podnoszenie mocy w vw 1.3
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
potrzebuje takich info jak to ze blok jest taki sam jak w 1.6 a czy kolektory podejda z 1.6 do mnie. i nie wiecie czy tloki z py sa takie same co w u mnie? agrala dzieki. ty tez masz nz. nie chciales kiedys go przerabiac? ja mam dwa jeden byl na czesci a teraz baza na tuning. wiec nie mam nic do stracenia. jedynie moge zyskac. mam zamiar na 130 kucy z mojego nz. to musze sie przyszykowac PS. mam prosbe nie piszcie mi o swapie bo ja nie chce tworzyc 1.8 czy 2.0 bo to nie bedzie nic nowego. a 1.3 z takimi mcami to bedzie juz cos.
Ostatnio zmieniony sob lis 15, 2008 22:00 przez sansa07, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
tez chcialem kiedys swojego przerabiac ale szkoda mi kasy na to - mam inne wydatki
chcialem wsadzic kompresor zeby pracowal jako turbina ale to nie jest wydatek 200zl zebym mogl sobie na to pozwolic
piszesz ze masz czesci jak za darmo wiec kombinuj - ja na twoimmiejscu kombinowal bym z ta turbina, tylko nie szalej z jej obtotami
nie wiem czy nie bedzie jakis probemow z turbina przy NZ bo tu jest przeciez przeplywomierz i zeby nie podawal wtedy jakis glupot
Mysle ze dobrym rozwiazaniem bylo by chyba wsatwienie 1,6 i dodanie mu turba - pewnie wyszlo bwiecej niz z NZta ale to juz swap
Moze wsatwic elektronike od 1,6 wtedy nie masz przeplywomierza, masz silniczek krokowy i stabilniejsz obroty na biegu jalowym i wtedy kombinowac z turbo
W takim przypadku musialbys szukac czesci od mk3 ABU a nie od mk2 PN dlatego ze blok ABU jest z wygladu identyczny jak twoj a PN ma blk jak 1,8 wiec czesci nie beda pasowaly
Mysle ze twoj pomysl wyciagniecia z 1,3 duzej mocy jest lepszy niz pojscie na lawizne niz zmiana silnika - skoro mozna wsatwic inny silnik to po co sie w to bawic jak mozna sobie kupic odrazu furaka z VR6 - tak o kazdy glupi moze
chcialem wsadzic kompresor zeby pracowal jako turbina ale to nie jest wydatek 200zl zebym mogl sobie na to pozwolic
piszesz ze masz czesci jak za darmo wiec kombinuj - ja na twoimmiejscu kombinowal bym z ta turbina, tylko nie szalej z jej obtotami
nie wiem czy nie bedzie jakis probemow z turbina przy NZ bo tu jest przeciez przeplywomierz i zeby nie podawal wtedy jakis glupot
Mysle ze dobrym rozwiazaniem bylo by chyba wsatwienie 1,6 i dodanie mu turba - pewnie wyszlo bwiecej niz z NZta ale to juz swap
Moze wsatwic elektronike od 1,6 wtedy nie masz przeplywomierza, masz silniczek krokowy i stabilniejsz obroty na biegu jalowym i wtedy kombinowac z turbo
W takim przypadku musialbys szukac czesci od mk3 ABU a nie od mk2 PN dlatego ze blok ABU jest z wygladu identyczny jak twoj a PN ma blk jak 1,8 wiec czesci nie beda pasowaly
Mysle ze twoj pomysl wyciagniecia z 1,3 duzej mocy jest lepszy niz pojscie na lawizne niz zmiana silnika - skoro mozna wsatwic inny silnik to po co sie w to bawic jak mozna sobie kupic odrazu furaka z VR6 - tak o kazdy glupi moze
Popieram pomysł modyfikacji 1.3 :], aczkolwiek na tym forum w większości spotkasz się z odpowiedziami typu: nie opłaca się, swap etc. Przeróbki 1.3 opłacają się tak samo jak 1.6 czy 1.8. Trzeba coś robić z pasją, trzeba zrozumieć że niektórzy (np ja) wolą wymodzone 1.3 na 70 koni niż fabryczne 100 w innym silniku.... chociaż faktem jest że wkładając podobne pieniądze w przekładkę silnika będziesz miał lepszy efekt końcowy. Początkowo też chciałem robić swojego 1.3 i w sumie był czas że ostro się nakręciłem ale jedna rzecz mnie przekonała do swapu na ABF - większy zapas mocy, silnik bardziej rozwojowy, a koszt modyfikacji podobny, przyjemność z jazdy większa i będzie swap z myślą o dalszych modyfikacjach bo nie satysfakcjonuje mnie jednostka fabryczna, chociaż nie ma tej satysfakcji że się przerobiło fabryczny silnik. Ludzie przerabiają silniki z fiatów 126p zyskując 5 koni i czerpią z tego ogromną satysfakcję.
