Strona 2 z 4

: śr sie 10, 2005 21:31
autor: evolution
GTO ma racje, poniewaz wmontowanie turbo przy k-jetronicu spowoduje ze auto bedzie jechac do okolo 3tys rpm pozniej mieszanka stanie sie za uboga i silnik bedzie sie dusil krztusil i przegrzewal co w szybkim tempie zdewastuje motor, po drugie przy takim kolektorze wydechowym bedzie takie echo w wydechu ze straci moc a nie zyska... tak mysle. po drugie drugie ;) trza by bylo do tego porzadna odme zrobic bo pluc olejem bedzie z oryginalnej (mysle tu o zabraniu gazow z pod pokrywy zaworow gdyz przy pompowaniu przez turbo zaczna sie przedmuchy przez prowadnice zaworow i zacznie sie klopot) Duzo do pisania jeszcze ale to wystarczy

: śr sie 10, 2005 21:31
autor: Ralfii_VR
Jak dla mnie to troche za tanio, pomimo uzywki, gdzies musi byc "ostry" haczyk

: czw sie 11, 2005 07:27
autor: GTO
ostry haczyk to jest ale ze stopniem sprezania.

-jakie C/R ma seryjne PG ?
-jaką pojemność ma głowica 8v
-jaką pojemność ma głowica 16v
-o ile zmniejszy sie C/R przy zmianie głowicy z 8 na 16v
-jakie C/R będzie po założeniu tych tłoków do 16v


to tak w telegraficznym skrocie
z góry powiem że C/R bedzie strasznie niskie , okolice 7:1.

: czw sie 11, 2005 08:59
autor: ml2210
7:1 - to przy doładowaniu 4 bary w sam raz. :grin:

: czw sie 11, 2005 09:59
autor: evolution
przy stopniu 7,5:1 doladowanie 3,5 bar da jakas 4 z przodu w mocy :P..... szkoda napedu

: czw sie 11, 2005 10:48
autor: ml2210
evolution pisze:przy stopniu 7,5:1 doladowanie 3,5 bar da jakas 4 z przodu w mocy :P..... szkoda napedu
Nie wiem czy się zrozumieliśmi, to był zart.
4 bary na tym zestawie. :panna:

: pt sie 12, 2005 19:36
autor: evolution
ml2210 pisze:
evolution pisze:przy stopniu 7,5:1 doladowanie 3,5 bar da jakas 4 z przodu w mocy :P..... szkoda napedu
Nie wiem czy się zrozumieliśmi, to był zart.
4 bary na tym zestawie. :panna:
ale ja nie zartowalem:P ja jestem po testach na 3,5 bar i jak na razie nie spieszy mi sie drugi raz testowac......
rozerwana skrzynka biegow, popekany w 3 du*** docisk. spieki zmielone na proszek nie mowiac o reszcie tarczy sprzeglowej, wygieta przepustnica, rozerwane weze i intercooler.... nic dodac nic ujac mysle:D:D ( te ostatnie po puszczeniu gazu..... ale co by nie bylo warto bylo... suzuka nie odeszla)

: pt sie 12, 2005 23:45
autor: Krzyś 16v
heheheheh wariat ale bylo warto tylko szkoda $$$

: ndz sie 14, 2005 14:39
autor: ml2210
Właśnie między innymi z takich powodów jak wymieniłeś,
4 bary na Kicie za 1tys. uznać trzeba za sarkazm.

: pt sie 26, 2005 15:30
autor: Golf GTi
No ja sie szykuje na doladowanie 1,0 /1,2 bar , ale to sie jescze zobaczy narazie faza testow ,mam takiego problema , bo cos nie dzilac podcisnienie , z tym moim wynalazkiem

: pt sie 26, 2005 19:17
autor: malolat
nie wiecie, ktos kupil ten zestawik ?? :>

ot: sory panowie evolution i ml2210 jesli poczuliscie sie urazeni, w watku o pl>kr, ale nie mialem zamiaru nikogo urazic, a tym samy zadac jakis tajemnic handlowych;) po prostu bylem ciekaw zasad dzialania i modyfikacja, natomiast jesli autor zyje z tego co robi to w pelni rozumiem ze nie chce sie dzielic swaja wiedza bez zadnych korzysci. nie mialem zamiaru nikogo urazic, a moj post mial za zadanie sprowokowac do dyskusji, jednak widze ze sie nei zrozumielismy i wprowadizliscie maly pojazd po mojej osobie. mimo wszystko przepraszam was jeszcze raz, jesli poczuliscie sie urazeni, peace :P :piwka: :kwiat: ;)

