Strona 2 z 3

: pt lis 18, 2005 00:50
autor: Apsik
luqas pisze:Apsik, a mam jedno zasadnicze pytanko co jest w stanie dostarczyć wiećej powietrza do silnika ??? stożek czy wkładka???
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
czy zawsze silnik potrzebuje "dostarczanie ogromnych mas powietrza" - w dolnym zakresie obrotów też??

PS. Zapomniał bym o jednym - wkładka lepiej filtruje powietrze - suchy fakt no. 1

: pt lis 18, 2005 07:27
autor: GTO
stożek jest dobry jak nie ma miejsca na obudowe seryjną, i wtedy i tylko wtedy gdy jest odpowiednio zabudowany i odizolowany, w przeciwnym wypadku jest do bani.

wkładka jest lepsza od seryjnego papierowca ale tylko wtedy gdy sie o nią dba, z reguły przy silnikach turbodoładowanych odpada wkładka i stożek, a to dlatego ze przepuszcza drobne zaniczyszczenia które przy zderzeniu z łopatkami turbiny powodują uszkodzenie wirnika, do turbo polecam wkład papierowy - jest on najlepszym rozwiązaniem.

mialem kiedys stożki i inne ustrojstwa , ale zostałem przy wkładce w seryjną obudowe.

: pt lis 18, 2005 09:50
autor: luqas
Apsik pisze:
luqas pisze:Apsik, a mam jedno zasadnicze pytanko co jest w stanie dostarczyć wiećej powietrza do silnika ??? stożek czy wkładka???
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
czy zawsze silnik potrzebuje "dostarczanie ogromnych mas powietrza" - w dolnym zakresie obrotów też??

PS. Zapomniał bym o jednym - wkładka lepiej filtruje powietrze - suchy fakt no. 1
a kto powiedział ze mowa o dolnych zakresach??? jak dla mnie ten silnik ma dobry "dół", ale zawsze mogło by być lepiej :okej:

: pt lis 18, 2005 13:33
autor: ml2210
GTO pisze:stożek jest dobry jak nie ma miejsca na obudowe seryjną, i wtedy i tylko wtedy gdy jest odpowiednio zabudowany i odizolowany, w przeciwnym wypadku jest do bani.

wkładka jest lepsza od seryjnego papierowca ale tylko wtedy gdy sie o nią dba, z reguły przy silnikach turbodoładowanych odpada wkładka i stożek, a to dlatego ze przepuszcza drobne zaniczyszczenia które przy zderzeniu z łopatkami turbiny powodują uszkodzenie wirnika, do turbo polecam wkład papierowy - jest on najlepszym rozwiązaniem.

mialem kiedys stożki i inne ustrojstwa , ale zostałem przy wkładce w seryjną obudowe.
Rozumiem ten tok rozumowanie ale w takim razie wytłumacz mi:
Dlaczego wszystkie profesjonalnie tuningowane auta, czy uturbione N/A, czy wysilone Turbo,
przygotowywane na ulicę, czy na 1/4, zawsze mają stożki.
Nie widziałem ani jednego profesjonalnie przygotowanego auta, np. na Bemowie, z wkładką papierową. :panna:

: pn lis 21, 2005 01:05
autor: Krzyś 16v
no wlasnie?? i zawsze jak jakies firmy proponuja jakeis zestawy dolotowe to zaesze stozek na koncu ??????

: pn lis 21, 2005 01:28
autor: okoG60
przypaczcie się na obudowe seryjną filtra wlot jest niżej niż wylot z niej. a więc powstają w niej zawirowania(dobre bo odpadają większe zanieczyszczenia na dno) i w konsekwencji powietrze ma do pokonania opór filtra papierowego jak i trudność z inną wysokością wlotu i wylotu. na stożku te zjawiska są zminimalizowane do minimum ponieważ powietrze jest zasysane pod bardzo małym kątem( prawie po prostej) od razu do dolotu i nie napotyka na żadne zmiany wysokości przepływu powietrza

: pn lis 21, 2005 13:02
autor: ml2210
okoG60 pisze:przypaczcie się na obudowe seryjną filtra wlot jest niżej niż wylot z niej. a więc powstają w niej zawirowania(dobre bo odpadają większe zanieczyszczenia na dno) i w konsekwencji powietrze ma do pokonania opór filtra papierowego jak i trudność z inną wysokością wlotu i wylotu. na stożku te zjawiska są zminimalizowane do minimum ponieważ powietrze jest zasysane pod bardzo małym kątem( prawie po prostej) od razu do dolotu i nie napotyka na żadne zmiany wysokości przepływu powietrza
Wszystko się zgadza, ale to nie odpowiada na argumety GTO.

