Strona 2 z 3

: pn lis 21, 2005 19:32
autor: Kapibara
czyli tak, do zmianyy tych hamulcow bede potrzeboewal kompletnego hamulca z zaciskami piastem i tarcza, linki hamulca recznego i normalnego od wersji gti?????

i jeszcze podobno jest potrzebny regolator sily hamowania bo tylne kola sie blokuja przy ostrym hamowaniu i znosi na boki ewentualnei pompe trzeba wymienic. mam unieruchomione autko i niezbedna jest pomoc

: wt lis 22, 2005 12:51
autor: Rapix
Apsik daj spokój! w G60 sa bardzo dobre hamulce!!! Kup dobre tarcze i klocki i bedzie ok!!!

: pt lis 25, 2005 19:46
autor: 1 6 D
Moim zdaniem może być problem z ABS-em w belce. Ale do zrobienia to jest.




OT: Ja mam GTD 80 koni i mam bębny.

: ndz lis 27, 2005 21:23
autor: Polgi
A ja wam powiem tak mam mocno zglebione MK II i sie zastanawiam czy na bęben nie zmienic...przy obnizeniu -80 i -80 tył stoji lekko nizej niz przod i na szybkich zakrętach przy ostrym hamowaniu obraca auto poniewaz tarcze łapia szybciej z tyłu niz z przodu...
Nie było wiadomo czemu tak jest kombinowalismy z korektorem hamowania i nic...
Dopiero jak kolega rozwalił Ibize z VRem pod maska(auto uległo wypadkowi na zakręcie przy ostrym hamowaniu) to doszlismy do wniosku ze moze tak tył do góry dac
w góre i problem zniknoł....ale to znowu nie wygląda...
Nie wiem czy sie spotkaliscie z takim czyms?
To taki mały OT w temacie o tarczach czy bębnach..
pozdro

: ndz lis 27, 2005 22:35
autor: Kapibara
zmien pape hamulcowac albo daj na przod wieksze tarcze

: pn lis 28, 2005 00:27
autor: Apsik
Rapix pisze:Apsik daj spokój! w G60 sa bardzo dobre hamulce!!! Kup dobre tarcze i klocki i bedzie ok!!!
I tak właśnie zrobie... miałem okazje porównać siłe hamowania GTI, a mojego G60 i może rzeczywiście mój tył już pada, ale reszta hamuje wzorowo, co mnie bardzo cieszy, a jak wiadomo i tak przód przejmuje wiekśzość siły hamowania.
Narazie wymieniam tył (przód póki co jest OK), klocków z tyłu prawie brak - popękały i sie powoli kruszą :(
Wybór padł na nawiercane tarcze Nordmann http://www.nordmannbremsen.de/ (jeżeli wiecie coś o nich to piszcie) ja znalazłem na niemieckim forum opinie użytkowników Golfa Rallye no i wszystkie pozytywne wiec sprubuje :) wraz z tylnymi hamulcami kupie nowe przewody w metalowym oplocie i płyn DOT 4
Tarcze:
Artikel-Nr. - BS 8935 LOT
Bezeichnung - Bremsscheibe gelocht ohne ABE
Abmessung - VAG, Abm.:226 X 10, Gesamthöhe=71.5, Bef. Lochzahl=4
cena za komplet (2 tarcze) 112Euro
Klocki:
Artikel-Nr. - BK 8970 G
Bezeichnung - Bremsklötze, Sportversion Grün
Abmessung - ECE-REG90 geprüft
cena za komplet (na tylną oś) 53Euro
[lub kupie Ferrodo DS2000]
Przewory:
Stahlflexleitungssatz 6-Teilig
Artikel-Nr. - VW0599-6P
Bezeichnung - BL Kit VW Golf G60
cena kompletu (6 części) 139Euro
[w sumie to sie zastanawiam czy nie dało by rady znaleźć tych przewodów w tańszej cenie ;)]

: ndz gru 04, 2005 21:27
autor: volski1
troche puzno ale na temat. zmiana tylnich hamulców bębnowych na tarczowe niesie za sobą pewne niebezpieczenstwo. mianowice srednica tłoczka w tarczówkach jest znacznie większa co przy identycznym cisnieniu daje większą siłe hamowania, zjawisko potęguje też fakt że w przypatku hamulców tarczowych, hamowanie odbywa sie ma większej średnicy twrczy za czym idze większy moment hamowania co w skrajnych przypadkach (gwałtowne hamowanie na zakręcie itp.) spowoduje zarzucanie tyłu samochodu.

mozna pozbyć sie tego problemu montując komplet przud i tył.


Co do sportowego zawieszenia, aby uniknąc blokowana tylniej osi należy skrusić ramie korektora siły hamowana adekwatnie do zmiany wysokosci zawieszenia ( w %)

: ndz gru 04, 2005 23:38
autor: Corvax
Apsik pisze:[lub kupie Ferrodo DS2000]
Lepiej DS Performance - tych nie trzeba rozgrzewać.

: pn gru 05, 2005 10:35
autor: Kapibara
volski1 pisze:Co do sportowego zawieszenia, aby uniknąc blokowana tylniej osi należy skrusić ramie korektora siły hamowana adekwatnie do zmiany wysokosci zawieszenia ( w %)

a wyjasnij mi jaki to ma wplyw?? bo przeciez nizaleznie jaki przeowd dlugi cisnienie jest to samo tylk ocza wiecej oplynyu wlasc?

: pn gru 05, 2005 12:43
autor: Corvax
Ale korektor jest przystosowany do normalnego zawieszenia - jak za bardzo zglebisz to skok bedzie za mały w wyniku czego korektor nie zmniejszy cisnienia tyle ile powinien i blokuje tył

: pn gru 05, 2005 23:56
autor: Kapibara
o prosze, czyli co trzeba zrobic jak sie obniza autko z tym korektorem ja mam juz -10 to jam jeszcze 30 to moze nidz sie nei bedzie dziac. pewnei jak sie wsadzi wieksze tarcze na przod to bedzie oki

: wt gru 06, 2005 00:42
autor: Corvax
mówimy o glebie, a nie obnizeniu - 40 :)

: wt gru 06, 2005 00:52
autor: Kapibara
hehehehehe aaaaaaaaaaa to wszystko jasne:-)

: wt gru 08, 2009 23:44
autor: Beszczyk
Odkurzam temat . Kolega volski1, napisał co się dzieje przy zmianie bębnów na tarcze... Więc tak planuje do mojego mk3 założyć na tył tarczę , przód zostaje seria 239mm.
Nie mam korektora bo ma ABS , jak to się zachowuje w takim zestawieniu , nie będzie ciskało tyłem przy ostrym hamowaniu???