinno być nawet lepsze bo jeśli jest skrzynia na wodziki a nie na linki to zamach jest lżejszy i już fabrycznie wyważony bo to ori (odpada toczenie kiedyś w przyszłości jeśli by się chciało pomodzić). Tak u forumowicza MłodyKoguT wkładałem 9A na sprzęgle z RPka i zapiernicza fajnie :bigok: .
Przekaźnik 30 w miejsce nr 3 w skrzynce - on steruje digifantem.
Chyba o niczym nie zapomniałem

Zmiana silnika 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM

: wt wrz 10, 2013 14:00
autor: chinczyk3000
A czy 1.8 różni się gabarytowo od 2.0? chodzi mi o to że robię swapa całego napędu do innego autka i narazie nie będę miał silnika 2.0 tylko ori 1.8 90KM i jak dopasuje go do tego nadwozia to czy potem mi wejdzie 2.0.

Zmiana silnika 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM

: wt wrz 10, 2013 14:59
autor: KoguT
co znaczy gabarytowo?

do golfa wejdzie zawsze

Zmiana silnika 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM

: wt wrz 10, 2013 15:43
autor: chinczyk3000
gabarytowo znaczy że jak wrzucę 1.8 do innego autka (trabanta) i wszystko poupycham to czy potem mi na to miejsce wjedzie 2.0. Czy może być ciężko i od razu składać to na 2.0?

Zmiana silnika 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM

: wt wrz 10, 2013 17:06
autor: emil429
Gabarytowo wyglądają tak samo tylko waga 2.0 jest troszkę cięższy. Możesz śmiało kombinować na 1.8 a później 2.0 Ci tam wleci bez problemu.