: pn lis 21, 2005 22:32
autor: okoG60
ja w tej kwesti jestem neutralny poprostu napisałem na ten temat wszystko co wiem i nie opowiadam się ża żadną stroną. każdy zrobi jak uważa

: wt lis 22, 2005 03:07
autor: Adrian1980
ml2210 pisze:
GTO pisze:stożek jest dobry jak nie ma miejsca na obudowe seryjną, i wtedy i tylko wtedy gdy jest odpowiednio zabudowany i odizolowany, w przeciwnym wypadku jest do bani.

wkładka jest lepsza od seryjnego papierowca ale tylko wtedy gdy sie o nią dba, z reguły przy silnikach turbodoładowanych odpada wkładka i stożek, a to dlatego ze przepuszcza drobne zaniczyszczenia które przy zderzeniu z łopatkami turbiny powodują uszkodzenie wirnika, do turbo polecam wkład papierowy - jest on najlepszym rozwiązaniem.

mialem kiedys stożki i inne ustrojstwa , ale zostałem przy wkładce w seryjną obudowe.
Rozumiem ten tok rozumowanie ale w takim razie wytłumacz mi:
Dlaczego wszystkie profesjonalnie tuningowane auta, czy uturbione N/A, czy wysilone Turbo,
przygotowywane na ulicę, czy na 1/4, zawsze mają stożki.
Nie widziałem ani jednego profesjonalnie przygotowanego auta, np. na Bemowie, z wkładką papierową. :panna:

no właśnie ja też nie widzialem jeszcze profesjonalnie przygotowanego sprzetu na 1/4 mili bez filtra stożkowego ??

: sob lut 04, 2006 13:00
autor: Lukbro
zatem z perspektywy czasu co panowie polecacie do silnika 2E ?
autko nie jest robione jako maskotka ale jako autko uzytku codzinnego....

: wt lut 07, 2006 21:14
autor: Klamek
okoG60 pisze:ja w tej kwesti jestem neutralny poprostu napisałem na ten temat wszystko co wiem i nie opowiadam się ża żadną stroną. każdy zrobi jak uważa
naczytałem sie sporo... ale dalej stoje w miejscu, może ty mi pomożesz. mam gofra 1,8 pełny wtrysk mechaniczny (model90 KM), w niedługim czasie "chce" (musze) zrzucić głowice, wiąże się to z planowaniem, wyglancuje zawory i bruzdy (jak są) i może jeszcze coś tam usprawnie :chytry: . uknułem sobie że założe stożek. mój plan:wywale obecny filtr-papierowy, wyczyszcze dobrze "puszke" po filtrze a na przewód-rure zaciągającą powietrze z eteru założe stożek, stożek chce umiescic przed alternatorem obok chłodnicy (strumień powietrza leci przez atrape na filtr, dalej, wyrąbie w masce dziure i zrobie wlotke zimnego dobrego powietrza skierowaną na filtr-stożek. i teraz moje pytanie, czy to zadziała, czy zaszkodzi? i jaki zastosować??

: śr lut 08, 2006 00:51
autor: okoG60
to nie jest tak łatwo musisz wyliczyć odpowiedni dolot. najlepiej niech ci tozrobi jakas firma co się tym zajmuje. bo zmieniając na filt o mniejszych oporach zmieniają sie wlasciwosci całego dolotu i moze ci sie wydawac ze jest lepiej a nie bedzie jezeli nie bedzie odpowiednio przerobiony i obliczony cały dolot. silnik nabierze tylko rasowego brzmienia i odsłuchowo ci sie bedzie wydawac ze lepiej sie zbiera. taka jest moja opinia

: śr lut 08, 2006 11:04
autor: Ralfii_VR
Stara utarczka stożek czy wkładka, hmmm
Temat stary jak swiat.
Ja mam stożek za 70zł z Allegroi jest spoko, po co wybulać za KN 250zł, nie warto, a dłaczego? Bo jak hamowałem auto to sprawdzałem oba stożki KN i noname, roznica zadna wiec po przepłacać.
AMEN

: śr lut 08, 2006 11:16
autor: Klamek
więc gwarancji poprawy osiągów nie ma. ale niech tam rasowy "bzyczek" jest fajny. ale czy to nie pogorszy osiągów....