Jeżeli masz zapał i $...to przerabiaj i się nie pytaj.
Użytkownik CHUDY miał kiedyś wymodzone 1.3 z wtryskami od 1.8, ostrzejszym wałkiem i paroba duperelkami, ponoć ok 90 KM.
Są też inne sposoby niż turbo, myślałeś może o dwóch weberach poziomych DCOE ??
Jeżeli masz zapał i $...to przerabiaj i się nie pytaj.
Użytkownik CHUDY miał kiedyś wymodzone 1.3 z wtryskami od 1.8, ostrzejszym wałkiem i paroba duperelkami, ponoć ok 90 KM.
Są też inne sposoby niż turbo, myślałeś może o dwóch weberach poziomych DCOE ??
Ostatnio zmieniony sob lis 22, 2008 10:34 przez fazer86, łącznie zmieniany 2 razy.
- kaczor4011
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2264
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
- Lokalizacja: Londyn
cos ci ten koles kit wciskal wiesz chociaz do jakich obrotów rozpedza sie turbina?? kilkanascie/kilkaset tysiecy obrotow/min, musialby miec ogromna przekladnie aby uzyskac takie obrotyagrala pisze:zalozona trbina ktora pracowala jako kompresor
Turbina byla napedzana z kola pasowego na wale a byla zamontowana w miejscu filtra powietrza za przednia prawa lampa -Tak to wygladalo na zdjeciu
mam rozumiec ze nie byla przykrecona do silnika tylko w komorze?? to jak rozwiazal sprawe napedu tej turbiny?? przeciez silnik podnosi sie troche w gore i w doł co z naciagiem paska??agrala pisze:Turbina byla napedzana z kola pasowego na wale a byla zamontowana w miejscu filtra powietrza za przednia prawa lampa
wszystko to wydaje mi sie smieszne i wyssane z palca do zaturbienia silnika nie wystarczy przykrecenie turbiny/kompresora, to jest najprostsza sprawa, trzeba to jeszcze odpowiednio wystroic, i co najwazniejsze odpowiednio do tego przygotowac silnik
golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
tak to wygladalo na zdjeciu -chyba ze byl to fotomontazkaczor4011 pisze:cos ci ten koles kit wciskal wiesz chociaz do jakich obrotów rozpedza sie turbina?? kilkanascie/kilkaset tysiecy obrotow/min, musialby miec ogromna przekladnie aby uzyskac takie obrotyagrala pisze:zalozona trbina ktora pracowala jako kompresor
Turbina byla napedzana z kola pasowego na wale a byla zamontowana w miejscu filtra powietrza za przednia prawa lampa -Tak to wygladalo na zdjeciu
mam rozumiec ze nie byla przykrecona do silnika tylko w komorze?? to jak rozwiazal sprawe napedu tej turbiny?? przeciez silnik podnosi sie troche w gore i w doł co z naciagiem paska??agrala pisze:Turbina byla napedzana z kola pasowego na wale a byla zamontowana w miejscu filtra powietrza za przednia prawa lampa
