evolution pisze:toffic pisze:rally5 pisze:- przepisy FIA (zał J) wyraźnie mówi, że jednostka sterująca silnikiem jest dowolna! Ale w innym miejscu jest napisane, że system wtrysku ma pozostać seryjny - a w papierach homologacyjnych modelu GTI 16V są tylko dwa systemy wtrysku - K Jetronic i KE Jetronic
to wygląda na to, ze w GSMP są inne przepisy, bo nikt się nie czepia 16V na MS
P.S. ten Golf z linku wyżej nie wygląda na 150KM, po tej drodze z taką mocą i wagą na pewno mniejsza niż seria latałby lepiej
hehe nie ma innych przepisow tylko rajli jest mocno nieobeznany w temacie
nie system wtrysku tylko system zasilania a to dzielimy na gaznikowy wtrysk jedno i wtrysk wielopunktowy. wiec wielopunkt mozesz zmienic w kazda strone mechanika<->lektronika na wielopunktowy ale nie mozesz wsadzic mono czy gaznikow
Jeżeli się nie znam to jak interpretujesz tem przepis ? :
Załącznik J. Art. 255 – Grupa A
FIA 05.11.2007 8
Ponadto, średnica i ilość przepustnic musi być zachowana, zgodnie z kartą
homologacyjną.
5.1.8.2 Układ wtrysku paliwa:
Musi być zachowany oryginalny system i jego typ, zgodnie z kartą
homologacyjną pojazdu
(np. K-Jetronic) oraz jego oryginalne usytuowanie.
Części urządzenia wtryskowego regulujące iloąć paliwa dopływającego do
silnika mogą być zmodyfikowane, lecz nie może być zmieniona średnica
przepustnicy.
Przepływomierz powietrza jest dowolny.
Wtryskiwacze są dowolne, ale ich ilość, usytuowanie, położenie osi zespołu
i zasada działania muszą być zachowane.
Przewody paliwowe zasilające wtryskiwacze są dowolne.
Sterownik elektroniczny jest dowolny, pod warunkiem, że nie służy do
przetwarzania innych danych.
Regulator ciśnienia paliwa jest dowolny.
http://www.pzm.pl/userfiles/2009-pliki/ ... 15XI08.pdf
http://www.pzm.pl/Rajdy/Regulaminy