Strona 2 z 3

: śr lut 24, 2010 19:46
autor: sas_gti
Borys pisze:komplety śrub zamiast nitów z podkładkami do kupienia w aso bez problemu.
a to spoko, domyślam się, że nakrętki też :p
Borys pisze:ztuningowanym łbem i nakrętką
możesz coś więcej o tym?

: śr lut 24, 2010 23:18
autor: Borys
sas_gti pisze:
Borys pisze:komplety śrub zamiast nitów z podkładkami do kupienia w aso bez problemu.
a to spoko, domyślam się, że nakrętki też :p
Borys pisze:ztuningowanym łbem i nakrętką
możesz coś więcej o tym?
w aso komplet sruby nakretki podkówki cena troche zaporowa

co to tuningowania to trzeba stoczyc troche nakretki lub łby srub bo moga czepiac o obudowe

: śr mar 17, 2010 16:59
autor: sas_gti
Ok mam już flanszę z 02a, teraz powiedzcie mi jak ją wsadzić?

[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 15:49 ]
pytam, bo teraz zauważyłem że falnsza jest zabezpieczona zawleczką a żeby tę zaweczkę wsadzić to chyba muszę rozpołowić skrzynię? zgadza sie?

: pn kwie 26, 2010 18:39
autor: vwarek
sas_gti, czym skręciłeś ten talerz z dyfrem? Wejdzie tam śruba pasowana M8 kl.12.9?

bo boję się, że jak tokarzowi powiem żeby mi takie większe śruby 12.9 stoczył to mnie nimi będzie rzucał po hali.. :D

: pn kwie 26, 2010 23:31
autor: sas_gti
Nie skrecalem niczym bo postanowiłem pozostać przy skrzyni z syncro i jej nie rozbierać, ale jakbym miał skręcać to sprawdziłbym najpierw cenę tych śrub w ASO o których tu była mowa...
komplety śrub zamiast nitów z podkładkami do kupienia w aso bez problemu.
...a jakby się okazało, że cena makaryczna choć nie sądzę to bym pomyślał dopiero wtedy nad dobraniem jakiś nieoryginalnych śrub w to miejsce.

: wt kwie 27, 2010 06:47
autor: vwarek
sas_gti pisze:sprawdziłbym najpierw cenę tych śrub w ASO
280 PLN o ile dobrze pamiętam..

edit:
dokładnie 295 PLN w ASO Świdnica, czyli praktycznie koszt używanej skrzyni.. ;)

171 498 088 A - jakby ktoś chciał kupić :grin:

Re: swap przełożenia głównego - c.d. dylematu

: wt sty 11, 2011 17:18
autor: piterVR6
odkopie temat a wiec mam pytanie jaki jest najsłabszy punkt skrzyn 020 ? jest sens wymieniac nity na śróby ? auto raczej do upalania ,skrzynia wspołpracuje z abfem

swap przełożenia głównego - c.d. dylematu

: śr sty 12, 2011 18:59
autor: sas_gti
sensu raczej według mnie nie ma bo skrzynie używane chodzą w cenie niewiele większej niż komplet śrub z ASO.
Jeśli jednak masz skrzynie po kompletnym przeglądzie w jakims zakładzie, po wymianie synchronizatorów, kół zębatych itp co tanie nie jest to ja bym się dopiero wtedy zastanawiał czy może warto dołożyć te 200-300 zł i założyć śruby. Inaczej chyba nie ma sensu.
Słaby punkt to chyba właśnie te nity. Ja spotkałem się też kilka razy z urwaną łapą wysprzęglika. Raz osobiście a kilka takich przypadków było opisanych na forum.
A ja sie przyznam, że jeszcze tej skrzyni od syncro nie wsadziłem do siebie :).

swap przełożenia głównego - c.d. dylematu

: śr sty 12, 2011 20:13
autor: toffic
Tylko, że można skrzynie wzmocnić dużo taniej niż te 200-300zł a to już warto, bo dostać skrzynie 020 na gruby wałek w naprawde dobrym stanie nie jest już łatwe

swap przełożenia głównego - c.d. dylematu

: śr sty 12, 2011 20:56
autor: piterVR6
Można wzmocnic taniej tzn jak ? :helm:
orientujesz sie moze gdzie i za ile mozna dostać nowe łozyska na róznicówke ?

swap przełożenia głównego - c.d. dylematu

: sob lut 11, 2012 19:56
autor: socpaw
podepne się, info:
silnik: abf 150km 16v
skrzynia: obudowa 4z i środek z 2y- jeździło fajnie tylko 5 troche krótka na trase...
napęd syncro

Panowie, jakby to jeździło jakbym dał przełożenie główne z 4z plus 5 bieg a reszte z 2y?? skrzynia by była mega krótka?? jak z ekonomią? jakie by były obroty silnika przy 100km i na 5 biegu??
podaje czasy:
2Y 020 5-Gang 02/86 - 10/91 3,455 2,118 1,444 1,129 0,912 3,667
4Z 020 5-Gang 08/86 - 07/88 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 4,467

Pomóżcie... :okej:

swap przełożenia głównego - c.d. dylematu

: sob lut 11, 2012 20:29
autor: sas_gti
polecam wpisać w google gear ratio calculator to sam sobie sprawdzisz. Nikomu się będzie chciało wklepywać tylu cyferek za Ciebie :p.
To co dla jednego jest krótkie dla innego jest normalne, wiec wolalbym nie pisac o sybiektywnych odczuciach, ale
generalnie jak dajesz główne 4,667 z syncro a resztę gratów zostawiasz ze skrzyni zwykłej to tworzy to estrelamnie krótki setup względem skrzyni seryjnej. Na trzecim biegu na odcince przy 6300 czy 6800 (nie paietam dokladnie) nie pojedziesz więcej jak 110 km/h. Na piątce odcinka przy 165 km/h (tez podaje z pamieci wiec nie bijcie jak sie o parę km pomylę). No chyba, że dasz tak jak pisałeś 5tkę z syncro, wtedy będzie względnie normalnie.
Możesz tez sobie zrobić symulację w programie cartest, ktory jest chyba nawet podwiesziony w ktoryms dziale.

swap przełożenia głównego - c.d. dylematu

: sob lut 11, 2012 20:34
autor: socpaw
Dziękuje serdecznie za informacje.

swap przełożenia głównego - c.d. dylematu

: sob lut 11, 2012 20:50
autor: sas_gti
proszę bardzo, aa tylko to u Ciebie do ABFa ma iść, więc ja się nie wypowiem czy to wytrzyma. Nie mam wiedzy, niech się inni wypowiedzą :).