wszystko to wydaje mi sie smieszne i wyssane z palca do zaturbienia silnika nie wystarczy przykrecenie turbiny/kompresora, to jest najprostsza sprawa, trzeba to jeszcze odpowiednio wystroic, i co najwazniejsze odpowiednio do tego przygotowac silnik
- stonebridge69
- Gadatliwa bestia
- Posty: 549
- Rejestracja: śr sie 20, 2008 23:33
- Lokalizacja: MORDOR
- Kontakt:
sansa07.Tak trzymaj.Rob mody swojego 1.3 a nie SWAPA jak wiekszosc.Ja swego czasu tez pytalem co by tu mozna zrobic z 1.6 na gazniku zeby bylo troche lepiej no to dostawalem glownie odpowiedzi SWAP chociaz kilku kolegow z forum podsunelo mi pare ciekawych pomyslow.SWAP jest za prosty.Powodzenia w modach.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Ehh osłabiają mnie takie tematy. Regularnie pojawiają się co kilka dni. Zapytanie jest standardowe
1. Tuning mojego 1,3
2. Co zrobić z moim 1,6 zeby lepiej ciągnął
3. Jak zamontowaź stożek w 1,4
4. Ile da mi zrobienie dolotu do mojego 1,6
Ludzie, litości. Dlaczego kupowaliscie takie małe silniki? Pewnie głównie ze względu na ekonomię i opłaty. Pogodzcie sie z tym, że zmiany w tych motorach są całkowicie bez sensu, co więcej - te silniki po prostu nie nadają się do sensownych modyfikacji. Ilośc włożonych pieniędzy będzie zawsze nieadekwatna do uzyskanego wyniku. Owszem, można włozyć 10k w silnik 1,3 zakręcić go do 8 tysięcy obrotow i pokazać piękne 110 koni. Pytanie tylko po co to robić w aucie ktorym na codzień jeździcie do pracy. Na co Wy liczycie? Że po modach auto będzie dwa razy bardziej dynamiczne i przy tym spalanie zostanie na tym samym poziomie? Przeciez konie mechaniczne nie biorą się z powietrza. Więc jesli Wasze 1,3 po modach ma palić tyle co seryjne 16V i do tego generować 40-50koni mniej, to chyba wybór jest oczywisty tak? Zmieniać silnik na 16V (lub inny mocniejszy od bazowego) bo:
1. Wyjdzie taniej (niż przeróbka)
2. Będzie więcej mocy (niż w przeróbce)
3. Palić będzie mniej (niż przeróbka)
4. Nie będzie się psuć (bo to seria a nie tuningowane bez inzynieryjnego polotu cudo).
5. Nie będzie problemu z częściami zamiennymi.
No i teraz są dwie możlwości:
1. Albo jest sie głąbem, jeśli takie argumenty nie trafiaja do samego zainteresowanego tuningiem małolitrażowej jednostki
2. Albo ma się worek kasy i tuninguje sie auto na pokaz i z miłości lub pod konkretną klasę wyścigową, wyjezdzając nim z garazu tylko kilka razy w roku.
Aha, żebym nie zapomnial - przeraża mnie ilośc osób udzielających sie w takich tematach. A jeszcze bardziej niestety przerażają mnie kompetencje większości z tych osób .....