: ndz sie 28, 2005 12:07
autor: evolution
ja tam sie nie gniewam na ciebie ale skoro chcesz pokoju to ja podpowiem o walku bo wsumie to sie ma tak:
katy otwarcia
walek ssacy oryginalnie przy luzie 1mm/ bez luzu:
KR 212 / 251
PL, 9A 200 /236
ABF 217 /256
a teraz najlepsze :):):)
walek wydechowy we wszystkich jest identyczny..............
220/261 stopni........
co ciekawsze kat miedzy punktem maksymalnego wzniosu krzywki a najblizszym zebem kolka lancuszka rozrzadu na walku ssacym a wydechowym to roznica rzedu 1 stopnia.
wiec powiem co trzeba zrobic......... dorwac walek wydechowy z jakiegokolwiek motoru po czym ustawic rozrzad na znakach, zdemontontowac kolektor ssacy pokrywke walkow, pasek rozrzadu, po czym przekrecamy wal korbowy okolo cwierc obrotu w lewo, tak aby tłoki stanely po srodku cylindrow, zdemontowac aparat zaplonowy obydwa oryginalne walki wraz z lancuszkiem, Teraz bierzemy dorwany walek wydechowy ucinamy go nawet fleksa (najlepiej na tokarce zeby rowno bylo) tak aby dlugoscia byl identyczny z oryginalnym ssacym (odcina sie naped walka ten co idzie do kola rozrzadu) wziac oryginalny walek ssacy odliczyc ilosc zebow na kole lancucha od np krzywki z 4 cylindra do znaku na walku, wziasc nastepnie uciety walek wydechowy i odliczyc te sama ilosc zebow w ta sama strone i zrobic swoj nowy znak na tymze walku wydechowym. mamy przygotowany walek ssacy do wlozenia. nastepnie obowiazkowo wyjac wszystkie szklanki popychaczy zalozyc sam walek bez lancuszka, skrecic pokrywy lozysk walka i sprobowac go obrocic pare razy sprawdzajac czy sie nie przyciera gdzies(jesli obraca sie ciezko zdjac pokrywki i sprawdzic na ktorej sie przyciera, beda metaliczne rysy-blyszczace, jesli takie sa w drastyczny poniekad sposob trzeba dotrzec walek do glowicy........ bierzemy najciensza paste do zaworow lub paste do polerowania nakladamy na czopy i skrecamy spowrotem wszystko delikatnie po czym obracamy pare razy walkiem, znowu dokrecamy palcami delikatnie i tak w kolko az do dokrecenia nakretek do konca , ale tylko palcami.!!!!!!!!!!!!!! po czym demontujemy wszystko myjemy glowice z resztek pasty tak samo jak walek, montujemy szklanki polewamy czopy walka olejem montujemy juz z lancuszkiem obydwa walki ustawiajac wydc na oryginalnym znaku a nowy ssacy na naszym w lini glowicy(wskazowka naciecie z tylu walkow ma byc pod roznymi katami nie moga byc rownolegle) po czym czekamy okolo godzinki ustawiamy spowrotem wal korbowy na znak krecac w prawo cwierc obrotu, montujemy pasek rozrzadu recznie obracamy walem korbowym tylko w prawo sprawdzajac czy sie nie blokuje silnik, montujemy reszte jak jest w porzadku i palimy silnik. do zagrzania niech pochodzi sobie na wolnych potem zestrojenie wagi, zaplon zalecalbym przyspieszyc okolo 3do 4 stopni i jazda:D:D:D to w ramach pokoju na forum:P:P

: ndz sie 28, 2005 14:39
autor: GTO
ABF ma 221/220 stopni zdaje sie a nie 217

a o wałku wydechowym jako ssacy to juz wiadomo kilka lat - walek sie ucina i przefazowywuje (tak jak piszesz) . szczegoły z fotkami jak to zrobić sa na vortex'ie

: ndz sie 28, 2005 14:45
autor: evolution
no wiesz ale jakos na tym forum na ten temat wszyscy milczeli, a doszedlem do tego sam kiedys....