Strona 2 z 24

: czw mar 26, 2009 02:30
autor: golfrox
ja mam juz gazniki nagrane tylko musze sprzedac albo bi-xenona mojego ;P albo cały komplet na swapa Webera ;) i gazniki juz mam a wtedy tylko kolektor dorobic, film nagrac i patrzec jak chetnych przybywa ;) co do spalania to proponuje patrzec pod wzgledem x/10 km niz x/100 km ;) mniej boli :grin:

: czw mar 26, 2009 10:01
autor: fifel
golfrox pisze:co do spalania to proponuje patrzec pod wzgledem x/10 km niz x/100 km ;) mniej boli :grin:
Wlasnie tez mysle ze nie bedzie cudow :D Ale w sumie dlaczego?
Moze mi to ktos lopatologicznie wytlumaczyc? :)
Jesli suma dysz bedzie 120 tak jak w weberze, to czemu to bedzie wiecej palic? Przeciez to bedzie dzialac "prawie" jak wtrysk... w sensie ze zmniejszone opory i mieszanka dostaje sie bezposrednio do komory spalania....
Nie mowie ze bedzie palil mniej, tylko chce zeby ktos wytlumaczyl dlaczego bedzie palil duzo wiecej :) :helm:

: czw mar 26, 2009 10:26
autor: TAZ
Przelicz sobie pole powierzchni twojej obecnej przepustnicy i przelicz pole przepustnicy z motocykla X4. Do silnika dasz dużo więcej powietrza, a w nim bardzo dużo tlenu, a żeby to się spalało jak należy i nie było za ubogie to musisz podlać paliwa. Jak silnik nie dostanie więcej paliwa do większej ilości tlenu to skąd ma się wziąć moc ????

: czw mar 26, 2009 10:46
autor: bandyta mk1love
golfrox pisze:patrzec pod wzgledem x/10 km niz x/100 km ;) mniej boli :grin:
hahaha dobre xD

: czw mar 26, 2009 10:51
autor: fifel
TAZ pisze:Przelicz sobie pole powierzchni twojej obecnej przepustnicy i przelicz pole przepustnicy z motocykla X4. Do silnika dasz dużo więcej powietrza, a w nim bardzo dużo tlenu, a żeby to się spalało jak należy i nie było za ubogie to musisz podlać paliwa. Jak silnik nie dostanie więcej paliwa do większej ilości tlenu to skąd ma się wziąć moc ????
Dzieki wielkie, teraz mniej wiecej wiem o co chodzi...
A jak to jest w motocyklach? one nie pala tak duzo... wiem ze pojemnosc jest duzo mniejsza ale silniki te pracuja szybciej od samochodowych...
No bo nie sadze zeby motocykl mogl dostac ubozsza mieszanke :)

: czw mar 26, 2009 14:02
autor: TAZ
Pomyśl chwilkę racjonalnie. Aby auto paliło mniej co trzeba mu zrobić ?? Zmniejszyć wagę i opory powietrza i toczenia. Motocykl to max 300kg wagi, a auto ponad 800kg wagi. Opory toczenia motocykla są maleńkie w porównaniu do auta.

: czw mar 26, 2009 14:48
autor: fifel
TAZ pisze:Pomyśl chwilkę racjonalnie. Aby auto paliło mniej co trzeba mu zrobić ?? Zmniejszyć wagę i opory powietrza i toczenia. Motocykl to max 300kg wagi, a auto ponad 800kg wagi. Opory toczenia motocykla są maleńkie w porównaniu do auta.
Dzieki Taz :) juz wiem w takim razie czego sie spodziewac i faktycznie wsytarczylo tylko racjonalnie pomyslec :helm:
Bedzie dla potomnych ktorzy jeszcze maja zludzenia ze zaoszczedza na benzynie :D

: czw mar 26, 2009 23:10
autor: golfrox
ja tam nie mam zadych złudzeń, ze bedzie palil mniej .. jestem przygotowany na okolo 14-16 po miescie ;D ale i tak uwazam ze warto sie z tym pobawic chociazby dla satysfakcji ze nasz 'biedny' 1.6 moze jezdzic jak vr6 :D choc jesli chodzi o odgłosy to jak swadze dysze 220 do Pierburga to slysze v-ere ;)

: czw mar 26, 2009 23:46
autor: bandyta mk1love
golfrox, mówisz o odgłosach czy o mocy? bo odgłosy to ja bym bardziej upatrywał w CBR :goof:

: czw mar 26, 2009 23:53
autor: fifel
golfrox pisze:jesli chodzi o odgłosy to jak swadze dysze 220 do Pierburga to slysze v-ere ;)
A ile wtedy pierburg lyka wachy? :D

: pt mar 27, 2009 00:17
autor: golfrox
jest cholernie ciezko wyregulowac bo wtedy to dostaje za duzo wahy ale jak juz wyregulujesz to okolo 20 ;] heheh ja dzis przybutowalem na dyszy 150 to na miescie lyknal 13,7 ale caly czas bez wyjatku bylo ciagniecie kazdego biegu do 3,5-4,5 tys ;)

bandyta mk1love odglosy sa wtedy z vr6 ;P a przy montazu 4xmikuni pewnie bedzie z cbr ;D ale i nie odlos ale i moc ;D

: pt mar 27, 2009 01:25
autor: fifel
golfrox, a jakie dysze sa do pierburga? i skad je wytrzasnac?
Moze bym sie pobawil kiedys? :P

: pt mar 27, 2009 08:16
autor: TAZ
golfrox pisze:ja tam nie mam zadych złudzeń, ze bedzie palil mniej .. jestem przygotowany na okolo 14-16 po miescie ;D ale i tak uwazam ze warto sie z tym pobawic chociazby dla satysfakcji ze nasz 'biedny' 1.6 moze jezdzic jak vr6 :D choc jesli chodzi o odgłosy to jak swadze dysze 220 do Pierburga to slysze v-ere ;)
Co to za pierburg ????

: pt mar 27, 2009 14:03
autor: bandyta mk1love
Dziś Panowie w szkole rozmawiałem z moim kolegą Bartkiem dobrym mechanikiem oraz wielkim pasjonatem motocykli. Efektem tej rozmowy jest poszerzenie mojej jakże skromnej wiedzy na temat gaźników MIKUNI :D

I tak po ,,chłopsku" wynika z tego że gaźniki Mikuni działają prawie w ten sam sposób co PODCIŚNIENIOWY GAŹNIKA Z POLONEZA LUB FIATA 125 P a to dlatego że sama zasada działania jest niemalże identyczna.

W większości motorów gaźniki montowane są poziomo bo poprostu nie ma jak ich dać inaczej więc swoją konstrukcją przypominają gaźniki poziome przeznaczone do samochodów. Myślę że gaźniki te mogą też być ustawione pod kątem powiedzmy do 30 st ale wtedy trzeba będzie się męczyć z ustawianiem pływaka żeby ustawić odpowiedni poziom paliwa (choć to pewnie przy swapie i tak nikogo nie ominie) .


Przy kupnie należy zwrócić szczególna uwagę na membranke w gaźniku gdyż ta ponoć jest bardzo droga a jak będzie uszkodzona gaźnik nie zadziała jak należy. Myślę też ze pasowałoby zamontować jakiś dodatkowy PORZĄDNY filtr paliwa gdyż ,,dziurki" od ssania bardzo często się zapychają i ssanie nie działa jak należy.


Po tym co się dowiedziałem swap nie wydaje się jakoś wielce skomplikowany choć zazwyczaj problemy wyjdą w trakcie..

Nie dopytałem tylko jak jest rozwiązana sprawa z filtrami na gaźniki może ktoś mnie oświeci,co?