1. Tuning mojego 1,3
2. Co zrobić z moim 1,6 zeby lepiej ciągnął
3. Jak zamontowaź stożek w 1,4
4. Ile da mi zrobienie dolotu do mojego 1,6
Ludzie, litości. Dlaczego kupowaliscie takie małe silniki? Pewnie głównie ze względu na ekonomię i opłaty. Pogodzcie sie z tym, że zmiany w tych motorach są całkowicie bez sensu, co więcej - te silniki po prostu nie nadają się do sensownych modyfikacji. Ilośc włożonych pieniędzy będzie zawsze nieadekwatna do uzyskanego wyniku. Owszem, można włozyć 10k w silnik 1,3 zakręcić go do 8 tysięcy obrotow i pokazać piękne 110 koni. Pytanie tylko po co to robić w aucie ktorym na codzień jeździcie do pracy. Na co Wy liczycie? Że po modach auto będzie dwa razy bardziej dynamiczne i przy tym spalanie zostanie na tym samym poziomie? Przeciez konie mechaniczne nie biorą się z powietrza. Więc jesli Wasze 1,3 po modach ma palić tyle co seryjne 16V i do tego generować 40-50koni mniej, to chyba wybór jest oczywisty tak? Zmieniać silnik na 16V (lub inny mocniejszy od bazowego) bo:
1. Wyjdzie taniej (niż przeróbka)
2. Będzie więcej mocy (niż w przeróbce)
3. Palić będzie mniej (niż przeróbka)
4. Nie będzie się psuć (bo to seria a nie tuningowane bez inzynieryjnego polotu cudo).
5. Nie będzie problemu z częściami zamiennymi.
No i teraz są dwie możlwości:
1. Albo jest sie głąbem, jeśli takie argumenty nie trafiaja do samego zainteresowanego tuningiem małolitrażowej jednostki
2. Albo ma się worek kasy i tuninguje sie auto na pokaz i z miłości lub pod konkretną klasę wyścigową, wyjezdzając nim z garazu tylko kilka razy w roku.
Aha, żebym nie zapomnial - przeraża mnie ilośc osób udzielających sie w takich tematach. A jeszcze bardziej niestety przerażają mnie kompetencje większości z tych osób .....
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- stonebridge69
- Gadatliwa bestia
- Posty: 549
- Rejestracja: śr sie 20, 2008 23:33
- Lokalizacja: MORDOR
- Kontakt:
Wyluzuj kolego troche.Ja kupilem z takim motorem bo taki akurat sie trafil.A oplaty i ekonomie mam gleboko w d.pie.Pytac kazdy moze i co chce a tu tylko slyszy sie SWAP na 16V to jak jest wyzej napisane moze kazdy glupek zrobic.A podkrecenie 1.3 daje na pewno wieksza satysfakcje niz SWAP.Kupisz skatowana 16v i co dalej w ch.j kasy na remont i co tak tanio to wychodzi?Po drugie kazdy robi z kasa to co chce i jak chce wrzucic 10k w 1.3 to niech wrzuca i jezdzi sobie nawet raz do roku jego sprawa.Po to kolega zalozyl ten temat zeby dowiedziec sie konkretow na temat podpasowania gratow do swojego silnika a nie po to zeby przeczytacbugalon pisze:Dlaczego kupowaliscie takie małe silniki?
.Takze jezeli nie masz nic do powiedzenia w tym temacie to nie wypisuj jakis bredni o wsadzaniu 16v skoro byla mowa wcesniej ze to nie wchodzi w rachube.bugalon pisze:jest sie głąbem,
Nawet jeśli trzeba będzie zrobić remont tej szesnastki to i tak wyjdzie to taniej niż dłubanie w 1,3. Myślicie jak małe dzieci po co wydać 3 tys na swapa i mieć 150KM jak można wydać 5tys i mieć 100KM z 1,3 który i tak prędzej czy później się rozleci przechodziłem przez to samo w zeszłym roku więc wiem co mówię wybrałem swap i zmieniłem ABU na ABF-a
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 23:30 przez AD6, łącznie zmieniany 1 raz.
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
stonebridge69, kolego madrzejsi na tym forum siedza i nie takie silniki dlubali. jesli nie chcesz z ich wiedzy korzystac, twoj wybor, ale zasada jest prosta - z gowna bata nie ukrecisz. oni juz to wiedza i chca zapobiec kolejnym rozczarowaniom plynacym z zabawy z gownem.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości